"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος."

"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος." Facebook Twitter
Η συνάντησή μας έγινε στο ίδιο ημιυπόγειο στούντιο που είχαμε γνωριστεί, με αφορμή την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του με τίτλο «Μουσική για Διαφημίσεις», ενός δίσκου με εντελώς διαφορετικό ήχο από αυτόν που μας είχε συνηθίσει. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.
1

Την προηγούμενη φορά που κάναμε κουβέντα με τον King Elephant είχε μόλις ολοκληρώσει τον πρώτο προσωπικό δίσκο του και οι Baby Guru ετοίμαζαν το δεύτερο άλμπουμ τους, Ήταν μια εποχή που η πραγματικότητα δεν είχε γίνει τόσο ασφυκτική, ήταν πιο εύκολο να ελπίζεις να στρώσουν τα πράγματα και η λέξη grexit δεν είχε μπει στο λεξιλόγιο όλων. Από τότε πέρασαν πέντε χρόνια, οι Baby Guru κυκλοφόρησαν τέσσερα άλμπουμ, ο King Elephant ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη μουσική –εκτός από εξαιρετικός ντράμερ είναι και παραγωγός και βοήθησε στη μίξη και την παραγωγή μιας σειράς άλμπουμ που κυκλοφόρησε η Inner Ear: Ku, His Majesty The King of Spain, My Drunken Haze, Σtella, στο πρώτο προσωπικό άλμπουμ του Obi. Επίσης στα άλμπουμ των Κων-Kων (κιθαρίστα των Baby Guru), των Banquets and the Tennis Shoes, της Ξανθής (Blondie g.d.) και του Γιου της Αφής. Η κατάσταση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη έγινε πολύ χειρότερη, φίλοι μετακόμισαν στο εξωτερικό για αναζήτηση καλύτερης τύχης, ζήσαμε εκλογές, δημοψηφίσματα και capital control. Στο μεταξύ στο λεξιλόγιό μας προστέθηκε και η λέξη brexit, ο King Elephant είναι 60 κιλά πιο ελαφρύς και έχει αλλάξει πολύ ως μουσικός και ως άνθρωπος. Είναι σχεδόν αγνώριστος. Η συνάντησή μας έγινε στο ίδιο ημιυπόγειο στούντιο που είχαμε γνωριστεί, με αφορμή την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του με τίτλο «Μουσική για Διαφημίσεις», ενός δίσκου με εντελώς διαφορετικό ήχο από αυτόν που μας είχε συνηθίσει. Πριν ξεκινήσουμε την κουβέντα μας δείχνει ένα σορτς που φορούσε όταν ήταν 140 κιλά για να καταλάβει ο Πάρις τη διαφορά, -τώρα χωράει δύο King Elephant. Και ζήτησε να μην μιλήσουμε για τα ίδια και τα ίδια.

Τώρα κάνω το πειραματόζωο, πάω σε μια εταιρία και μου βάζουν αλοιφές στην πλάτη να τσεκάρουν νέα δερματολογικά προϊόντα. Θα πάρω 240 ευρώ.

«Όλοι σε ρωτάνε ‘πες μου μερικές μπάντες ελληνικές που αξίζουν’ και όλοι λένε τους φίλους τους» λέει. Νιώθω τεράστια αδιαφορία για πολιτική και μουσική, να σου πω την αλήθεια, μόνο ταινίες με ενδιαφέρουν. Και η μουσική που κάνω εγώ. Νομίζω ότι ο πιο πολύς κόσμος είναι έτσι πια, κάποια στιγμή νόμιζα ότι έχω πρόβλημα, ότι έχω γίνει εγωιστής. Ίσως η αδιαφορία να είναι ένα είδος προστασίας τη στιγμή που διαλύονται τα πάντα. Εκτός από αυτούς που φτιάχνουν μουσικοί και τους φίλους τους, δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει η μουσική κανέναν άλλον πραγματικά. Οι περισσότεροι έχουν κολλήσει σε κάτι παλιά μοτίβα και ακούνε το ίδιο πράγμα. Δεν τους ενδιαφέρουν τα νέα πράγματα. Η μουσική αντιμετωπίζεται από όλους ως ‘χαλί’».

