ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Πληροφορική στο Λύκειο; Δεν κατάλαβες ...

Πληροφορική στο Λύκειο; Δεν κατάλαβες ... Facebook Twitter
56

Όλα ξεκίνησαν την εποχή της Διαμαντοπούλου το 2009 - Η τότε υπουργός Παιδείας συνέλαβε το σχέδιο για σταδιακή και τελικά πλήρη αποβολή της Πληροφορικής από το Λύκειο (με συνεχείς μειώσεις ωρών - αντικατάσταση του μαθήματος με την εξωτική Ερευνητική Εργασία) η οποία μετουσιώθηκε τελικά ΣΗΜΕΡΑ (εποχή Αρβανιτόπουλου) που στάλθηκε στα σχολεία το προτεινόμενο σχέδιο του Νέου Λυκείου χωρίς καθόλου ώρες Πληροφορικής από τον Σεπτέμβριο δηλ. τον επόμενο μήνα !!!

Το μέχρι σήμερα Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου φουλαρισμένο ήδη από πάμπολλα Μαθηματικά και Φυσικές (Γενικής και Κατεύθυνσης) εμπλουτίστηκε με Πολιτική Παιδεία (Θεσμοί-Αρχές Δικαίου-Οικονομία), Φιλοσοφία (από 2 ώρες σε Α και Β) και πλήρη εξοβελισμό από τη Γ με ένα σωρό ομάδες σπουδών εκτός φυσικά της Πληροφορικής.

Και όλα αυτά σε μια χώρα που αν οι Υπολογιστές έμπαιναν νωρίτερα στη Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση όλα θα ήταν καλύτερα ελεγχόμενα και δεν θα φτάναμε στο μπάχαλο που έφερε το μνημόνιο.

Και ερωτώ εγώ ο αδαής: η εισαγωγή της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας σε Α και Β Λυκείου θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή μας;
Δηλαδή στη Γερμανία, στη Φινλανδία, στη Γαλλία (που είναι ανώτερες χώρες στα εκπαιδευτικά τους συστήματα) δεν υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο;
Η επιτροπή που πρότεινε αυτές τις κατευθύνσεις στη Γ στο Νέο Λύκειο σε ποια μελέτη βασίστηκε και ποια τα επιχειρήματά της για αυτήν την απόφαση.

Είναι πιο σημαντική η Πληροφορική σε ένα 7άχρονο ή 8άχρονο παιδί απ'ότι σε ένα 17άχρονο ή 18άχρονο;

Αλλά τι να πεις σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις όταν Πληροφορική στην Ελλάδα σημαίνει Facebook, Word και Ramkid;

Και φυσικά αυτό που συζητιόταν ότι το Υπουργείο θεωρεί πιο σημαντική την Πληροφορική στα Δημοτικά δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια γιατί οι κενές θέσεις που θα βγουν θα είναι σε ολοήμερα (οι περισσότερες) που θα υπάρχουν όσο υπάρχει το ΕΣΠΑ δηλ. 1 ή 2 ή 3 χρόνια ακόμα - μετά; Μετά στα σπίτια τους οι πάλαι ποτέ ΠΕ19 ...

Σε μια χώρα που στενάζει υπό το βάρος του μνημονίου χρειάζονται πιο δίκαιες και λογικές αποφάσεις και όχι αποκλεισμός και εξοστρακισμός ενός ολόκληρου επιστημονικού κλάδου για να βολευτούν οι όποιες άλλες συντεχνίες μόνο και μόνο γιατί είναι πιο κοντά στα κέντρα αποφάσεων ή είναι μεγαλύτερες πληθυσμιακά ομάδες.

