Παράνομη κρίθηκε η ανάπλαση της Πανεπιστημίου από το ΣτΕ

Παράνομη κρίθηκε η ανάπλαση της Πανεπιστημίου από το ΣτΕ Facebook Twitter
28

Το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε με την απόφαση υπ'αριθμ. 2152/2015 το σχέδιο ανάπλασης και πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου δεχόμενη την προσφυγή του τέως προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ιωάννη Αλαβάνου και κατοίκων της Αθήνας.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού δικαστηρίου ακύρωσε ως παράνομη την από 12.2.2014 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για «την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και την επέκταση του τραμ σε συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του κέντρο της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου».

Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν μη νόμιμη την εν λόγω απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος γιατί πέραν του ότι «εκδίδεται υπό μορφή έγκρισης περιβαλλοντικών όρων έργου, ενώ αποτελεί πρωτίστως πρόγραμμα ή σχέδιο», ο σχεδιασμός της είναι μερικά αντίθετος με τον ισχύοντα κατά την έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας και με το ισχύον Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων.

Αναλυτικότερα, είναι σε αντίθεση με διατάξεις του νόμου 1515/1985 που ενέκρινε το ρυθμιστικό σχέδιο των Αθηνών και την υπουργική απόφαση του 1988 με την οποία εγκρίθηκε το γενικό πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων.

Σημειώνεται ότι τις αρχιτεκτονικές και λοιπές μελέτες ανάπλασης και πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου χρηματοδότησε και δώρισε στο ελληνικό Δημόσιο το κοινωφελές ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

Παράνομη κρίθηκε η ανάπλαση της Πανεπιστημίου από το ΣτΕ Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ/STR
28

