Το Netflix ανακοίνωσε ότι τα κέρδη του έχουν εκτοξευθεί τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, κυρίως ως αποτέλεσμα της απόφασης να καταργήσει την δυνατότητα της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.
Η εταιρεία αύξησε το πελατολόγιό της κατά 9,33 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο των 4,84 εκατομμυρίων εκτιμήσεων των αναλυτών. Τα έσοδά της για το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά σχεδόν 15% σε ετήσια βάση φθάνοντας στα 9,37 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε επίσης σημαντικές επιτυχίες στο περιεχόμενό της, όπως το αστυνομικό δράμα Griselda, το οποίο βοήθησε την πλατφόρμα στην προσέλκυση συνδρομητών.
Όμως το Netflix προχώρησε σε μια κίνηση που προκάλεσε ερωτήματα. Στην επιστολή της προς τους επενδυτές η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει πλέον να γνωστοποιεί τα έσοδα ανά συνδρομητή βάσει των τριμηνιαίων συνδρομών, από το πρώτο τρίμηνο του 2025. Αυτές οι μετρήσεις ήταν εδώ και καιρό ο κύριος τρόπος με τον οποίο η Wall Street αξιολογούσε την απόδοση της εταιρείας, αλλά το Netflix προσπάθησε να στρέψει την εστίαση σε παραδοσιακά στοιχεία όπως πωλήσεις και κέρδη. Όπως ανέφερε, η διοίκηση θα συνεχίσει να αναφέρει σημαντικές αλλαγές στην συνδρομητική βάση του.
Σύμφωνα με το Netflix οι αριθμοί συνδρομητών έχουν γίνει «μόνο ένα στοιχείο της ανάπτυξής μας», ζητώντας από τους επενδυτές να επικεντρωθούν στα κέρδη και τα έσοδά.
Ορισμένοι επενδυτές είδαν την απροσδόκητη απόφασή της να σταματήσει να αναφέρει αριθμούς συνδρομητών ως ένδειξη ότι το κύμα αύξησης των πελατών της Netflix μπορεί να φτάνει στο τέλος του. Ο Jamie Lumley της εταιρείας ερευνών Third Bridge έγραψε ότι η απόφαση εγείρει «ερωτήματα σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της συνδρομητικής βάσης του Netflix».
Άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες, όπως η μητρική Meta του Facebook και η πλατφόρμα X, πρώην Twitter, σταμάτησαν επίσης να αναφέρουν αριθμούς μηνιαίων ενεργών χρηστών καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε.
Η τιμή της μετοχής του Netflix έχει παρουσιάσει άνοδο 30% από την αρχή του τρέχοντος έτους, κοντά στο ανώτατο επίπεδό του 2021. Ωστόσο, έχασε σχεδόν 5% της αξίας της μετά την ανακοίνωση ότι θα σταματήσει να αναφέρεις τον αριθμό συνδρομητών. Το Netflix αύξησε για τελευταία φορά την τιμή του δημοφιλούς «τυπικού» προγράμματός του το 2022.
Την κίνηση αυτή ακολούθησε μια ασυνήθιστη πτώση των συνδρομητών που ξάφνιασε τους επενδυτές και ενέτεινε τις ανησυχίες ότι το Netflix έχανε την κυριαρχία του στον κλάδο στον οποίο είχε πρωτοπορήσει.
Με πληροφορίες από BBC