ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Ο Ρεξ Ριντ στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη το 1969. Φωτ.: Archive Photos/Getty Images/Ideal Images

Ρεξ Ριντ: Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών σινεκριτικών

0

Αποτελεί τον τελευταίο μιας γενιάς δημοσιογράφων και κριτικών κινηματογράφου που εκσφενδόνιζαν στα ουράνια ή καταπόντιζαν ηθοποιούς, σκηνοθέτες, παραγωγούς. Για την τελευταία απονομή βραβείων Όσκαρ δεν είχε να πει ούτε μία καλή κουβέντα. 

Έχει υπάρξει κριτικός κινηματογράφου για τους «New York Times», για τη «New York Daily News», το «GQ», τη «Vogue», κι από το 1987 για τον «New York Observer». Αποτελεί τον τελευταίο μιας γενιάς που ένα της αιχμηρό σχόλιο μπορούσε να καταβαραθρώσει καριέρες, και μια καλοσυνάτη κριτική να οδηγήσει μια ταινία ή μια ερμηνεία στα Όσκαρ. Ήταν τέτοια η δύναμή τους που τα αποφθέγματά τους εμφανίζονταν σε αφίσες ταινιών και στις διαφημίσεις τους επάνω στα λεωφορεία. Συχνά προσκεκλημένοι στα πιο δημοφιλή talk show της αμερικανικής τηλεόρασης, οι μεταξύ τους διαφωνίες και ενίοτε οι ομηρικοί τους καυγάδες γίνονταν κυρίως θέμα στις στήλες των διάσημων columnist. Το γράψιμό τους ήταν στυλάτο, στοχαστικό, ευφυές και βιτριολικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα όταν ο Ριντ έγραψε σχετικά με την κόρη του Σινάτρα, Νάνσι: «Όσα λεφτά και αν ξοδέψει ο μπαμπάς της, δεν θα πάψει να θυμίζει σερβιτόρα πιτσαρίας». Σήμερα όλα αυτά αποτελούν ιστορία. Ούτε καν, είναι όλα ενταφιασμένα στις βιβλιοθήκες και τα κιτρινισμένα αρχεία, τα νεκροτομεία του καθημερινού και περιοδικού Τύπου. 

Είναι προφανές ότι ανήκει σε μια μακρινή εποχή και αδυνατεί να συγχρονιστεί με τον κινηματογράφο του σήμερα. Λόγου χάρη, το «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου το χαρακτήρισε μία από τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς.

Ο Ρεξ Ριντ ξεκίνησε την καριέρα του ως ένας υπερφιλόδοξος νεαρός wannabe ηθοποιός και δημοσιογράφος στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Είχε αποκτήσει τη φήμη του ωραίου με τα καστανά μάτια που γράφει ατρόμητες κριτικές. Σήμερα εξακολουθεί να κατακεραυνώνει τους πάντες. Δηλώνει έξαλλος με το φετινό αφιέρωμα των Όσκαρ στους αποθανόντες του 2023, λέγοντας: «Γύρω από τις μικροσκοπικές φωτογραφίες των ανθρώπων που πέθαναν χόρευαν κάτι ηλίθιοι χορευτές και δεν μπορούσες να διακρίνεις κανέναν. Η απόλυτη χρυσή μετριότητα. Μια αδιανόητα βαρετή τελετή. Γιατί συνεχίζουν με αυτήν την ιστορία; Τι θέλουν και ψάχνουν να βρουν πώς να τη βελτιώσουν; Δείξτε τα και τελειώνετε». 

