Ξαναφέρνουν τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης

Ξαναφέρνουν τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης Facebook Twitter
5

Μετά από τον θόρυβο που προκλήθηκε στο διαδίκτυο, με την εν κρυπτώ απόσυρση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, η κυβέρνηση πρόσθεσε στο φορολογικό νομοσχέδιο άλλη μια διάταξη, συγκεκριμένα το 'Αρθρο 46.

Ο φόρος αφορά τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας έως 10 ετών με κυβισμό 1.929 έως 2.500 εκατοστών, τα ΙΧ κυβισμού άνω των 2.500 cc., πισίνες, σκάφη αναψυχής μήκος άνω των 6 μέτρων και αεροσκάφη.

Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα έχει μόνιμη ισχύ και θα επιβληθεί στο οικονομικό έτος 2014.

Στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 46 διαβάζουμε ότι «Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία προκειμένου να επιτευχθεί διεύρυνση της φορολογικής βάσης αλλά και φορολογική δικαιοσύνη, με την αναλογική συμμετοχή όλων των πολιτών στα δημόσια βάρη στη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα»

Αφού ήταν έτσι, με ποια λογική απούρθηκε στα κρυφά και επανήλθε έπειτα από δημοσιεύματα σε μπλογκς, όπως και από την LifoΕκτός και αν νομίζουν ότι το ράβε- ξήλωνε, καθιστά νομοθετικό έργο.

Παραθέτουμε το άρθρο του νομοσχεδίου, σχετικά με τον... αμαρτωλό φόρο.

Αρθρο 46
Επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης

1. α. Επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής  δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού, σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αεροσκαφών,
ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, καθώς και δεξαμενών κολύμβησης, όπως αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα λοιπά επιπλέον στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΓΓΠΣ.

β. Ο φόρος αυτής της παραγράφου που επιβάλλεται στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης της προηγούμενης υποπαραγράφου, υπολογίζεται αναλυτικά ως εξής:

ι) Για επιβατικά αυτοκίνητα από χίλια εννιακόσια είκοσι εννέα (1.929) κυβικά εκατοστά έως δυόμιση χιλιάδες (2.500) κυβικά, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας  αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%).

ιι) Για επιβατικά αυτοκίνητα από δυόμιση χιλιάδες (2.500) κυβικά εκατοστά και άνω, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%).

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα (10) ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα
οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

ιιι) Για σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%). Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Από την επιβολή του φόρου  εξαιρούνται τα μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα ή μη, ολικού μήκους μέχρι έξι (6) μέτρα.
ϊν) Για αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%).

ν) Για δεξαμενές κολύμβησης, εσωτερικές και εξωτερικές, ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%).

γ. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, βεβαιώνεται με βάση τις δηλώσεις που υποβάλλονται και εμφανίζεται στο εκκαθαριστικό σημείωμα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος κάθε οικονομικού έτους. Βεβαιώνεται επίσης με φύλλα ελέγχου, εφόσον αυτά έχουν
οριστικοποιηθεί με διοικητική επίλυση της διαφοράς ή λόγω μη άσκησης ή εκπρόθεσμης άσκησης προσφυγής και με οριστικές αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων ή πρακτικών δικαστικού συμβιβασμού. Για την καταβολή του ποσού του φόρου της παρούσας
παραγράφου εφαρμόζονται οι διατάξεις περί καταβολής του φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα.

δ. Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλουν τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων α, β και γ του παρόντος.

ε. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να καθορίζονται τυχόν απαιτούμενες πρόσθετες λεπτομέρειες και θέματα της διαδικασίας εφαρμογής των διατάξεων του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.

στ. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου έχουν εφαρμογή για τα εισοδήματα που δηλώνονται με τις φορολογικές δηλώσεις οικονομικού έτους 2014 και μετά.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Οικονομία / Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επισήμανε τη σημασία της μετανάστευσης για την ενίσχυση του εργατικού δυναμικού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπου η γήρανση του πληθυσμού μειώνει τις διαθέσιμες εργατικές δυνάμεις
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Το τι ειναι φιγουρα, ή ανάγκη, επιθυμια, ποιότητα ζωής, επιλογή κλπ ειναι θέμα του καθενός. Ισχυει όμως το: κουμαντο ο καθενας στην τσεπη του.Ποιος ειναι πιο πλουσιος: Αυτος που ΕΠΕΛΕΞΕ να αγορασει αμαξι των 30.000 ευρω και μενει στο ενοικιο γιατι δεν εχει το νεοελληνικο απωθημενο του ιδιοκτητου σπιτιου ή αυτος που εδωσε 200.000 ευρω για ενα δυαρι (πριν 5 χρονια παντα) και μετακινειται με ΜΜΜ?Λοιπον, επι του σχολίου σας, οι διαφωνιες μου ειναι οι εξης:1) Το τι ειναι αρκετο, κρινεται απο τις αναγκες του καθενος. Για εσας μπορει να ειναι για μενα μπορει οχι. Αλλιως θα ειχαμε ολοι τα ιδια. Κι εγω εχω το ιδιο κινητο εδω και 6 χρονια, ενω εσεις ισως iPhone, που εμενα μου φαινεται αχρηστο. 2) Αυτοι οι φοροι δεν φορολογουν τη φιγουρα (που ολοι τη θεωρουμε κατι κακο, αρα να τιμωρησουμε τους φιγουρατζηδες), ουτε την πολυτελεια. Ο φιγουρατζης θα αγορασει χρυσο ρολοι και μερσεντες 1.800 κυβικα να κανει φιγουρα. Ο "πλουσιος" με πολυτελη ζωη, θα το κανει leasing, θα βαλει πινακιδες Βουλγαριας κλπ, κατι θα βρει. Φορολογει το ΠΑΘΟΣ. Τον τυπο, που του αρεσει εν προκειμενω η οδηγηση και θα παρει ενα μεταχειρισμενο αυτοκινητο που ονειρευοταν με τα λεφτα που μαζεψε. ΑΥΤΟΣ δεν εχει τι να κανει και αυτον τιμωρει.3) Τελος, οχι οτι εχει ιδιαιτερη σημασια, αυτο με τις Καγιεν ειναι αστικος μυθος. Δεν ισχύει. Όντως το θεαμα με αυτα τα αυτοκινητα, ειδικα σε αγροτικές περιοχες ηταν γελοιο και αγοραστηκαν πολλες. Το ζητημα ακομη και με αυτους ειναι αλλου. ΠΩΣ εβγαλαν τα λεφτα, οχι ΤΙ τα εκαναν.Αυτος που τα εχει δουλεψει με τον ιδρωτα του και ειναι σωστος και τιμιος, τι με νοιαζει εμενα τι θα τα κανει? Απ'τη τσεπη μου θα τα παρει? Στο κατω κατω, με τη φιγουρα αυξανεται και η καταναλωση! (ξερω ξερω και οι εισαγωγες...)
Θα συμφωνήσω στο γεγονός ότι η φιγούρα είναι προσωπική και καθαρά υποκειμενική υπόθεση. Ωστόσο, πραγματικά θεωρείς νεοελληνικό απωθημένο το ιδιόκτητο σπίτι αλλά όχι την ανάγκη για φιγούρα κάποιου που μένει στο ενοίκιο και παρ'όλα αυτά θεωρεί σημαντικότερο να αγοράσει αμάξι 2.000 κυβικών για να κάνει φιγούρα; Εγώ θυμάμαι ότι από αρχαιοτάτων χρόνων οι άνθρωποι έμεναν σε ιδιόκτητα σπίτια, είναι κάτι που προσφέρει ασφάλεια και σε καμμία περίπτωση δε μπορώ να το θεωρήσω πολυτέλεια ή ανάγκη για φιγούρα σε αντίθεση με την αγορά ενός πολυτελούς αυτοκινήτου που σίγουρα δε θα κρατήσει όσο ένα σπίτι.Αναρωτιέμαι, πως είναι δυνατόν να θεωρείς άδικο τον φόρο σε πολυτελή οχήματα και σκάφη αναψυχής αλλά δε θεωρείς άδικο ας πούμε το φόρο στα ακίνητα. Αξίζει δηλαδή κάποιος να "τιμωρηθεί" επειδή αγόρασε ένα σπίτι για τον ίδιο ή την οικογένειά του αλλά όχι εκείνος που αγόρασε κάτι ακριβό για να κάνει φιγούρα; Διότι κι εκείνος με τον ιδρώτα του το αγόρασε το σπίτι και μέσω νόμιμων διαδικασιών (στις περισσότερες των περιπτώσεων).Αν δεν κάνω λάθος το θέμα με τα Καγιέν ήταν για κάποια επαρχιακή πόλη (νομίζω τη Λάρισα) και αν δεν κάνω λάθος είχε αναρτηθεί στο επίσημο site της porsche. Όπως και να έχει ειλικρινά κάποια στιγμή είχα βαρεθεί να βλέπω αυτό το αυτοκίνητο να κυκλοφορεί. Σίγουρα το σημαντικό είναι να μάθουμε πως αυτοί οι άνθρωποι έβγαλαν αυτά τα λεφτά κι όχι πως τα αξιοποιούν αλλά δε μπορώ να πω ότι διαφωνώ με έναν πιο δίκαιο τρόπο φορολόγησης.Δε νομίζω ότι η δίκαιη φορολόγηση πολυτελών "αγαθών" είναι τιμωρία για τα πάθη του καθενός αλλά κάτι που έπρεπε να γίνει όταν βλέπουμε να φορολογείται το κάθε τι στο μέσο Έλληνα. Από το (2) καταλαβαίνω ότι αν είχες τα χρήματα θα αγόραζες σίγουρα χρυσό ρολόι και μερσεντές μόνο για φιγούρα, δικό σου πρόβλημα όμως είναι αυτό, δε γίνεται να μη φορολογηθείς. Θεωρώ επίσης αστεία την αναφορά σου στα iPhone. Συμφωνώ ότι ένα τέτοιο κινητό είναι άχρηστο αφού κι ένα πολύ φθηνότερο την κάνει τη δουλειά του, όμως αγαπητέ, το ίδιο δεν ισχύει και για τα αυτοκίνητα; Παρεμπιπτόντως, αν κάποιος πριν 5 χρόνια αγόρασε δυάρι 200.000 ευρώ πρέπει να ήταν πολύ βλάκας ή να το αγόρασε σε πανάκριβη περιοχή.
Συγχαρητήρια! Μεγάλη επιτυχία!Για τα σκαφη αναψυχης, πισινες κλπ δεν εχω αποψη, οποτε δε θα γραψω κατι σχετικο. Αν και δε μου φαινεται και τοσο εγκλημα σε μια χωρα με τετοια ακτογραμμη και τοσα νησια, αν γουσταρεις τη θαλασσα και μενεις πχ σε παραθαλασσιο μερος να δωσεις 4-5 χιλιαρικα να παρεις ενα σκαφος να το ευχαριστιεσαι. Και αυτο βεβαια θα εχει τεκμηριο μπορει και 5 φορες πανω την αξια του.Σχετικά με τα αυτοκινητα. Ας κανουμε μια υποθεση:Εγω που κανω πολλα ταξιδια και θελω ενα αυτοκινητο ασφαλες, εδωσα 4 χιλιαρικα (και πολλα λεω) ή 15 πριν 5 χρονια και πηρα ενα διλιτρο αυτοκινητο. Με ΦΠΑ, Τελος ταξινομησης, τελη κυκλοφοριας, ειδικο φορο καταναλωσης βενζινης, ΦΠΑ στη βενζινη, φορο στην ασφαλεια, φορο στα σερβις, ποθεν εσχες κλπ.ΓΙΑΤΙ πρεπει να μου βαζει τεκμηριο πχ 10.000 ειδικα αυτην την εποχη, που μπορει και να μην το πολυκυκλοφορω ή να το κανω σερβις μονος μου και τον αντιστοιχο φορο ΠΟΛΥΤΕΛΟΣ (χαχαχα) διαβιωσης??Για να μην αναφερω τον τυπο που μπορει να το αγορασε για το κεφι του ΟΤΑΝ ειχε λεφτα και το κυκλοφορει καθε Κυριακη, γτ καθημερινες πηγαινει στη δουλεια με το μετρο. Εγκλημα.Και ξαναεφερεαν τον φορο αυτο ΤΩΡΑ που δε μπορουμε να καταθεσουμε πινακιδες! Μια εβδομαδα μετα τη ληξη της προθεσμιας! Τι να κανω αν δεν εχω να το πληρωσω? Δε σου δινει επιλογη.Γιαυτο νιωθω βλακας που πηρα (υποθετικα παντα) ενα ασφαλες αυτοκινητο να βαζω την οικογενεια μου η τον εαυτο μου δεν εχει σημασια και μου πινουν το αιμα. Επρεπε να παρω Rolex 50.000 ευρω, τλεοραση OLED 10.000 ευρω και ενα ποδηλατο 2 φορες πιο ακριβο απ΄το αμαξι μου.Συγχαρητηρια. Τους πιασαμε τους κακους λεφταδες! Μπραβο!
Εγω παντως αγορασα επισης ενα ασφαλες αυτοκινητο πριν απο 3 χρονια, ειναι 1500 κυβικα(για τα ελληνικα δεδομενα Υπερ-αρκετο) και πληρωνω ολους τους φορους μου(αδικοι οι περισσοτεροι αλλα ειπαμε, υπομονη) και συμφωνω οτι Επρεπε να μπει ενας επιπλεον φορος σε οσους αποφασισαν να παρουν πανακριβο αυτοκινητο για φιγουρα. Δεν το λεω για σας ειδικα, αλλα για να σας δωσω και μια πληροφορια που ισως σας διαφευγει, ειμαστε(ειμασταν μεχρι προσφατα εστω) η πρωτη πρωτευουσα παγκοσμιως σε πωλησεις Καγιεν! Και μαλιστα Οχι καταναλογιαν πληθυσμου-Σε απολυτα νουμερα!! Η φιγουρα Πρεπει να πληρωνεται, ειναι θεμα κοινωνικης δικαιοσυνης!