[ΓΝΩΜΕΣ] Οι χηρευμένες ντομινατρίξ | Aπο τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο

[ΓΝΩΜΕΣ] Οι χηρευμένες ντομινατρίξ | Aπο τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο Facebook Twitter
14

Χθες δημοσιεύτηκε στο Βήμα ένα από τα συνηθισμένα σχόλια που κάποτε αποδείκνυαν ότι το Βήμα ορίζει το παιχνίδι. Το υπογράφει η κυρία Μαρία Θερμού, η οποία έχει περάσει τη ζωή της στους  διαδρόμους της μαραζωμένης (σύμφωνα με όλα τα επίσημα οικονομικά στοιχεία) αυτοκρατορίας, με τίτλο εντυπωσιακό, αλλά όχι και τόσο κυριολεκτικό: Οι Ανύπανδρες θυγατέρες.

Το αρθρίδιο είναι το εξής:

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι σε μια εποχή που ακόμη και αυτός ο ακλόνητος θεσμός των «ανύπανδρων θυγατέρων» σείεται, ουδείς μπορεί να ελπίζει ότι θα εξαιρεθεί από την επανεξέταση και την κρίση. Και επειδή μόνο εκ του αποτελέσματος μπορεί να γίνει αυτό, μια επιστολή με τις υπογραφές γνωστών καλλιτεχνών υπέρ της παραμονής του κ. Γιώργου Λούκου στο Ελληνικό Φεστιβάλ θέλησε να προλάβει τις εξελίξεις. Λάθος μέγα, το οποίο ο ίδιος ο κ. Λούκος θα έπρεπε να έχει αντιληφθεί. Για τον απλούστατο λόγο ότι η συνεργασία του με το πλήθος σχεδόν των υπογραφόντων καθιστά αμέσως την ενέργεια διαβλητή. Διότι, βλέπετε, υπάρχουν και οι καχύποπτοι. Αυτοί που ερμηνεύουν την επιστολή ως κίνηση πανικού. Αυτοί που κρίνουν ως προς πολλά αμφιλεγόμενη τη θητεία του κ. Λούκου στη διεύθυνση του Φεστιβάλ. Που θεωρούν ότι μόλις παραμερίσει η αχλή των δημοσίων σχέσεων και αποτιμηθεί το καθαρά καλλιτεχνικό όφελος, τότε το έλλειμμα θα φανεί ξεκάθαρα. Από την άλλη, η αλήθεια ίσως να βρίσκεται κάπου στη μέση. Η κρίση θα δείξει αν θα αναζητηθεί νέος νυμφίος.

 

Το αρθρίδιο αυτό είναι στρεψόδικο, συκοφαντικό και τελικά ξεφτιλισμένο για τους εξής λόγους:

1. Η κ. Θερμού λέει ότι η θητεία του Λούκου είναι "ως προς πολλά αμφιλεγόμενη".

Αμφιλεγόμενη από ποιούς;

Ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τέτοια αποδοχή του θεσμού, στο σύνολο της ιστορίας του. Και αριθμητικά και καλλιτεχνικά. Και στο ταμείο και στην καλλιτεχνική αξία των παραστάσεων που παρουσιάστηκαν.

Μπορεί να μας πεί ονομαστικά η δημιοσιογράφος ποιός αμφισβήτησε τον Λούκο -πέρα απο τις χήρες του ΔΟΛ -με προεξάρχοντα τον κριτικό του ΔΟΛ κ. Γεωργουσόπουλο, που έτρωγε την μερίδα του λέοντος στην προηγούμενη κατάσταση;

2. Παρομοιάζει μειωτικά τον Λούκο με "ανύπανδρη θυγατέρα".

Τι πνεύμα! Τι οίστρος κατινιάς! Τι σουσουδίστικη κακιούλα -ούτε τα σάψαλα του Ζόναρς δεν θα την σκαρφίζονταν!

Κατ' αρχάς ο Λούκος μόνο ανύπαντρος δεν είναι -το έργο του  (και στη Λυών και αλλού) τον έχει κάνει ένα πρόσωπο που πολλοί οργανισμοί θα ήθελαν να εντάξουν στο δυναμικό τους. Δεν είναι δημιούργημα διαπλοκής ούτε δωράκι που έκανε κάποιος πολιτικός στον κολλητό του φίλο -αναδείχτηκε αποκλειστικά με τη δουλειά του.

