Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter

Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή

0

O 35χρονος Πέτρος Κουμπλής είναι κατά τη γνώμη μου μια ειδική περίπτωση φωτογράφου και ίσως ένας από τους δημιουργούς που έχει καταφέρει με μια ισχυρή προσωπική οπτική αισθητική, να ξεχωρίσει και να καταθέσει πρόταση. Το έργο του, είχα την ευχαρίστηση να γνωρίσω την περασμένη χρονιά μέσα από ένα καθηλωτικό πρότζεκτ το οποίο απεικόνιζε την αθέατη και αρχέγονη ομορφιά της Σαντορίνης. Τα κάδρα εκείνα, έκαναν το γύρο του διαδικτύου και φιλοξενήθηκαν στα μεγαλύτερα περιοδικά τέχνης, μόδας και φωτογραφίας. Οι εικόνες του Πέτρου Κουμπλή είναι βαθιά ποιητικές, όπως και ο λόγος του, ο οποίος πάντα συνοδεύει και συμπληρώνει τις φωτογραφίες. Το τελευταίο του πορτφόλιο., έχει ήδη αρχίσει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο (Dazed and Confused Magazine /Kaltblut Magazine/ Ignant) έχοντας πρωταγωνιστικό πεδίο δράσης την Αττική, δοσμένη μέσα από τη μυθολογική της διάσταση. Οι εικόνες του "ΙΝ DREAMS" είναι το δημιούργημα της περιπλάνησης του Πέτρου Κουμπλή στη πεδιάδα της Μακάριας Πηγής, την Οινόη, τον Διόνυσο, τη Ραμνούντα, το ακρωτήρι της Κυνοσούρας και το σπήλαιο του Πανός. Ένας ύμνος στο ελληνικό τοπίο και μια μυσταγωγική, φωτογραφική, αποκάλυψη.

Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
Γεννήθηκε το 1981, στις Σέρρες. Με τη φωτογραφία ασχολείται από το 2000 έχοντας προηγουμένως σπουδάσει στην Αθήνα κι από το 2004 άρχισε να εργάζεται επαγγελματικά σαν φωτογράφος. Οι εντυπωσιακές εικόνες του, έχουν ταξιδέψει σε εκθέσεις, sites και περιοδικά όλου του κόσμου, ανάμεσα στα οποία ενδεικτικά το British Journal of Photography, το Esquire Russia, τo Southern Weekly, το Dazed and Confused Magazine, το Υatzer και το European Photography.

ΙΝ DREAMS by PETROS KOUBLIS

Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis,
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis

Τα πάντα μοιάζουν να έχουν αναδυθεί μέσα από την σφαίρα κάποιου ονείρου, ενός παράλληλου σύμπαντος δίχως κανέναν άλλο παρατηρητή εκτός από τη διαίσθηση μας. Ένας κόσμος δίχως παρατηρητές είναι ένας κόσμος δίχως ορισμούς και επομένως τα πάντα αποκαλύπτονται όχι από το πως φαίνονται αλλά το τι πραγματικά είναι: Άπειρα κι ακατάληπτα για τις αισθήσεις μας.


Δεν θα είμαστε ποτέ πια σε θέση να κοιτάξουμε τον ήλιο ή τα αστέρια με τον τρόπο που τα πρωτοκοίταξαν εκείνοι που βρέθηκαν εδώ πριν από εμάς, γιατί ούτε ο ήλιος, ούτε τα αστέρια έχουν πλέον την ίδια σημασία για μας με εκείνη που είχαν γι' αυτούς. Η εμφάνιση δεν αποτελεί ιδιότητα του υποκειμένου, αλλά ιδιότητα που εφαρμόζεται σε αυτό από τον παρατηρητή του. Ο κόσμος, όπως τον γνωρίζουμε, υπάρχει μονάχα μέσα στο μυαλό μας. Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε πλήρως αυτό που είναι από τη φύση του ανεξάρτητο της σκέψης μας, ελεύθερο μορφής, σχήματος και ορισμού. Είμαστε υποχρεωμένοι να συναντάμε μια νοητική εκδοχή της πραγματικότητας, περιορισμένη μέσα στα όρια της κατανόησης μας.