Ρεξ Ριντ: Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Εξακολουθεί να ζει μέχρι σήμερα σε ένα δυάρι σε ένα από τα πιο εμβληματικά κτίρια του Μανχάταν, το Dakota στην 72η Οδό του Upper West Side.
Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Ο Ρεξ Ριντ (δεξ.) ξεκίνησε την καριέρα του ως ένας υπερφιλόδοξος νεαρός wannabe ηθοποιός. Εδώ με τη Ράκελ Γουέλς στο camp γουέστερν "Φλογερό αγοροκόριτσο" ("Myra Breckinridge"). Φωτ.: © 1970 20th Century Fox

Στα 85 του δεν έχει και την καλύτερη γνώμη για τους νέους συναδέλφους του. Έχοντας κλείσει 45 χρόνια στην κριτική κινηματογράφου, εξακολουθεί να δίνει το «παρών» στις συνεδριάσεις της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης (New York Film Critics Circle), αντιμετωπίζοντας τους γύρω του σαν κάποιους που παρεισέφρησαν σε μια λέσχη στην οποία δεν έχουν καμία δουλειά να ανήκουν. Όπως λέει και ο ίδιος: «Τους παρατηρώ γύρω από το στρογγυλό τραπέζι και αναρωτιέμαι "Ποιοι είναι όλοι αυτοί;". Μαζεύονται μαζί σε μικρές παρέες, χασκογελούν καθ' όλη τη διάρκεια των συνεδριάσεων με τα προσωπικά τους αστεία, και ψηφίζουν τον Adam Sandler και κάτι άλλους απίθανους τύπους. Όποτε αναφέρομαι σε κάποιες ταινίες, δεν έχουν ιδέα για τι μιλάω. Δεν το καταλαβαίνω. Πάντα πίστευα ότι οι κριτικοί ήταν σημαντικοί. Δεν το πιστεύω πια». 

Πώς να έχει διαφορετική άποψη, αφού συνυπήρξε με ονόματα όπως η Judith Crist, που οι στήλες της διαβάζονταν από εκατομμύρια αναγνώστες, ο Vincet Candy –που εκτόξευσε την καριέρα σκηνοθετών όπως ο Γούντι Άλεν, ο Τζέιμς Άιβορι και ο Σπάικ Λι–, η εκκεντρική Pauline Kael, απόλυτο must-read του «New Yorker» (είχε γράψει για τον Κέβιν Κόστνερ, όταν έπαιξε στο «Χορεύοντας με τους λύκους», ότι έχει φτερά στα μαλλιά του και φτερά στα μυαλά του), ο John Simon που έγραφε τα πιο δηλητηριώδη σχόλια για τις γυναίκες σταρ (η Καθλίν Τέρνερ είναι σαν μαύρη χήρα, η Νταϊάνα Ριγκ γυμνή θυμίζει βασιλική με απροσδιόριστα αιωρούμενες υποστυλώσεις και η Λίζα Μινέλι θυμίζει μπιγκλ).

Αυτοί ήταν σπουδαίοι, λέει ο Ριντ, οι σημερινοί είναι κάτι freelancers που γράφουν σε online έντυπα των οποίων την ύπαρξη αγνοεί παντελώς. Δεν διαθέτουν ανάστημα και κανένα αντίκτυπο. Αλλά το χειρότερο για εκείνον είναι ότι δεν είναι διασκεδαστικοί. Δεν δημιουργούν έριδες, δεν κεντρίζουν κανέναν και κανείς δεν τους καλεί στην τηλεόραση. Σε κάτι πόντκαστ που συμμετέχουν, τους ακούν δυο τρεις ακροατές, κατά τον ίδιο. 

Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Με τη Λίζα Μινέλι και τους καλεσμένους της σε πάρτι που διοργάνωσε στο Waldorf στις 2 Φλεβάρη του 1970 στη Νέα Υόρκη. Φωτ.: PoPsie Randolph/Michael Ochs Archives/Getty Images/Ideal Images
Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Με τον Άντι Γουόρχολ και τη Lee Radziwill (αριστ.) στο πάρτι για την ταινία της Elizabeth Taylor "Ash Wednesday" στη Νέα Υόρκη στις 6 Νοεμβρίου 1973. Φωτ.: Getty Images/Ideal Images

