ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

New Entry: Μέδουσες

New Entry: Μέδουσες Facebook Twitter
UNDERWATER DANCEHALL ''Τραγουδάμε με λατρεία την Αγία Αλητεία...''
0

Λίγο μετά τις συστάσεις αστειεύονται και γελούν συγκρατημένα. Δηλώνουν «θεσπέσιες και ταυτόχρονα αποκρουστικές». Σαν τις αληθινές μέδουσες. Αν δεν τις έχει δει ποτέ πάνω στη σκηνή, σου είναι μάλλον αδύνατο να δεχτείς ότι αυτά τα τρία κορίτσια από την Κομοτηνή είναι από τα πιο αυθεντικά σχήματα που διαθέτει αυτή τη στιγμή η ελληνική hip hop σκηνή. Για την ακρίβεια, το μόνο γυναικείο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Αυτό το γεγονός από μόνο του θα μπορούσε να τις κάνει περιζήτητες σε παραγωγούς και δισκογραφικές γιατί το hip hop είναι ένα είδος που έχει μπει για τα καλά στην εγχώρια δισκογραφία, έχει φανατικό κοινό και «πουλάει». Αρκετά καλά μάλιστα. Αν κρίνει όμως κανείς από τα εκατοντάδες σχόλια που έχουν αφήσει στα βίντεό τους στο YouTube, μάλλον το αντρικό κοινό τις αντιμετωπίζει με έναν ανεξήγητο ρατσισμό, αφήνοντας σχόλια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαιτέρως σκληρά και βάναυσα. Δεν είναι μόνο τα σεξιστικά αστεία που σε κάνουν έξαλλο, είναι και η καχυποψία με την οποία τις αντιμετωπίζουν όσοι δεν έχουν καν ασχοληθεί μαζί τους. «Μας πληγώνουν, ούτε καν μας έχουν δει κι απειλούν να μας πετάξουν ντομάτες και γιαούρτια» λένε φανερά ενοχλημένες.

Παρασκευή βράδυ, έχει μόλις τελειώσει το εξαιρετικό live τους (το οποίο μαγνητοσκοπήθηκε για την κρατική τηλεόραση) και ξαφνικά βρίσκονται εν μέσω συνεντεύξεων και μιας δημοσιότητας που τις ξαφνιάζει. Η Deppy (Δέσποινα), Eeerie (Ειρήνη) και Adiallakti (Όλγα) είναι αδελφές με καταγωγή από τον Πόντο, που μεγάλωσαν στην Κομοτηνή. Είναι 21, 22 και 18 αντίστοιχα, φοιτήτριες και οι τρεις τους. Η Δέσποινα σπουδάζει οδοντοτεχνίτης και οι άλλες δύο Διοίκηση Επιχειρήσεων. «Οι γονείς μας είναι περήφανοι για μας και μας υποστηρίζουν τρελά, κι ας παραπονιούνται καμιά φορά για το μαλλί μας και τα φαρδιά παντελόνια» λέει η Ειρήνη, εξηγώντας το λόγο που αποχώρησαν από το X-Factor στον ημιτελικό: «Δεν προσδοκούσαμε τίποτα, ούτε και υπήρχε λόγος να πάμε, δηλώσαμε συμμετοχή απλά για την πλάκα μας κι επειδή επέμεναν οι συγγενείς μας. Οι κριτές δεν πρόλαβαν να δουν αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να σου πω ότι αυτό που βγαίνει στο γυαλί δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, όλοι παίζουν ένα ρόλο. Μπροστά στην κάμερα σου μιλάνε με το χειρότερο τρόπο και πίσω απ' αυτή σε αντιμετωπίζουν φιλικά και σε χαιρετάνε. Όλα γίνονται για την τηλεθέαση. Γι' αυτό σηκώθηκε κι έφυγε η Deppy κι αναγκαστήκαμε ν' αποχωρήσουμε. Αυτό που μας ενόχλησε περισσότερο είναι τα λόγια που ακούστηκαν, ότι βάζουν το χέρι τους στη φωτιά πως αποκλείεται να κάνουμε καριέρα. Δεν μπορεί να βλέπεις τρία κορίτσια που προσπαθούν να κάνουν κάτι δικό τους και να το λες αυτό». Τρία κορίτσια που -πρέπει να σημειωθεί- κάνουν ρίμες την καθημερινότητά τους και γράφουν στίχους αυστηρά προσωπικούς. Ακόμα και τα κομμάτια τους που γράφτηκαν όταν ξεκίνησαν το 2000, όταν ήταν 12 και 13 χρονών, με στίχους που ακούγονται σήμερα αφελείς, είχαν έναν «τσαμπουκά» και έλεγαν αλήθειες που δεν ακούς συχνά στην ελληνική ποπ. Η Ειρήνη ραπάρει τους στίχους του «χιτ» τους «Ό,τι και να πω» και μου εξηγεί το στόρι που κρύβεται πίσω τους: το είχα γράψει για ένα περιστατικό στο σχολείο που με σημάδεψε» λέει. «Ήταν 25 Μαρτίου και ως άριστη μαθήτρια έπρεπε να πάρω τη σημαία. Την 28ηΟκτωβρίου έκαναν δήθεν κλήρωση και την έχασα, αυτήν τη φορά δεν μου την έδιναν λόγω εμφάνισης. Υποσχέθηκα να πάω όπως πρέπει, αλλά μάλλον ήταν άλλος ο λόγος. Τη μέρα της παρέλασης φόρεσα κι εγώ το φαρδύ μου παντελόνι, το καπελάκι μου ανάποδα, πήρα μια σημαία και πήγα πίσω απ' την παρέλαση κι έστελνα φιλάκια στους επίσημους! Την επόμενη μέρα με έστειλαν με αλλαγή περιβάλλοντος στην Ξάνθη για απρεπή συμπεριφορά. Μπορεί να αναγκαζόμουν να ξυπνήσω στις 5.30 κάθε πρωί, αλλά δεν κατάφεραν να με τσαλακώσουν». Οι Μέδουσες ετοιμάζονται να βουτήξουν στα βαθιά, ξεφεύγοντας από το underground που κινούνταν αναγκαστικά μέχρι σήμερα. «Δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια», λένε, «περιμένουμε, κι ό,τι έρθει. Θέλεις να μάθεις γιατί μας λένε "Μέδουσες"; Επειδή μας άρεσε που αφήνουν σημάδια χωρίς να σ' ακουμπήσουν. Όπως εμείς»...

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