Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
Η εμβληματική νουβέλα «Ο θάλαμος αρ. 6» του Άντον Τσέχοφ, η οποία πρωτοδημοσιεύτηκε το 1892, διαδραματίζεται στην ψυχιατρική κλινική ενός δημοτικού νοσοκομείου της αχανούς ρωσικής επαρχίας, το οποίο διευθύνει ο γιατρός Αντρέι Εφίμιτς. Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης
3

Με το που κλείνει πίσω σου η πύλη και μανταλώνουν οι σιδεριές, αρχίζεις να νιώθεις κάπως παράξενα. Χάνεις εντελώς την επαφή σου με τον έξω κόσμο, αφού έχεις παραδώσει το κινητό σου τηλέφωνο ‒ για μένα, δε, που το χρησιμοποιώ και ως ρολόι, σήμαινε και την απώλεια της αίσθησης του χρόνου.

Είναι σαν να παίρνεις μια ελάχιστη, αλλά όχι αμελητέα αίσθηση του πώς είναι να είσαι έγκλειστος, να έχεις χάσει την ελευθερία σου.


Κυριακή απόγευμα, καλεσμένοι του Εθνικού Θεάτρου, λίγο πριν οδηγηθούμε στον κήπο που προηγείται του παλιού σιδηρουργείου των Φυλακών Κορυδαλλού, όπου δινόταν η παράσταση «Ο Θάλαμος αρ. 6, 200 χρόνια μετά», μας υποδέχτηκαν ο διευθυντής του Καταστήματος Κράτησης, όπως είναι η επίσημη ονομασία του, κ. Χριστόφορος Γιαννακόπουλος και η κοινωνιολόγος κ. Γιολάντα Κωνσταντινίδου, η οποία είναι υπεύθυνη για τις εκεί καλλιτεχνικές δραστηριότητες και δράσεις.

Ο συνταρακτικός λόγος του Τσέχοφ θέτει μεγάλα ερωτήματα, υπαρξιακά και ηθικά, που εκσφενδονίζουν τον συλλογισμό των ηρώων 200 ή 300 χρόνια μετά, όταν «ίσως κάτι ν' αλλάξει». Ο προβληματισμός αυτός επανέρχεται στα θεατρικά του και, δυστυχώς, η έκβαση των πραγμάτων σήμερα μάλλον θα τον απογοήτευε.


Μια κυρία που περπατούσε μαζί μου και κουβαλούσε τσάντες, προφανώς με τρόφιμα, δήλωσε μητέρα ενός από τα παιδιά (γιατί, όπως θα αποδεικνυόταν λίγες ώρες αργότερα, μερικοί είναι τόσο νέοι που θα τους έλεγες παιδιά) που συμμετείχαν στην παράσταση.

Ο διευθυντής συγκινήθηκε που το άκουσε και της είπε πόσο καλό παιδί είναι ο γιος της. Αυθόρμητα σκέφτηκα ότι το σχόλιό του θα ήταν μια παρηγοριά για εκείνην, που όσο καλός χαρακτήρας και να είναι το παιδί της, κάποια παραστρατήματα τον έχουν οδηγήσει στη φυλακή.

Η αξιοπρεπέστατη παρουσία της με διαβεβαίωνε για την περίπτωση του γιου. Η βεβαιότητά μου αυτή επαληθεύτηκε σε όλη της την έκταση όσες ώρες έμεινα εκεί μέσα, καθώς απ' όλους τους κρατουμένους (κι ελπίζω να μην απατώμαι) αναδυόταν μια αξιοπρέπεια που συνομιλούσε με ένα αίσθημα συστολής ανάμεικτο με τη μετάνοια αλλά και ένα βλέμμα καλοπροαίρετου πείσματος να ξεπεράσουν το πρόβλημά τους και να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς μια περήφανη και δημιουργική ζωή που τους περιμένει έξω.