Του λέω ότι από τη στιγμή που άλλαξαν οι παραδοσιακοί και δοκιμασμένοι τρόποι που φιλτραριζόταν η μουσική μέχρι να φτάσει στον ακροατή και έγινε αυτό το χάος με την πληροφορία, αυτό ήταν αναπόφευκτο. «Μα δεν παραδέχεσαι κανέναν να φιλτράρει την πληροφορία για σένα πια, όλοι τα ξέρουν όλα και νομίζουν ότι μπορούν να το κάνουν μόνοι τους. Κι επειδή όλοι έχουν τα δικά τους προβλήματα και δεν μπορούν να ασχοληθούν με το φιλτράρισμα της πληροφορίας, προέκυψε αυτό το χάος. Ο καθένας νομίζει ότι είναι μοναδικός και πιο έξυπνος από όλους, αυτό το ‘πιο’ μας έχει καταστρέψει. Εγώ είμαι πιο καλός από σένα, πιο έξυπνος, μπορώ καλύτερα, ξέρω πιο πολλά από σένα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου και η γνώμη σου. Η τεράστια ποσότητα πληροφορίας έχει κάνει κάποιο καλό, αλλά όταν δεν έχεις ποτέ χρόνο να την φιλτράρεις ούτε και διάθεση, σου είναι σχεδόν άχρηστη. Απλά γεμίζεις σκληρούς δίσκους και δώσ’ του και όλο και μεγαλύτερη χωρητικότητα να έχουμε να ξοδεύουμε».

"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος." Facebook Twitter
Το άλμπουμ που μόλις έβγαλα το είχα σε σκληρό δίσκο, πεταμένο, για σβήσιμο. Δεν την πάλεψα να τον ολοκληρώσω ποτέ, γιατί είχα πάθει μουσική απογοήτευση. Σκεφτόμουν για ποιον λόγο κάνω αυτό που κάνω; Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

— Γιατί έβγαλες τότε ένα νέο άλμπουμ;

Το άλμπουμ που μόλις έβγαλα το είχα σε σκληρό δίσκο, πεταμένο, για σβήσιμο. Δεν την πάλεψα να τον ολοκληρώσω ποτέ, γιατί είχα πάθει μουσική απογοήτευση. Σκεφτόμουν για ποιον λόγο κάνω αυτό που κάνω; Ποιος θα με συντηρήσει; Αυτή τη στιγμή ζω σε ένα τεράστιο σπίτι που το συντηρεί ο αδερφός μου. Νιώθω ντροπή της κοινωνίας. Και το είχα παρατήσει. Αλλά κάθε μέρα ως μουσικός βρίσκεις έναν τρόπο και έναν λόγο να παίξεις.

—Παραγωγές κάνεις αυτή τη στιγμή; Πώς τα βγάζεις πέρα;

Παίζει να κάνω μία, αλλά ποιος να κάνει παραγωγή σήμερα; Με τι λεφτά; Και μην φανταστείς ότι είναι τόσα που θα σε ζήσουν. Αν δεν έχεις μηνιάτικο, δεν ζεις.

— Και πώς ζεις;

Εις βάρος του αδερφού μου και της μάνας μου. Δούλευα σε ένα καφέ, μετά βρήκα ένα DJιλίκι αλλά το μαγαζί δεν μάζευε κόσμο και σταμάτησα. Τώρα κάνω το πειραματόζωο, πάω σε μια εταιρία και μου βάζουν αλοιφές στην πλάτη να τσεκάρουν νέα δερματολογικά προϊόντα. Θα πάρω 240 ευρώ. Μουσικός-πειραματόζωο. Πραγματικά σιχαίνομαι τους πολιτικούς, όλους τους πολιτικούς, κι είμαι περίεργος να δω μετά τον Τσίπρα ποιος θα βγει. Και θα πάει κόσμος να τον ψηφίσει; Είμαι ένα άτομο που ούτε καπνίζω πια, ούτε πίνω έξω, ούτε τρώω έξω, δεν έχω έξοδα προσωπικά ή διασκέδασης. Μόνο την τροφή του σκυλιού πληρώνω 11 ευρώ το μήνα. Δεν στην παίζω φτωχαδάκι, αλλά είμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια και θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος. Ζηλεύω τα ξαδέρφια μου που ζουν στη Δανία.