Δεύτερον, οι ανύπανδρες θυγατέρες πληρώνονται επειδή έχουν θέσει το προνομιακόν αιδοίον τους και το στεφάνι τους σε αργία -όπως πολλοί δημοσιογράφοι του Βήματος που πληρώνονται για να γράφουν στη χάση και στη φέξη μια παπαριά. Ο Λούκος δουλεύει. Και αυτό που κάνει αφορά χιλιάδες ανθρώπους.

3. Λέει η κ. Θερμού ότι επειδή στο σύνολό τους σχεδόν οι υπογράφοντες υπέρ του Λούκου έχουν συνεργαστεί μαζί του στο παρελθόν, δεν μετράνε. Φαντάζομαι, επειδή κοιτάνε το συμφέρον τους.

Μόνο που υπογράφει το σύνολο των αρίστων του ελληνικού θεάτρου: Βογιατζής, Μαρμαρινός, Λυμπεροπούλου, Μοσχόπουλος, Παπαιωάννου, Ομπολένσκυ, Φασουλής,  Πατεράκη, Μπρούσκου, Κοκκίνου, Καταλειφός, Μουτούση... Επαναλαμβάνω: όλοι οι άριστοι.

Λείπει βέβαια ο Ευαγγελάτος (LOL) και το μεγάλο ταλέντο του ελληνικού θεάτρου, σύμφωνα με τον κριτικό του ΔΟΛ:  Μάρκος Σεφερλής.

Να υποθέσω ότι ο επόμενος διευθυντής του Φεστιβάλ  δεν θα θελήσει να ξαναδώσει δουλειά στους συμφεροντολόγους υπογράψαντες;

Δύσκολο!

4. Λέει η κ. Θερμού ότι η αχλή των δημοσίων σχέσεων κρύβει το γεγονός ότι καλλιτεχνικά το έργο του Λούκου είναι ελλειμματικό.

Ώστε λοιπόν μπορεί κανείς να έχει τόσο γερές, τόσο αποφασιστικές δημόσιες σχέσεις εκτός ΔΟΛ;

Μπορεί κανείς να κάνει παιχνίδι ακόμα κι όταν το Βήμα και τα Νέα τον διαβάλουν, τον συκοφαντούν και τον αποκλείουν -συστηματικά από την αρχή της καριέρας του;

Η απάντηση είναι ναι! Κι αυτό είναι που έχει κάνει τόσο έξαλλη την κυρία και τους κυρίους πίσω της.

Στο νέο τοπίο της επικοινωνίας, αυτοί οι μεγάλοι οργανισμοί που είχαν μάθει περίπου να ψιλοκυβερνούν την Ελλάδα και να ορίζουν τη δημόσια συζήτηση, είδαν με τρόμο ότι ξεπερνιούνται: από τα social media, το ίντερνετ, το εβδομαδιαίο free press, το εναλλακτικό word of mouth.

O Λούκος έγινε εκκωφαντικό χιτ στην πόλη χωρίς να γραφτεί ούτε μια καλή λέξη από αυτούς που μοιράζουν ενδεικτικά ποιότητας (με το αζημίωτο).

Αν όμως μπορούσαν να δουν γιατί συμβαίνει αυτό και πού η εποχή τους ξεπερνάει, ίσως έπαυαν να μένουν χαμένοι στη μετάφραση, ως χηρευμένες ντομινατρίξ.

Φοβάμαι ότι με όπλο τη μουχλιασμένη, μικροπολιτική κακία της κ. Θερμού δύσκολα το Βήμα θα ξανασυζητήσει με την εποχή του.

_____

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μερικούς από τους λόγους που έκαναν το Φεστιβάλ του Λούκου τόσο επιτυχημένο (και αντιπαθές στο κατεστημένο)