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
Το κείμενο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού, του οποίου το περιβάλλον δεν απέχει πολύ από την κατάσταση εγκλεισμού που βιώνουν οι άντρες που συμμετείχαν στην παράσταση, ανέλαβε να διδάξει ο σκηνοθέτης Στρατής Πανούριος ως υπεύθυνος του Θεατρικού Εργαστηρίου του Κ.Κ. Κορυδαλλού. Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης


Στην πολύ όμορφη και γαλήνια αυλή του εντευκτηρίου, όπου περιμέναμε μέχρι να ξεκινήσει η παράσταση, κατέφτασαν γνωστοί καλλιτέχνες, όπως ο Παντελής Βούλγαρης και η Ιωάννα Καρυστιάνη, ο Γιώργος Μαργαρίτης, η Ρίτα Αντωνοπούλου, ο Βαγγέλης Μουρίκης αλλά και ο Παναγιώτης Μπουγιούρης, για να αναφερθώ στους πιο αναγνωρίσιμους. Η αναμονή ξεπέρασε τη μιάμιση ώρα.


Όταν κάποτε ξεκινήσαμε να πάμε στον χώρο όπου θα δινόταν η παράσταση, έπρεπε και πάλι να περάσουμε από ηλεκτρονικές πύλες και στενούς διαδρόμους που προκαλούν κλειστοφοβικό σοκ.

Αλλά το παράρτημα του καταστήματος όπου οδηγηθήκαμε ήταν κάτι εντελώς απρόσμενο και πολύ χαρούμενο, κάτι σαν φοιτητικό καλλιτεχνικό στέκι, αφού τους τοίχους κοσμούν ζωγραφικά έργα των τροφίμων που προέκυψαν από μαθήματα ζωγραφικής αλλά κυρίως τα σκίτσα του Νίκου Σιμάκου, εμπνευσμένα από το θεατρικό που θα παρακολουθούσαμε.

 
Η εμβληματική νουβέλα «Ο θάλαμος αρ. 6» του Άντον Τσέχοφ, η οποία πρωτοδημοσιεύτηκε το 1892, διαδραματίζεται στην ψυχιατρική κλινική ενός δημοτικού νοσοκομείου της αχανούς ρωσικής επαρχίας, το οποίο διευθύνει ο γιατρός Αντρέι Εφίμιτς. Στο εγκαταλελειμμένο από τις Αρχές ίδρυμα, και συγκεκριμένα στον θάλαμο αρ. 6, νοσηλεύονται πέντε «τρελοί».

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
Η διασκευή έγινε με τη συνδρομή ολόκληρης της θεατρικής ομάδας. Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης

Οι νοσοκόμοι, όπως και ο επιβλέπων την τάξη Νικήτας, τους συμπεριφέρονται άσχημα, αλλά ο γιατρός Εφίμιτς αναπτύσσει ιδιαίτερη σχέση με τον καθένα ξεχωριστά κι εκείνοι με τη σειρά τους κάνουν ενδιαφέρουσες κουβέντες μαζί του, προσφέροντάς του μαρτυρίες ζωής.

Αυτές οι μαρτυρίες, χάρη στη γραφή του Τσέχοφ, αγγίζουν βαθιές και καίριες πτυχές της ανθρώπινης εμπειρίας και των μεγάλων υπαρξιακών ζητημάτων.


Αυτό το σημαντικό κείμενο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού, του οποίου το περιβάλλον δεν απέχει πολύ από την κατάσταση εγκλεισμού που βιώνουν οι άντρες που συμμετείχαν στην παράσταση, ανέλαβε να διδάξει ο σκηνοθέτης Στρατής Πανούριος ως υπεύθυνος του Θεατρικού Εργαστηρίου του Κ.Κ. Κορυδαλλού χάρη στη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής.


Η διασκευή έγινε με τη συνδρομή ολόκληρης της θεατρικής ομάδας. Τον κεντρικό ρόλο, αυτόν του Αντρέι Εφίμιτς, κράτησε ο ίδιος ο κ. Πανούριος, ενώ τους υπόλοιπους ρόλους ερμήνευσαν κρατούμενοι, οι οποίο δούλεψαν δέκα μήνες για το εντυπωσιακό, στα όρια του επαγγελματικού, ανέβασμα.

