Γκάλοπ-σοκ στην Ελευθεροτυπία ανήμερα της επετείου των ερπυστριών

Γκάλοπ-σοκ στην Ελευθεροτυπία ανήμερα της επετείου των ερπυστριών Facebook Twitter
23

Ανήμερα της 21ης Απριλίου η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία δημοσιεύει δημοσκόπηση της  Metron Analysis, σύμφωνα με την οποία 1 στους 3 Έλληνες δηλώνει ότι ζούσε καλύτερα στην περίοδο της Χούντας.  

Στη διατύπωση «στη δικτατορία ήταν καλύτερα τα πράγματα απ' ότι σήμερα», το 30% των ερωτηθέντων συμφώνησε, το 63% διαφώνησε και το 7% απάντησε «δεν γνωρίζω-δεν απαντώ».

Στα υπόλοιπα, πιο «συνήθη» ερωτήματα, καταγράφεται προβάδισμα 0,6% της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και τα ποσοστά των κομμάτων στην πρόθεση ψήφου διαμορφώνονται ως εξής: Η ΝΔ συγκεντρώνει το 18,7%, ο ΣΥΡΙΖΑ 18,1%, η Χρυσή Αυγή 7,4%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 6,6%, το ΠΑΣΟΚ 5,5%, η ΔΗΜΑΡ 3,9% και το ΚΚΕ 3,8%. Ένα μεγάλο ποσοστό πάντως και συγκεκριμένα το  21,1% είτε δεν έχουν αποφασίσει ακόμα είτε δηλώνουν πως θα απέχουν.

Η Ν.Δ. προηγείται και στην παράσταση νίκης με 48% έναντι 39% του ΣΥΡΙΖΑ και καταλληλότερος για πρωθυπουργός είναι ο Σαμαράς. Υπάρχει πάντως και ένα 38% που εκτιμά ότι κανένας από τους πολιτικούς αρχηγούς δεν είναι κατάλληλος για πρωθυπουργός.

Παράλληλα το 97% των ερωτηθέντων ζητά να καταλογιστούν ευθύνες για τα χρέη των κομμάτων.

Το 38% πάντως των ερωτηθέντων εκτιμά πως κανένας από τους πολιτικούς αρχηγούς δεν είναι κατάλληλος για αυτή τη θέση.

Σχεδόν 7 στους 10 εκτιμούν ότι τα πράγματα ήταν καλύτερα πριν από ένα χρόνο και ότι η χώρα κινείται σε λάθος κατεύθυνση.

23

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μην δειλιάσουν ποτέ»

Πολιτική / Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μη δειλιάσουν ποτέ»

«Θα έρθουν στιγμές απογοήτευσης και ματαιότητας, όμως πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι υπηρετείτε την Ελλάδα» είπε απευθυνόμενους στους υποψήφιους ακολούθους πρεσβείας
LIFO NEWSROOM
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

