Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία

0

Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος που ζει και εργάζεται με έδρα το Λονδίνο κάνει μια απόπειρα να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία. Το εγχείρημά του γίνεται στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, που ο ίδιος αποκαλεί Time travel branding, και μέσα από το οποίο διερευνά τις οπτικές ταυτότητες του παρελθόντος.

Η ιδέα για τον σχεδιασμό της φαντασιακής ταυτότητας των Ξενία του καρφώθηκε στο μυαλό όταν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να δουλέψει για έναν φανταστικό «πελάτη» ταξιδεύοντας πίσω στο παρελθόν. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα ξενοδοχεία Ξενία που μετέφρασαν όσο τίποτ' άλλο τις αξίες του μοντερνισμού στο ελληνικό τοπίο.

Ο κ. Γεωργόπουλος μεταξύ άλλων εφάρμοσε μια φαντασιακή λογοτύπηση πάνω σε χρηστικά αντικείμενα που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών της Βρετανίδας Polly Brown, συνεργάτιδάς του σε αυτό το πρότζεκτ. Όπως είναι λογική οποιαδήποτε απόπειρα σχεδιασμού έγινε μετά από μελέτη της οπτικής και γραφιστικής γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε από τα Ξενία το διάστημα 1951-1974.

Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα.

«Έπρεπε να κάνω εκτεταμένη έρευνα στο ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της Ελλάδας εκείνης της εποχής για να μπορέσω να καταλάβω τις σχεδιαστικές επιλογές πίσω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την σήμανση των κτιρίων, τα διαφημιστικά φυλλάδια των Ξενία κ.ο.κ.. Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα. Αυτό σήμαινε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να σχεδιάσω πράγματα που σήμερα θεωρούνται λάθος.

Έπαιρνα με μανία τηλέφωνο στο ΤΑΙΠΕΔ για να μάθω από τα αρχεία τους ποιο ήταν το τηλέφωνο και ο ταχυδρομικό κώδικας του Ξενία στις Σπέτσες το 1964 για να το βάλω στις κάρτες. Τελικά το βρήκα από μία καταχώρηση εποχής του περιοδικού «Αρχιτεκτονική» που μου έδωσε η αρχιτέκτονας Μυριάνθη Μούσσα» εξηγεί ο κ. Γεωργόπουλος.

Η φωτογράφιση έγινε στο ανακαινισμένο πρώην Ξενία στον Πόρο. «Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και την ίδια στιγμή περίεργη εμπειρία. Το ξενοδοχείο το ίδιο είχε μία «στοιχειωμένη» ατμόσφαιρα που έμοιαζε φουτουριστική και την ίδια στιγμή παρελθοντική. Περάσαμε τρεις μέρες που βρισκόμασταν μέσα σε αυτή την κατάσταση ενώ την ίδια στιγμή, δημιουργούσαμε ένα πρότζεκτ με το ένα πόδι σε ένα φανταστικό παρελθόν και το άλλο σε ένα φαντασιακό παρόν» δηλώνει η Polly Brown σχετικά με την εμπειρία της φωτογράφισης.

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown

Info:

To πρώτο κεφάλαιο του κεφαλαίου του πρότζεκτ Time travel branding με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο.

Design
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«A Future for the Past» μια έκθεση στο μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Design / Μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Η Νίκη και η Ζωή Μοσκόφογλου εξερευνούν τη μαγεία του μαρμάρου, συνδέοντας το παρελθόν και το παρόν ενός πολύτιμου υλικού με έργα σύγχρονου design και Τηνιακών μαρμαρογλυπτών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημιουργώντας σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

ADM 2024: The New Vision / Σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

Έχοντας σε προτεραιότητα τη βιώσιμη και αρχιτεκτονική μετεξέλιξη των έργων της, η Hellenic Properties συνεχίζει να επενδύει με προσήλωση και αφοσίωση στον πράσινο χαρακτήρα των έργων της, κάτι που αποδεικνύεται από τις πιστοποιήσεις με το διεθνές πρότυπο LEED.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

ADM 2024: The New Vision / Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

Με έργα σε απροσδόκητα μέρη του πλανήτη, οι Minas Kosmidis Architects δημιουργούν, με επίκεντρο τις καθαρές γραμμές, τις εκάστοτε πολιτιστικές επιρροές και τα εκλεκτικά στοιχεία, με στόχο μια πολυαισθητηριακή εμπειρία κατοίκησης.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

ADM 2024: The New Vision / Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

Ο Τσαμπίκος Πετράς διερευνά την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής στο πλαίσιο των σύγχρονων αλλαγών, αναζητώντας, μέσω της δημιουργικής προσέγγισης του γραφείου PETRĀS architecture, νέους τρόπους σύνδεσης των έργων με τον χρήστη, την ύλη και το νόημα.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

ADM 2024: The New Vision / Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

Από την ανακαίνιση του Hilton Athens μέχρι το πρώτο ολοκληρωμένο κτίριο του Ελληνικού, τα καινοτόμα προϊόντα της ISOMAT ενισχύουν τα κορυφαία αρχιτεκτονικά έργα με λύσεις που υποστηρίζουν τις πιστοποιήσεις LEED, BREEAM και WELL.
THE LIFO TEAM
Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

ADM 2024: The New Vision / Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

Σε μια εποχή αυξανόμενων περιβαλλοντικών προκλήσεων, το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris.Architects αποδεικνύει ότι το κτίριο του αύριο μπορεί να είναι φιλικό προς το περιβάλλον και την κοινωνία, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με την αισθητική και την ανθρώπινη ευεξία.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

ADM 2024: The New Vision / Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

Tο όραμα της Dimand, που μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε ένα χαρτοφυλάκιο γεμάτο καινοτόμα large-scale projects, εμπλουτίζεται με έναν κόμβο επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδυάζει χώρους πρασίνου και σύγχρονες υποδομές για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Βοτανικού.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

ADM 2024: The New Vision / Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

Η επικεφαλής του αρχιτεκτονικού γραφείου RS SPARCH και καθηγήτρια Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κοιτάζει πέρα από τα renders, προτείνει λύσεις για μια νέα σχέση μεταξύ πολιτείας και αρχιτεκτόνων και εξηγεί τη θέση της για μια αρχιτεκτονική με ουσία – και με φαντασία!
ΗΡΑ ΣΙΝΙΓΑΛΙΑ
Η A&M ARCHITECTS επαναπροσδιορίζει τον αρχιτεκτονικό ορίζοντα της Αθήνας αναβιώνοντας ένα κτίριο γραφείων γύρω από το ιστορικό κέντρο

ADM 2024: The New Vision / Η A&M ARCHITECTS επαναπροσδιορίζει τον αρχιτεκτονικό ορίζοντα της Αθήνας αναβιώνοντας ένα κτίριο γραφείων γύρω από το ιστορικό κέντρο

Ένας μοντέρνος ανασχεδιασμός που αγκαλιάζει την αρχαία κληρονομιά και εμπνέει τη σύγχρονη κουλτούρα στον χώρο εργασίας.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