Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
12

 

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

 

Το αριστουργηματικό κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πελοποννήσου, που παραμένει κλειστό εδώ και εννέα χρόνια, θα αποκατασταθεί και θα μετατραπεί σε σιδηροδρομικό μουσείο, όπως ανακοίνωσε ο ΟΣΕ πριν από λίγες μέρες. Χαρακτηρίσθηκε έργο τέχνης το 1985, ως μοναδικό δείγμα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα. Είναι έργο του Τσίλλερ από το 1912, ενώ οι τρούλοι στη θέση της στέγης προϋπήρχαν από το 1889, οπότε και λειτούργησε για πρώτη φορά ο σταθμός. Στο εσωτερικό υπάρχουν ακόμα τα διακοσμητικά στοιχεία των περασμένων αιώνων, το ξύλινο ρολόι, τα φωτιστικά σώματα γκαζιού, το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων και τα μαρμάρινα τζάκια. Το κτίριο θα αποκατασταθεί και θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, πωλητήριο και χώροι βοηθητικών χρήσεων.

 

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

 

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

 

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO

Φωτογραφίζουμε τον αριστουργηματικό Σταθμό Πελοποννήσου πριν γίνει μουσείο Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/LIFO


 

 

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

9 σχόλια
Είναι κρίμα η χώρα μας να έχει τόσους πολλούς όμορφους σταθμούς και ταυτόχρονα να απαξιώνονται και να ερημώνουν (βλ. ολόκληρη την Πελοπόννησο, τη γραμμή του Λαυρίου, κ.ά) και ένα τόσο ασφαλές και οικολογικό (και ρομαντικό ^^) μέσο μετακίνησης να έχει εγκαταλειφθεί για χάρη των ΚΤΕΛ.
μπορει το σχολιο να φανει παραταιρο αλλα τα διασπαρτα νεοκλασικα θα πρεπει να μας κανουν να σκεφτουμε πως θα μπορουσε να ηταν η αθηνα και οι αλλες πολεις αν(δεν)... συμπληρωστε κατα βουληση..
Στην εποχη του Καραμανλη του παλιοτερου, οταν καταστραφηκαν τα ιστορικα κεντρα ολων των ελληνικων πολεων, για να βγει κερδος απο τα αναρχα τσιμεντόκουτα, που δεν βλεπει κανεις πουθενα αλλου στην Ευρωπη. Και η κατασταση ειναι μη αναστρεψιμη. Παντα την κυρια ευθυνη εχουν οι κυβερνώντες που φτιαχνουν τους νόμους και λιγοτερο οι πολιτες που ηθελαν ενα τσιμεντενιο διαμερισματακι. Χαρακτηριστικη η φωτο του σταθμου με την ασχημη τσιμεντοθαλασσα απο πισω...
Πολύ ωραίο σχόλιο!!Δυστυχώς ενώ σε όλη την Ευρώπη ακόμα και σήμερα χτίζουν νέα κτήρια διατηρώντας όμως εξωτερικά ένα συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό ρυθμό εμείς κάνουμε ακριβώς το αντίθετο.Αποτέλεσμα ειναι το κέντρο κάθε ευρωπαικής πόλης να έχει χαρακτήρα, προσωπικότητα και στην Ελλάδα να ειναι ένα σύνολο απο άναρχα κτήρια που ειναι και καλά μοντέρνα αλλά δεν προξενούν κανένα ενδιαφέρον...Μετά πάμε ταξίδια στην Ευρώπη σαν τουρίστες, στάζουμε τα λεφτά μας για να θαυμάσουμε αυτό που θα μπορούσαμε να έχουμε και εδώ!!Πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες οι δήμαρχοι..
Πριν από 2 χρόνια οι atenistas ένα βράδυ μας είχαν παρουσιάσει τον ανακαινισμένο σταθμό. Μάλιστα η προσέλευση του κόσμου ήταν πολλή μεγάλη. Τι ανακαίνιση θα κάνουν πάλι οι αγαπημένοι μας εργολάβοι? δεν τους φτάνει τόσα που έχουν πάρει?
Θα συμφωνήσω κ εγώ με τον michalex. Έχουν ριμάξει όλα σ'αυτή τη χώρα αλλά θα ήταν άδικο να δούμε και αυτό το κτήριο "διαμάντι" να χάνεται με τα χρόνια,όπως χιλιάδες άλλα σ'αυτή τη χώρα που δεν τα συντηρούν.
michalex έχεις απόλυτο δίκιο. Αντί να χαιρόμαστε που θα γίνει Μουσείο θα προτιμούσα να χαίρομαι στο άκουσμα της είδησης ότι ξαναλειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πελοπόνησο και ο σταθμός θα ξαναγίνει αυτό για το οποίο κατασκευάστηκε. Βέβαια, από το να ρημάξει...
Σε καμία άλλη χώρα του κόσμου το τραίνο δεν πολεμήθηκε τόσο πολύ όσο στην Ελλάδα. Εν έτει 2014 η Πελοπόννησος δεν έχει σιδηροδρομικό δίκτυο τη στιγμή που σε όλες τις άλλες ευρωπαικές και όχι μόνο χώρες το τραίνο προβάλλεται ως το καλύτερο και το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Με απλή λογική καταλαβαίνει κανείς ότι ένα τραίνο μπορεί να μεταφέρει όσο κόσμο μεταφέρουν δέκα ή και δεκαπέντε λεωφορεία, με ασφάλεια, οικονομικά και οικολογικά. Φανταστείτε μόνο τι επιβάρυνση δέχεται το περιβάλλον από την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου και πόσο λίγο επηρεάζει τη φύση η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής. Ωραία η ιδέα να μετατραπεί ο ΣΣ Πελοποννήσου σε μουσείο αλλά καλό θα ήταν να μην καταντήσει μουσειακό είδος το τραίνο στην Ελλάδα για το χατήρι των ΚΤΕΛατζήδων.
...για το χατήρι του πετρελαίου, της βενζίνης, των τροχοφόρων, των αυτοκινητοδρόμων, των διοδίων, των εργολάβων, της "ανάπτυξης", της ασφάλτου...