10 σχόλια
Έχουμε όση ελευθερία μπορούμε να διαχειριστούμε,κάποιοι λόγο παιδείας δεν χρειάζονται παραπάνω ελευθερία ,όσοι επικαλούνται περισσότερη ελευθερία να είναι έτοιμοι να δεχθούν όλα τα άκρα γιατί αυτό επιτάσσει ο όρος της .φασίστες στη θέση των φασιστών δεν θα γίνουμε γι αυτό και η υποκρισία στον ελληνικό λαό βαράει κόκκινο ,πάντα όλοι κρίνουν και σχολιάζουν μέσα από τα γυαλιά που φοράει ο καθένας,ποτέ κανένας δεν κρίνει συνολικά χωρίς προσωπικές βλέψεις και θέλω και φυσικά ποτέ κανένας που επικαλείται την δημοκρατία δεν δέχεται και δεν ακούει το αντίθετό της άποψής του είτε λέγεται αριστερά είτε δεξιά .Με τις υγειές μας γιατί αυτό μας αξίζει . ολυμπιακός μιχαλολιάκος τσίπρας βενιζέλος σαμαράς κουνέλης παπαρίζου και βαλιανάτος
Όντως, η οικονομική κατάσταση του μέσου Έλληνα τότε ήταν πολύ καλύτερη από τη σημερινή, και γι'αυτό ήθελε να κάνει οικονομίες κάποιος επί ένα (1) χρόνο για να αγοράσει μια τηλεόραση...
Όπως συνήθως κάνεις σε αυτό το σιτε, ρίχνεις λάσπη, πιστεύοντας ότι κάτι θα μείνει... Εγώ απλά υπενθυμίζω σε αυτούς που έχουν αδύναμη μνήμη, το γεγονός ότι επί χούντας που υποτίθεται ότι ήταν όλα τέλεια, οι μισθοί ήταν πολύ χαμηλοί σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης και γι'αυτό για να αποκτήσει ένας Έλληνας μια βασική ηλεκτρονική συσκευή όπως μια τηλεόραση ήθελε δεδουλευμένα σχεδόν ενός ολόκληρου χρόνου.
Σήμερα στη δουλειά άκουσα από απλούς ανθρώπους να λένε πως ήταν καλύτερα επί χούντας. Αγανακτούσαν με την κατάσταση σήμερα, και έλεγαν πως στη δικτατορία τα πράγματα δούλευαν "ρολόι" και πως οι υπεύθυνοι τιμωρούνταν. Επίσης και το κλασικό "η χούντα έκανε έργα". Τ' ακούω ήδη από το σχολείο αυτά, από παιδιά που "πιπίλιζαν" τις χουντοαπόψεις των πατεράδων τους. Και το κακό είναι ότι λέγονται από καθημερινούς ανθρώπους, και όχι από ιδεολόγους. Να το ακούς από μεροκαματιάρηδες, από μικροαφεντικά, από παππούδες και γιαγιάδες. Ακόμα και η γιαγιά μου, που δεν είναι χουντική, αναγνωρίζει τα "καλά" της χούντας. Πειθαρχεία, τιμωρία των διεφθαρμένων, οι υπηρεσίες λειτουργούσαν "ρολόι","έργα". Δεν τους νοιάζει τίποτα άλλο. Πειθαρχία, δρόμοι, και τάξη να υπάρχει. Γκρινιάζουν για το μπάχαλο το Δημόσιο, και σου πετάνε ένα "στη χούντα όλα ήταν σε τάξη".
Το πόσο σε τάξη ήταν όλα φάνηκε στην επιστράτευση του '74. Αλλά ξέχασα, αυτοί του Ιωαννίδη ήταν οι "κακοί" χουντικοί. Σε αντίθεση με αυτούς του Παπαδόπουλου, τους "καλούς".
Ο έτερος δικτάτορας Παπαδόπουλος:In January 1913, a man whose passport bore the name Stavros Papadopoulos disembarked from the Krakow train at Vienna's North Terminal station.Of dark complexion, he sported a large peasant's moustache and carried a very basic wooden suitcase."I was sitting at the table," wrote the man he had come to meet, years later, "when the door opened with a knock and an unknown man entered."He was short... thin... his greyish-brown skin covered in pockmarks... I saw nothing in his eyes that resembled friendliness."The writer of these lines was a dissident Russian intellectual, the editor of a radical newspaper called Pravda (Truth). His name was Leon Trotsky. The man he described was not, in fact, Papadopoulos.He had been born Iosif Vissarionovich Dzhugashvili, was known to his friends as Koba and is now remembered as Joseph Stalin.http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21859771