Η εικόνα που δημιουργούμε για την πραγματικότητα σχηματίζεται με βάση τις ιδέες που έχουμε για τον κόσμο μας. Αλλά τι θα συνέβαινε αν προσπαθούσαμε να φανταστούμε έναν κόσμο δίχως ορισμούς, ελεύθερο από έννοιες; Τα πάντα θα διατηρούσαν απέναντι στο βλέμμα μας αυτή την ελευθερία ταυτότητας, προκαλώντας την αποκάλυψη ενός παράλληλου κόσμου, σαν μια αλληλουχία σπαραγμάτων από κάποιον ξεχασμένο μύθο. Θα νιώθαμε ίσως αυτό που υπάρχει κάτω από την επιφάνεια τους. Κατά κάποιο τρόπο αυτό αποτελεί και μια αντίληψη της Μυθολογίας. Αυτή η μυστική δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα κάτω από τη αληθινή φύση του κόσμου γύρω μας, επηρεάζοντας τη μορφή του αλλά κρατώντας τη δική της κρυμμένη από τα μάτια μας. Δεν χρειάζεται να δούμε αυτή τη δραστηριότητα για να την αντιληφθούμε. Χρειάζεται μονάχα να τη νιώσουμε.

Αν η λογική θεωρείται η αρχή που δικαιολογεί τις ανισότητες της πραγματικότητας μας, τότε η λογική αυτή έχει αποτύχει. Δεν είναι μια παθητική άρνηση της λογικής, αλλά μια συνειδητή απόρριψη της.


Μέσα από τους Μύθους το πνεύμα μας είναι ικανό να ξεπεράσει τα όρια της αντίληψης και να εκθέσει τη διαίσθηση μας σε μια πολύ μεγαλύτερη πραγματικότητα, επιτρέποντας μας να σηκώσουμε για μια στιγμή το πέπλο και να νιώσουμε αυτό που βρίσκεται κρυμμένο από κάτω. Ο νέος αυτός κόσμος που σχηματίζεται μέσα από τη διαίσθηση μας, μοιάζει με μια σιωπηρή κραυγή, μια διακριτική κι ευγενική προσευχή, μια αμφισβήτηση της λογικής που διατρέχει τη ζωή μας κι ένας εναγκαλισμός μιας βαθύτερης και ειλικρινέστερης ευαισθησίας, πέρα από τα όρια του νου. Η αιτιολογία δεν είναι αρκετή για να περιγράψει κάποιες από τις πιο τρυφερές και μοναδικές πτυχές της ανθρώπινης εμπειρίας, όπως η αγάπη, η αυταπάρνηση, η αλληλεγγύη. Υπάρχουν φορές που πρέπει να αψηφήσουμε την αυθεντία της λογικής προς χάρη μιας βαθύτερης ανθρωπιάς. Αν επικαλούμαστε τη λογική για να εξηγήσουμε την ορθότητα όλων όσων μας χωρίζουν, τότε η λογική αυτή είναι λανθασμένη. Αν η λογική θεωρείται η αρχή που δικαιολογεί τις ανισότητες της πραγματικότητας μας, τότε η λογική αυτή έχει αποτύχει. Δεν είναι μια παθητική άρνηση της λογικής, αλλά μια συνειδητή απόρριψη της.


Οι Μύθοι συνεχίζουν να στέλνουν ένα ασθενικό σήμα σταλμένο από τον πρώτο παλμό της ανθρωπότητας, σαν ένα όνειρο μετέωρο ανάμεσα στη λήθη ενός μακρινού παρελθόντος και την αποκάλυψη ενός απόκρυφου μέλλοντος, σε έναν κόσμο που δίνει πνοή σε μια νέα πραγματικότητα κάθε φορά που τον αντικρίζουμε. Οι Μύθοι μίλησαν για την ιστορία της Ψυχής, υπήρξαν οι παραμορφωμένες ονειρικές επιθυμίες, τα πανάρχαια όνειρα της πρώιμης ανθρωπότητας.


Τα όνειρα έχουν μια ιδιαίτερη επιρροή πάνω μας, απευθύνονται στην ευαίσθητη πλευρά μέσα μας. Κατά κάποιο τρόπο αγγίζουν διακριτικά, με ένα μονάχα ψίθυρο, την παιδική μας αθωότητα, τότε που τα πράγματα γύρω μας ορίζονταν περισσότερο από τη φαντασία παρά τη λογική.
Και ίσως τα όνειρα που επιτρέπαμε σαν παιδιά να αμφισβητήσουν τη λογική των πραγμάτων που ζούμε σαν ενήλικες και να ανοίξουν ένα πέρασμα προς ένα καλύτερο μέλλον.


Η μεταφόρτωση είναι μέσα μας.

Petros Koublis

Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis
Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή Facebook Twitter
© Petros Koublis

www.petroskoublis.com

0

Θανάσης Χαραμής

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