Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα;

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Η Ανίτα Ραχβελισβίλι έχει αναδειχτεί σε μία από τις πιο περιζήτητες τραγουδίστριες της όπερας παγκοσμίως.
0

Τον Απρίλιο του 2008 ο μέγας Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, σε επιτελική θέση στη Σκάλα του Μιλάνου, κάνει οντισιόν για έναν μικρό ρόλο στην «Κάρμεν».

Μπροστά του έχει μια πιτσιρίκα μέτζο σοπράνο γεωργιανής καταγωγής, ένα κορίτσι γήινο και στιβαρό, που έχει ατελείωτα μακριά μαύρα μαλλιά, αλλά όχι σπουδαία γαλλική προφορά.

Της ζητά να του τραγουδήσει μια μικρή άρια από την όπερα και την κοιτά επίμονα στα μάτια. Έπειτα της προτείνει να μετακινηθεί μερικά μέτρα και να του πει μια δεύτερη. Μετά να τον πλησιάσει πολύ και να τραγουδήσει μια τρίτη.

Με τα πολλά καταλήγουν να έχει σταθεί σε κάθε σπιθαμή της σκηνής και να του έχει ερμηνεύσει ολόκληρο το έργο.

Ο μαέστρος τσιμπά στον αέρα κάτι που τον ιντριγκάρει τρομερά. Πριν καλά-καλά εκλογικεύσει τον ενστικτώδη ενθουσιασμό που του προκαλούν η ορμή, η εμφάνιση, το πάθος και η ατελείωτη φωνή της, ξεχνά τον μικρό ρόλο για τον οποίο έκανε οντισιόν, της κάνει δώρο για παρτενέρ τον Γιόνας Κάουφμαν και τη ρίχνει στην αρένα του Μιλάνου να ερμηνεύσει την πρωταγωνίστρια Κάρμεν.

Η μικρή έχει περίεργο όνομα, αλλά με εκείνον καθοδηγητή στο πόντιουμ γίνεται η νεότερη τραγουδίστρια που εγκαινίασε ποτέ σεζόν στο φημισμένο ιταλικό θέατρο.

Στην Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν περισσεύουν το νάζι και η γλύκα. Είναι περισσότερο γήινη από αιθέρια, έχει έντονα, σκληρά χαρακτηριστικά, είναι εργατική και τρομερά αφοσιωμένη στο τραγούδι. Θεωρεί ότι με την Κάρμεν μοιάζουν κατά 80% στην ιδιοσυγκρασία, ότι τη γοητεύει η Δαλιδά, ότι η Σκάλα του Μιλάνου θα είναι πάντα το θέατρο της καρδιάς της.

«Ήμουν ήρεμη γιατί ήμουν τέλεια προετοιμασμένη» θυμάται η ίδια. «Οι ιταλικές και γαλλικές εφημερίδες έγραψαν ότι είχα ατσαλένια νεύρα γιατί προφανώς δεν συνειδητοποιούσα τη σημασία της στιγμής. Δεν είχαν δίκιο. Είχα απόλυτη επίγνωση της κατάστασης. Ήξερα πως με το παραμικρό λάθος η καριέρα μου θα τελείωνε την ημέρα που ξεκίνησε».

Μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα-θρίλερ, το κορίτσι έχει το ίδιο φλογερό ταμπεραμέντο και ανεπανάληπτο εκτόπισμα, τα μάτια της πετούν ακόμα σπίθες, στα γαλλικά έχει γίνει εξπέρ πλέον, το μαλλί παραμένει μαύρο και μακρύ.

Μόνο που η Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν έχει πια ανάγκη τις οντισιόν γιατί πρόλαβε σε αυτά τα δέκα χρόνια να φροντίσει πολύ τη φωνή της και να αναδειχτεί σε μία από τις πιο περιζήτητες τραγουδίστριες της όπερας παγκοσμίως.

 

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα-θρίλερ, το κορίτσι έχει το ίδιο φλογερό ταμπεραμέντο και ανεπανάληπτο εκτόπισμα, τα μάτια της πετούν ακόμα σπίθες, στα γαλλικά έχει γίνει εξπέρ πλέον, το μαλλί παραμένει μαύρο και μακρύ.

