Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι Facebook Twitter
Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ SPACEY UNMASKED εστιάζει στις συνεντεύξεις δέκα ανδρών, οι οποίοι, εκτός από έναν, αναφέρονται με τα μικρά τους ονόματα και ισχυρίζονται ότι έπεσαν θύματα επίθεσης από τον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό, παρέχοντας λεπτομέρειες για τα υποτιθέμενα περιστατικά στα οποία ο Σπέισι τους «χούφτωσε» ή τους άγγιξε με ανάρμοστο τρόπο.

Στα δύο επεισόδια του ντοκιμαντέρ, τα οποία έκαναν πρεμιέρα την περασμένη εβδομάδα στο βρετανικό Channel 4 στη Βρετανία, περιλαμβάνονται επίσης συνεντεύξεις με δημοσιογράφους που έχουν καλύψει τις δικαστικές υποθέσεις του ηθοποιού και με δύο γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό της σειράς του Netflix House of Cards, στην οποία ο Σπέισι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ταινία συνδέει την αφοσίωση του Σπέισι στην υποκριτική και τη σπουδή χαρακτήρων με την ανατροφή του, σύμφωνα με τον αδελφό του, τον Ράντι Φάουλερ, ο οποίος λέει επίσης στο ντοκιμαντέρ ότι ο εκλιπών πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.

Εμφανίζεται επίσης ένας ανώνυμος συμμαθητής του στο λύκειο με τον οποίον παρακολουθούσαν μαζί μαθήματα υποκριτικής, ο οποίος δηλώνει ότι η έντονη προσωπικότητα του Σπέισι είχε μια σκοτεινή πλευρά και ισχυρίζεται ότι ο Σπέισι του επιτέθηκε σεξουαλικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο καθ' οδόν για ένα πάρτι.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται.

Το Spacey Unmasked περιλαμβάνει διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες και συνεντεύξεις που έδωσε ο Σπέισι σχετικά με την προσέγγισή του στην υποκριτική, στις οποίες τονίζει τη σημασία του «προσωπείου»: «Όταν φοράς μια μάσκα στο πρόσωπό σου και στέκεσαι μπροστά σε έναν καθρέφτη, δεν βλέπεις πλέον τον εαυτό σου. Βλέπεις κάτι άλλο και ξαφνικά είσαι ελεύθερος», ακούγεται να λέει σε μια ομιλία του.

Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το στάτους του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους. Αρκετοί από τους καταγγέλλοντες ήταν νέοι ηθοποιοί στο Χόλιγουντ που αναζητούσαν μια ευκαιρία στην καριέρα τους και πίστευαν ότι ο Σπέισι θα τους βοηθούσε. Πολλοί λένε ότι φοβόντουσαν τις συνέπειες αν απέρριπταν τις προτάσεις του.

Πολλοί ηθοποιοί που συμμετέχουν στο ντοκιμαντέρ λένε ότι ο Σπέισι έδειξε έντονο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της καριέρας τους, αλλά σταμάτησε να ενδιαφέρεται μετά τις φερόμενες επιθέσεις. Άλλοι είπαν ότι οι πράξεις του Σπέισι τους αποθάρρυναν από το να ακολουθήσουν καριέρα ηθοποιού στο θέατρο ή τον κινηματογράφο. Γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό του House of Cards κατηγορούν τον Σπέισι ότι δημιούργησε εχθρικό εργασιακό περιβάλλον και η μία εξ αυτών, που αναφέρεται ως Dawn, λέει ότι τα γυρίσματα ήταν ιδιαιτέρως τεταμένα και ότι κάποια στιγμή ένας από τους καταγγέλλοντες ζήτησε τη βοήθειά της.

Παρά τις απαλλακτικές αποφάσεις, η κατηγορούσα αρχή στις δίκες του Σπέισι έχει ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός ήταν ένας «σεξουαλικός νταής» που χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να ελέγχει τα θύματά του – μια ιδέα που πολλοί στο Spacey Unmasked συμμερίζονται. «Απλώς ένιωθες ότι σε τραβούσαν», λέει ο ηθοποιός Τράβις Γουέιντ, περιγράφοντας στην κάμερα τις στιγμές του με τον Σπέισι και πόσο δύσκολο του ήταν να αρνηθεί τις προτάσεις του. «Ήταν περισσότερο ένας φόβος ότι αν χάσω την εύνοιά του, αυτό θα μπορούσε να μου κοστίσει την καριέρα μου».

Το ντοκιμαντέρ τελειώνει με μια ματιά σε μια από τις πιο αξιοσημείωτες δικαστικές υποθέσεις του Σπέισι, σύμφωνα με την οποία φέρεται να επιτέθηκε σε τέσσερις άνδρες σε ξεχωριστά περιστατικά από το 2001 έως το 2013 στο Γκλόστερσαϊρ και στο Λονδίνο. Τον Ιούλιο του 2023, οι ένορκοι του Λονδίνου αθώωσαν τον Σπέισι από τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση που χρονολογούνταν πριν από 20 χρόνια.

Δεν είναι σαφές τι μπορεί να προκύψει από τους νέους ισχυρισμούς ή αν κάποιος από τους κατήγορούς του σκοπεύει να καταθέσει μήνυση εναντίον του Σπέισι, ο οποίος πρόκειται να αντιμετωπίσει μια νέα δίκη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης, την επόμενη χρονιά στη Βρετανία, σύμφωνα με το Variety. Η είδηση της νέας δίκης ήρθε την επομένη της πρεμιέρας του ντοκιμαντέρ από το Channel 4.

Spacey Unmasked - First Look | ID

Με στοιχεία από The Washington Post

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Τζον Λένον πίστεψε ότι είναι ο Τσε Γκεβάρα

Οθόνες / Όταν ο Τζον Λένον πίστεψε ότι είναι ο Τσε Γκεβάρα

Ένα νέο ντοκιμαντέρ ρίχνει για πρώτη φορά φως στους 18 μήνες που ο πρώην Beatle και η Γιόκο Όνο εγκαταστάθηκαν σ΄ ένα ταπεινό διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, στο οποίο συνέβαιναν καθημερινά έντονες ριζοσπαστικές ζυμώσεις.
THE LIFO TEAM
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
fight club

Οθόνες / «Με συνάντησες σε μια πολύ παράξενη περίοδο της ζωής μου»: 25 χρόνια μετά, ακόμα ζούμε στον κόσμο του Fight Club

Παρότι πραγματεύεται τα δεινά και τις ανησυχίες της Generation X, στα 25 χρόνια που πέρασαν από την κυκλοφορία της η ταινία έχει εισχωρήσει βαθιά στην κουλτούρα και έχει (παρ)ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.
THE LIFO TEAM
Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