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

10 σχόλια
αυτη η ιδεα τραμ πανω απο δρομο που υπαρχει ήδη μετρο, δεν ειναι ο ορισμός του πεταω λεφτα απο το παράθυρο btw??? αυτες οι μεγαλοπρεπειες μας εφαγαν, στηναθηνα λειπει χ8ες η γραμμη U οχι αλλη ιμα επεκταση του τραμ...
Η εικονα της "πεζοδρομησης" της Πανεπιστημιου με βαση την αναπλαση που σχεδιαζοταν μου φαινοταν ασχημη. Μια τεραστια λωριδα για το βραδυκινητο τραμ, μια λωριδα για τα ταξι (απεραντη πιατσα;) και εμποδια για τον πεζο που θελει να διασχισει την οδο καθετα. Ναι, το πρασινο θα αυξηθει. Ναι, προβλεπεται ποδηλατοδρομος. Αλλα με τι κοστος; Και δεν εννοω οικονομικο.Η Πανεπιστημιου ειναι βασικη αρτηρια του κεντρου της πολης. Το κλεισιμο της συνεπαγεται μεταφορα της κινησης στους γυρω δρομους, οι οποιοι τις ωρες αιχμης ηδη φρακαρουν. Θα μου πεις, θα αναγκαστουν πολλοι να παρουν το μετρο. Ομως, ποσο ακομα φορτο μπορουν να αντεξουν οι ηδη γεματοι συρμοι τις ωρες αιχμης; Επισης, ποια εναλλακτικη μετακινησης θα υπαρχει σε περιπτωση απεργιων και στασεων εργασιας;Η Πανεπιστημιου εχει ηδη πολυ φαρδια πεζοδρομια και ο πεζος δε βρισκει κανενα εμποδιο στην κινηση του απο το Συνταγμα μεχρι την Ομονοια. Σε τι θα ωφελησει η ολικη πεζοδρομηση;Στην Πανεπιστημιου βρισκονται κατα κυριο λογο τραπεζες και δημοσιες υπηρεσιες. Το βραδυ ποιος θα ειναι ο πολος ελξης για τον Αθηναιο, μιας και δεν εχει, ας πουμε, τη θεα μιας Ακροπολης που εχει η Διονυσιου Αρεοπαγιτου; Θα υπαρχει βεβαια απλετος χωρος σε ορισμενα σημεια, οπου ανετα μπορουν να μπουν σειρες απο στριμωγμενα τραπεζοκαθισματα. Αυτο ειναι αναβαθμιση;Αρχιτεκτονας δεν ειμαι, την αποψη μου ως πολιτης που μετακινειται καθημερινα στο κεντρο εκφραζω. Και νομιζω οτι προτιμω την τωρινη Πανεπιστημιου απο εναν δηθεν πεζοδρομο.Οι βασικες αλλαγες σε ενα γραφημα: https://cityissue0.files.wordpress.com/2014/12/16grafima-thumb-large.jpg
Εγώ πάλι που εργάζομαι στη Πανεπιστημίου και κάνω 5 λεπτά κάθε φορά για να διασχίσω αυτό το ποτάμι τροχοφόρων απ΄το ένα φαρδύ πεζοδρόμιο στο άλλο θα τη προτιμούσα φυτεμένο πεζόδρομο. Και σίγουρα προτιμώ τραπεζοκαθίσματα με παρέες παρά αυτοκίνητα. Αλλά γούστα είναι αυτά...
Μιζέριααααα, μουρμούρααα..., ο «μου φταίνε τα ρούχα μου».....άκου εκεί: «..κάνω 5 λεπτά κάθε φορά για να διασχίσω αυτό το ποτάμι τροχοφόρων..» (κρατάς χρονόμετρο;... -έχεις δοκιμάσει να κάνεις προσωπικό ρεκόρ;...), έλεος δηλαδή!.....σε πρωτεύσουσα μένεις και εργάζεσαι, μάλιστα μία πρωτεύουσα-κουτσουλιά μέσα στην οποία κατοικεί (κακώς) ο μισός πλυθισμός μίας ολόκληρης χώρας.....τι περίμενες δηλαδή;...
@ΝοώνΛέω τι θα προτιμούσα: Πράσινο και τραπεζοκαθίσματα με παρέες και όχι αυτοκίνητα. Τώρα αν εσύ αυτό το βλέπεις μίζερο και γουστάρεις ΙΧ και εξάτμιση λεωφορείου στη μάπα, είπαμε γούστα είναι αυτά. Εγώ δεν σε είπα μίζερο όμως...
@Δον Ιδιώτης 6.6.2015 | 15:59Σχολίασα τον μίζερο τρόπο έκφρασης και όχι την προτίμηση.....η Αθήνα μας στις καθημερινές ώρες μη αιχμής είναι αρκετά ανθρώπινη, για να μην αναφέρω τις μεγάλες αργίες οι οποίες όμως δεν αποτελούν τον κανόνα, δεν χρειάζεται πεζοδρομήσεις αλλά αποφόρτιση από την πληθυσμιακή πίεση, κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί, μάλλον, ποτέ. Με μαθηματική ακρίβεια, αργά αλλά σταθερά, αντί να αποφορτίζεται, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Με συγχωρείτε όλοι εσείς που κριτικάρετε γνωρίζετε την δικογραφία; Ξέρετε την νομοθεσία; Έχετε δικαστική εμπειρία; Πώς πετάγεστε σαν τις πορδές; Να πείτε τι;Να κρίνετε τί; Δεν την γνωρίζω την υπόθεση έχω εμπιστοσύνη στους Έλληνες δικαστές. Πηγή: www.lifo.gr
Όπως πάντα, το ΣτΕ είναι εμπόδιο, σε οποιαδήποτε έργο που βελτιώνει την ποιότητα ζωής.Δεν είναι ωραία η Πανεπιστημίου, όταν κλείνει και την περπατάμε?Οι πεζοί ενοχλούν, τον πρώην πρόεδρο του ΤΕΕ, Αλαβάνο και κατόρθωσε να το ακυρώσει? ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ?Σε ανατολή και δύση έχουν ανακαλύψει την Αμερική. ΕΔΩ ΟΧΙ, ΑΚΟΜΑ!!!
ημίθεος Με τόσα μέσα μαζικής μεταφοράς και μου θέλεις το αμαξάκι σου να πηγαίνεις στην Πανεπιστημίου?Sooner or later θα την εγκαταλείψετε αυτήν την κακή συνήθεια, κακομαθημένα μωρά, να πηγαίνετε και στην τουαλέτα με το αμάξι σας!!!
όχι, δεν πήρες χαμπάρι τίποτε - είμαι εναντίον των ΙΧ και των τραπεζοκαθισμάτων, είμαι υπέρ των δημοσίων μέσων μεταφοράς και των διαδηλώσεων (κινούμενων και στατικών)
Σε καμία πόλη του κόσμου δεν έχει πεζοδρομηθεί ένας τόσο μεγάλος και σημαντικός άξονας. Συνήθως πεζοδρομούνται μικρότεροι και στενότεροι δρόμοι κυρίως για εμπορικούς σκοπούς, καταστήματα κλπ. Η Πανεπιστημίου έχει λιγοστά εμπορικά καταστήματα, στο μεγαλύτερο μήκος της περιλαμβάνει δημόσια κτίρια και αν πεζοδρομηθεί θα είναι ένας νεκρός δρόμος. Και γιαυτούς που νομίζουν ότι πάμε στην Πανεπιστημίου με τα αυτοκίνητα μας, τους πληροφορώ ότι δεν πάμε, αλλά περνάμε, ο δρόμος αυτός δεν είναι προορισμός, αλλά σημαντική αρτηρία μετακίνησης.
Δεν γνωρίζω την σχετική νομοθεσία και αν υπάρχουν αρνητικά για τους κατοίκους των γειτονικών περιοχών, αλλά σαν ιδέα μου είχε φανεί πολύ καλή.
Μα είναι απολύτως φυσικό,ό,τι αναζητεί στην Ελλάδα ανάπλαση,αναβάθμιση,ανάπτυξη,δημιουργία,συνήθως είναι παράνομο,καταχρηστικό,κάτω το κεφάλαιο και τέτοια.Ό,τι έχει να κάνει με σαπίλα,ισοπέδωση,αναρχία,ασυλία, κατρουλίλα,ΕΡΤ,Φτώχια (εγκεφαλική) μιζέρια και βρωμίλα,νομίζω είναι απόλυτα νόμιμο εφόσον συμπνέει με την καντήφλα και την αισθητική μας.