Ακμαία, λαμπερή και μόλις 33 ετών, η νέα σταρ της Μετροπόλιταν που σαρώνει τα πάντα ανεβαίνοντας στη σκηνή έρχεται το καλοκαίρι στο Ηρώδειο και τραγουδά Κάρμεν για λογαριασμό της Εθνική Λυρικής Σκηνής.

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Στίβεν Λάνγκριτζ (πρωτοανέβηκε το 2016) θα παρουσιαστεί στις 27, 28, 29 και 31 Ιουλίου και, καθώς φαίνεται, η σημαντική τραγουδίστρια θα τραγουδήσει τον ρόλο που την ανέδειξε τις τρεις από τις τέσσερις βραδιές.

Στην Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν περισσεύουν το νάζι και η γλύκα. Είναι περισσότερο γήινη από αιθέρια, έχει έντονα, σκληρά χαρακτηριστικά, είναι εργατική και τρομερά αφοσιωμένη στο τραγούδι.

Θεωρεί ότι με την Κάρμεν μοιάζουν κατά 80% στην ιδιοσυγκρασία, ότι τη γοητεύει η Δαλιδά, ότι η Σκάλα του Μιλάνου θα είναι πάντα το θέατρο της καρδιάς της.

Ονειρεύεται τον ρόλο της Σαρλότ στον «Βέρθερο» του Ζιλ Μασνέ, τρελαίνεται για τον τρόπο γραφής του Βέρντι, ακούει πολλή τζαζ και εύχεται να της δοθεί η ευκαιρία να ερμηνεύσει τη λατρεμένη της Λαίδη Μάκβεθ όσο η φωνή της αστράφτει.

 

Η Ανίτα Ραχβελισβίλι το 2011 στη MET, ερμηνεύει  το «L'amour est un oiseau rebelle» από την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ. 

Γεννήθηκε στην Τιφλίδα της Γεωργίας το 1984 σε συνθήκες βγαλμένες από μυθιστόρημα. «Στις αρχές της δεκαετίας του '90 στη χώρα μου μαινόταν ο πόλεμος. Ήμουν μικρό κορίτσι και οι βόμβες έπεφταν γύρω μας βροχή. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο τρομακτικό ήταν.

Στην πρωτεύουσα επικρατούσε ένα καταστροφικό χάος. Υπήρχαν στιγμές που η οικογένειά μου, η οποία ήταν αρκετά φτωχή, δεν είχε να φάει και, ακόμα χειρότερα, στιγμές που μας έλειπε και το νερό.

Όμως οι γονείς μου ήταν σπουδαίοι, μου έδωσαν απεριόριστη αγάπη και με δίδαξαν πώς να επιβιώνω... Παρόλο που οι εμπλεκόμενες πλευρές βρίσκονται απλώς σε ανακωχή, η Γεωργία είναι μια χώρα γεμάτη φυσικές ομορφιές και η Τιφλίδα μια πόλη με πραγματικά καλό φαγητό και κρασί.

Οι Γεωργιανοί αγαπούν τη φιλοξενία και κάνουν τα πάντα για να αισθάνονται άνετα οι επισκέπτες» είχε πει σε συνέντευξή της στο «Opera Today».

Κι όμως, μέσα σε αυτό το θλιβερό περιβάλλον αποφάσισε να ασχοληθεί με το τραγούδι μόλις πάτησε τα 16. Συμπληρώνοντας μόλις έναν χρόνο εντατικά φωνητικά μαθήματα, αποφασίζει πως η Γεωργία δεν τη χωρά πια. Γίνεται αμέσως δεκτή στην Ακαδημία στη Σκάλα του Μιλάνου, αφού πρώτα έκανε σκόνη 400 συνυποψήφιους σπουδαστές.

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Το ημερολόγιό της έχει κλεισμένο για τα επόμενα χρόνια ένα ανεπανάληπτο σερί ρόλων και ταξιδιών. Ποδαρικό, πάντως, στο 2018 έκανε από το Μανχάταν, ερμηνεύοντας στην αγαπημένη της Μετροπόλιταν την τσιγγάνα Ατσουτσένα στον «Τροβατόρε» του Βέρντι.

