Portrait of the artist as a young doll

Portrait of the artist as a young doll Facebook Twitter
WIDE OPEN Ο φωτογράφος Freddie F. στήνει την Καλομοίρα στο φακό του.
0

Βρίσκω την Καλομοίρα στο αμφιθέατρο του 9.84. Δίνει ήδη τη δεύτερη συνέντευξη -της ημέρας- με βίντεο λινκ στη μεσημεριανή εκπομπή της Χριστίνας Λαμπίρη. Δεν σταματάει να χαμογελάει ούτε για ένα δευτερόλεπτο. «Νομίζω ότι ο κόσμος με καταλαβαίνει καλύτερα από όλους. Όταν μιλάω στην τηλεόραση αισθάνομαι ωραία, σαν να είμαι στο σπίτι μου» μου λέει λίγο αργότερα.

Η Καλομοίρα Σαράντη γεννήθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 1985 στο Λονγκ Άιλαντ της Νέας Υόρκης. Ήταν ένα από αυτά τα παιδάκια που τραγουδάνε ασταμάτητα μπροστά στον καθρέφτη χρησιμοποιώντας τη βούρτσα για μικρόφωνο. Η παιδική της ηλικία θυμίζει αμερικάνικη ταινία: πρόεδρος δεκαπενταμελούς, παίκτρια του βόλεϊ και homecoming queen - η «βασίλισσα του σχολείου» (λεπτομέρεια: O homecoming king ήτανε Τούρκος. Όχι δεν κέρδισαν το βραβείο Ιπεκτσί)- σε ένα σχολείο με «great kids, άσπροι, μαύροι, Κινέζοι, απ' όλα». «Μη μου πεις πως ήσουν και μαζορέτα!», «Αχ, ναι, ήμουν!». Δούλευε από τα 13 της στο εστιατόριο των γονιών της. «I am never doing that to my kids. Τέλειωνα το σχολείο στις 3 μ.μ., έφτανα στο εστιατόριο και δούλευα εκεί μέχρι τις 10-11. Μετά πήγαινα σπίτι, διάβαζα για την επομένη και πήγαινα στο κρεβάτι μου». Όταν τέλειωσε το σχολείο, κέρδισε μια υποτροφία -παίζει βιόλα- για να σπουδάσει μουσική στο Adelphi University στο Λονγκ Άιλαντ. Δεν πρόλαβε να κλείσει ούτε εξάμηνο όταν προέκυψε το «Fame Story».

Όταν κέρδισε το «Fame Story», η Καλομοίρα ήταν μόνο 19 χρονών: ένα κοριτσάκι-ποπ σταρ που αντί να πουλάει σεξ πουλούσε νάζι κι αθωότητα, η αιώνια μικρή αδερφούλα που παίρνεις μαζί σου σχεδόν βρίζοντας στο μεγαλίστικο πάρτι σου (οι φίλοι σου τη λατρεύουν: Της χαϊδεύουν τα μαλλιά και την ταΐζουν πακοτίνια στη γωνία). Μετά το «Fame Story» μάλλον δεν έλεγε και πολλά όχι σε αυτά που της ζητούσαν. Εξαργύρωσε την επιτυχία της με όποιον τρόπο της υποδείκνυαν. «Τώρα, μετά από τέσσερα χρόνια, έχω αρχίσει και αναρωτιέμαι πια. Όταν με πιέζουν, λέω "OK, γιατί; Πες μου γιατί πρέπει να πάω εκεί"!». Έκανε νυχτοκάματο στα μπουζούκια, συμπαρουσίασε το «Ποτέ την Κυριακή» με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, έβγαλε τρία cd. Έπαιξε μέχρι και την κόρη του Γιάγκου Δράκου -μια κοπέλα που έκλαιγε συνεχώς κι άκουγε στο όνομα Τζένιφερ- στη «Λάμψη». Κι όλα αυτά με αυτό το σχεδόν αφύσικα κολλημένο χαμόγελο στα χείλη. Τη ρωτάω αν είναι ποτέ μελαγχολική. «Ναι, συνέχεια. Ειδικά τώρα. Έχω μέρες που είμαι πολύ στεναχωρημένη και μελαγχολική. Τι σκέφτομαι; Πράγματα που δεν πρέπει. Όλα μου έρχονται. Δεν είναι η δουλειά που με κουράζει, είναι αυτός ο κύκλος που με κουράζει...». «Ποιος κύκλος;». «Εννοώ καλούς συνεργάτες που να ‘ναι εκεί για σένα. Κατάλαβα πως μόνο αν έχει ένα μεγάλο συμφέρον ο άλλος θα είναι εκεί. Εγώ θέλω συνεργάτες που πιστεύουνε σε έναν καλλιτέχνη κι είναι δίπλα του. Μέσα στο χώρο υπάρχουν πράγματα... από πίσω». («Αισθάνθηκες δηλαδή επαγγελματικά προδομένη;». «Ναι, τελείως»).

