Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα

Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα Facebook Twitter
Είναι συγκινητική η προσπάθεια που καταβάλει ο Πετρίδης, ιδίως σήμερα, την εποχή του ανελέητου κατεβάσματος και του streaming, επιχειρώντας μ' έναν δονκιχωτικό τρόπο να υπερασπιστεί τις φυσικές μορφές, τονίζοντας, έτσι, τη σχέση που διαμορφώνεται μέσα στα χρόνια ανάμεσα στον ακροατή και στο υλικό προϊόν που εκείνος κρατάει στα χέρια του.
1

Δεν είμαι πια φαν του ραδιοφώνου, όμως, παραδοσιακά, τον Αύγουστο, ακούω πολύ ραδιόφωνο – χοντρικά όσο δεν ακούω όλη την υπόλοιπη χρονιά. Είναι η μόνη μου επαφή με τον «έξω κόσμο» στις διακοπές, καθώς όλα τα υπόλοιπα «κατεβαίνουν» προκειμένου να πάρουμε και μερικές ανάσες. Συντονίζομαι λοιπόν στην κρατική ραδιοφωνία, στο Πρώτο και το Δεύτερο Πρόγραμμα εναλλάξ, και όση ώρα βρίσκομαι στο σπίτι το ραδιόφωνο είναι ανοιχτό και παίζει.

Θα πει κάποιος πως ο Αύγουστος δεν είναι και η καλύτερη εποχή για να κρίνεις ένα ραδιόφωνο, ένα σταθμό εννοώ, αλλά από την άλλη... μπορεί και να είναι. Στα δύσκολα, θέλω να πω, φαίνεται το πόσο μπορεί να μετράει ένα κανάλι, ένα κρατικό κανάλι εν προκειμένω, όταν ένα μέρος του προσωπικού βρίσκεται σε άδεια και άρα θα πρέπει να αναζητηθούν «λύσεις» που να γεμίζουν «σωστά» το πρόγραμμα, εμφανίζοντας το προσήκον σε κάθε περίπτωση κύρος και φυσικά την ανάλογη αξιοπιστία – που θεωρητικά αρμόζουν στην Ελληνική Ραδιοφωνία. Θεωρητικά; Ναι. Γιατί στην πράξη, και στο μουσικό κομμάτι της, που εδώ μας ενδιαφέρει, τα πράγματα είναι πολύ φτωχά. Κάτι που δεν έχει να κάνει βεβαίως με τα χρήματα. Λεφτά υπάρχουν...

Τι δεν υπάρχει στην κρατική-μουσική ραδιοφωνία; Δεν υπάρχουν οι εκπλήξεις, η όρεξη, οι ιδέες των παραγωγών, οι γνώσεις, η σχετική ή η μεγαλύτερη πείρα, το ταλέντο να βάζεις το ένα κομμάτι μετά το άλλο δίχως κάτι τέτοιο να μοιάζει με αγγαρεία ή... ούφο, η άποψη εν τέλει που πρέπει κανείς να έχει για την εκπομπή του – όσο ελαφριά ή σοβαρή και να είναι αυτή.

Ορισμένοι καμώνονται πως η δισκογραφία –και η ελληνική– έχει πεθάνει. Ακούω και καλλιτέχνες, συνθέτες και τραγουδιστές, να το λένε αυτό. Ουδέν αναληθέστερον τούτου. Μπορεί οι παραγωγές να είναι μειωμένες σε σχέση με τις παλιότερες δεκαετίες, αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι ανύπαρκτες.

Το Πρώτο Πρόγραμμα δεν είναι βασικά μουσικό ραδιόφωνο, είναι κυρίως ειδησεογραφικό – ασχέτως αν αποτελεί το «σπίτι» τού Γιάννη Πετρίδη. Αντιθέτως, μουσικό ραδιόφωνο είναι το Δεύτερο Πρόγραμμα, το οποίο τον Αύγουστο, να το πω, είχε τα χάλια του. Δεν ξέρω πώς μπορεί να ηχεί το Δεύτερο, τον Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβρη, αλλά πιστεύω πως οι διαφορές θα είναι μικρές.

Το βασικό πρόβλημα των μουσικών εκπομπών πέραν του ακκισμού και της επιτήδευσης μερικών παραγωγών, που σε ορισμένες περιπτώσεις χτυπάνε κόκκινο, αφορά στο σκελετό των προγραμμάτων τους και από 'κει και κάτω στο πώς, με ποιο τρόπο αυτός ο σκελετός θα χτιστεί ώστε να εμφανίζεται ως ένα ενιαίο σώμα.

Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα Facebook Twitter
O Γιάννης Πετρίδης στο στούντιο

Λείπει το κόνσεπτ ή τα κόνσεπτ, εννοώ, που θα ενώνονται μεταξύ τους δίνοντας πνοή σε κάτι μεγαλύτερο, καθώς τα τραγούδια που πέφτουν είναι σχεδόν τυχαία, διαλεγμένα από μερικές καβάτζες λίγων εκατοντάδων (άρα και εντελώς προβλέψιμα συν τοις άλλοις). Αν την τιμή τού αγγλοαμερικάνικου τραγουδιού στην κρατική μας ραδιοφωνία τη σώζει βασικά ο Πετρίδης, την τιμή του ελληνικού δεν τη σώζει σχεδόν τίποτα – καθώς η μόνη άξια λόγου εκπομπή που άκουσα, μέσα σ' ένα ολάκερο 20ημερο (του τρέχοντος Αυγούστου), ήταν μία που αφορούσε στο ελληνικό ταγκό.

Η παραγωγός, προς τιμήν της, δεν αρκέστηκε στις κλασικές ελαφρές και ωραίες, ok, παλιατσαρίες του '30 και του '40, αλλά πέρασε και σε πιο καινούρια κομμάτια, δείχνοντας πως είχε μια κάποια γενικότερη γνώση του είδους, παρουσιάζοντας ακόμη και το εκπληκτικό «Την είδα ξανά» του Αργύρη Κουνάδη με τον Γιάννη Βογιατζή (από την ταινία Ερόικα του Μιχάλη Κακογιάννη), κάτι που με σήκωσε, τη συγκεκριμένη στιγμή, πολύ ψηλά. Μ' έφτιαξε... πώς να το πω αλλιώς; Γιατί, άμα δεν σε φτιάχνει μια εκπομπή και την ακούς, σαν να μην συμβαίνει τίποτα, καθώς πλένεις πιάτα ή σκουπίζεις, τότε άστα να πάνε. Εννοώ πως η σωστή εκπομπή πρέπει να σε βιδώνει στην πολυθρόνα σου, έχοντας αυτιά μόνο γι' αυτή. Αλλιώς... δε λέει.

Διέτρεξα το θάνατο της Αρλέτας ραδιοφωνικά. Στην αρχή φοβήθηκα. Έπεσα σε κάτι ανεπίτρεπτες προχειρότητες, αλλά ευτυχώς το πράγμα διορθώθηκε στην πορεία εκ των ενόντων. Είναι το αρχείο της Ελληνικής Ραδιοφωνίας που θα κάνει πάντα τη διαφορά, βγάζοντας από τη δύσκολη θέση τους αποκαμωμένους δισκοθέτες.

Ανασύρθηκε λοιπόν για την περίσταση μια εκπομπή του 1988, όταν η ίδια η Αρλέτα φιλοξενούμενη του Δευτέρου Προγράμματος, νομίζω, είχε αναφερθεί τότε (το 1988) στην καριέρα της με εξονυχιστικό τρόπο – με ωραία αφήγηση, έξυπνες ατάκες, άγνωστες λεπτομέρειες και εξαιρετικές επιλογές. Μια τρίωρη απολαυστική εκπομπή, με την Αρλέτα σε ρόλο οδηγού, να διακόπτεται κάθε μισή ώρα από σύντομα δελτία ειδήσεων (και διαφημίσεις εννοείται), τα οποία επαναλάμβαναν «νέα» με τη λογική της φωτοτυπίας. Η γνώμη μου είναι πως τα ημίωρα δελτία είναι too much, δηλαδή εντελώς εκνευριστικά για κάποιον που μπορεί να έχει κολλημένη τη βελόνα. Πόσω μάλλον όταν αφορούν σε μουσικά κανάλια.

Λέω λοιπόν πως από το κρατικό ραδιόφωνο λείπουν οι εκπομπές στο στυλ του Γιάννη Πετρίδη και απορώ πώς αυτό δεν το καταλαβαίνουν οι υπεύθυνοι, ώστε να προσπαθήσουν να τις αναζητήσουν. Είναι εύκολο; Δεν ξέρω. Πρέπει να προσπαθήσουν όμως. Και προσπάθεια δεν βλέπω.

Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα Facebook Twitter
Ο Γιάννης Πετρίδης με τον Τζο Κόκερ

Τι έχει ο Πετρίδης, που δεν το έχουν οι άλλοι παραγωγοί;

Πρώτα και κύρια γερή γνώση του αγγλοαμερικάνικου τραγουδιού (και των τοπ και των χαμηλότερων θέσεων), εκείνου τέλος πάντων που παλιά το αποκαλούσαμε «ξένο». Εντάξει, ο Πετρίδης μπορεί να παίξει και κανα ιταλικό ή γαλλικό, μπορεί δε να τα ξέρει και πλατύτερα (και αυτά), αλλά η εκπομπή του περιστρεφόταν, από το ξεκίνημά της, το 1975, γύρω από την Αγγλία και την Αμερική –τις μήτρες εν πάση περιπτώσει της ποπ, και του ροκ, και του ροκ, που έγινε ποπ– κι εκεί παραμένει.

Αν και οι εκπομπές του Πετρίδη, που άκουσα εγώ, όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν είχαν κάποιο συγκεκριμένο κόνσεπτ (γίνονται, φυσικά, και εκπομπές με κόνσεπτ) είχαν επιμέρους «θέματα», που τα δημιουργούσε ή τα έφερνε στα φως ο ίδιος ο παραγωγός. Ο Πετρίδης το ξέρει πολύ καλά το αγγλοαμερικάνικο τραγούδι από πληροφοριακή και αισθητική σκοπιά και αυτό τού δίνει το τρανό προσόν να εμφανίζει ένα κομμάτι του '30 μ' ένα κομμάτι του 2017 κολλητά το ένα στο άλλο, χωρίς να δημιουργείται χάσμα. Ξέρει, δηλαδή, πώς να κλείνει τον κύκλο, σβήνοντας οτιδήποτε μπορεί να χαλάσει μιαν ομαλή πορεία προς τις επιμέρους, αλλά συνεχείς, κορυφώσεις. Και συμπληρώνω, στη συνέχεια αυτού, πως είναι λυπηρό για τη μουσική κρατική ραδιοφωνία να μην υπάρχει μιαν εκπομπή ύφους Πετρίδη για το ελληνικό τραγούδι.

Ορισμένοι καμώνονται πως η δισκογραφία –και η ελληνική– έχει πεθάνει. Ακούω και καλλιτέχνες, συνθέτες και τραγουδιστές, να το λένε αυτό. Ουδέν αναληθέστερον τούτου. Μπορεί οι παραγωγές να είναι μειωμένες σε σχέση με τις παλιότερες δεκαετίες, αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι ανύπαρκτες. Δίσκοι πάντα βγαίνουν, καλοί δίσκοι και τραγούδια πάντα υπάρχουν κι ένας παραγωγός οφείλει να προβάλλει και το καλό καινούριο υλικό, και βεβαίως να βρίσκει τις «γέφυρες» ώστε να το συνδέει με το παλιότερο.

Ξέρω τι παίζει στην σύγχρονη ελληνική δισκογραφία και μπορώ να πω πως η κρατική ραδιοφωνία έχει γύρω απ' αυτό το θέμα άγρια μεσάνυχτα. Σκόρπια και τελείως συμπτωματικά μπορεί ν' ακούσεις κάτι καινούριο από 'δω κι από 'κει –αν κάποιος παραγωγός μυριστεί κάτι και καλέσει κανα μουσικό στο στούντιο– παρότι, και επ' αυτού, υπάρχουν εμπόδια. Το αγγλόφωνο ελληνικό τραγούδι δεν παίζει σχεδόν καθόλου από το κρατικό, ενώ και από το ελληνόφωνο προβάλλονται, όσο προβάλλονται, κάποια αδιάφορα τις πιο πολλές φορές «έντεχνα». Λέμε, πάντα, για τις καινούριες παραγωγές. Γενικά, με το «έντεχνο» έχει ένα κόλλημα το κρατικό. Κάτι που δείχνει πρόδηλο συντηρητισμό και άγνοια ευρύτερη.

