Η ιαπωνική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους «Vanilla Air» ζήτησε δημοσίως συγγνώμη, αφότου ένας επιβάτης της με αναπηρικό αμαξίδιο αναγκάστηκε να συρθεί στη σκάλα προκειμένου να ανέβει στο αεροπλάνο.
Ο Hideto Kijima είχε επιβιβαστεί στο αεροσκάφος με τη βοήθεια φίλων του στην πτήση αναχώρησης. Αλλά κατά την επιστροφή του από το ιαπωνικό νησί Αμάμι, οι υπάλληλοι της αεροπορικής εταιρίας του είπαν πως, για λόγους ασφαλείας, δεν θα του επιτρεπόταν να επιβιβαστεί αν δεν μπορούσε να ανέβει τη σκάλα χωρίς βοήθεια.
Οπότε, ο Kijima άφησε το αναπηρικό αμαξίδιο και χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια του, κατάφερε να ανέβει τα σκαλιά.
Ο Hideto Kijima είναι ένας έμπειρος ταξιδιώτης και επικεφαλής του Japan Accessible Tourist Center, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που καταγράφει θέματα προσβασιμότητας για τους τουρίστες στην Ιαπωνία. Ο ίδιος επισημαίνει πως έχει πάει σε περισσότερα από 200 αεροδρόμια, σε 158 χώρες, από τότε που έμεινε παράλυτος από τη μέση κάτω, ύστερα ένα ατύχημα σε σχολικό ράγκμπι το 1990.
Σε ανάρτησή του σε blog, ανέφερε ότι όπου δεν υπήρχαν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις για επιβάτες με κινητικά προβλήματα, είχε βασιστεί στη βοήθεια φίλων ή μελών του προσωπικού. Όπως πρόσθεσε, παρόλο που τα ταξίδια ήταν δύσκολα κάποιες φορές, ποτέ δεν του είχαν πει ότι δεν μπορούσε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο.
Μιλώντας στο ιαπωνικό τηλεοπτικό κανάλι Nippon TV, ο Kijima δήλωσε «έκπληκτος» με τον αυστηρό κανόνα. «Αναρωτήθηκα αν οι υπάλληλοι του αεροδρομίου δεν σκέφτηκαν ότι ήταν λάθος», είπε.
Η Vanilla Air, που είναι θυγατρική της All Nippon Airways, ζήτησε συγγνώμη για το περιστατικό και ανακοίνωσε νέα μέτρα για να βοηθήσει τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων στο αεροδρόμιο. Η ιστοσελίδα της εταιρίας αναφέρει πλέον πως ενώ δεν μπορεί να παρέχει «γέφυρα επιβίβασης» στο αεροδρόμιο του Αμάμι, θα παρέχει μια ειδική καρέκλα για τον σκοπό αυτό.
«Λυπούμαστε που του προκαλέσαμε αυτή την ταλαιπωρία», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρίας στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων AFP.
Με πληροφορίες από BBC