Η Καλομοίρα δουλεύει πολύ σκληρά, ειδικά τώρα με τη Εurovision. «Όταν ακούω να μου λένε "Αχ είμαι κουρασμένη", ρωτάω "Και πόσες μέρες δουλεύεις;". "Κάθε μέρα!". "Και σήμερα;". "Ε, σήμερα είναι Σάββατο". "Χα! Εγώ δεν έχω ποτέ ρεπό το Σάββατο. Ποτέ! Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή δουλεύω"». Προετοιμάζεται πυρετωδώς - θέλει να τα πάει καλά για να πάρει η Ελλάδα καλή θέση στη Eurovision. Μια τυπική μέρα προετοιμασίας χωρίς συνεντεύξεις αρχίζει με πρόβα από τις 11:00 π.μ. έως τις 9:00 μ.μ. και συνεχίζεται στο στούντιο όπου ηχογραφεί το τέταρτο άλμπουμ της. Το προηγούμενο cd της με τίτλο Η Καλομοίρα πάει cinema,με την ίδια ντυμένη ναυτάκι με γόβες στο εξώφυλλο, ήταν ένα ποτ πουρί σκερτσόζικων διασκευών του ελληνικού κινηματογράφου όπως το «Ρίκο, ρίκο, ρίκοκο» και το «Θέλω τα Ώπα μου». Λέει πως δεν ήταν η καλύτερή της κίνηση: «Δεν πρέπει εγώ που δεν έχω την τέλεια προφορά να κάνω κινηματογραφικά. Είμαι pop artist, I need to follow what I am good at. Δεν θα πάω να τραγουδήσω "αγάπη μου το φεγγάρι" και καψούρες, δεν μου πάνε. Ι think εκεί λίγο ξέφυγα». Οπότε το καινούργιο cd δεν έχει ούτε χειλάκι πετροκέρασο ούτε μάγουλο βερίκοκο.

Πέρσι ξαναγύρισε στο πανεπιστήμιο, έστω και part time. «Ντρεπόμουνα, τόσο πολύ. Έλεγα θα πούνε "Η Καλομοίρα ήρθε μέσα εδώ;". Ήθελα να φύγω, να μη μπω καθόλου μέσα στο μάθημα. Έκανα ένα μάθημα computers και μετά world music. Έτσι όπως πάει, βέβαια, θα τελειώσω σε 20 χρόνια». Με το φίλο της είναι μαζί εδώ και δυόμισι χρόνια. Εκείνος ζει στην Ουάσιγκτον. Η Καλομοίρα έχει μια «περίεργη» θεωρία πως οι σχέσεις εξ αποστάσεως είναι πιο δύσκολες για τους άντρες απ' ό,τι για τις γυναίκες. «Είναι πιο δύσκολο γι' αυτόν γιατί είναι άντρας. Εμένα με παίρνει τηλέφωνο, μου λέει "how are you baby;" και μου φτάνει». Της αρέσει να τρώει στο TGI Fridays και στα Βλάχικα της Βάρης: «Η μητέρα μου λατρεύει τους τσολιάδες. Πάμε σε ώρες που δεν έχει πολύ κόσμο και τρώμε παϊδάκια».

Πολλοί νομίζουν πως η Καλομοίρα κατά βάθος υποκρίνεται - πως δεν μπορεί να είναι τόσο καλή κι αθώα. Σχεδόν προσεύχονται πως πίσω από το ζαχαρένιο της προσωπείο κρύβεται μια κακιά μάγισσα. Τη ρωτάω γιατί δεν λέει τίποτα όταν την κριτικάρουν σχεδόν στα μούτρα της. «Δεν ξέρω, αισθάνομαι άσχημα να ‘μαι αγενής. Θα προτιμούσα να πληγώσω τον εαυτό μου». «Υπάρχει κάτι που να σου λείπει;». «Θα ‘θελα περισσότερη ελευθερία. Καμιά φορά δεν αισθάνομαι ελεύθερη να κάνω πράγματα. Έχω ανθρώπους που μου λένε τι να κάνω. Mε τρελαίνει αυτό το πράγμα. Θέλω να έχω τις δικές μου ώρες, να φτιάχνω τους δικούς μου κανόνες» λέει. Και μετά χαμογελάει με το λαμπερό χαμόγελο μιας πραγματικής homecoming queen / βασίλισσας του σχολείου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