— Με τη μουσική δεν μπορείς να κάνεις πράγματα για να βγάλεις λεφτά;

Υπάρχει τρόπος, δουλεύοντας για άλλους. Για ελληνικά ονόματα, εκεί πληρώνουν. Το ψάχνω και εύχομαι να παίξω ντραμς σε ένα ελληνικό σχήμα σαν τις Μέλισσες. Για να έχεις ελπίδα πια να βγάλεις λεφτά από τη μουσική πρέπει να σε συμπαθήσει ο κόσμος, δες τι γίνεται με το X Factor. Είναι η εποχή των καλών παιδιών. Τα ροκσταριλίκια και οι μαλακίες δεν περνάνε.

— Έχει πεθάνει και το ροκ όπως το ξέραμε.

Τέτοια πες μου και μετά τη συνέντευξη θα με βρούνε κρεμασμένο. Ο πατέρας μου μού έλεγε να γίνω γιατρός, αλλά και γιατρός να ήμουν τα αρχίδια μου θα έπαιρνα τώρα, δεν θα έβρισκα πουθενά δουλειά. Δεν θα είχα πάρει ακόμα ειδικότητα. Θα έφτανα 45 χρονών για να πάρω 600 ευρώ. Το γείτονά μου τον διώχνουν από το σπίτι του για χρέη.

"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος." Facebook Twitter
Φιλοσόφησα πάρα πολύ το πράγμα, δηλαδή έμαθα να είμαι αυτάρκης, με αυτά που έχω είμαι πολύ ικανοποιημένος. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

— Γιατί είπες το άλμπουμ «μουσική για διαφημίσεις»;

Γιατί ένας φίλος διαφημιστής μας ζήτησε κομμάτια να τα έχει μην τύχει καμιά διαφήμιση και χρειαστούν. Μάζεψα 30 κομμάτια που είχα έτοιμα, του τα έδωσα και από ξεκίνησε η ιδέα. Μετά ο Γιώργος (ο Obi) τα άκουσε και μου είπε «αυτά τα 13 σε αυτή τη σειρά θα κάνουν πολύ ωραίο άλμπουμ». Και όντως, ενθουσιάστηκα και είναι μουσική για φανταστικές διαφημίσεις.

— Η διαφήμιση δεν πληρώνει για να δώσεις κανένα κομμάτι;

Αρχίδια. Απ’ ό,τι ξέρω όχι.

— Υπάρχει καμία διαφήμιση που θα ήθελες να έχεις γράψει τη μουσική;

Δεν έχω σκεφτεί ποτέ.

— Ραδιόφωνο ακούς;

Όχι. Στο αυτοκίνητο ακούω με ακουστικά μουσική, από το κινητό μου. Δεν κουβαλάω ούτε CD πια. Βάζεις τα κομμάτια που θέλεις την ώρα που θέλεις, κι αν δεν σου αρέσει, πας στο επόμενο. Ούτε on line ραδιόφωνο ακούω, το ίδιο μου φαίνεται. Μπορεί να είναι η πραγματικότητα, αλλά είναι κατάντια αυτό. Να μην έχουμε διάθεση να ακούσουμε. Αναρωτιέμαι αν η μουσική σαν τέχνη «παίρνει τον πούλο»…

"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος." Facebook Twitter
Δεν γίνεται στην έξοδο να είσαι νηφάλιος, κάτι πρέπει να πιείς για να αντέξεις τόσες ώρες σε ένα μαγαζί. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

— Όταν δεν κάνεις μουσική τι κάνεις;

Δεν είμαι άνθρωπος της διασκέδασης, της καφετέριας και της νυχτερινής ζωής. Ούτε καπνίζω πια. Από μία στιγμή και μετά στα μαγαζιά δεν μπορείς να πας γιατί κανείς δεν σε σέβεται σε αυτόν τον τομέα. Κι αν βγεις με φίλους, αρχίζουν και πίνουν και δεν επικοινωνείς μαζί τους, αρχίζουν και χάνονται, οπότε κάθομαι στο σπίτι και βλέπω ταινίες και σειρές. Έβαλα Netflix και γουστάρω. Το μοιράζομαι με άλλους τέσσερις και μου έρχεται 4 ευρώ το μήνα. Παλιά ήμουν απομονωμένος επειδή είχα θέματα, είχα αγοραφοβία, τώρα δεν έχω λεφτά.