Αν τα νέα παιδιά παρομοιάζουν τη σημερινή κατάσταση με την χούντα,εχουν κάποιο άλλοθι γιατί δεν έζησαν εκείνα τα χρόνια και παρασύρονται από τις ανοησίες που λένε οι μεγαλύτεροι.Αλλά είναι εξωφρενικό να τα λένε οι έφηβοι, οι νέοι και οι μεγαλύτεροι εκείνης της εποχής, που έζησαν όλα τα γεγονότα. Ακόμα πιο εξοργιστικό είναι να χαρακτηρίζεται η σημερινή ασύδοτη ελευθερία που υπάρχει παντού ως δικτατορία από κάποιους που τότε αγωνίστηκαν και αντιστάθηκαν.Έχουν χάσει πια και οι λέξεις το νόημά τους.Όσο δύσκολα και αν περνάει σήμερα ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, δεν υπάρχει καμία σχέση με το δικτατορικό καθεστώς. Ας συνέλθουμε.
Όντως. Πολλοί χαρακτηρίζουν ως "χούντα" τις αυθαιρεσίες του Κράτους. Τα ξερά κεφάλια του λαού τους ψηφίζουν όμως. Οι συνταγματάρχες ανέβηκαν στην εξουσία με τα τανκς. Οι καταχρήσεις εξουσίας των κυβερνώντων σήμερα, ναι, είναι αντιδημοκρατικές, αλλά η κατάσταση δεν είναι ίδια με ένα δικτατορικό καθεστώς. Βλέπω πολλούς του "ανατρεπτικού" χώρου να μιλούν για χούντα σήμερα και να τους πιάνει ένας επαναστατικοθρησκευτικός οίστρος. Διεφθαρμένο, καταχρηστικό το σημερινό κοινοβουλευτικό πολίτευμα, αλλά όχι χούντα. "Και τα γεγονότα στις Σκουριές;" θα σου πουν... Τα επεισόδια απλά δείχνουν την αυθαιρεσία του κρατικού μηχανισμού. Οι αστικές κυβερνήσεις εκμεταλλεύονται την αδράνεια και την απάθεια της κοινωνίας. Γι' αυτό αυθαιρετούν. Τα χρόνια ασυδοσίας και σταρχιδισμού των πάντων στην Ελλάδα, δημιούργησαν αυτό το Κράτος. Στο κοινοβουλευτικό πολίτευμα, έχεις τα περιθώρια για αντιπολίτευση και ορισμένες αλλαγές. Σε μια δικτατορία όμως, όχι. Αν τώρα ο κόσμος είναι χαϊβάνια και εξαπατάται ξανά και ξανά από τους δημαγωγούς, τι να κάνουμε... Μόνο μεταφορικά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως "χούντα" το πολίτευμα σήμερα, αναφερόμενοι στις τραβηγμένες αυθαιρεσίες των κυβερνώντων, αλλά και πάλι χάνουν οι λέξεις το νόημά τους. Κλείνοντας, θα συνοψίσω επαναλαμβάνοντας πως η ασυδοσία και ο κυνισμός δυνάμωσε την εκτελεστική εξουσία, έδωσε δηλαδή την ελευθερία κινήσεων στους κυβερνώντες να δουν την προσωρινή εξουσία που τους έδωσε ο λαός, σαν τσιφλίκι τους.
Βασικά να πούμε στην Τουρκοκρατία ήταν ακόμα καλύτερα, είχαμε απ'όλα, και ασφάλεια και τζάμπα κοκορέτσια απ'τα Jumbo και καθόλου μετανάστευση. Εγώ δεν τα πρόλαβα βασικά, αλλά τα ξέρω απ'τον παππού μου που του τα πε ο δικός του παππούς.Bέβαια υποψιάζομαι ότι τότε δεν είχανε πλέιστεϊσο και κωλόχαρτο, που όσο να ναι ρίχνει κάπως το σκορ, αλλά τι να κάνουμε, δεν γίνεται να τα χεις όλα. Όπως και να το κάνουμε ήταν καλύτερα από τώρα, δεν το συζητώ. Σοπωσδήποτε!
ειναι που μερικοι λαοι εκτιμουν τη δημοκρατια...ρε πουστη μου, ποσες φορες πρεπει να το πω αυτο...πολλοι δε μπορουν τη ελευθερια της δημοκρατιας, δε μπορουν να παρουν αποφασεις..γουσταρουν μποτα, πως να το πουμε αλλιως?
Και ορκίζονται και στο "Ελευθερία ή θάνατος" τραγουδώντας "Χαίρω (sic) χαίρω (sic) ελευθεριά" (sick). Και αισθάνονται ανώτεροι επειδή η χώρα τους είναι το λίκνο της δημοκρατίας. Είναι και πολύ πατριώτες δηλαδή. Αυτά πού το πας; Μέγας Ιεροεξεταστής και άγιος ο Θεός...ποιος θα ελεήσει ημάς να δούμε.
Ουφ με τα γκάλοπ. 1. Όσοι ήταν παιδιά επί χούντας, φυσικά και ήταν καλύτερα από τώρα, γιατί απλούστατα ήταν παιδιά. 2. Οι 20ρηδες, επίσης ήταν καλύτερα, ακόμμα κι αν τους κυνηγούσαν ή αν είχαν φύγει στο εξωτερικό, γιατί απλούστατα ήταν 20ρηδες. 3. ¨οσοι ήταν αγέννητοι, προφανώς θεωρούν οποιαδήποτε περίοδο καλύτερη από την τωρινή 4. Από τα παραπάννω εξαιρούνται όσοι πραγματικά υπέφεραν, μανάδες και πατεράδες και σύζυγοι και άλλοιπου έτρεχαν πίσω από τους διωγμένους, νεκροί και δικοί τους άνθρωποι. 5. ¨οπως είχε πει και ο Σαρτρ, "τι ωραία που περνάγαμε στην κατοχή".