Σάκης Δαζάνης
Εκπαιδευτικός ΠΕ19 σε Λύκειο

56

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Ουτε σωστό ειναι το μαθημα πληροφορικης στα δημοτικα, που έχω διδάξει μια χρονιά - σαν ωρομισθιος , να γίνεται για να καλυφθούν οι ώρες του ολοημερου χωρίς οι μονιμοι να κάθονται μεχρι το απογευμα και να βάζεις το ramkid....αυτό το κάνουν και σπίτι τους....
Σχολεία χωρις μαθηματα πληροφορικής,σε μια εποχή που η τεχνολογια ειναι αποδεδειγμένα το μέλλον Και συνγχρονως στο δημοτικό τα παιδια διδάσκονται "ορθόδοξη χριστιανική αγωγή"(πλέον)...
Λυπάμαι πολύ που αυτή είναι η εντύπωση για την Πληροφορική.Η Ελλάδα πάσχει από δομημένη σκέψη.Αν ξέρατε πόσο συνεισφέρει η Πληροφορική από μόνη της στη σκέψη των παιδιών,θα το ξανασκεφτόσασταν να τη θεωρείτε άχρηστη ως μάθημα.Άσχετα αν κάποιος ακολουθήσει τελικά τον κλάδο,θα πρεπει να μπει ως μάθημα στο Γυμνάσιο κυρίως.Εκεί που ξεκινά η κρίση των παιδιών να αναπτύσσεται.Αλλά τι λέωωω...ζήτω η χώρα της παπαγαλίας.Η πρότασή μου θα ήταν με κλειστά τα μάτια:Σκάκι στο δημοτικό και Πληροφορική από το γυμνάσιο.
οι κυριοι της κυβερνησης αγγνοουν κατι σημαντικο. μεγαλο ποσοστο των σημερινων παιδιων πιανουν πρωτα το ποντικι μετα το μολυβι και μετα το στυλο. ειναι πιο εξυπνα και μπορουν απο το δημοτικο κιολας να εγκαταστησουν προγραμματα ή να βρουν με ευκολια οτι θελουν. τετοια παιδια που εχουν μεγαλωσει με τοσα ερεθισματα με τετοια μυαλα ειναι δυνατον να τα καταπιεσουμε σε μια ανιαρη διδασκαλια με μονο ερεθισμα τον καθηγητη και ενα κακογραμμενο βιβλιο? ειναι δυνατον μετα να μην αδιαφορησει εντελως για το σχολειο? πως θα επικεντρωθεις στη φιλοσοφια, την ιστορια τα μαθηματικα αν δεν σου προκαλουν το ενδιαφερον? αν δεν εχεις ερεθισματα? κανονικα σε ενα σωστο συστημα απο το δημοτικο επρεπε να εξοικειωνονται με τον υπολογιστη ετσι ωστε στην τριτη λυκειου να μην ξεφυλλιζουν ενα βιβλιο αλλα να ειναι θεση π.χ. να βρουν 100 διαφορετικες ομιλιες του περικλη και να τις κρινουν. το μονο μαθημα με πολλαπλα ερεθισματα που εκανα ηταν η ιστορια της τεχνης οπου βλεπαμε υλικο απο ντοκιμαντερ και αλλα. ποσο πιο ενδιαφερουσα δεν θα ηταν η ιστορια ή η φιλοσοφια αν υπηρχαν περισσοτερα ερεθισματα! ακομα και οσοι μισουμε τα μαθηματικα αμα μας εδειχναν τη ροη της σκεψης του πυθαγορα πχ θα βγαζαμε ακρη με το πυθαγορειο θεωρημα!ομως δυστυχως στα ελληνικα σχολεια ποτε δεν υπαρχει οργανωση. παιρνουν ενα μοντελο το προσαρμοζουν μπακαλικα στα ελληνικα δεδομενα και το πετανε στην ταξη. ετσι και με την πληροφορικη πηραν 10 υπολογιστες 5ετιας (τοτε) μας εβαλαν 2-3 μαζι μας εδωσαν κι ενα ακαταλαβιστικο βιβλιο και λεει οριστε μαθετε. εγω που ως παιδι δεν ειχα υπολογιστη μονο τα 0και 1 εμαθα κι αυτο γιατι ηταν θεωρια. ουτε να τον ανοιγω δεν ηξερα! ετσι οταν στα 18 καταφερα και αγορασα δικο μου πηρα το πρωτο λαπτοπ που βρηκα χωρις να ξερω ποιοτικα χαρακτηριστικα νομιζα οτι το wordpad ειναι το word και μεχρι και σκληρο αλλαξα επειδη χωρις να το ξερω κατεβασα 4 διαφορετικους ιους απο το διαδυκτιο. μη γελατε ακομα και τωρα 5 χρονια μετα δεν εχουν ολοι προσβαση σε υπολογιστη! στην τεχνολογια! κι ομως ολοι μας αυριο θα δουμε στο απαραιτητα προσοντα το "απαραιτητη η γνωση ηλεκτρονικου υπολογιστη και των word, excel, internet" θα μπορουσαν θεωρητικα να βαλουν 1 ωρα λιγοτερη απο τα αρχαια γενικης τα μαθηματικα ή την ιστορια δεδομενο οτι ειναι και κατευθυνσης και να κρατησουν την πληροφορικη δειχνοντας ενα μικρο ενδιαφερον για περισσοτερη οργανωση ως προς τη δομη της