— Πότε αδυνάτισες;

Ξεκίνησα στις αρχές Ιανουαρίου 2014. Όταν γυρίζαμε το βίντεο για το Especially When των Baby Guru ήμουν στην πρώτη εβδομάδα δίαιτας. Ήμουν 140 κιλά.

— Τώρα πόσα είσαι;

Τώρα είμαι 80. Τρώω ανά τρεις ώρες γεύμα. Είναι τα πιο ωραία χρόνια από άποψης γεύσης στη ζωή μου. Έχω φάει τα καλύτερα πράγματα, δεν το πιστεύω. Αν μου δώσεις τώρα να φάω σουβλάκια και burger δεν την παλεύω, με λάδια, τηγανητά και τέτοια.

— Τι τρως;

Ψάρι στο φούρνο, κοτόπουλο, μοσχάρι, όσπρια, μακαρόνια, ρύζι, κάνω διατροφή φουλ και φρούτα, σαλάτες, γουστάρω πάρα πολύ. Με τη διατροφή που έκανα άλλαξε και ο τρόπος σκέψης μου προς τη ζωή, η νοοτροπία μου.

— Τι εννοείς;

Φιλοσόφησα πάρα πολύ το πράγμα, δηλαδή έμαθα να είμαι αυτάρκης, με αυτά που έχω είμαι πολύ ικανοποιημένος. Με παίρνει από κάτω κάποιες φορές, αλλά εκτιμώ πάρα πολύ αυτά που έχω, εκτιμώ που έχω ένα στούντιο και γράφω τη μουσική μου, εκτιμώ που υπάρχει το ίντερνετ και ο κόσμος μου στέλνει μηνύματα και μου λέει «μου αρέσει πολύ αυτό το κομμάτι», ή οτιδήποτε κάνω. Ο δίσκος μου είχε 800 plays μέσα σε μια μέρα. Μου αρέσει που έχω τον σκυλάκο μου, την υγεία μου. Κι όταν νιώθω σκατά έχω τη δυνατότητα να παίξω ντραμς και να ξεχαστώ. Να ηρεμήσω. Βλέπω ότι ο άνθρωπος θέλει όλο και πιο πολλά, το βλέπω σε μένα. Ανεβάζω ένα βίντεο στο Instagram και περιμένω like, ή ένα σχόλιο «γαμάς». Φτάνεις τα 70 views και λες «ρε γαμώτο, γιατί να μην έχω 100;». Θες όλο και περισσότερο. Το τελευταίο βίντεο με την πρόβα που ανέβασα έκανε ρεκόρ, έχει φτάσει τα 14000 views, κάτι πρωτόγνωρο για μένα, αλλά πάλι δεν μου φτάνει. Λέω γιατί να μην είναι 15000; Έχουμε την τάση να ζητάμε όλο και παραπάνω.

— Από την άλλη, αν επαναπαυτείς δεν πας μπροστά.

Μας έχει φάει η σύγκριση, είσαι σίγουρος ότι είσαι καλύτερος από τον άλλο. Ενώ θα έπρεπε να είσαι ταπεινός.

— Τι άλλο σου άλλαξε η νέα εμφάνιση;

Με άλλαξε πάρα πολύ, τα έκοψα όλα, μαχαίρι. Φαγητό, καφέ, αναψυκτικά, ποτά, μπάφους.

— Σε έχει κάνει πιο ελκυστικό; Κυκλοφορείς για να «στην πέσουν»;

Κυκλοφορώ αλλά είμαι πιο ρομαντικός, θέλω να γνωρίσω τον άλλο από συγκυρίες, όχι επειδή βγήκα ντυμένος για να γαμήσω. Δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος. Είχα πάει σε ένα ραντεβού, έπινα σόδα, η κοπέλα έπινε κρασί και σε κάποια φάση άρχισε να λέει μαλακίες και μ’ έπιασε ένα άγχος, άρχισα να πνίγομαι και της λέω «καληνύχτα». Δεν την πάλευα.