Ερμηνείες όπως εκείνη του αφηγητή, του «αλαφροΐσκιωτου» Ιβάν, και του διαταραγμένου Στρατηγού ξεχώρισαν και συγκίνησαν το κοινό που είχε γεμίσει ασφυκτικά την αίθουσα. Η σκηνοθεσία ήταν ενδιαφέρουσα, το ίδιο και η λιτή σκηνογραφία -δυο τρεις παλιοκαιρισμένες βαλίτσες,ένα σιδερένιο κρεβάτι-, και ο φωτιστικός σχεδιασμός.

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
Το απόφθεγμα του Μιχαήλ Αβεριάνιτς «Το μόνο που παγιδεύεται σε φυλακή είναι το φθαρτό σώμα. Το πνεύμα παραμένει πάντα ελεύθερο» επανέλαβε στο τέλος της παράστασης ο Νίκος Σ που συμμετείχε στη παράσταση. Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης


Ο συνταρακτικός λόγος του Τσέχοφ θέτει μεγάλα ερωτήματα, υπαρξιακά και ηθικά, που εκσφενδονίζουν τον συλλογισμό των ηρώων 200 ή 300 χρόνια μετά, όταν «ίσως κάτι ν' αλλάξει». Ο προβληματισμός αυτός επανέρχεται στα θεατρικά του και, δυστυχώς, η έκβαση των πραγμάτων σήμερα μάλλον θα τον απογοήτευε.


Το απόφθεγμα του Μιχαήλ Αβεριάνιτς «Το μόνο που παγιδεύεται σε φυλακή είναι το φθαρτό σώμα. Το πνεύμα παραμένει πάντα ελεύθερο» επανέλαβε στο τέλος της παράστασης ο Νίκος Σ. που ερμήνευσε τον ρόλο, αφού πρώτα αποθεώθηκε το σύνολο των συντελεστών από το κοινό.


Ο ίδιος πήρε τον λόγο και με ένα συγκλονιστικό, μεγάλης διάρκειας αλλά βαθύ λογύδριο ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία του εγχειρήματος, από τον διευθυντή και την κοινωνική λειτουργό έως τους φύλακες. Το σημαντικό ήταν ότι πριν από μερικές ημέρες έκανε πρεμιέρα μπροστά σε συγκρατούμενούς του ως έγκλειστος και την Κυριακή το βράδυ ήταν και πάλι ελεύθερος πολίτης, έχοντας αποφυλακιστεί.

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης


Υπερθεμάτισε στη σημασία του σωφρονισμού μέσα από την τέχνη, όντας και ο ίδιος ζωγράφος, και έδωσε τον λόγο σε ηθοποιούς της περσινής παράστασης, της «Τρικυμίας» του Σαίξπηρ.

Επίσης αποφυλακισμένοι, με δάκρυα στα μάτια, αλλά και ευτυχείς που βρισκόντουσαν ανάμεσα σε φίλους, με τους οποίους σίγουρα τους ενώνουν αρκετές πικρές ίσως όμως και χαρούμενες στιγμές, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από την εμπειρία που τους χάρισε η επαφή με την τέχνη.


Και για να κλείσω με μια ακόμα φράση του Μιχαήλ Αβεριάνιτς, «όλοι μας οφείλουμε ένα στίγμα, καλό ή κακό». Νομίζω ότι οι αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι που όλοι μας αντικρίσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της θεατρικής εμπειρίας στον Κορυδαλλό, ό,τι και να έχουν κάνει, κατάφεραν να το μετατρέψουν σε ένα καλό στίγμα που θα τους ακολουθεί στη νέα τους εκκίνηση, όταν με το καλό επιστρέψουν στη ζωή που άφησαν μισοτελειωμένη εκεί έξω.

Μια συμβολική θεατρική παράσταση μέσα στις Φυλακές Κορυδαλλού Facebook Twitter
«Όλοι μας οφείλουμε ένα στίγμα, καλό ή κακό». Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Σοφικίτης
Θέατρο
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