Μια γκανγκστερική λιχουδιά με αιχμή του δόρατος μια 33λεπτη σεκάνς διάρρηξης.

 

Ύστερα από πέντε χρόνια στη φυλακή, ο Tony Stéphanois συναντά τους αγαπημένους φίλους του, τον Jo και τον Ιταλό Mario Ferrati, που τον προκαλούν να ληστέψουν κοσμήματα από τη βιτρίνα του κοσμηματοπωλείου Mappin & Webb Ltd. Εκείνος, όμως, αρνείται.

 

Ο Tony βρίσκει την πρώην φιλενάδα του, τη Mado, να έχει γίνει η ερωμένη του γκάνγκστερ ιδιοκτήτη του νυχτερινού κέντρου L’ Âge d’Or, Louis Grutter, και την ταπεινώνει χτυπώντας την και απογυμνώνοντάς την από τα κοσμήματα και τη γούνα της. Έπειτα τηλεφωνεί στους φίλους του και τους προτείνει να ληστέψουν το χρηματοκιβώτιο του κοσμηματοπωλείου. Καλούν τον διαρρήκτη ειδικό στα χρηματοκιβώτια Cesar να μπει στην ομάδα τους και σχεδιάζουν την τέλεια ληστεία. Το σχέδιο στέφεται με επιτυχία, όμως ο Δον Ζουάν Cesar θα γίνει η αιτία τα πράγματα να πάρουν άσχημη τροπή.

 

Η πρώτη ταινία που γύρισε ο Ζιλ Ντασέν μετά τη νουάρ αμερικανική του περίοδο (το Η Νύχτα και η Πόλη ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί) και την απότομη, ωστόσο αναγκαστική εξορία του στην Ευρώπη λόγω των αριστερών του πεποιθήσεων και της προδοσίας του Έλια Καζάν ήταν και η αφορμή για να συναντηθεί στις Κάννες με τη Μελίνα Μερκουρη, η οποία την ίδια χρονιά συμμετείχε με τη Στέλλα του Κακογιάννη, και να ενθουσιαστεί μαζί της, θυσιάζοντας στη συνέχεια σχεδόν όλη την καριέρα του για χάρη της. Το Ριφιφί έφυγε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας το 1955 και πριν από τις «Μερκουριάδες» ο Ντασέν πρόλαβε να σκηνοθετήσει μια γκανγκστερική λιχουδιά, απολαυστικά ωρολογιακή, αλλά και με ενδιαφέρον για τους χαρακτήρες των δραστών, με αιχμή του δόρατος μια 33λεπτη σεκάνς διάρρηξης που επηρέασε όλες τις αντίστοιχες, από το Τοπ Καπί του ιδίου μέχρι τις Επικίνδυνες Αποστολές, με την ακρίβεια, την επινοητικότητα και το αγχωτικό σασπένς της.