Ελλάδα
14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
Τι σχέση έχουν οι συνήθως προσεγμένες παραστάσεις της Κατερίνας Ευαγγελάτου με τις τσαπατσουλιές του μπαμπάκα της, πέρα από το ότι είναι παραστάσεις κόρης και πατέρα; Ωραίο επιχείρημα! Και ο βαθύς Ρίχαρντ Στράους είναι γιος του ρηχού Γιόχαν Στράους. Πόσα ακόμα κοινά έχουν μεταξύ τους εκτός από το "Στράους"; Κατά τα άλλα γράφεις "τι με νοιάζει εμένα τι λέει ο Μύρης και ο κάθε κακομοίρης"! Μα δεν μπορεί από τη μια να χρησιμοποιείς ως επιχείρημα την Ευαγγελάτου που δεν επέλεξε να είναι κόρη του πατέρα της κι από την άλλη, αν και λάτρης του Ευαγγελάτου, να αδιαφορείς τάχα για μία κατεξοχήν επιλεκτική καλλιτεχνική συζυγία μισού αιώνα όπως «Ευαγγελάτος-Γεωργουσόπουλος»! Εδώ δεν μπορεί να μην χαρακτηρίζεται ο ένας από το έργο του άλλου! Παραποιείς τα λόγια μου! "37 ΣΥΝΑΠΤΑ ΕΤΗ" (έγραψα) συν κάποια ακόμα (μετά από τα «συναπτά») μπορούν να σου δώσουν και 38 και 40 και 42 σκηνοθεσίες! Δηλαδή "ΜΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑΡΙΑ" όπως γράφω. Από την άλλη, Ευαγγελάτος είναι αυτός, μην ορκίζεσαι ότι σε ένα καλοκαίρι δεν θα ξεπέταγε και δύο και τρεις τραγωδίες αν του τα έσκαγαν...Δεν είναι λοιπόν υπόθεση αριθμητικής! Είναι θέμα καθαρότητας της διατύπωσής μου και ηθελημένης διαστρέβλωσής της εκ μέρους σου: αφαιρώντας το "συναπτά" και μετατρέποντας το "σαρανταριά" σε αριθμό 40, σερβίρεις τα λεγόμενά μου όπως θέλεις! Και τελικά, αντί να βγει ότι εγώ δεν ξέρω αριθμητική, προκύπτει ότι εσύ δεν γνωρίζεις καλά τη γλώσσα στην οποία γράφουμε. Να υποθέσω ότι σου διαφεύγει τι ακριβώς σημαίνει «συναπτά έτη» ή ότι αγνοείς πως στα «περιληπτικά αριθμητικά» η κατάληξη «-αριά» σημαίνει «κατά προσέγγισιν»; Ή μήπως... ξέχασες ότι τα σχόλιά μας θα εμφανιστούν το ένα κάτω από το άλλο και ότι τα απλοϊκά "μαγειρέματά" σου θα είναι αυταπόδεικτα σε όποιον τα διαβάζει;
Ωραίος, Στάθη Τσαγκαρουσιάνε!Χώσε τα ακόμα πιο βαθιά! Αξίζει τον κόπο...Φτάνει πια στο κατεστημένο του μαρασμού.Τσοχατζοπουλοκρατία στον Πολιτισμό δεν χωράει πια το 2012 !
Τι κρίμα να σου προκαλεί έκπληξη πλέον όταν κάποιος λέει τα πράγματα με το όνομά τους.ΥΓ:Ελπίζω πάντως αν απολυθεί ο κ.Λούκος να δεχτεί να έρθει στο δικό μας Φεστιβάλ που και πανηγυράκι το λες.. Αρκεί βέβαια να βρεθεί κάποιος να του το προτείνει
Μην το λετε πολλοι το διαβαζουν και αν και πεθαμενο εξακολουθει να ειναι η πιο εγκυρη εφημεριδα μετα την Καθημερινη. Οι υπολοιπες δεν θαπρεπε να υπαρχουν καν.
"αναδείχτηκε αποκλειστικά με τη δουλειά του"Μιλάτε σε μιά άγνωστη για πολλούς γλώσσα. Εύγε σας. Αρκετά με τις υποκινούμενες απόψεις, ειδικά όταν διατυπώνονται χυδαία.
ποια ειναι αυτη;δηλαδη επειδη γραφει στο Βημα θα πρεπει να εισπραξει σαν απαντηση ολοκληρο top story στη Lifo;ας ηταν στο twitter θα ειχε εισπραξει τουλαχιστον δεκα "ασε μας κουκλιτσα μου" και θα ειχε τελειωσει η συζητηση εκει(γενικα απορω με αυτους που αγοραζουν πλεον εφημεριδες - δε μιλαω για free press - και διαβαζουν και τα αρθρα, νομιζω πως μονο οι δημοσιογραφοι τις αγοραζετε μεταξυ σας)
Δυστυχώς δεν είναι όπως τα λες. Τουλάχιστον με τους 35 συν... Ξέρω πολλούς που έχουν ν' αγοράσουν ΤΑ ΝΕΑ , ΤΟ ΒΗΜΑ ή την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ μια δεκαετία, αλλά που δεν αφήνουν μέρα χωρίς να μπουν στις ιστοσελίδες τους και να γράψουν και σχόλια.