Άλαλα τα χείλη των ασεβών

Άλαλα τα χείλη των ασεβών Facebook Twitter
0

Οι θρησκείες παράγουν τρεις κατηγορίες οπαδών. Τους πιστούς, τους αδύναμους και τους απατεώνες. Δεν σχετίζεται με τη θρησκεία, ούτε με το ποιος την εκπροσωπεί. Οι πιστοί έλκονται στα θρησκευτικά δόγματα από τη δύναμη που ασκεί η μεταφυσική τους αγωνία. Από πού προέρχονται, πού πάνε και ποιον θεωρούν πιο αξιόπιστο διαμεσολαβητή στο υπαρξιακό δίλημμα. Οι αδύναμοι θρησκεύονται με την προσμονή της βοήθειας, με την ελπίδα της ισχυρής παρέμβασης που θ’ αναπληρώσει την αδύναμη φύση τους και ίσως τον εγωισμό που τους αυτοχαρακτηρίζει ως σημαντικά πλάσματα που αξίζουν τη θεϊκή βοήθεια. Οι απατεώνες απλώς είναι απατεώνες. Ανταλλάσσουν, αγοράζουν και βέβαια πουλάνε ακόμη και τη μάνα τους στ’ όνομα του Θεού που δεν πιστεύουν, αφού βλέπουν πως δεν τους έχει κάψει ακόμη.

Οι τρεις κατηγορίες συνυπάρχουν πάντα σ’ ένα θρησκευτικό σύστημα, όχι μόνο γιατί είναι θρησκείες ανθρώπων αλλά γιατί έτσι ανατροφοδοτούνται. Η πίστη δημιουργεί ελπίδα, η ελπίδα βοηθάει τους αδύναμους και οι απατεώνες χρησιμοποιούν και τα δύο, όχι για να σωθούν, αλλά σε αυτή την επίγεια ζωή.

Σε όλες τις θρησκείες η Κόλαση πέφτει πολύ μακριά. Έτσι, στη διαδρομή πιστοί, αδύναμοι και απατεώνες διεκδικούν δικαιωματικά το ίδιο κομμάτι του Παραδείσου. Τα ιστορικά άλμπουμ στην Ελλάδα είναι γεμάτα φωτογραφίες με παπάδες να ευλογούν τα όπλα του Εμφυλίου, τις εκτελέσεις ανθρώπων, το μυστρί του Παττακού, τη Δεξιά του κυρίου και το επιχειρηματικό δαιμόνιο του κυρίου Λαυρεντιάδη. Η θρησκεία συχνά μπερδεύει την αποστολή της με την αναγκαιότητα επικράτησή της. Και την αγιότητα με τον θρησκευτικό μακιαβελισμό που θέλει τον σκοπό να καθαγιάζει.

Αν o σκοπός αγιάζει τα μέσα, τότε ναι, στη Μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος, τα τελευταία 20 χρόνια, υπάρχουν πολλοί «άγιοι». Το σκάνδαλο δεν είναι πως μερικοί μοναχοί μπέρδεψαν το προσευχητάρι με τα μπλοκ επιταγών. Είναι ακόμη πιο βαθύ. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα ένα παραθρησκευτικό σύστημα, γαντζωμένο πάνω σε αυτούς που ασκούν ή που θέλουν εξουσία, ονειρεύεται παντοκρατορίες, υπόσχεται με «προφητείες» και απειλεί όχι με την εικόνα του διαβόλου, αλλά με αυτήν της δικής του μορφής και δύναμης.

Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου υπήρξε από τα πιο ευδιάκριτα σκάνδαλα. Μια ομάδα μοναχών, οι οποίοι εκδιώχθηκαν την δεκαετία του ‘80 από την Κύπρο με σοβαρές καταγγελίες ακόμη και για σεξουαλικές παρενοχλήσεις, δημιουργεί στο Βατοπέδι μια κοινότητα με την πολιτική υποστήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Διαχειρίζεται τεράστιους αρχαιολογικούς θησαυρούς και την Αγία Ζώνη, την οποία επιστρατεύει ως κοσμικό διαμεσολαβητή. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 πάει για προσκύνημα την Αγία Ζώνη στον άρρωστο Ανδρέα Παπανδρέου και στη συνέχεια σε πολιτικά πρόσωπα κι επιχειρηματίες. Ο ηγούμενος Εφραίμ γίνεται ένας τηλεοπτικός αστέρας τον οποίο φωτίζει ο Θόδωρος Ρουσόπουλος, αργότερα υπουργός, όταν ξεσπά το σκάνδαλο. Το θρησκευτικό lifestyle ανταγωνίζεται την εφευρετικότητα του Πέτρου Κωστόπουλου. Κομποσχοίνια, διαβασμένα φυλαχτά, ειδικές ευχές συνοδεύουν τον μυρωδάτο καφέ του Da Capo. Απατεώνες ναι, αλλά με ευχή από το Βατοπέδι. Τσούλες ίσως, αλλά με πνευματικό που έστειλε ο Εφραίμ.

Το 2007 ο Εφραίμ και η ομάδα του έχουν αρκετές ισχυρές γνωριμίες για να κάνουν αυτό που θέλουν. Διεκδικούν τη Λίμνη Βιστονίδας από τους κατοίκους της περιοχής και όταν είναι βέβαιο ότι χάνουν δικαστικά την υπόθεση, ανατρέπουν τα πάντα με υπουργικές αποφάσεις μιας κυβέρνησης που ελέγχουν. Στη συνέχεια, ανταλλάσσουν τη γη της Βιστονίδας με οικόπεδα-φιλέτα και τα παραδίδουν για εκμετάλλευση σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχουν δικές τους off shore. Η δημοσιογραφική έρευνα αποκαλύπτει την υπόθεση και 32 άτομα διώκονται. Όχι όμως και οι υπεύθυνοι υπουργοί, των οποίων τ’ αδικήματα παραγράφονται με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών. Ο Εφραίμ και η παρέα του ιερού Real Estate αντιμετωπίζουν ποινές πολυετούς φυλάκισης. Και τότε δημιουργεί το θαύμα.

Περιφέρει την Αγία Ζώνη στη Ρωσία για προσκύνημα. Φωτογραφίζεται με τον Πούτιν, τον οποίο χρησιμοποιεί ως υπερδυναμικό πλυντήριο, με αντάλλαγμα κομμάτι της Κόκκινης Πλατείας που ανήκει στη Μονή Βατοπεδίου. Λίγο πριν αντιμετωπίσει την ανακρίτρια ο Εφραίμ, ένα τηλεοπτικό κανάλι βλέπει το φως το αληθινό. Φωτοστέφανο γύρω απ’ τον Εφραίμ. Τα πολυόμματα χερουβείμ της δημοσιογραφίας και τα εξαπτέρυγα σεραφείμ των συγκροτημάτων, ρημαγμένα από την κρίση και την πολιτική των ιδιοκτητών τους, στρέφουν τα μάτια προς τα πάνω για τη σωτηρία. Εκεί που γυαλίζουν τα χρυσά καντήλια. Αν ο Εφραίμ κινούσε νήματα σε κυβερνήσεις, γιατί να μην μπορεί να κλείσει και μια επένδυση με τον Πούτιν;

Την ώρα που στην Ελλάδα οι άνθρωποι ψάχνουν για δουλειά, οι κλειστές ομάδες των συμφερόντων ονειρεύονται τον κύκλο εργασιών που καταγράφει στο ενεργητικό της η πιο ισχυρή επιχειρηματική ομάδα με ζεστό χρήμα. Η Εκκλησία. Η πίστη και η αδυναμία θα χρησιμοποιηθούν για να καθαγιαστούν οι απατεώνες που θα ξεπηδήσουν από παντού, για να υποσχεθούν την άλλη ζωή, ληστεύοντας την παρούσα. Τα χερουβείμ και τα σεραφείμ του σκοταδισμού θα λάμψουν στις τηλεοράσεις, για να διαφημίσουν το θαύμα. Περνώντας θαύμα.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