"Eίμαι 33 χρονών και δεν παλεύεται. Έχω ενέργεια, θέλω να κάνω πράγματα και δεν βρίσκω τίποτα, είμαι ακινητοποιημένος." Facebook Twitter
Δεν έχω μετανιώσει για τίποτα από όσα έχω κάνει στη ζωή μου, τη γουστάρω πάρα πολύ. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

— Τι έλεγε;

Αυτό το small talk, το μπίρι μπίρι… Δεν γίνεται στην έξοδο να είσαι νηφάλιος, κάτι πρέπει να πιείς για να αντέξεις τόσες ώρες σε ένα μαγαζί. Είναι πάρα πολύ κουραστικό να μην πίνεις και να πας σε ένα μαγαζί και να κάθεσαι. Γκρέμισαν και το Cosmopolis και δεν μπορώ να πάω και σινεμά.

— Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω το χρόνο τι θα άλλαζες;

Γενικά στη ζωή μου; Δεν έχω μετανιώσει για τίποτα από όσα έχω κάνει στη ζωή μου, τη γουστάρω πάρα πολύ. Ακόμα και τα βρισίδια που έχω ρίξει με κόσμο, τους τσακωμούς, τις κρυφές μαλακίες σε ξένα σπίτια, δεν αλλάζω τίποτα. Πραγματικά, είμαι πολύ ευχαριστημένος.

— Είσαι άτυχος στον έρωτα;

Ναι, είμαι φουλ. Βέβαια, κρίνω πολύ αυστηρά τον εαυτό μου, γιατί έχω περάσει διάφορες φάσεις. Δεν είναι και πολύ ελκυστικό να είσαι 140 κιλά. Υπάρχουν άνθρωποι που δέχονται τον εαυτό τους και βγάζουν πολύ σέξι διάθεση. Εγώ δεν ένιωθα καλά με το σώμα μου, ήθελα να κρυφτώ. Οπότε, για μένα δεν ήταν ελκυστικό. Αυτή η εντύπωση που έχω τώρα πια είναι ότι πάντα θα είμαι με την κοπέλα την πιο «άσχημη», δηλαδή η πιο όμορφη θα είναι σε άλλη παρέα.

— Κι αυτό είναι πολύ σχετικό. Αυτή που έχεις δίπλα σου μπορεί για κάποιον άλλο να είναι η πιο όμορφη. Συνήθως δεν εκτιμάς αυτό που έχεις.

Συμφωνώ. Πάλι πας στο ανικανοποίητο και το εγωιστικό. Τι έχω πάθει; Κατάλαβα ότι αυτά που μας συμβαίνουν κι αυτά που βιώνουμε τα αναζητάμε, το θέλουμε να νιώσουμε απόρριψη, να νιώσουμε δυστυχισμένοι, έχουμε ανάγκη να γκρινιάξουμε. Δηλαδή, άμα πεις στον εαυτό σου «είμαι καλά», θα είσαι καλά μετά. Μάθαμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας, μεγαλώσαμε με έναν τρόπο ώστε να μην είμαστε ποτέ ευχαριστημένοι με αυτό που κάνουμε. Στο σχολείο θυμάμαι ότι οι γονείς μου ήθελαν πάντα παραπάνω βαθμούς, όλο κάτι παραπάνω από αυτό που κάνεις. Το ότι αυτή την περίοδο δεν έχω κοπέλα, σημαίνει ότι δεν θέλω να έχω κοπέλα, δεν είναι ότι είμαι άτυχος ή δεν βρίσκω. Έτσι το ερμηνεύω εγώ και νιώθω καλά.

— Δουλεύεις κάτι αυτή τη στιγμή;
Μόλις ολοκλήρωσα το νέο άλμπουμ των Baby Guru, το νέο του Ku, ηχογραφώ το καινούργιο του Obi και το πρώτο προσωπικό του Άξιου. Και είμαι ανοιχτός σε προτάσεις. 

Το άλμπουμ του King Elephant «Music for Advertisements» είναι ανεξάρτητη κυκλοφορία και μπορείς να το ακούσεις στο bandcamp.  Για να το κατεβάσεις, βάλε ό,τι ποσό θέλεις (από 0 ευρώ) στην «τιμή αγοράς».

 

 


1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM