Προς κατάργηση του χύμα τσίπουρου

Προς κατάργηση του χύμα τσίπουρου Facebook Twitter
4

Συστάσεις για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στους κλάδους των ποτών και των πετρελαιοειδών περιλαμβάνει η δεύτερη «εργαλειοθήκη» (toolkit) του ΟΟΣΑ για τον ανταγωνισμό που έχει ολοκληρωθεί και παραδόθηκε στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας.

Συνολικά οι εμπειρογνώμονες του Οργανισμού εξέτασαν 482 νομοθετικές ρυθμίσεις που διέπουν τη λειτουργία των κλάδων αυτών καθώς και της κλωστοϋφαντουργίας και του μηχανολογικού εξοπλισμού, τομείς στους οποίους δεν βρέθηκαν εμπόδια στον ανταγωνισμό. Οι συστάσεις που περιλαμβάνονται στην εργαλειοθήκη προβλέπουν 82 αλλαγές στον κλάδο των ποτών και 6 στα πετρελαιοειδή, οι οποίες έχουν τεθεί υπόψη της κυβέρνησης προκειμένου να λάβει τις τελικές αποφάσεις.

Η μελέτη του κλάδου των ποτών ο ΟΟΣΑ επικεντρώνεται στην παραγωγή και διακίνηση «χύμα» τσίπουρου και συναφών προϊόντων και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ετησίως 17 - 19 εκατ. λίτρα τσίπουρου διακινούνται αφορολόγητα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός. Το μέγεθος αυτό προκύπτει αν υπολογίσει κανείς την παραγωγή των 67 μεγάλων μονάδων του κλάδου (3 εκατομμύρια λίτρα που φορολογούνται με 12,75 ευρώ ανά λίτρο καθαρής αλκοόλης) και των 30.000 περίπου μικρών αποσταγματοποιών (που δηλώνουν ότι παράγουν 5-7 εκατ. λίτρα και έχουν πολύ μικρότερη φορολογία, 1,33 ευρώ ανά λίτρο αλκοόλης) και συγκρίνει τα μεγέθη αυτά με την συνολική ποσότητα που διακινείται στην αγορά η οποία σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ είναι 24 εκατ. λίτρα.

Η πρόταση του Οργανισμού είναι να καταργηθεί η διακίνηση «χύμα» τσίπουρου, ούτως ώστε όποιες ποσότητες δεν είναι τυποποιημένες να κατάσχονται και να περιοριστούν οι μικροί παραγωγοί αποκλειστικά στην κάλυψη των δικών τους αναγκών. Η πρόταση αυτή όπως αναγνωρίζει ο ίδιος ο Οργανισμός είναι βλαπτική για τα συμφέροντα των μικρών αποσταγματοποιών αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι η εφαρμογή της μπορεί εύκολα να ελεγχθεί, Εναλλακτικά προτείνεται να υποχρεωθούν οι μικροί παραγωγοί να εκδίδουν φορολογικά παραστατικά, κάτι που όμως έχει το μειονέκτημα της δυσκολίας στους ελέγχους.

Για την μπύρα η πρόταση είναι να θεσπιστεί κλιμακωτή φορολογία στους μικρούς παραγωγούς, ούτως ώστε να τους δοθούν κίνητρα, όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Προτείνεται επίσης η άρση σειράς εμποδίων όπως τα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα για εγκαταστάσεις παραγωγής μπύρας, οινοπνευματωδών, εμφιάλωσης, επεξεργασίας νερού, κ.α., η υποχρέωση των ζυθοποιείων να διαθέτουν ξεχωριστή αποθήκη πρώτων υλών, η απαγόρευση παραγωγής ξυδιού και αλκοολούχων ποτών από τα οινοποιεία κ.α.

Στον κλάδο των πετρελαιοειδών οι προτάσεις του Οργανισμού επικεντρώνονται στο καθεστώς τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας καυσίμων και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την κατάργηση της ελάχιστης διάρκειας των συμβάσεων τήρησης, την θέσπιση υποχρέωσης να τηρούνται αποθέματα για το σύνολο των προϊόντων, τη διευκόλυνση της τήρησης αποθεμάτων σε άλλη χώρας - μέλος της ΕΕ (που επιτρέπεται ήδη από τη νομοθεσία) κ.α.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H Gen Z θα γίνει η πλουσιότερη γενιά στην ιστορία «περίπου το 2035», σύμφωνα με νέα μελέτη

Οικονομία / H Gen Z θα γίνει η πλουσιότερη γενιά στην ιστορία «περίπου το 2035», σύμφωνα με νέα μελέτη

«Είναι πιθανό να είναι από τις πιο ανατρεπτικές γενιές για τις οικονομίες, τις αγορές και τα κοινωνικά συστήματα», προβλέπουν οι ερευνητές, αν και επισημάνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι zoomers σήμερα
LIFO NEWSROOM
ΟΟΣΑ: Αναθεώρηση των προβλέψεων για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη λόγω Τραμπ

Οικονομία / ΟΟΣΑ: Αναθεώρηση των προβλέψεων για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη λόγω Τραμπ

Οι εμπορικές εντάσεις που εκδηλώνονται μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην Λευκό Οίκο, η γεωπολιτική και η πολιτική αβεβαιότητα σε πολλές χώρες επιδεινώνουν τις προοπτικές της οικονομικής ανάπτυξης εξηγεί ο ΟΟΣΑ 
LIFO NEWSROOM
«Made in Greece»: Οι μεγάλες αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Οικονομία / «Made in Greece»: Οι μεγάλες αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Οι μισοί καταναλωτές μειώνουν τις αγορές τους και στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα, ενώ ένας στους τρεις περιορίζει τη θέρμανση της κατοικίας και τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος
LIFO NEWSROOM