Πάνω από τους μισούς Έλληνες πάνε στο κρεβάτι με το κινητό

Πάνω από τους μισούς Έλληνες πάνε στο κρεβάτι με το κινητό Facebook Twitter
0

Το 74% των Ελλήνων διαβάζει τα e-mail του, πλοηγείται στα social media και στέλνει μηνύματα από το κινητό του πριν πάει για ύπνο.

Το 58% ελέγχει το smartphone του αμέσως μόλις ξυπνήσει. Πρόκειται για έναν εκ των βασικών λόγων, που το 53% παίρνει το κινητό του στο κρεβάτι - με τον 1 στους 10 μάλιστα, να παραδέχεται πως τον παίρνει ο ύπνος με το smartphone στα χέρια.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα που εκπόνησε η Huawei, με τίτλο «Smart (phone) Relationships» θέλοντας να αναλύσει τη σχέση του μέσου χρήστη με το τηλέφωνό του.

Η έρευνα δείχνει ότι το 54% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το smartphone του αρκετές φορές κατά τη διάρκεια μίας ώρας.

Όσο για τους λόγους - σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας - πέραν της ψυχαγωγίας, αναζητά πληροφορίες, αλληλεπιδρά στα social media, διαβάζει τα τελευταία νέα, συνδέεται σε υπηρεσίες e-banking και πλοηγείται στο διαδίκτυο.

Η έρευνα καταδεικνύει το πόσο δεμένοι είμαστε με τις συσκευές μας.

Ο μέσος Έλληνας χρήστης, χρησιμοποιεί το smartphone του για την ανταλλαγή μηνυμάτων σε ποσοστό 78%. Το 84% το θέλει για τη λήψη φωτογραφιών και το 79% για πρόσβαση στα social media. Το 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Huawei, παραδέχτηκε πως έχει το smartphone μαζί του για περισσότερες από 13 ώρες ημερησίως. Το 27% των ανθρώπων μάλιστα, το χρησιμοποιεί ενεργά για 3-4 ώρες.

Όπως αναφέρει η Χρύσα Παπακυργιάκη, ψυχολόγος/ψυχοθεραπεύτρια εφήβων και ενηλίκων, και ειδική παιδαγωγός MSc Εγκληματολογίας, «η ανθρώπινη επαφή έχει κρυφτεί πλέον πίσω από μια οθόνη - όμως τι θα λέγατε να βλέπαμε την άλλη όψη του νομίσματος; Τι γίνεται εάν δούμε το κινητό ως μέσο επαφής και όχι ως εμπόδιο της;»

Και συνεχίζει: «Χάρη σε αυτό, οι αγαπημένοι μας είναι συνεχώς κοντά μας, οι αγαπημένοι φίλοι, η οικογένεια εάν είσαι σπουδαστής, ο σύντροφος που δουλεύει πολλές ώρες, ο αγαπημένος τραγουδιστής, η οικογένειά σου. Τα smartphones είναι μέρος της ζωής μας, και η σωστή χρήση τους μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της ποιότητάς της, καθώς και στην ενίσχυση των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των ανθρώπων».

«Εκεί βασίστηκε και η έρευνα της Huawei, όπου φάνηκε πως οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του smartphone είναι για texting (ανταλλαγή μηνυμάτων) και για λήψη κάποιας φωτογραφίας, κάτι που φανερώνει ότι πράγματι το κινητό είναι ένα μέσο επικοινωνίας και επαφής» αναφέρει.

«Η φωτογραφία υπήρξε ανέκαθεν ένας τρόπος μη λεκτικής επικοινωνίας, εξάλλου είναι κάτι που ενισχύεται πλέον, μέσω των smartphones και των αντίστοιχων εφαρμογών σε όλα τα κινητά τηλέφωνα», προσθέτει.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 37% των Ελλήνων παίρνει το κινητό του στο μπάνιο, το 25% το έχει μαζί του ακόμα και όταν κάνει μπάνιο, το 41% δεν το αποχωρίζεται ούτε στην κουζίνα, ενώ το 18% το χρησιμοποιεί στο παιδικό δωμάτιο.

«Η έρευνα της Huawei καταδεικνύει πως σήμερα οι περισσότεροι αισθανόμαστε χαμένοι χωρίς το smartphone μας. Είμαστε εθισμένοι σε τέτοιο βαθμό μαζί του, που το ελέγχουμε αρκετές φορές την ώρα, ενώ για κάποιους, η μέρα τους ξεκινάει και τελειώνει κοιτάζοντας το κινητό τους» σημειώνεται στα συμπεράσματα.

«Στην καθημερινότητά μας, χρησιμοποιούμε τα smartphones για να αποκτήσουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο, να διαβάσουμε τα emails μας, να πραγματοποιήσουμε κλήσεις και να στείλουμε μηνύματα. Αναμενόμενο λοιπόν αποτελεί το ποσοστό 97%, που παίρνει το smartphone μαζί κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι. Επίσης, το ότι το 44% επιστρέφει για να το πάρει, εφ' όσον διαπιστώσει πως το έχει ξεχάσει, είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό».

«Έχοντας το κινητό ως μέσο ενδυνάμωσης της ανθρώπινης επαφής και όχι μόνο ως μέσο προσωπικής χαλάρωσης ή διασκέδασης (μέσω παιχνιδιών ή άλλων εφαρμογών) μπορούμε να πούμε πως τα smartphones βοηθούν στην γεφύρωση των ανθρωπίνων σχέσεων» αναφέρει επίσης η κα Παπακυργιάκη.

Η έρευνα διεξήχθη από την IPSOS κατ' εντολή της Huawei, τον Ιανουάριο του 2018 στις ακόλουθες αγορές: Αυστρία, Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Κροατία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Τουρκία και Τσεχία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Good Business Directory Vol.5 / Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Ψηφιακοί αστικοί αγρότες, coolhunters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος, μηχανικοί νέας ενέργειας, ιππότες του κυβερνοχώρου, σχεδιαστές τέλους ζωής: δεν είναι χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος.
ΜΑΓΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM