[ΓΝΩΜΕΣ] Η πλατεία με τα αγάλματα: Το τίμημα των ΟΧΙ.

[ΓΝΩΜΕΣ] Η πλατεία με τα αγάλματα: Το τίμημα των ΟΧΙ. Facebook Twitter
Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται στη θαλπωρή της αδιαφορίας.Και το φίδι θα μας φάει - κι εμάς και τα παιδιά μας...
4

Η Χρυσή Αυγή Κεφαλονιάς ζητά την παλινόρθωση του αγάλματος του δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά στην κεντρική πλατεία Αργοστολίου. Με αυτό το κείμενο δεν επιθυμούμε να εγκαινιάσουμε διάλογο με πολιτικά μορφώματα των οποίων δομικό στοιχείο είναι η αντικατάσταση του λόγου με τη ράβδο, αλλά θέλουμε να καταθέσουμε προβληματισμούς και να θέσουμε ερωτήματα που αφορούν στο σύνολο σχεδόν της κοινωνίας.
Το αίτημα της Χρυσής Αυγής λοιπόν είναι ιδιαίτερα επίκαιρο εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου. Γι' άλλη μια φορά, οι μαθητές θα παπαγαλίσουν το «ένδοξο ΟΧΙ», μοναδικό πράγμα για το οποίο είναι πανελλαδικά γνωστός ο Μεταξάς.

Στοιχηματίζουμε ότι δεν υπάρχει μαθητής αυτή τη στιγμή στην ελληνική επικράτεια, ο οποίος να γνωρίζει τι ήταν ο Εθνικός Διχασμός του 1915, ή να έχει ακούσει για το πραξικόπημα της 4ης Αυγούστου 1936, κατά το οποίο ένας θρησκόληπτος στρατιωτικός που ήταν στη βουλή με ένα μικρό κόμμα κατέληξε να γίνει πρωθυπουργός κάτω από αλυσιδωτές συγκυρίες, κι αμέσως μετά κατέλυσε τη δημοκρατία κι εγκατέστησε δικτατορία. Φυσικά ούτε λόγος να έχουν ακούσει οι μαθητές ότι επί δικτατορίας του Μεταξά (1936-1941) η προπαγάνδα οργίαζε, τα κόμματα απαγορεύτηκαν, οι πολίτες καλούνταν να υπογράψουν πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, οι αντιφρονούντες υφίσταντο φριχτά βασανιστήρια, τα συνδικάτα διαλύθηκαν, η εκπαίδευση καταρρακώθηκε και παρά τις λυσσαλέες του προσπάθειες, το καθεστώς αυτό δεν απόκτησε ποτέ λαϊκή βάση.

Το κυριότερο όλων όμως, οι μαθητές αγνοούν ότι το «Όχι» του Μεταξά ήταν μονόδρομος σε μια χώρα που σπαρασσόταν από διαφθορά και διχασμό, καθώς ένα «Ναι» θα οδηγούσε σε αναζωπύρωση του διχασμού με αποτέλεσμα έναν εμφύλιο που θα μαίνονταν ενώ ταυτόχρονα η χώρα θα ήταν υπό ιταλική κυριαρχία. Οι μαθητές λοιπόν δεν έχουν μάθει να ανασηκώνουν το πέπλο της Ιστορίας ώστε να λάβουν απαντήσεις σε κρίσιμα «γιατί», καθώς άλλωστε η διατύπωση των «γιατί» δεν είθισται να ενθαρρύνεται στα σχολεία.

Σε ένα ιδεώδες μάθημα ιστορίας, αντί οι μαθητές να αποστηθίζουν ημερομηνίες και ονόματα τα οποία την άλλη ώρα θα έχουν ήδη ξεχάσει, θα μπορούσε να τους τεθεί ως εργασία η σύγκριση του Μεταξικού καθεστώτος με άλλα φασιστικά καθεστώτα της ίδιας εποχής. Εκεί θα μάθαιναν για παράδειγμα, ότι παρά την έντονη ιδεολογική τους συνάφεια, ο Μεταξάς δεν υιοθέτησε ποτέ τις φυλετικές-ρατσιστικές διακρίσεις του ναζισμού, και θα καταλάβαιναν γιατί συντάχθηκε με τους Άγγλους και εναντιώθηκε στον Άξονα και ιδιαίτερα στους Ιταλούς. Επίσης, αν οι μαθητές μάθαιναν να αντιπαραβάλλουν πηγές αντί να καταπίνουν αμάσητα διάφορα «δεδομένα», θα πληροφορούνταν ότι ο Μεταξάς δεν ίδρυσε το ΙΚΑ όπως διατυμπανίζουν οι απολογητές του, καθώς το ΙΚΑ δημιουργήθηκε με νόμο του 1934, αλλά ο Μεταξάς έκανε μια τροποποίηση το 1937 για να βάλει χέρι στα αποθεματικά του.

Κατόπιν σχετικής έρευνας, ανάλογα πράγματα θα μάθαιναν και για το πότε και ποιος καθιέρωσε την οκτάωρη εργασία. Θα μπορούσαν ακόμη οι μαθητές να πληροφορηθούν ότι η ανεκδοτολογική φράση «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα;» που έχει επιβιώσει ως τις μέρες μας και αναφέρεται με ειρωνικό τρόπο στην κοινωνική αδιαφορία όταν τα πράγματα πάνε τελείως στραβά, είναι ο αρχικός στίχος από τον ύμνο της 4ης Αυγούστου...


Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται στη θαλπωρή της αδιαφορίας. Έτσι, η Χρυσή Αυγή νομιμοποιείται να ξεκλειδώνει εκείνο το «χρονοντούλαπο της Ιστορίας» στο οποίο η παπανδρεϊκή ρητορική κλείδωνε τα πτώματα όσων θυσιάστηκαν στο όνομα της δημοκρατίας για να απολαύσουν οι επιζώντες το Σοσιαληστρικό παράδεισο της λαμογιοκρατίας.


Το πρώτο ερώτημα λοιπόν απευθύνεται σε όσους σχεδίασαν και εφάρμοσαν την εκπαιδευτική πολιτική της μεταπολίτευσης, σε όσους δημιούργησαν έναν λαό αμαθών, πειθαναγκασμένων εθνοτσολιάδων που νιώθουν ψυχική ανάταση με το «ένδοξο ΟΧΙ» χωρίς να έχουν ιδέα από Ιστορία. Απευθύνεται σε όσους υπεραμύνθηκαν των παρελάσεων κι έβαλαν τα παιδιά να συμμετέχουν στο τσίρκο μιας κούφιας, κίβδηλης και απόλυτα στρεβλής «εθνικής υπερηφάνειας»: τι κάνατε τόσα χρόνια κύριοι Υπουργοί Παιδείας, παρατρεχάμενοί τους και εκπαιδευτικοί;

Τι θα κάνετε φέτος που η πεφιλημένη σας πατρίδα βρίσκεται πέραν πάσης αμφιβολίας υπό κατοχή και τα κοινωνικά της αντανακλαστικά είναι τόσο σθεναρά όσο μιας ετοιμοθάνατης γριάς; Θα πείτε πάλι το ίδιο παραμύθι στα παιδιά και μετά ως δημοκράτες θα αρκεστείτε στο να κουνήσετε το κεφάλι απαξιωτικά βλέποντας το άγαλμα του Μεταξά να δεσπόζει στην πλατεία, ενώ θα μασάτε νευρικά το καλαμάκι του φραπέ από την απέναντι καφετέρια;


Το δεύτερο ερώτημα απευθύνεται σε κάθε κάτοικο της Κεφαλονιάς, σε καθέναν που δεν ιδρώνει το αυτί του και δεν ξεκουνιέται από τον καναπέ του (κάτω απ' τον οποίο ζεσταίνεται όπως είπαμε το αυγό του φιδιού) όταν ακούει ότι ιδιωτικοποιείται το Δικαστικό Μέγαρο και το λιμάνι του Αργοστολίου, ότι κλείνει η Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας, ότι τα σκάνδαλα και οι φαιδρότητες του Δήμου δεν έχουν τελειωμό, ότι η Κεφαλονιά ερημώνει με τα λουκέτα να αυξάνονται ραγδαία – για να αναφέρουμε λίγα μόνο επίκαιρα ζητήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν εντατικά. Τι θα κάνουμε λοιπόν την 28η Οκτωβρίου;

Θα βάλουμε τα καλά μας και θα περαντζάρουμε στην μελλοντική «πλατεία Μεταξά» καμαρώνοντας το βλαστάρι μας που το ορμηνέψαμε να ρίξει μούντζα στους επισήμους καθώς παρελαύνει, ως ύστατη ηρωική πράξη κοινωνικής αντίδρασης; Θα προσχωρήσουμε μ' άλλα λόγια στη Δημοκρατία της Μούντζας και της Κρεμάλας; Έτσι νομίζουμε ότι ξεμπερδεύουμε με τα «πατριωτικά» μας αισθήματα; Έτσι θα εκτονώσουμε την αγανάκτησή μας; Και τελικά, ακόμα κι αν εγκαταλείψουμε τη μακάρια αδιαφορία μας, είμαστε σε θέση να ιεραρχήσουμε τι είναι σημαντικό να μας απασχολεί και τι όχι, μπορούμε να κατανοήσουμε αν κοιτάμε το δάχτυλο ή το δάσος;


Έχει έρθει ο καιρός που καλούνται ΟΛΟΙ να λάβουν θέση, να δηλώσουν ξεκάθαρα με ποιους θα πάνε και ποιους θα αφήσουν. Η εποχή των υπεκφυγών έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Χτες λέγαμε «δε βαριέσαι, και τι έγινε;» βλέποντας το κράτος να γίνεται ο χειρότερος απατεώνας όλων, βλέποντας τη μικροπολιτική και τη διαπλοκή να απλώνει ρίζες παντού, βλέποντας τους συνανθρώπους μας να μετατρέπονται σε αδηφάγα ανθρωπάρια που αντιμετώπιζαν το ήθος ως γραφικότητα. Και τώρα είμαστε πάλι έτοιμοι να πούμε «έλα μωρέ, μια εθιμοτυπική γιορτή είναι, ένα άγαλμα είναι, δε χάλασε ο κόσμος». Κι αύριο λοιπόν ας ετοιμαστούμε να πούμε «σιγά τα αυγά, ένα βασανιστήριο είναι, μια εξορία, ένα κρεματόριο». Μόνο που μπορεί να το πούμε για το παιδί μας, τον αδελφό μας, το γονιό μας, καθώς το άγαλμα του Μεταξά θα μας κοιτάζει βλοσυρό από το κέντρο της πλατείας.

Πρωτοβουλία Κοινωνικής Αντίστασης
[email protected]

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βέφα Αλεξιάδου: Το «αντίο» των τηλεοπτικών σεφ - «Όταν κάλεσε τον μαγειρικό κόσμο της Αθήνας, δεν πήγε κανείς» λέει ο Μαμαλάκης

Ελλάδα / Οι σεφ αποχαιρετούν την Βέφα Αλεξιάδου και ο Μαμαλάκης σχολιάζει: «Πριν μήνες δεν πήγε κανένας στο βιβλίο της»

Δηκτικός ο Ηλίας Μαμαλάκης αποδομεί τους μάγειρες και τηλεοπτικούς σεφ που αποχαιρέτησαν την Βέφα Αλεξιάδου σαν «εθνική μαγείρισσα», «καλύτερη από τον Τσελεμεντέ» αλλά πριν από λίγο καιρό της γύρισαν την πλάτη και δεν πήγαν στην παρουσίαση του βιβλίου της
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM
Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Η Ειρήνη Μουρτζούκου θέλησε να παρουσιάσει ότι το μωρό είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, όμως, όπως αναφέρει ο τεχνικός σύμβουλος της μητέρας, το πρώτο επεισόδιο που παρουσίασε δεν έχει κάποια σχέση με σοβαρό θέμα υγείας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Φυσικά σας ενοχλεί πολύ κκ της αριστεράς το γεγονός ότι ένας φασίστας ενας δικτάτορας εξέφρασε το αίσθημα του ελληνικού λαού να πει ΟΧΙ στη φασιστική Ιταλία (η οποία οπως γνωρίζετε από την ιστορία ήταν σύμμαχος της χιτλερικής Γερμανίας, η οποία με τη σειρά της ήταν σύμμαχος της ΕΣΣΔ μέχρι το 1943 το θυμόσαστε αυτό;) Αν συνεχίζετε να υποστηρίζετε τη λαζοπούλειο θεωρεία ότι το ΟΧΙ το είπε ο ελληνικός λαός και όχι ο Ιωάννης Μεταξάς θα ήθελα πολυ να μου απαντούσατε στο ερώτημα τι θα γινόταν αν στη θέση του Μεταξά βρισκόταν κάποιος άλλος και έλεγε ναι. Δεν θα υπήρχε Ελλάδα. Είσαστε θλιβεροί ειλικρινά παραχαράσετε την Ιστορία. Το τι έγινε το 1915 δεν αφορά την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Καθαρίστε το μυαλό σας σταματήστε να είσαστε δογματικοί και κοιτάξτε την ιστορική αλήθεια απαλλαγμένοι από τα πάθη σας.
Ωραίο άρθρο! με μία μικρή παρατήρηση.."τσίρκο μιας κούφιας, κίβδηλης και απόλυτα στρεβλής «εθνικής υπερηφάνειας»..."Εδώ νομίζω ξεφύγαμε λίγο.. κούφια.. κίβδηλη.. και ΑΠΟΛΥΤΑ στρεβλή;Όταν γινεται κατάχρηση σε κάτι, σημαίνει πως μπορεί να γίνει και χρήση.Απλά δε μου αρέσει η πλήρης ισοπέδωση. Αντί να μας φταίει οτιδήποτε εθνικό (ακόμη και η ίδια η λέξη) ας αντιπαλέψουμε τις καταχρήσεις και τις υπερβολές του. Ας μη πάμε στο άλλο άκρο.Ας μη μισήσουμε το ίδιο μας το έιναι.
Χιλια μπραβο για την παρεμβαση.Χιλια μπραβο για την ηρεμη και ψυχραιμη ματια.Χιλια μπραβο για την αποφυγη του λαικισμου και της ξυλινης γλωσσας.Ειναι πολυ αισιοδοξο που υπαρχουν ακομη Φωνες με τετοιο περιεχομενο.Φτανουν αραγες να σκεπασουν τις κραυγες της εποχης?