Αντικρίζουμε καθημερινά μία Ελλάδα που καταρρέι σε κάθε εναπομείνοντα τομέα...Η κυβέρνηση προχωράει σε ένα <πρωτοποριακό> σχεδιο που προβλέπει στην δημιουργία άβουλων ανθρώπων που θα τους μεταχιρίζονται όπως εκείνοι θέλουν και αυτό θα επιτευχθεί απο την έμμεση υπονόμευση της παιδείας οπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση με την κατάργηση ενος βασικού για την εποχήμας μαθήματος...Σήμερα η πληροφορική αυριο ισως κάποιο αλλο μάθημα..Επιτέλους ας σταματήσει αυτή η κοροιδία...Είμαι μαθητής της 3ης Λυκείου και δεν έχω λεφτά για να πάω φροντηστήρια και ούτε 3έρω αν 8α μπορέσω να σπουδάσω,παρόλο που το θέλω πολύ,και αυτό ειναι πολύ σημαντικότερο απο την κατάργηση ενος μαθήματος γιατί είναι βαθύτερο αυτό που γίνεται και είναι η υπονόμευση της παιδείας στην οποια δεν μπορούν να συμμετέχουν παιδιά που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα..
Οι έριδες για τα αυτονόητα και η απουσία δημιουργικής σκέψης μας έφαγαν στη χώρα αυτή: Πληροφορική ή Φιλοσοφία εν προκειμένω. Δηλαδή η προοπτική να ενσωματωθεί η ΧΡΗΣΗ της πληροφορικής σε όσα μαθήματα είναι αυτο εφικτό προκειμένου να μαθαίνει κανείς υπολογιστές στην ΠΡΑΞΗ είναι κάτι τόσο δύσκολο να συλληφθεί από τους φωστήρες που σχεδιάζουν τα προγράμματα σπουδών;
Η σκεψη και μονο να μπει μαθημα Πληροφορικης στο Δημοτικο ειναι εντελως ηλιθια και επιβλαβης μαζι.Τι θα καταλαβει το παιδακι που τωρα μαθαινει να μιλαει?Και για ποιο λογο να το κανουμε να αφοσιωθει στον υπολογιστη απο τοσο νωρις που μολις αρχιζει να αναπτυσεται,με μεγαλη πιθανοτητα να πειραχτουν τα ματια του?Και το να του μαθεις να ζωγραφιζει στον υπολογιστη δε θεωρειται μαθημα αλλα τροπος να περναει την ωρα του,που σ'αυτη την ηλικια υπαρχουν πολυ καλυτεροι και πιο εκπαιδευτικοι.Η Πληροφορικη ειναι απολυτως απαραιτητη στις μερες μας και απο το Γυμνασιο και μετα θα επρεπε να βρισκεται σε ολες τις ταξεις κι οχι επιλογης οπως ηταν παλια σε καποιες ταξεις.Η Φιλοσοφια ειναι οντως σημαντικο μαθημα αλλα θεωρω οτι θα επρεπε να υπαρχει μονο στη Γ' λυκειου σαν βασικο μαθημα που το παιδι εχει ολοκληρωσει το μεγαλυτερο μερος της εκπαιδευσης του και ειναι σε θεση να καταλαβει καλυτερα τις αρχικες εννοιες της.Αν τον ενδιαφερει ο τομεας της Φιλοσοφιας και παει σε σχολη αναλογη,τα υπολοιπα και πιο προχωρημενα θα τα μαθει μετα.Εξαλλου καποιοι εχουν πρακτικα μυαλα και θα επιλεξουν αναλογες σχολες,αρα δεν τους ενδιαφερει ιδιαιτερα.Παντως αυτο που βλεπω στη χωρα μας ειναι οτι η πρακτικοτητα λειπει εντελως και εχουμε μεινει μονο στις θεωριες.Δεν τους νοιαζει να μαθουμε πραγματα που θα μας χρειαστουν στις περισσοτερες δουλειες αλλα μονο να γεμιζουμε γνωσεις που μετα σε ενα ελαχιστο ποσοστο μονο θα ειναι χρησιμες στη δουλεια μας.Αρα αυτα που κανουμε δε θεωρουνται με τιποτα βασικη παιδεια αν σκεφτεις οτι στο εξωτερικο πολλα απ'οσα διδασκομαστε,ειδικα στις τελευταιες ταξεις,αυτοι τα κανουν στα κολλεγια αναλογα και με τον κλαδο που θα ακολουθησουν.
