Όλη η Αθήνα ένα εργοτάξιο ή μια ατέλειωτη παράγκα; 

Όλη η Αθήνα ένα εργοτάξιο ή μια ατέλειωτη παράγκα;  Facebook Twitter
Η εκτέλεση εργασιών είναι το αιώνιο σάουντρακ της πόλης. Η μετάλλαξη δεν σταματάει ποτέ. Φωτ.: Eurokinissi
0


ΑΝ ΜΕ ΡΩΤΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ
ποιο είναι η πιο σταθερή υπόκρουση της ζωής στην πόλη που μπορώ να θυμηθώ από τα βρεφικά μου χρόνια μέχρι σήμερα, θα έλεγα ο ήχος των πάσης φύσεως οικοδομικών εργασιών που πλαισιώνει ως κακόηχο νανούρισμα τις μέρες μου μια ολόκληρη ζωή, και εσχάτως έχει γίνει ακόμα πιο διαπεραστικός. Είμαι εγώ ή μοιάζει σα να ανοικοδομείται το σύμπαν δεξιά και αριστερά, ακόμα και σε σημεία της πόλης που αναρωτιέσαι από πού ακριβώς ξεπήδησαν αυτές οι αναστηλώσεις. Μέχρι προχθές δεν υπήρχε κάτι εκεί; Τι απέγινε; Και τι θα πάρει τη θέση του;   

Δύο ισχυρά τοπόσημα εδώ της γύρω περιοχής αλλά και συνολικά της μεταπολεμικής Αθήνας, αμφότερα «αμερικάνικα» και με κοινή σχεδόν χρονική αφετηρία τις αρχές της δεκαετίας του ‘60, το Χίλτον και η Πρεσβεία των ΗΠΑ, βρίσκονται εδώ και καιρό σε διαδικασία «αναπαλαίωσης» με φόντο ένα αβέβαιο (για τον πλανήτη αλλά και για τους ταλαίπωρους κατοίκους αυτής εδώ της πόλης) μέλλον.

Πρόκειται για δύο ιδιαιτέρως εμβληματικές περιπτώσεις που πέφτει πάνω τους καθημερινά το μάτι μου, αλλά όπου σχεδόν κι αν βρεθεί κανείς πλέον στην πόλη, έχει μια αίσθηση εργοταξίου, σα να βιώνουμε μια νέα ανοικοδόμηση, έστω και με τα σύγχρονα προσωπεία της ανάπτυξης, του εξευγενισμού και της ανάπλασης.

Έξι χρόνια συμπληρώνονται από την έναρξη των εργασιών ανακαίνισης, αποκατάστασης και αέναης διεύρυνσης της αμερικανικής πρεσβείας, και εδώ και μερικούς μήνες το κυρίως κτίριο, το δημιούργημα του Γκρόπιους, χάσκει άδειο και αποσκελετωμένο, με το εσωτερικό του να έχει ξηλωθεί. Μετά τα εγκαίνια της βόρειας πτέρυγας της Πρεσβείας πριν από ένα χρόνο, τα έργα συνεχίζονται μέχρι την τελική μορφή που δεν είναι βέβαιο πότε ακριβώς θα σχηματιστεί.

Το Χίλτον αναμένεται να ανοίξει ξανά τις πόρτες του στις αρχές της επόμενης χρονιάς, υποδεχόμενο τους νέους του μόνιμους ενοίκους που θα διαμένουν στις περίπου 50 υπερπολυτελείς και πανάκριβες κατοικίες που έχουν αναπτυχθεί στους υψηλότερους ορόφους του συγκροτήματος. 

Πρόκειται για δύο ιδιαιτέρως εμβληματικές περιπτώσεις που πέφτει πάνω τους καθημερινά το μάτι μου, αλλά όπου σχεδόν κι αν βρεθεί κανείς πλέον στην πόλη, έχει μια αίσθηση εργοταξίου, σα να βιώνουμε μια νέα ανοικοδόμηση, έστω και με τα σύγχρονα προσωπεία της ανάπτυξης, του εξευγενισμού και της ανάπλασης. Η εκτέλεση εργασιών είναι το αιώνιο σάουντρακ της πόλης. Η μετάλλαξη δεν σταματάει ποτέ. Ειδικά στο ευρύτερο κέντρο, όπου όλα μοιάζουν ρευστά και ασαφή, σα να παρασύρονται διαρκώς από την ακανόνιστη τροχιά των τάσεων και των περιστάσεων. Για την «Αθηναϊκή Ριβιέρα» και το «Ντουμπάι» στο Ελληνικό, δεν θέλω ούτε να το συζητάω, ούτε να το σκέφτομαι. Πολλά από τα μέρη με τα οποία συνδεθήκαμε, θα γίνουν αγνώριστα στον βωμό της ανάπτυξης. Δεν είναι καινούριο φαινόμενο, απλά συμβαίνει πλέον με ανεξέλεγκτους ρυθμούς και με ισοπεδωτικά αποτελέσματα. Όπως όμως έλεγε από παλιά ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, στο τραγούδι «Αθήνα ’78», έχουμε πια «μάθει καλά / πως αλλάζουμε όλοι όπως αλλάζει κι η πόλη / όπως αλλάξαν στις μέρες μας πολλά». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Daily / Τι είδους άτομο υποστηρίζει το Ισραήλ του Νετανιάχου;

Με αφορμή της επέτειο της 7ης Οκτωβρίου, οι εγχώριοι αυτόκλητοι θεματοφύλακες των «δυτικών αξιών» διατράνωσαν για μια ακόμη φορά τη θερμή στήριξή τους στην «ιερή αποστολή» του Ισραήλ, σύμφωνα με την ορολογία του πρωθυπουργού του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Daily / Εφηβική βία: Σαν να μην πέρασε μια μέρα από τα «Τσακάλια» του Δαλιανίδη

Ένας συρφετός υστερίας, ηθικού πανικού, κοινωνικού κανιβαλισμού, αμφίβολων μαρτυριών και βαρυσήμαντων αναλύσεων από «ειδικούς» της συμφοράς. Κάπως έτσι αντιμετωπίζεται το ζήτημα της έξαρσης της εφηβικής βίας από τα τηλεοπτικά μέσα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Daily / Το συναξάρι του Κρις Κριστόφερσον

Πάνω απ’ όλα ίσως, ο σπουδαίος τραγουδοποιός και σταρ του σινεμά υπήρξε η επιτομή του «είναι και φαίνεται». Η μορφή του πιστοποιούσε την αυθεντικότητα της εμπειρίας και λειτουργούσε καθησυχαστικά, ακόμα κι όταν τα λόγια των τραγουδιών σε κάνουν να θέλεις να κατεβάσεις απνευστί μισό μπουκάλι ουίσκι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νότιο Σουδάν: Η ιστορία της έφηβης Athiak Dau Riak που δημοπρατήθηκε σε γάμο, υπενθυμίζει τι συμβαίνει στην Αφρική

Διεθνή / Παιδοφιλία, δουλεμπόριο ή παράδοση στο Νότιο Σουδάν: Η ιστορία της 14χρονης Athiak Dau Riak που παντρεύτηκε με δημοπρασία

Η μητέρα της λέει ότι είναι 14 ετών, ενώ ο πατέρας της υποστηρίζει πως είναι 19 ετών και επέβαλε τον γάμο της με έναν 40άρη έναντι αμοιβής 123 βοοειδών, ενός οικοπέδου και 120 εκατ. λιρών
LIFO NEWSROOM