Ο Cecil Beaton (1904-1980) είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς φωτογράφους του 20ου αιώνα. Έγινε γνωστός με τα πορτρέτα του της βρετανικής αριστοκρατίας που ξεκίνησε να απαθανατίζει στην δεκαετία του 1920. Έκτοτε καθιερώθηκε ως ένας εξαιρετικός πορτρετίστας και φωτογράφησε όλες τις διάσημες προσωπικότητες της εποχής του στη μόδα, την τέχνη και την πολιτική με υποδειγματικό στυλ και απαράμιλλη κομψότητα.
Στη διάρκεια της 70χρονης περίπου καριέρας του ο Βρετανός εστέτ εκτός από τις άπειρες εικόνες με το μοναδικό φωτογραφικό του ύφος το οποίο επανεφεύρισκε πολύ συχνά εκ νέου, γέμισε εκατοντάδες σημειωματάρια με σκίτσα του, έγραψε χιλιάδες λέξεις, σχεδίασε εκατοντάδες κοστούμια και βέβαια επηρέασε όσο ελάχιστοι άλλοι. Μια αχαλίνωτη δημιουργικότητα που τροφοδοτήθηκε όπως είπε κάποτε ο ίδιος, από το φόβο του να είναι συνηθισμένος. Η ιδέα ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τέτοιος, του ήταν βασανιστική όπως επίσης ήταν και η θηριώδης φιλοδοξία του.
Μια αχαλίνωτη δημιουργικότητα που τροφοδοτήθηκε όπως είπε κάποτε ο ίδιος, από το φόβο του να είναι συνηθισμένος. Η ιδέα ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τέτοιος, του ήταν βασανιστική όπως επίσης ήταν και η θηριώδης φιλοδοξία του.
Για πρώτη φορά φέτος παρουσιάζεται στην Ισπανία και συγκεκριμένα στο διεθνές φωτογραφικό και εικαστικό φεστιβάλ Photo España που πραγματοποιείται στη Μαδρίτη, μέρος του έργου του διασημου φωτογράφου που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 πορτρέτα του. Η έκθεση διαρκεί μέχρι τις 19 Αυγούστου.
FacebookTwitter Σε ένα από τα ταξίδια του στο Χόλιγουντ το 1932, ο Beaton συνάντησε μια από τις μεγαλύτερες εμμονές του τη Γκρέτα Γκάρμπο την οποία ξανασυνάντησε το 1946 και τη φωτογράφισε στο Hotel Plaza στη Νέα Υόρκη. Σχολιάζοντας εκείνη την πρώτη του συνάντηση μαζί της είχε δηλώσει ότι ήταν μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Ντέιβιντ Χόκνεϊ, 1965. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Μαρία Κάλλας, 1957. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Μικ Τζάγκερ, 1969. Ο Beaton που φωτογράφισε τον Τζάγκερ για δεύτερη φορά στη σουίτα του στο Hotel Plaza της Νέας Υόρκης, τον περιέγραψε ως "καλό παιδί" και εξαιρετικά φωτογενή. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Μπάρμπρα Στράιζαντ, 1969. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Οι Gilbert and George, 1968. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Ο Σερ Φράνσις Μπέικον, 1960. Ο Beaton περιέγραψε τον Φράνσις Μπέικον ως «λαμπρό αλλά αυτοκαταστροφικό ζωγράφο». Το 1957, ο φωτογράφος ζήτησε από τον Μπέικον να τον ζωγραφίσει και μετά από μια πρώτη άκαρπη απόπειρα, προσπάθησαν ξανά το 1960. Εν τω μεταξύ, ο Beaton τον φωτογράφησε στο στούντιό του στο Battersea του Λονδίνου. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Colette, 1930. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Άλντους Χάξλεϋ, 1936. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Όρσον Γουέλς, 1937. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Λούσιαν Φρόιντ, 1956. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Μέρλιν Μονρόε, 1956. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Ζαν Μορώ, 1963. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Όντρεϊ Χέπμπορν, 1963. Το 1963 ο Beaton αφιέρωσε δέκα μήνες για να σχεδιάσει τα σκηνικά και τα κουστούμια της ταινίας My Fair Lady, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Audrey Hepburn. Και βέβαια κέρδισε δύο Όσκαρ. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Άντι Γουώρχολ, 1969. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Η βαρονέζα Fiona Thyssen-Bornemisza, 1966. Το γεννημένο στη Νέα Ζηλανδία μοντέλο ήταν μια από τις μούσες του Beaton. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Barbara Hutton, 1961. Η φωτογραφία αυτή τραβήχτηκε στην Ταγγέρη σε μια χοροεσπερίδα στο παλάτι της Hutton στο Sidi Hosni. Η κληρονόμος του Woolworth φορούσε την γεμάτη σμαράγδια Cartier τιάρα της που κάποτε ανήκε στην Μαρία Πάβλοβνα των Βλαντίμιρ της Ρωσίας. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s FacebookTwitter Αυτοπορτρέτο, δεκαετία 1930. Φωτο: The Cecil Beaton Studio Archive at Sotheby’s