Όταν το μόνο σίγουρο για το μέλλον είναι αυτό σε αυτό η τεχνολογία θα είναι σε κάθε πτυχή της ζωής μας, κάθε άλλο παρά ηλίθιο είναι το μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό. Ένα μάθημα στο οποίο τα παιδιά πρέπει να μάθουν από νωρίς πως να χρησιμοποιούν έναν Η/Υ και το Internet σωστά για να περάσουν και νωρίς και στον Προγραμματισμό, έτσι ώστε να μάθουν να σκέφτονται λογικά! Σας παραπέμπτω στο code.org για να δείτε τι γίνεται στο εξωτερικό.
Υπάρχει Πληροφορική και στις 3 τάξεις του Λυκείου αλλά σαν μάθημα Επιλογής. Μάλιστα στην Γ'Λυκείου υπάρχουν 4 μαθήματα επιλογής σχετικά με πληροφορική. Το μάθημα ¨Προγραμματισμός¨ στην Γ-Τεχνολογική παραμένει ως έχει.Μια επίσκεψη στο site του υπουργείου θα σας πείσει. Συνεπώς θεωρώ ότι το άρθρο είναι απλά πηγή σύγχυσης, για να μην πω παραπληροφόρησης.
Στο έγραψα και πιο πάνω. Στο παλιό Λύκειο αυτά που λές. Στο "νέο" που θα εφαρμοστεί την "πετάνε" στα σκουπίδια την πληροφορική ή χειρότερα αφήνουν 1-2 ώρες που την ξεφτιλίζουν (ούτε ενδοσχολικά δεν θα την δίνουν οι μαθητές δλδ η χαρά του παιδιού θα γίνει).
Έτσι είναι, ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Κάθε καθηγητής υπερασπίζεται την ειδικότητά του, η οποία βέβαια είναι η πιο σημαντική απ' όλες, η πιο απαραίτητη, χωρίς την διδασκαλία της οποίας τα παιδιά θα είναι αμόρφωτα. Ο καθένας για την πάρτη του, όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες. Μα εννοείται πως η πληροφορική πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον 5 ώρες τη βδομάδα. Σε κάθε τάξη. Και τα μαθηματικά βεβαίως για την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και της λογικής. Οπωσδήποτε τα αρχαία αλλιώς τα παιδιά χάνουν τη συνέχεια της γλώσσας και δεν ξέρουν να μιλάνε. Η ιστορία, η οικιακή οικονομία, η μουσική, η τρίτη ξένη γλώσσα - γιατί πού πας σε μια Ενωμένη Ευρώπη χωρίς να ξέρεις τουλάχιστον 3 ξένες γλώσσες;;;- η έκθεση η γεωγραφία η πολιτική αγωγή τα θρησκευτικά η φυσική η χημεία η βιολογία η οικονομία ...... χμμ ξέχασα κανένα;Την ημέρα που θα δω έναν καθηγητή** να υπερασπίζεται τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της ειδικότητάς του, θα πιστέψω επιτέλους πως ίσως τελικά να υπάρχει ελπίδα...**αντίστοιχα βέβαια, κάθε επαγγελματικό κλάδο, σε κάθε τομέα της παραγωγής ή γύρω από αυτήν ... κάποιον που να μην κοιτάζει μόνο τον κ@λο του, που να σκέφτεται για "εμάς" και όχι για αυτόν.
Ως φιλόλογος λοιπόν να σου απαντήσω ότι θεωρώ τραγικό λάθος το ότι στη θεωρητική κατεύθυνση εξοβελίζεται η λογοτεχνία και παραμένουν τα λατινικά. Δε θεωρώ ότι το συγκεκριμένο μάθημα καλλιεργεί το πνεύμα και σίγουρα δε συνάδει με τον τίτλο της κατεύθυνσης "Πεδίο ανθρωπιστικών σπουδών". Θα προτιμούσα λιγότερες ώρες με πιο ποιοτικό περιεχόμενο! Απορώ με τα κριτήριά τους εν έτη 2013!
Μα τι λέμε τόση ώρα, δεν έχεις καταλάβει; Στο "νέο" Λύκειο αντίο τα μαθήματα πληροφορικής που αναφέρεις. Αντικαθίστανται με 2 ωρες επιλογής Α 1 γεν Β και 2 γεν Γ που θα είναι η "χαρά του παιδιού". Ούτε ενδοσχολικά δεν θα εξετάζονται καταλαβαίνεις τι θα γίνεται. Διαρκής υποβάθμιση! και δεν είναι πληροφορική οι "εφαρμογές πληροφορικής" με βιβλίο του 1999, το ΑΕΠΠ ήταν μόνο και του "σούταραν"
Ειλικρινά πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που ΔΕΝ θέλω να μεγαλώσει το παιδί μου. Σε μερικά χρόνια θα έχει καταντήσει μια χώρα γερόντων, αμόρφωτων και αστέγων. Μετανάστευση είναι η μόνη λύση.