Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο.

Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter
0
Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter
Μέσα σε τρεις ώρες έκανε έξι stage diving, βούτηξε έξι φορές από τη σκηνή στην αγκαλιά των οπαδών του που παραληρούσαν. Τον πλησίασα αργότερα, ακούμπησα με τις παλάμες μου το ιδρωμένο πρόσωπό του. Έκαιγε... Φωτ.: Χρήστος Χωμενίδης

Πρωτάκουσα τους Κόρε.Ύδρο. το φθινόπωρο του 2006, σε μία διαδρομή Ξάνθη-Καβάλα. Μαγεύτηκα, έκλεψα το CD. Πρωτοείδα τον Παντελή Δημητριάδη την άνοιξη του 2010, στη συναυλία παρουσίασης του «Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78» στο Gagarin. Μέσα σε τρεις ώρες έκανε έξι stage diving, βούτηξε έξι φορές από τη σκηνή στην αγκαλιά των οπαδών του που παραληρούσαν. Τον πλησίασα αργότερα, ακούμπησα με τις παλάμες μου το ιδρωμένο πρόσωπό του. Έκαιγε. Όταν, το 2011, σκεφτόμασταν με την Αλεξάνδρα Κ. να εγκατασταθούμε για λίγους –ή για περισσότερους– μήνες στην Κέρκυρα, η παρουσία του Παντελή Δημητριάδη βάρυνε στην απόφασή μας. Γέννημα-θρέμμα του εργατικού Μαντουκιού, εγγονός περιπτερά και νοσοκόμας –του Τότου και της Ντάντας– ο Π.Ε. Δημητριάδης (το Π. σημαίνει «Πάντα» και το Ε. δεν είναι το πατρώνυμό του αλλά το αρχικό της λέξης «Ελεήμων»), ο Μπαντελής, όπως τον αποκαλούν κάποιοι φίλοι του, ακτινοβολεί μιαν αρχέγονη αριστοκρατικότητα. Αποτελεί ισότιμο συνομιλητή των θρυλικών μορφών της Κέρκυρας: του Edward Lear, των αδελφών Durrell, του Henry Miller. Ο Λορέντζος Μαβίλης και ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης θα τον ήθελαν στην παρέα τους. Όσο δε για τον Καζανόβα, εκείνος θα του χάριζε τη βελούδινη μπέρτα του και θα του έδινε τα αντικλείδια πολλών σπιτιών στο ακόλαστο πάλαι ποτέ Καμπιέλο.

«Οι Κόρε.Ύδρο. ιδρύθηκαν το 1993. Πηγαίναμε τότε στη Δευτέρα –ή μήπως στην Τρίτη;– Γυμνασίου. Είχε μόλις κυκλοφορήσει ο δίσκος "Never Mind" των Nirvana, το "Dirty" των Sonic Youth και το "Out of Time" των REM. Eμείς –συνεπαρμένοι– νιώσαμε την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα συγκρότημα θυγατρικό της μετα-πανκ κουλτούρας. Ήταν η χρονιά που εξερράγη το πανκ, "the year that punk broke"... Αρχίσαμε να ηχογραφούμε κασέτες και να τις πουλάμε στο σχολείο. Δεν επρόκειτο ακριβώς για τραγούδια, ως κεντρικό μουσικό όργανο είχαμε μια χορδή κομμένη από ένα μπάσο. Το αρχικό μας όνομα ήταν "Κορεσμένοι Υδρογονάνθρακες"· μας ενθουσίαζε γαρ όλους το μάθημα της Χημείας. Ένα χειμωνιάτικο απόγευμα ήμασταν πια στο Λύκειο, περπατούσαμε εν πλήρει συνθέσει στη πλατεία Σαρόκο. Από το απέναντι πεζοδρόμιο μας βλέπει ο Νίκος Μαγαζής, Μαγαζής από το Αναστα-shop-ουλος. "Κόρε Ύδρο!" μας φωνάζει. Έτσι αναβαπτιστήκαμε... Η αγωνιστικότης της μαθητιώσης νεολαίας στην Κέρκυρα μάς βγήκε σε πολύ καλό. Κάθε τόσο ανακοινώνονταν καταλήψεις που διαρκούσαν έναν, ενάμιση μήνα. Εμείς, που δεν συμμετείχαμε σε αυτά –καθότι κοροϊδεύαμε τους κατ'επάγγελμα καταληψίες– βρίσκαμε χρόνο να ηχογραφήσουμε. Το 2001 σοβάρεψαν τα πράγματα: εντάχθηκε στο συγκρότημα ο Αλέξανδρος Μακρής κι εγώ είχα ήδη γράψει τα πρώτα μου κανονικά τραγούδια στο πιάνο και στην κιθάρα. Δουλεύαμε τότε πολύ εντατικά. Το 2003, ντεμπουτάραμε στην επίσημη δισκογραφία. Πρώτος μας δίσκος το "Αν  όλα τέλειωναν εδώ". Ακολούθησε ένας άλλος, "ανεπίσημος", που μοιράστηκε μέσω του site μας. Ύστερα, η "Φτηνή ποπ για την ελίτ", το "Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78" και φέτος οι "Απλές ασκήσεις στον Υπαρξισμό"... Οι τίτλοι των δίσκων μάς ταλαιπωρούν πολύ. Απορρίπτουμε την πρώτη μας έμπνευση, συζητάμε καμιά τριανταριά εναλλακτικές και συνήθως επιστρέφουμε στην αρχή. Το "Φτηνή ποπ για την ελίτ" κυριολεκτεί απολύτως: "Φτηνή" εξαιτίας του χαμηλού κόστους παραγωγής. "Ποπ" διότι αυτό το μουσικό ιδίωμα υπηρετούμε. Και "Ελίτ" αφού οι εκατόν δύο (102) άνθρωποι που είχαν αγοράσει τον πρώτο μας δίσκο αποτελούσαν ασφαλώς μιαν ελίτ... Δίνουμε επίσης ιδιαίτερη σημασία στον εικαστικό σχεδιασμό των δίσκων, όσο και των βιντεο-κλίπ και των συναυλιών μας. Μας συμπαρίστανται σε αυτό δύο εξαιρετικοί καλλιτέχνες, ο Αρβανιτάκης και ο Αμύγδαλος. Ο Κωνσταντίνος Αμύγδαλος αποτελεί γενικώς στυλοβάτη των Κόρε.Ύδρο... Στις μέρες μας, για να αγοράσεις δίσκο, πρέπει να διαθέτεις φλόγα συλλέκτη. Εμείς ανεβάζουμε μόνοι μας τα τραγούδια μας στο YouΤube, ώστε να πληρούν τουλάχιστον κάποιες ποιοτικές προδιαγραφές. Το "Όχι πια έρωτες" κοντεύει το μισό εκατομμύριο views... Έχω γράψει καμιά πενηνταριά τραγούδια. Έχω εκδώσει μια ποιητική συλλογή, με τίτλο "Ξεκαθάρισμα Λογαριασμών". Είμαι φιλόλογος με ειδίκευση στη διδασκαλία των ελληνικών ως ξένης γλώσσας. Διδάσκω αυτό τον καιρό στην εν Κερκύρα Ιερά Μονή των Καπουτσίνων Μοναχών. Αφιέρωσα την πιο πρόσφατη συναυλία μου στο ευγενές ιδανικό της Ένωσης των Εκκλησιών...»

