Το Vero (που σημαίνει «αληθινό» στα ιταλικά) έχει ως στόχο να βάλει πάνω απ' όλα το σχεδιασμό και την εμπειρία, όπως δηλώνει ο ιδρυτής του Αϊμάν Χαρίρι, ο δισεκατομμυριούχος γιός του πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου, Ραφίκ Χαρίρι.
Το Vero μοιάζει λίγο με το Facebook, αλλά χωρίς τις διαφημίσεις. Μοιάζει λίγο με το Instagram, αλλά χωρίς τον αλγόριθμο. Είναι λίγο σαν το YouTube, αλλά χωρίς τον Jake Paul. Και είναι λίγο Twitter, αλλά χωρίς τους φανατικούς ακροδεξιούς – αν και απλά δώστε λίγο χρόνο σε αυτό το τελευταίο γιατί σύντομα θα το ανακαλύψουν όλοι. Μπορείτε να μοιραστείτε φωτογραφίες, κείμενα, σχόλια, βίντεο και σχεδόν οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο επιθυμεί η καρδιά σας. Το Vero θέλει να θεωρείται ως μια «αυθεντική» πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.
Η εφαρμογή του Vero βρίσκεται στα ηλεκτρονικά καταστήματα εφαρμογών από το 2015, αλλά ξαφνικά, τις τελευταίες ημέρες άρχισε να αποκτά τεράστια φήμη και καταλαβαίνετε ποιος είναι ο βασικός λόγος. Μπορεί, βέβαια, να φταίει και το γεγονός ότι όλοι μοιάζουν τόσο ταλαιπωρημένοι με την ενοχλητική (αλγοριθμικά τροφοδοτούμενη) τροφή του Instagram και τα μετα-αποκαλυπτικά εφέ του μεγάλου σκανδάλου της μητρικής εταιρείας. Πέρα από αυτό; Κανένας δεν ξέρει. Όμως, οι λήψεις αυξάνονται σημαντικά και αυτή τη στιγμή είναι η Νο 1 δωρεάν εφαρμογή στο Apple App Store.
Τι το κάνει διαφορετικό από το Facebook ή το Instagram; Όπως είπαμε, δεν υπάρχουν διαφημίσεις. Οι παλαιότεροι ας θυμηθούν τώρα ότι μια φορά κι έναν καιρό, αυτή ήταν και το deal του Facebook. Οι χρήστες του μπορούν να κερδίσουν τέσσερις ετικέτες - γνώριμος, φίλος, στενός φίλος και οπαδός – τις οποίες μπορούν να αναθέσουν στους ανθρώπους με τους οποίους συνδέονται στην πλατφόρμα. Κάθε φορά που ένας χρήστης μοιράζεται μια ανάρτηση, μπορεί να αποφασίσει πόσο μεγάλο θα είναι το κοινό του, αν αυτό που λέει θα το μάθουν μόνο οι στενοί φίλοι, ή όλοι οι υπόλοιποι. Τα πράγματα εμφανίζονται με χρονολογική σειρά, δηλαδή εάν θέλετε να δείτε όλες τις αναρτήσεις από την τελευταία φορά που συνδεθήκατε, απλά θα μετακινηθείτε προς τα πίσω μέχρι το περιεχόμενο να σας φανεί γνώριμο.
Πόσο ασφαλές μπορεί να είναι, ακόμα δεν μπορεί να ξέρει κανείς. Θα πρέπει να δώσετε ένα όνομα, μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου για να συνδεθείτε. Το όνομα μπορεί να είναι ψεύτικο, αν και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου πρέπει να είναι πραγματικός, ώστε να μπορείτε να επιβεβαιώσετε τον λογαριασμό σας. «Παρόλο που δεν πιέζουμε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τα πραγματικά τους ονόματα, ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να παρουσιάζονται όπως κάνουν στην πραγματική ζωή», εξηγεί το Vero στο μανιφέστο του.
Το Vero υποστηρίζει ότι ποτέ δεν θα μοιραστεί τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τον αριθμό τηλεφώνου σας και ότι τα μοναδικά δεδομένα που συλλέγει έχουν να κάνουν με τις μετρήσεις που παρακολουθήσουν τον αριθμό των επισκέψεων στο Vero και τη γενική υγεία της πλατφόρμας. «Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους Όρους και τις Προϋποθέσεις της Vero», μπορείτε να τις δείτε εδώ.
H πλατφόρμα του Vero λειτουργεί ακόμα δωρεάν. Αυτό θα αλλάξει στο μέλλον, όπως ανακοίνωσε το CNBC πέρυσι. Δηλαδή, η εφαρμογή σχεδιάζει να χρεώσει στους χρήστες μια συνδρομή για «λίγα δολάρια». Εάν είστε ανάμεσα στο πρώτο εκατομμύριο ανθρώπων που θα συμμετέχουν στην εκτόξευση της πλατφόρμας, θα είναι πάντα δωρεάν για σας. Αν και αυτό το σχόλιο από τον CEO τoυ Vero Αϊμάν Χαρίρι είναι περσινό, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάρει λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι να βγει η εφαρμογή από την " δοκιμαστική" λειτουργία της και αρχίσει να στοχεύει στις πιστωτικές κάρτες των χρηστών του.
Η ξαφνική αύξηση της δημοτικότητας του Vero ήταν κάτι που δεν μπορεί να αντέξει η εφαρμογή. Όσο και αν κάποιοι επιμένουν να του αποδίδουν την ταυτότητα ενός anti-Facebook δικτύου, η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν έχει τις πλάτες και τη δύναμη να σηκώσει το βάρος που σηκώνει ο βασιλιάς των κοινωνικών μέσων. Ο λογαριασμός Twitter της πλατφόρμας λειτουργεί βασικά σαν μια ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών, η οποία αφιερώνεται στις απολογίες για τα προβλήματά της.
Γι' αυτό κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος πόσο θα αντέξει το Vero - αν και είναι δελεαστικό να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να το κάνει. Οι λόγοι για να μεταβείτε από το Instagram και το Facebook είναι σαφώς πολύ σοβαροί, αλλά μόλις το πρώτο εκατομμύριο έχει πάρει τους δωρεάν λογαριασμούς του στη νέα πλατφόρμα, δεν είμαστε σίγουροι αν το Vero θα συνεχίσει να κερδίζει νέους χρήστες.