Το βιβλίο είναι κήπος που χωράει στη τσέπη

Facebook Twitter
0

Μυστήριο στον τάφο του Πόε

Από το 1949 και μετά, τη νύχτα της επετείου θανάτου του Έντγκαρ Άλλαν Πόε ένας άγνωστος έμπαινε στο νεκροταφείο και άφηνε τρία τριαντάφυλλα και ένα μισοάδειο μπουκάλι κονιάκ.

Η ταυτότητα αυτού του ανθρώπου παραμένει άγνωστη. Το όνομα που του έχει δοθεί είναι “the Poe Toaster”. Η συμβολισμός του κονιάκ δεν είναι σαφής αφού το κονιάκ δεν παρουσιάζεται στα έργα του Πόε. Μία πιθανή ερμηνεία για τα τριαντάφυλλα είναι ότι τοποθετούνται εις μνήμη των τριών ανθρώπων που είναι θαμμένοι στο ίδιο σημείο: του Πόε, της πεθεράς του (Maria Clemm) και της γυναίκας του, Virginia. Τα μπουκάλια κονιάκ που έχουν τοποθετηθεί όλα αυτά τα χρόνια βρίσκονται στο σπίτι του Πόε, που τώρα είναι μουσείο.

Το 2008 μαζεύτηκαν 150 περίεργοι που ήθελαν να δουν τον Toaster. To 2009 το πλήθος ήταν σημαντικά μικρότερο και ο Toaster δεν έκανε την εμφάνισή του, το ίδιο και το 2010.

Το 2011 εμφανίστηκαν τέσσερις μιμητές του Toaster που αποκαλύφθηκαν αμέσως γιατί πρώτον μπήκαν στο νεκροταφείο την ημέρα, θεατοί από όλους (ενώ ο αυθεντικός έμπαινε πάντα κρυφά) και δεν τοποθέτησαν τα τριαντάφυλλα με τον συγκεκριμένο τρόπο του. Η εμφάνισή τους προκάλεσε ανάμικτες αντιδράσεις: κάποιοι είπαν ότι η μίμηση υποβιβάζει τον μυστηριώδη άγνωστο, ενώ άλλοι υποστήριξαν ότι η παράδοση πρέπει να συνεχίσει, ανεξάρτητα από την αρχικό θαυμαστή.

Βραβείο θάρρους

Ο συγγραφέας του βιβλίου «Γόμορρα», Ρομπέρτο Σαβιάνο, έλαβε το βραβείο Pen/Pinter το οποίο κάθε χρόνο δίνεται σε έναν Άγγλο συγγραφέα ο οποίος το μοιράζεται με κάποιον που έχει κινδυνέψει προκειμένου να εκφράσει τις πεποιθήσεις του.

Ο Ρομπέρτο Σαβιάνο εξακολουθεί να κινδυνεύει, δεχόμενος απειλές από την ιταλική μαφία, και ζει υπό αστυνομική προστασία. Στο βιβλίο που έγραψε το 2006 περιγράφεται η παντοδυναμία της μαφίας στην περιοχή της Κομόρρα. Από τις εκδόσεις Πατάκη:

Ο συγγραφέας, αφού περιπλανήθηκε με τη βέσπα του στους δρόμους της Νάπολης, διαπίστωσε πως οι δραστηριότητες της Μαφίας δε σχετίζονται μόνο με το εμπόριο όπλων και ναρκωτικών. Οι επιχειρήσεις της καλύπτουν τομείς όπως οι οικοδομικές επιχειρήσεις και οι απομιμήσεις ρούχων υψηλής ραπτικής, ενώ οι επενδύσεις της εκτείνονται σε όλο τον κόσμο. Ο αφηγητής, ο οποίος υιοθετεί ταυτόχρονα την οπτική γωνία του προσωπικά εμπλεκόμενου και το αποστασιοποιημένο βλέμμα ενός σχολαστικού ερευνητή, αποκαλύπτει πώς η Καμόρρα στρατολογεί τα μέλη της, πώς διενεργεί τις επιχειρήσεις της και πώς χρησιμοποιεί τις γυναίκες και την οικογένεια ως προέκταση των δραστηριοτήτων της. Επίσης, περιγράφει με όρους πολιτικής οικονομίας την επεκτατική χρηματοοικονομική λογική των οικογενειών της Νάπολης και της Καζέρτα, από το Σεκοντιλιάνο ως το Καζάλ ντι Πρίντσιπε.

Έλληνες e-readers, ενωθείτε!

Στο πολύ ωραίο blog Ηλεκτρονικός Αναγνώστης είναι μαζεμένες όλες οι πληροφορίες που μπορούν να φανούν χρήσιμες σε Έλληνες που απέκτησαν eReader. Σε περίπτωση που σας ενδιαφέρει το θέμα αλλά σας ξενίζει λίγο, εκεί θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για να ξεπεράσετε τους φόβους σας.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