Ο Χρήστος Χωμενίδης συναντά τον frontman των Κόρε.Ύδρο. Facebook Twitter

Ο Παντελής Δημητριάδης έχει το χάρισμα να μετατρέπει και το πιο τρέχον και το πιο επιφανειακά ευτελές σε αφετηρία έμπνευσης. Πηγαίνει καθημερινώς για θαλάσσια μπάνια, αφού πρώτα επιδοθεί σε σκληρές αγροτικές εργασίες ώστε να είναι η επαφή με το νερό ακόμα πιο αναζωογονητική. Εκτρέφει έξι καναρίνια και επωάζει τρία αβγά, εκ των οποίων μόλις σήμερα άνοιξε το ένα. Παρακολουθεί φανατικά τηλεόραση. «Γράφω ολοένα και λιγότερο. Όσο αποκρυπτογραφώ το μέσα μου αίνιγμα, τόσο στερεύει η έμπνευσή μου. Ευτυχώς που υπάρχει...» «Ο Θεός;». «Όχι. Η τηλεόραση! Βλέπω σχεδόν τα πάντα, έχω όμως ένα ιδιαίτερο πάθος για τα talk shows. Γνωρίζω τα ονόματα όλων των Ελλήνων βουλευτών, όμως και των ποδοσφαιριστών Α' και Β' Εθνικής. Με απασχολεί αυτόν τον καιρό το "Σχέδιο Β'" του Αλέκου Αλαβάνου καθώς και η πορεία του νεοπαγούς κόμματος του Χρήστου Ζώη. Ξέρω έναν άνθρωπο, εδώ στην Κέρκυρα, ο οποίος είναι ενθουσιώδης οπαδός του κυρίου Ζώη». «Θα πήγαινες σε talk show, εάν σε καλούσαν;». «Όχι, ποτέ! Αφού δεν έχω τίποτα να πω. Είμαι πολύ μικρός εγώ για να χωρέσω τον αναστεναγμό τους». «Γιατί δεν κάνετε συχνότερα συναυλίες;». «Μία φορά στα τρία χρόνια είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε. Οι συναυλίες στοιχίζουν πάρα πολύ σε χρόνο, μόχθο αλλά και χρήματα, καθώς πάντοτε βγαίνουμε οικονομικά ζημιωμένοι. Κι εμένα, από το 2011 –που ήρθες εσύ στην Κέρκυρα, τυχαίο;– το πορτοφόλι μου είναι συνήθως άδειο... Σε συγχωρώ, όμως, διότι μού γνώρισες τον Σελίν!». «Τι είσαι, τελικά, Π.Ε. Δημητριάδη;». «Ο ρόλος που επιφυλάσσω στον εαυτό μου είναι εκείνος του παρατηρητή. Του μικρού παιδιού που ενθουσιάζεται γνήσια με ό,τι συμβαίνει γύρω του. Ενίοτε και μέσα του». 

[Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 342 της LiFO]

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