Θεωρω απαραδεκτο αν καποιο ατομο που ηταν αγεννητο να πει οτι ηταν καλυτερα τοτε αφου δεν το εχει ζησει.Τωρα εχουμε την ελευθερια λογου και την ασυδοσια να κανουμε οτι θελουμε εμεις τα μαλακισμενα,επειδη καποιοι μεγαλυτεροι αγωνιστηκαν για τα δικαιωματα μας/τους για να μην το εκτιμαμε εμεις.Ειναι ανεπιτρεπτο αυτο.
Σ'ευχαριστώ που με πρόλαβες! Είναι πασιφανές ότι θα φαινόταν καλή η εποχή, μόνο και μόνο γιατί ήταν νέοι.. Κι εμείς στα εβδομήντα μας για τις παλιές καλές εποχές θα λέμε.
interimΤο ότι κάποιοι ήταν αγέννητοι, παιδιά και νέοι, δε δικαιολογει σε καμία περίπτωση το γεγονός οτι θεωρούσαν καλύτερη την εποχή της χούντας! Δε χρειάζεται πολύ διάβασμα και κριτική σκέψη για να αντιλαμβάνεσαι και αυτή τη μαύρη σελίδα της ιστορίας και τις προεκτάσεις της. Όχι πως τώρα έχουμε δημοκρατία... Γενικά τα γκάλοπ είναι αναξιόπιστα, απλώς καταλαβαίνεις οτι από αυτούς που απάντησαν, οι μισοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται και οι άλλοι μισοί είναι φιλοχουντικοί! Όσο γι αυτούς που συνεχίζουν να υποστηρίζουν κόμματα δεν έχω να πω κάτι..καμία ελπίδα!
Δεν υπάρχει ελπίδα... Η Ελευθερία (με "Ε" κεφαλαίο), είναι μια έννοια των καλλιεργημένων. Ο χοντρόπετσος κόσμος δεν κόπτεται για τις λεπτεπίλεπτες ελευθερίες του λόγου, του πολιτεύεσθαι, των Δικαιωμάτων. Θέλει το "μπακάλικό" του να λειτουργεί καλά, και να υπάρχει "τάξη". Ως ένα σημείο είναι λογικό. Αλλά δίχως καμιά άλλη ευαισθησία πέραν των στενών συμφερόντων του οίκου, δεν πάμε πουθενά. Η Ελευθερία ενός ιδεαλιστή ιδεολόγου, είναι τελείως διαφορετική από την ελευθεριά του απλού κοσμάκη. Δίχως μια δόση "ιδεαλισμού", δημοκρατίες, αλληλεγγύη, Δικαιώματα, γιοκ που λεν και οι παλιοί. Αλλά να μιλάμε σήμερα με αυτόν τον λαό για "ιδεαλισμό", είναι σαν να μιλάμε για πλατωνικό έρωτα μέσα σε μπουρδέλο. Η ευαισθησία για τις Ελευθερίες, δεν είναι ορμέμφυτο της ανθρώπινης φύσης. Δεν περιμένω απ' τη γιαγιά μου να "συγκινηθεί" για τις ιδεαλιστικές μου πολιτικοκοινωνικές έγνοιες. Και η νεοελληνική κοινωνία, η βαθιά νεοελληνική κοινωνία, είναι στον πυρήνα της αντιδραστική και ιεραρχική. Δεν περιμένω τίποτα απ' αυτήν την κοινωνία. (Όχι ότι οι Δυτικοί είναι όλοι Σωκράτηδες).
αφου δεν έζησες κι εσύ επί χούντας δεν μπορείς να έχεις άποψη για την χούντα,άρα με την λογική σου δεν μπορεί να είναι κανένας κομμουνιστής γιατί δεν έζησε τον κομμουνισμό κ.ο.κ.Προφανώς το 30% δεν είναι μόνο νέοι,ούτε αριστεροί του Παρισίου,είναι και άτομα που έζησαν επί χουντας,άρα θα πρεπε να σε προβληματίζει αυτό και να σε κάνει να ψάξεις γιατί ένα τέτοιο ποσοσστό πιστεύει ότι ήταν καλύτερα.Προφανώς ένας άνεργος σήμερα θα προτιμούσε τα ποσοστά ανεργίας της χούντας,όταν κάποιος δεν έχει να φάει,δεν κοιτάζει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες,αυτες είναι ιδέες για γεμάτα στομάχια.Πολλοί που δεν αντέχουν την σημερινή εγκληματικότητα σίγουρα θα προτιμούν τα ποσοστά εγκληματικότητας εκείνης της περιόδου.Οι αγρότες προφανώς θα προτιμούν τα προνόμοια που είχαν τότε,οι Ελληνες επιχειρηματίες το ίδιο,αφου στις μέρες μας έχουν γίνει υπάλληλοι των ξένων πολυεθνικών..Αρα,πρώτα αναλογίσου όλα αυτά και μετά κρίνε τους άλλους