Ίσως η πιο διαδεδομένη αλήθεια για τη μουσική είναι πως συνεχώς κάνει κύκλους. Οι διάφορες τάσεις, τα ηχητικά ρεύματα, το τι θεωρείται πως είναι στη μόδα και τι όχι χαρακτηρίζονται από έντονη ρευστότητα.
Για να φέρουμε ένα σύγχρονο παράδειγμα, η latin pop έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ η τελευταία φορά που απασχόλησε σε μαζική κλίμακα ήταν στις αρχές της χιλιετίας, με τον Ρίκι Mάρτιν και την Γκλόρια Εστέφαν.
Το θέμα είναι μέσα σε αυτό το ευμετάβλητο τοπίο να εντοπίζονται οι σταθερές του παιχνιδιού. Και στον χώρο της latin pop τα τελευταία 20 χρόνια η μοναδική, ακλόνητη σταθερά ακούει στο όνομα Eνρίκε Ιγκλέσιας.
O επονομαζόμενος «βασιλιάς της latin pop» έχει καταφέρει πάρα πολλά όλα αυτά τα χρόνια: έχει πουλήσει πάνω από 170 εκατ. δίσκους διεθνώς, έχει αθροιστικά πάνω από 150 Νο 1 επιτυχίες σε όλες τις κατηγορίες των charts του Billboard, έχει λάβει 235 μουσικά βραβεία, εκ των οποίων το ένα είναι Grammy, έχει κερδίσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρη την υφήλιο κι έχει αφήσει αδιαμφισβήτητα το στίγμα του στον σύγχρονο ισπανόφωνο ήχο.
O επονομαζόμενος «βασιλιάς της latin pop» έχει καταφέρει πάρα πολλά όλα αυτά τα χρόνια: έχει πουλήσει πάνω από 170 εκατ. δίσκους διεθνώς, έχει αθροιστικά πάνω από 150 Νο 1 επιτυχίες σε όλες τις κατηγορίες των charts του Billboard, έχει λάβει 235 μουσικά βραβεία, εκ των οποίων το ένα είναι Grammy, έχει κερδίσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρη την υφήλιο κι έχει αφήσει αδιαμφισβήτητα το στίγμα του στον σύγχρονο ισπανόφωνο ήχο.
Ο Ισπανός σούπερ σταρ γεννήθηκε το 1975 στη Μαδρίτη, το τρίτο και μικρότερο παιδί του σπουδαίου τραγουδιστή Χούλιο Ιγκλέσιας και της Ισπανο-φιλιππινέζας δημοσιογράφου Isabel Preysler.
Οι γονείς του χώρισαν όταν ο Iγκλέσιας ήταν ακόμα τεσσάρων ετών. Αρχικά, τα τρία αδέρφια έμεναν μαζί με τη μητέρα τους στην Ισπανία, μέχρι που η τρομοκρατική ομάδα ETA απήγαγε τον παππού τους και για λόγους ασφάλειας τα παιδιά μετακόμισαν στο Mαϊάμι με τον πατέρα τους.
Εκεί τα μεγάλωσε η νταντά τους Elvira, στην οποία ο Iγκλέσιας αφιέρωσε αργότερα το πρώτο του άλμπουμ ‒ γενικότερα, με κάθε ευκαιρία την εξαίρει ως μια γυναίκα που αφιέρωσε τη ζωή της στην ανατροφή του, στην οποία οφείλει σε μεγάλο βαθμό το πού βρίσκεται σήμερα.
Αφού τέλειωσε το σχολείο και ξεκίνησε να σπουδάζει οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Mαϊάμι, ο Iγκλέσιας άρχισε να χτίζει τη μουσική του καριέρα.
Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να μάθει ο πατέρας του τα καλλιτεχνικά του σχέδια, καθώς δεν έβρισκε ηθικά σωστό το να αξιοποιήσει το «βαρύ» του επίθετο για να ανοίξουν χωρίς κόπο οι «μεγάλες πόρτες».
Δανείστηκε κάποια χρήματα από την νταντά του προκειμένου να ηχογραφήσει μια κασέτα με ένα ισπανικό και δύο αγγλικά τραγούδια.
Παράλληλα, προσέγγισε τον μάνατζερ του πατέρα του Fernan Martinez και άρχισε να προωθεί τα κομμάτια του με το ψευδώνυμο «Enrique Martinez», διαδίδοντας τη φήμη πως πρόκειται για έναν μυστηριώδη τραγουδιστή από τη Γουατεμάλα.
Στη συνέχεια, υπέγραψε στη δισκογραφική Fonovisa, παράτησε τις σπουδές του και ταξίδεψε στο Toρόντο για να ηχογραφήσει το ομώνυμο ντεμπούτο του.
Αυτό ήταν, τελικά, μια συλλογή από ποπ-ρoκ μπαλάντες στα ισπανικά, η οποία όμως του χάρισε φοβερή εμπορική επιτυχία, αφού την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας της πούλησε μισό εκατομμύριο αντίτυπα.
Μαζί ήρθαν και οι πρώτες, από τις αμέτρητες, κορυφές της καριέρας του: 5 singles του άλμπουμ έφτασαν στο Νο 1 των Latin Charts του Billboard και το πρώτο, και μοναδικό, Grammy καλύτερης Latin Pop Performance κατέληξε στα χέρια του.
Με τις επόμενες δύο κυκλοφορίες του η φήμη του άρχισε να μεγαλώνει εντυπωσιακά, εδραιώνοντας παράλληλα τη θέση του στη σκηνή της latin pop.
Ήταν, όμως, το 1999 που σημείωσε τη μεγαλύτερη μέχρι τότε επιτυχία του με το single «Bailamos» από την ταινία «Wild Wild West» με τον Γουίλ Σμιθ, το οποίο έφτασε μέχρι την κορυφή του Billboard.
Το single «Bailamos» από την ταινία «Wild Wild West» με τον Γουίλ Σμιθ
Εκμεταλλευόμενος τη φόρα από τις προσωπικές του κυκλοφορίες και τη γενικότερη εισβολή της ισπανόφωνης μουσικής στα charts και στην πoπ μουσική εκείνη την περίοδο, αποφάσισε να μπει στην αγγλόφωνη αγορά, κυκλοφορώντας το πρώτο του άλμπουμ με αγγλικό στίχο.
Το «Enrique» έκανε δύο μήνες να ολοκληρωθεί και εμπεριείχε το hit «Rhythm Divine», ένα ντουέτο με τη Γουίτνι Χιούστον, και μία διασκευή στο «Sad Eyes» του Μπρους Σπρίνγκστιν.
To 2000 συνέβη ένα περίεργο περιστατικό, το οποίο όμως βοήθησε ακόμα περισσότερο την εκτόξευση της φήμης του Ισπανού τραγουδιστή.
Ο επιδραστικός ραδιοφωνικός παραγωγός Howard Stern έπαιζε επανειλημμένα στην εκπομπή του μια εντελώς παράφωνη ηχογράφηση του τραγουδιού «Be with you» του Iγκλέσιας, κατηγορώντας τον πως δεν μπορεί να τραγουδήσει και πως είναι μεγάλη απάτη.
Λίγο καιρό αργότερα, ο Iγκλέσιας πήγε στην εκπομπή του Stern και έδωσε μια τρομερή live ερμηνεία του κομματιού, κερδίζοντας τον σεβασμό του οικοδεσπότη. Τελικά, λίγες εβδομάδες μετά το τραγούδι σκαρφάλωσε στο Νο 1 του Billboard.
To 2001 ήταν μια μαγική χρονιά για τον Iγκλέσιας, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Ενώ οι πωλήσεις των περισσότερων latin pop τραγουδιστών έπεφταν, οι δικές του αυξάνονταν συνεχώς, με το άλμπουμ «Escape» να γίνεται η μεγαλύτερη εμπορική του επιτυχία μέχρι και σήμερα.
Την ίδια περίοδο γνώρισε την κατοπινή σύζυγο και μητέρα των δίδυμων παιδιών του, τη Ρωσίδα τενίστρια Άννα Koυρνίκοβα, με την οποία είναι ακόμη μαζί, παρά τα όποια προβλήματα.
Εκείνη τη δεκαετία διατήρησε τα σκήπτρα του «βασιλιά της latin pop», ενώ παράλληλα πραγματοποίησε τα πρώτα του δειλά βήματα στον χώρο του κινηματογράφου, συμμετέχοντας ως guest star σε διάφορες χολιγουντιανές παραγωγές και δημοφιλείς σειρές της αμερικανικής τηλεόρασης.
Με τα hits να είναι πια καθημερινότητα στη ζωή του, έριξε το βάρος του σε διάφορες φιλανθρωπικές ενέργειες, ενώ τον Ιούλιο του 2007 έγινε ο πρώτος Δυτικός καλλιτέχνης που έδωσε συναυλία στη Δαμασκό της Συρίας μετά από τρεις δεκαετίες.
Μέχρι σήμερα συνεχίζει να σημειώνει δισκογραφικές επιτυχίες, να παίρνει μουσικά βραβεία, να κάνει μεγάλες συνεργασίες και τεράστιες περιοδείες.
Το πιο πρόσφατο τραγούδι του, το «Subeme La Radio», τον βρήκε να γυρίζει στον αγαπημένο του ισπανόφωνο στίχο και στη latina αισθητική, συστατικά που τα τελευταία χρόνια έχουν δώσει χρυσές επιτυχίες, όπως το «Despacito».
Enrique Iglesias - Subeme La Radio, ft. Descemer Bueno, Zion & Lennox
Όχι πως ο Iγκλέσιας χρειάζεται να αποδείξει κάτι: είναι ένας φτασμένος σούπερ σταρ, ένα sex symbol, ένας χαρούμενος πατέρας που απολαμβάνει σταθερά την αγάπη του φανατικού του κοινού.
Η πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα μπορεί να άργησε, αλλά ακόμα κι έτσι είναι μια μοναδική ευκαιρία να πάρουμε μια καλή γεύση απ' όλους αυτούς τους λόγους που τον έχουν αναδείξει σε αδιαφιλονίκητο «βασιλιά της latin pop».
Info:
O Eνρίκε Iγκλέσιας παίζει στο Κλειστό Γήπεδο του ΟΑΚΑ την Πέμπτη 10 Μαΐου με είσοδο 35-75 ευρώ.