Οι Ιταλοί, που αναγνώρισαν αμέσως τον θησαυρό που τους έπεσε από τον ουρανό, τη συμβούλευσαν να αφοσιωθεί αρχικά στο γαλλικό ρεπερτόριο και την έστειλαν στο Παρίσι να τελειοποιήσει την προφορά της με τη δασκάλα της Μαρίας Κάλλας, την Τζανίν Ρις, μια υπέργηρη σπουδαία πιανίστα, από την οποία επί δύο μήνες ρουφούσε γνώση, εμπειρία και ανεπανάληπτες αναμνήσεις.

Με τα χρόνια αρχίζει και η ίδια τη δική της μοναδική συλλογή εμπειριών, διακρίσεων και μεγάλων εμφανίσεων στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου.

«Τρελαίνομαι να τραγουδώ στη Νέα Υόρκη. Οι θεατές εκεί είναι τρομερά γενναιόδωροι, σηκώνονται όρθιοι στο τέλος, χειροκροτούν με όλη τους την καρδιά. Η Γερμανία είναι επίσης ιδανικό μέρος για παραστάσεις, καθώς είναι πολύ συναισθηματικοί θεατές.

Σε αντίθεση με τους Ιταλούς, που παραμένουν πολύ επικριτικοί και, ως γνωστόν, αποδοκιμάζουν σφυρίζοντας αν δεν τους αρέσει μια εκτέλεση. Ευτυχώς, αν και έκανα το ντεμπούτο μου στην Ιταλία, δεν έχω ζήσει κάτι τέτοιο» έχει δηλώσει στην εφημερίδα «The Financial» της Γεωργίας.

Το ημερολόγιό της έχει κλεισμένο για τα επόμενα χρόνια ένα ανεπανάληπτο σερί ρόλων και ταξιδιών. Ποδαρικό, πάντως, στο 2018 έκανε από το Μανχάταν, ερμηνεύοντας στην αγαπημένη της Μετροπόλιταν την τσιγγάνα Ατσουτσένα στον «Τροβατόρε» του Βέρντι.

Την επομένη της πρεμιέρας οι «New York Times» της υποκλίθηκαν με έναν τίτλο που στην ουσία έλεγε ότι η Ραχβελισβίλι σάρωσε τα πάντα, ενώ το ρεπορτάζ ανέφερε πως πρώτη φορά το κοινό ένιωσε ότι μπορεί μια τραγουδίστρια να κυριολεκτεί όταν τραγουδά: «Κάνεις το αίμα μου να παγώνει».

 

Η Ανίτα Ραχβελισβίλι ερμηνεύει το «Stride la vampa» από τον Τροβατόρε του Τζουζέπε Βέρντι.

Η αλήθεια είναι πως ο «Τροβατόρε», με τον ανεπανάληπτο μουσικό πλούτο, τα τσιγγάνικα χορωδιακά, τους ρεαλιστικούς και ακατέργαστους ήχους του Βέρντι, υπήρξε για εκείνη ιδανικό πεδίο.

Άλλωστε, το είπαμε: το ταλαντούχο αυτό κορίτσι ζει έναν μεγάλο έρωτα με το απαιτητικό νεοϋορκέζικο κοινό. Το 2011 ξεκίνησαν όλα, όταν έκανε ντεμπούτο της στη MET, ερμηνεύοντας −τι άλλο;− «Κάρμεν».


Κατεβαίνοντας από τη σκηνή, το πρώτο κιόλας βράδυ οι υπεύθυνοι του λυρικού κολοσσού τής είχαν έτοιμα για υπογραφή έξι συμβόλαια, ενώ μέσα στην αίθουσα το κοινό παραληρούσε και μάθαινε να προφέρει σωστά το όνομά της.

Είχαν όλοι τους συνειδητοποιήσει πως τα επόμενα χρόνια θα το φώναζαν δυνατά άπειρες φορές...

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