Ο Ριντ, γιος επόπτη γεωτρήσεων πετρελαίου, έφτασε στη Νέα Υόρκη το 1960 από τη Λουιζιάνα, αφού είχε αλλάξει 13 πόλεις και σχολεία μέχρι να ενηλικιωθεί. Παρόλο που είχε πτυχίο δημοσιογραφίας, έλπιζε να γίνει ηθοποιός. Έγινε πασίγνωστος χάρη στις εκπομπές των θρυλικών τηλεοπτικών σόουμαν Dick Cavett και Johnny Carson, όπου συμμετείχε σχολιάζοντας, από τηλεπαιχνίδια και φυσικά από τα κουτσομπολιά που ξεφούρνιζε και τις κακίες που έγραφε για τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ του ’60 και του ’70. Τι κι αν ξεκίνησε με ανταποκρίσεις από το Φεστιβάλ Βενετίας του 1965, με συνεντεύξεις του Μπελμοντό και του Μπάστερ Κίτον που πρωταγωνιστούσε στο «Film» σε σενάριο του Μπέκετ; Έκανε επίσης σειρά εμφανίσεων σε ταινίες που και ο ίδιος χαίρεται που έχουν παντελώς ξεχαστεί. Ανάμεσά τους και η «Δοκιμή» («The rehearsal») του Ζιλ Ντασέν, η ταινία που γύρισε το 1974 για το Πολυτεχνείο με παραγωγό τη Μελίνα Μερκούρη, καθώς διατηρούσε θερμή φιλία με την τελευταία, και το «Σούπερμαν» του 1978 με τον Κρίστοφερ Ριβ. 

REX REED MEETS SUPERMAN

Εξακολουθεί να ζει μέχρι σήμερα σε ένα δυάρι σε ένα από τα πιο εμβληματικά κτίρια του Μανχάταν, το Dakota στην 72η Οδό του Upper West Side, το οποίο αγόρασε για 30 χιλιάδες δολάρια με την αμοιβή του από το camp γουέστερν «Φλογερό αγοροκόριτσο» («Myra Breckinridge») με τη Ράκελ Γουέλς, βασισμένο σε βιβλίο του Γκορ Βιντάλ. Όταν εγκαταστάθηκε εκεί, γείτονές του ήταν πρόσωπα όπως ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, τα πάρτι του οποίου έχουν μείνει αξέχαστα, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η Γιόκο Όνο και ο Τζον Λένον, που περνούσαν τις μέρες τους μαστουρωμένοι, και άλλοι. Ο Ριντ ήταν εκείνος που βοήθησε τον αιματοκυλισμένο Λένον να μπει στο περιπολικό όπου και ξεψύχησε. Όταν έκανε δηλώσεις την επόμενη μέρα στην τηλεόραση, ρωτήθηκε αν η Λορίν Μπακόλ, η οποία επίσης έμενε στο κτίριο, διέθετε σωματοφύλακα, δεν ήξερε και δεν απάντησε. Εκείνη τον πήρε έξαλλη, λέγοντας ότι αποκάλυψε τον τόπο κατοικίας της. Εκείνος της υπενθύμισε ότι σε φωτογραφία της σε βιβλίο της η Dakota φιγουράριζε στο φόντο, ενώ οι ξεναγοί έδειχναν το κτίριο στους τουρίστες λέγοντας ότι εκεί μένει η μεγάλη σταρ. Τον έβρισε, αλλά μέχρι να πεθάνει δειπνούσαν συχνά μαζί στο διαμέρισμά της. Καθόλου τυχαίο λοιπόν που δεκαετίες αργότερα ο Άντριου Λόιντ Βέμπερ πρόσφερε 8 εκατομμύρια για να το αγοράσει.

Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου Facebook Twitter
Ο συγγραφέας Τρούμαν Καπότε και οι φίλοι του στο πάρτι καλωσορίσματος στο σπίτι του Ρεξ Ριντ στο κτίριο The Dakota στις 30 Απριλίου 1972. Φωτ.: Sal Traina

Ανοιχτά γκέι, στις δόξες του δεν προλάβαινε να γράφει τη μία κριτική μετά την άλλη για κινηματογράφο, θέατρο, εκθέσεις, να παίρνει συνεντεύξεις, να εμφανίζεται σε εκπομπές, να μιλάει στο ραδιόφωνο. Πετούσε σε σταθερή βάση μεταξύ Νέας Υόρκης και Λος Άντζελες και βομβαρδιζόταν με προσκλήσεις για πάρτι διασημοτήτων, καθώς ήταν και ο ίδιος ένας από αυτούς. Συγγραφέας οκτώ βιβλίων, μεταξύ των οποίων και του μπεστ σέλερ «Κοιμάστε γυμνοί;» (μια σειρά προφίλ σούπερ σταρ των ‘60s). Ισχυρίζεται ότι ήταν καλεσμένος στο σπίτι της Σάρον Τέιτ τη βραδιά της σφαγής από τον Μάνσον και από τύχη δεν ήταν εκεί. Τα πράγματα έχουν καταλαγιάσει τα τελευταία χρόνια, ενώ του καταλογίζουν ότι δεν βλέπει καν τις ταινίες που θάβει κι ότι γράφει απίστευτες ανακρίβειες. Είναι προφανές ότι ανήκει σε μια μακρινή εποχή και αδυνατεί να συγχρονιστεί με τον κινηματογράφο του σήμερα. Λόγου χάρη, το «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου το χαρακτήρισε μία από τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς και του έδωσε μόλις ένα αστεράκι. Πάντως, εκεί που ετοιμαζόταν να παραιτηθεί από τον «Observer», καθώς το περιοδικό έπαψε να εκδίδεται και έγινε αποκλειστικά διαδικτυακό, ο εκδότης διπλασίασε την αμοιβή του. Το κοινό του ακόμα τον εμπιστεύεται. 

Πηγή: Air Mail, The New York Times, Observer.com

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καπότε και Κύκνοι

Οθόνες / Όταν οι κύκνοι δαγκώνουν: Οι άσπονδες φιλίες του Τρούμαν Καπότε με τη νεοϋορκέζικη ελίτ

Η ζωή των γυναικών στο Upper East Side, που ο Καπότε αποκαλούσε «κύκνους», έρχεται στο προσκήνιο με τη σειρά του Ryan Μurphy, «Feud: Capote vs. The Swans», και η σχέση τους με τον λαμπρό συγγραφέα μπαίνει ξανά στο μικροσκόπιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ρίτσαρντ Άβεντον, ο Τρούμαν Καπότε και η σκληρότητα των πορτρέτων

Φωτογραφία / Ο Ρίτσαρντ Άβεντον, ο Τρούμαν Καπότε και η σκληρότητα των πορτρέτων

Η αδυσώπητη, εξονυχιστική ματιά του φωτογράφου: Δύο πορτρέτα του διάσημου συγγραφέα με διαφορά είκοσι χρόνων μεταξύ τους εκτίθενται το ένα πλάι στο άλλο στην έκθεση “Richard Avedon: Relationships”.
THE LIFO TEAM
Ο θάνατος τής πήγαινε πολύ

Βιβλίο / Κάντι Ντάρλινγκ: Η συγκινητική ιστορία του τρανς ειδώλου και μούσας του Άντι Γουόρχολ

Η Κάντι Ντάρλινγκ προκαλούσε ανέκαθεν συμπάθεια και θαυμασμό, όχι τόσο για τα επιτεύγματά της στη σκηνή και τη μεγάλη οθόνη, όσο για την ομορφιά και την εύθραυστη αύρα της.
THE LIFO TEAM
Τρούμαν Καπότε: «Ποτέ δεν αγάπησα τους πλούσιους, γιατί πολλοί από αυτούς, χωρίς τα χρήματά τους, θα ήταν ένα τίποτα»

Βιβλίο / Τρούμαν Καπότε: «Ποτέ δεν αγάπησα τους πλούσιους, γιατί πολλοί από αυτούς, χωρίς τα χρήματά τους, θα ήταν ένα τίποτα»

Επέτειος θανάτου σήμερα του πιο αχαλίνωτα μοντέρνου συγγραφέα, που διαβάζεται σαν να έγραφε σήμερα, σαν να μην έφυγε ποτέ από τα δαιμονισμένα πάρτι και το σκοτεινό, ατμοσφαιρικό περιβάλλον του Νότου
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