Ραντεβού στη Σερβία

Ραντεβού στη Σερβία Facebook Twitter
0
Πώς ξεκίνησε το Exit Festival ;

Το πρώτο Exit ήταν βασικά ένα φεστιβάλ διαμαρτυρίας εναντίον του καθεστώτος του Μιλόσεβιτς που ξεκίνησε μέσα από το πανεπιστήμιο, διήρκεσε 100 ημέρες και συμμετείχαν κυρίως τοπικές μπάντες. Μετά την πτώσητης δικτατορίας συνεχίσαμε να διοργανώνουμε ένα φεστιβάλ που άρχισε να παίρνει μια διαφορετική μορφή σε σχέση με αυτή που είχε όταν ξεκινούσε. Σήμερα διαρκεί 4 ημέρες, διοργανώνεται μέσα στο εκπληκτικό κάστρο του Νόβι Σαντ και είναι ένα πολύ εκλεκτικό μουσικό φεστιβάλ, που συγκεντρώνει πολλές και διαφορετικές μπάντες απ’ όλο τον κόσμο.

Έχουμε, επίσης, καταφέρει να διαθέτουμε 20 διαφορετικές σκηνές, καθεμιά με τον δικό της προγραμματισμό, budget και ομάδα που την τρέχει. Βέβαια, κάθε χρόνο το line up καθορίζεται από το κόστος κάθε μπάντας και από το ποιοι καλλιτέχνες βρίσκονται σε περιοδεία τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Προσπαθούμε πάντα να κάνουμε σωστές επιλογές, που να είναι κοντά στο προφίλ του Exit και μακριά απ’ το mainstream.

 

Πιστεύεις πως η επιτυχία του Exit έχει επηρεάσει την κουλτούρα της Σερβίας;

Οι Σέρβοι είναι πολύ καλοί σ’ ένα πράγμα και αυτό είναι η διασκέδαση. Φέτος περιμένουμε περίπου 40-45.000 θεατές απ’ όλο τον κόσμο. Από αυτούς οι 30.000 θα είναι Σέρβοι. Μάλιστα, υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών του Exit που αγοράζει εισιτήριο πολύ πριν ανακοινωθεί το line up, και αυτό είναι τεράστια επιτυχία για εμάς. Ο κόσμος ξέρει ότι θα παρακολουθήσει ένα πολύ καλό φεστιβάλ σε άψογες συνθήκες και με πολύ χαμηλό εισιτήριο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

 

Το BBC έγραψε πως το Exit Festival βοήθησε τη Σερβία να ξεφύγει από το παρελθόν της…

Οπωσδήποτε. Εμείς προσπαθούμε να προβάλλουμε ένα καινούργιο πρόσωπο της Σερβίας. Όχι όμως μόνο για τη Σερβία, αλλά για ολόκληρη τη περιοχή της πρώην ενωμένης Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να εξηγήσουμε στους ανθρώπους πως είμαστε γεμάτοι πολύ ταλαντούχους και δημιουργικούς ανθρώπους, που ζητούν ευκαιρίες για να μπορέσουν να εκφραστούν. Και θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Βρισκόμαστε σε αποστολή.

Έχουμε μια πολύ καθαρή οπτική σχετικά με το μέλλον των χωρών της περιοχής. Όταν οι χώρες της περιοχής γίνουν «κανονικές» και αποκτήσουν ένα «κανονικό σύστημα αξιών», τότε κι εμείς θα είμαστε σε θέση να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με την πολιτική.

 

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει αρκετές ομοιότητες με τη Σερβία. Γιατί πιστεύεις ότι δεν μπορούμε να έχουμε ένα φεστιβάλ ανάλογου μεγέθους με το Exit;

Νομίζω ότι μπορείτε να διοργανώσετε ένα τέτοιο φεστιβάλ, αλλά θα πρέπει να καταλάβετε ότι πιο πολύ μετράει η στιγμή, το μομέντουμ που συντελείται αυτή η πολιτιστική αλλαγή. Παντού είναι πιθανό να διοργανωθεί ένα τέτοιο φεστιβάλ. Αλλά χρειάζεται χρόνο και καλή στρατηγική. Το Exit πάτησε πάνω σε μια επανάσταση και κατά τη διάρκεια της επανάστασης τα πάντα μοιάζουν ν’ αλλάζουν. Οι τεκτονικές πλάκες μετακινούνταν συνεχώς κι εμείς στεκόμασταν από πάνω τους και κινούμασταν μαζί τους. Αποτελούσαμε μέρος αυτής της κίνησης, της αλλαγής. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς το ότι ξεκινήσαμε τη δεδομένη κοινωνικοοικονομική και πολιτική στιγμή.

 

Ποιες μπάντες θα ήθελες να παίξουν στο Exit τα επόμενα χρόνια;

Μπορώ να σου πω μια μπάντα σίγουρα, αλλά δεν μπορώ να σου αναφέρω τις υπόλοιπες, γιατί έτσι θα ανεβάσουμε την τιμή τους. Θα θέλαμε να έχουμε τους Radiohead. Νομίζω ότι θα ταίριαζαν απόλυτα στο Exit κι έχουν πάρα πολλούς φαν στη Σερβία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