Ο Γιάννης Πετρίδης ξανά στο Πρώτο Πρόγραμμα Facebook Twitter
Ο Γιάννης Πετρίδης στο στούντιο με τους Talking Heads

Θα ήθελα να ήξερα, και αν γνωρίζει κάποιος να μου πει. Έχουν ακουστεί εσχάτως στο κρατικό ραδιόφωνο κομμάτια των Yesterday's Thoughts, Δημήτρη Μυστακίδη, Lia Hide, Ω-Ray, Μάρθας Μαυροειδή, The Telestons, Μανώλη Γαλιάτσου, Dirty Fuse, A Victim of Society, Illegal Operation, Μαρίας Λατσίνου, KU, Baby Guru, Ιχώρ, The Snails και πολλών άλλων; Κυκλοφορίες, δίσκοι και tracks του 2017 εννοώ, που μετράνε και που πρέπει να προωθηθούν από τη ραδιοφωνία; Ορισμένα θέλω να ελπίζω πως θα έχουν μεταδοθεί (ασχέτως αν εγώ, αυτό το διάστημα δεν άκουσα κάτι), αλλά πού, πώς, σε τι εκπομπές και με ποιο ραδιοφωνικό λόγο ή κόνσεπτ;

Αντιθέτως, στην εκπομπή του Πετρίδη, εκεί από τις 4 στις 5, που «πετσοκόβεται κι αυτή από δυο δελτία ειδήσεων, θα έχει κάποιος την ευκαιρία να πληροφορηθεί για τα σύγχρονα καλά «ξένα» άλμπουμ της εποχής, τους δίσκους δηλαδή των Public Service Broadcasting, των Portugal.The Man, των London Grammar (για τα οποία δε νομίζω να μιλάει κανείς άλλος στην Ελλάδα), για τα νέα LP των παλιοσειρών (Chuck Berry, Bob Dylan, Roger Waters, Thurston Moore κ.ά.), μαζί βεβαίως με τα κομμάτια της νεανικής ποπ και της αφροαμερικάνικης χιπ-χοπ, που εμένα προσωπικά, πλην κάποιων εξαιρέσεων, με αφήνουν παντελώς αδιάφορο (χάλια εκείνο που άκουσα από το τελευταίο του Jay-Z, ασχέτως αν ο Πετρίδης καλά κάνει και το παρουσιάζει).

Είναι συγκινητική, για να καταλήξω, η προσπάθεια που καταβάλει ο Πετρίδης, ιδίως σήμερα (καθώς δε μιλάμε για τα ακροατήρια των σέβεντις και των έιτις), την εποχή του ανελέητου κατεβάσματος και του streaming, επιχειρώντας μ' έναν δονκιχωτικό τρόπο να υπερασπιστεί τις φυσικές μορφές (ό,τι ακούγεται στην εκπομπή του προέρχεται από βινύλια ή CD), τονίζοντας, έτσι, τη σχέση που διαμορφώνεται μέσα στα χρόνια ανάμεσα στον ακροατή και στο υλικό προϊόν που εκείνος κρατάει (και περιεργάζεται) στα χέρια του.

Η αγάπη για τη μουσική έχει πολλές εκφάνσεις – άλλες με διαρκή λειτουργικότητα και άλλες κάπως... ξεπερασμένες. Όσοι έζησαν τις μεγάλες δημιουργικές εποχές της ποπ και του ροκ, και του ροκ που έγινε ποπ, οφείλουν να αγωνίζονται γι' αυτή τη σχέση που οικοδόμησαν με τη μουσική μέσα στα χρόνια.

Ο Γιάννης Πετρίδης, στο κρατικό ραδιόφωνο, το πράττει καλύτερα απ' όλους.

*Ο Γιάννης Πετρίδης, παράλληλα με την εκπομπή του στο Πρώτο Πρόγραμμα (91,6- 105,8 καθημερινά 16.00-17.00) θα παρουσιάζει από τον Σεπτέμβρη στο KOSMOS 93,6 κάθε Κυριακή 18.00-20.00 την εκπομπή «Ταξίδι στην Ιταλία», την ιστορία του ιταλικού τραγουδιού από το '50 μέχρι τις μέρες μας.

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Πετρίδης: Ένας από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον χώρο της μουσικής αφηγείται τη ζωή του στο LIFO.gr

Πρόσωπα / Γιάννης Πετρίδης: Ένας από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον χώρο της μουσικής αφηγείται τη ζωή του στο LIFO.gr

Υπεύθυνος για τη μακροβιότερη ραδιοφωνική εκπομπή, κάτοχος μίας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές μουσικές συλλογές στον κόσμο, αθεράπευτα ερωτευμένος με τη μουσική.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM