ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

O Βασίλης Καρράς στο Bios

O Βασίλης Καρράς στο Bios Facebook Twitter
0

Στις επόμενες εβδομάδες θα γεμίσουν τα κοινωνικά δίκτυα με δραστηριότητα πολιτικών και κομμάτων. Σημειώνω προκαταβολικά ότι στην Ελλάδα της τελευταίας στιγμής αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην αρνητικό. Ανάμεσα σ’ αυτούς που θα ξεκινήσουν με αφορμή τις εκλογές, κάποιοι θα συνεχίσουν κάτι χρήσιμο για τη δημοκρατία και την ανάπτυξη διάλογου. Να δούμε, όμως, μερικά από τα χαρακτηριστικά που δεν μπορούν να χαρακτηριστούν θετικά.

Με το στανιό: Το κάθε Μέσο έχει κανόνες και τα κοινωνικά δίκτυα έχουν ως προϋπόθεση τον διάλογο, τη διάδραση. Να είναι «ανοιχτός» όποιος τα χρησιμοποιεί. Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτικών όχι μόνο δεν είναι «ανοιχτή» αλλά έχουν κλειστεί ακόμα περισσότερο στους μονολόγους τους, εξαιτίας του φόβου των επιθέσεων από πολίτες (γιαούρτια κ.λπ.). Προετοιμαστείτε για ενημερώσεις facebook «Περιορισμένης Ευθύνης» και φοβικά tweets.

Άλλαξε ο Μανωλιός: Η δραστηριοποίηση ενός πολιτικού στα κοινωνικά δίκτυα, για να είναι αυθεντική, προϋποθέτει ότι πρέπει ν’ αλλάξει ύφος, συνήθειες και συναναστροφές. Τι να τουιτάρεις από τη συνάντηση στη Τοπική Οργάνωση Πετραλώνων; Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι ελάχιστοι πολίτικοι έχουν διάθεση ή την ψυχική δύναμη ν’ αλλάξουν. Προετοιμαστείτε για broadcasting, δηλαδή να λένε στα κοινωνικά δίκτυα ό,τι θα έγραφαν σε ένα δελτίο Τύπου. Κάτι σαν να δώσει συναυλία ο Βασίλης Καρράς στο Bios. Ο ίδιος θα ‘ναι αμήχανος, το κοινό θα αραιώσει.

Νέοι, ποιοί νέοι; Θα βρείτε κάποιες νέες/νέους που είναι υποψήφιοι ή κόμματα που φέρνουν ένα στοιχείο φρεσκάδας. Θα κουραστείτε να τους βρείτε, όμως, γιατί είναι ελάχιστοι. Το ελληνικό πολιτικό σύστημα επιβεβαιώνει και σε αυτές τις εκλογές την εμμονή του ν’ αποφεύγει την ανανέωση. Οι περισσότεροι νεότερης ηλικίας υποψήφιοι είναι γόνοι πολιτικών ή στελέχη φοιτητικών παρατάξεων που χρησιμοποιούν τις ίδιες παλαιοκομματικές πρακτικές. Όλα αυτά καθρεφτίζονται στο προφίλ τους στο facebook. Ψάξτε τους λίγους που ξεχωρίζουν.

Η φτήνια τρώει τον παρά: Θα ακούσετε γνωστούς πολιτικούς που θα προστρέξουν στα κοινωνικά δίκτυα γιατί θεωρούν ότι, λόγω της κρίσης, η ψηφιακή δραστηριότητα είναι πιο φτηνή από το να τυπώσουν έντυπα ή να «εξασφαλίσουν» πρόσβαση στα media. Κάνουν ένα λάθος: εάν δεν αλλάξουν ύφος μέσα από μια εσωτερική αναθεώρηση αρχών και αξιών, η υπέρμετρη δραστηριότητα στα κοινωνικά δίκτυα θα φαίνεται κάτι μεταξύ μασκαρέματος και spam.

Ρεαλισμός: Να ενθαρρύνουμε οποιονδήποτε 65άρη πολιτικό ή οποιαδήποτε 30άρα νεαρή υποψήφια τολμήσει να εφαρμόσει νέες πρακτικές με ειλικρίνεια. Είναι τέτοια η ξεραΐλα, που όσοι πιστεύουμε στην ανάγκη ριζικής αλλαγής του πολιτικού σκηνικού μπορούμε να παρακολουθήσουμε αυτές τις απόπειρες ως εγχειρήματα, ακόμα και απονενοημένα διαβήματα, που μπορεί ν’ αφήσουν κάποια αξία.

Το check-up των 5’: Οι επισπεύδοντες της τελευταίας στιγμής θα γεμίσουν το ίντερνετ με πλούσιο facebook, λαμπερό site και απλόχερες διαφημίσεις σε banners, άντε και μερικούς fake λογαριασμούς για χειροκροτητές. Τα κόμματα και οι πολιτικοί που θα επιχειρήσουν να κάνουν κάποια μικρή ή μεγαλύτερη υπέρβαση θα το πάνε μερικά βήματα παραπέρα: θα ξεκινήσουν στο twitter, παρότι η μικρή αύξηση των followers θα μοιάζει αποθαρρυντική. Θα ξεκινήσουν ένα μπλογκ, έστω κι αν παίρνουν αρκετά επιθετικά σχόλια. Θα αξιοποιήσουν τη web tv, όχι για να κάνουν εκπομπές τύπου Blue Sky, Extra3, αλλά για να δείξουν ότι αντέχουν στον διάλογο. Η κρίση της κοινωνίας είναι πιο ισχυρή από την κρίση της επικοινωνίας.

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