Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter
0

 

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

 

Με το τέλος της δεκαετίας της «αυταπάτης», της δεκαετίας του ’60 εννοώ, όταν το όνειρο για μια προοδευτική αλλαγή της κοινωνίας, με άξονα και την κουλτούρα, ενταφιαζόταν μέσα στη λάσπη του Woodstock, το νέο trademark ήταν ήδη έτοιμο, έχοντας και αυτή τη φορά την ίδια παγκόσμια διάχυση.

Έξαλλου, ό,τι ήταν να πουληθεί από την «επανάσταση» είχε προ πολλού πουληθεί… και άρα ένα καινούριο σύμβολο έπρεπε να αναδειχθεί, που θα στοιχημάτιζε, με το ίδιο πάθος, στην εσωτερική ανάγκη, τώρα πια, τού… πεπτωκότος για νηστεία και προσευχή.

Ένα από τα πιο ωραία ποπ χριστιανικά τραγούδια, που διέπρεψαν παντού στα πρώτα χρόνια του '70, ήταν το βραζιλιάνικο «Jesus Cristο» των Roberto Carlos και Erasmo Carlos. Το κομμάτι γίνεται αμέσως επιτυχία στην Βραζιλία, αφού οι εκτελέσεις του είναι δεκάδες, αλλά και σε όλο τον κόσμο μιας και διαπνέεται από περιφανή ποπ vibes.

O Ιησούς Χριστός ήταν έτοιμος, μπαίνοντας μπροστά στη νέα ποπ καμπάνια, αφού η δυτική εικόνα του ταίριαζε μ’ εκείνη των hippies, ενώ και η διδασκαλία του για την αγάπη κ.λπ. κολλούσε με το προηγούμενο «πακέτο» – ούτως ώστε η μετάβαση προς την νέα «αξία» να γινόταν με τους λιγότερο δυνατούς κραδασμούς. Με μια μεγάλη διαφορά, όμως…

Η επανάσταση θα μαζευόταν άρον-άρον από τους δρόμους, και θα κατευθυνόταν προς το… εσωτερικό μας. Θα μετατρεπόταν δηλαδή σε σωτηρία.

Το «Jesus Christ Superstar» (1970) επηρεάζει παντού –ακόμη και στην Ελλάδα, αν σκεφθούμε πως ο Δήμος Μούτσης, ήδη από το 1971, αποτείνει φόρο τιμής στην ροκ όπερα των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice με την progressive εισαγωγή του στον «Άγιο Φεβρουάριο»–, τα hippy και acid (ψυχεδελικά) συγκροτήματα δίνουν τη σκυτάλη στα xian (τα χριστιανικά εννοώ), με τα σχετικά τραγούδια να κατακλύζουν το εμπορικό και το υπόγειο κύκλωμα, ενώ οι Ιταλοί, ανάμεσα σε άλλους, λανσάρουν το 1971 τα περίφημα Jesus jeans (εστιάζοντας στην περίφημη διαφήμιση, με τα γυναικεία οπίσθια), ανακατεύοντας στη διαμάχη που ξεσπά ακόμη και τον Παζολίνι.

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

Ένα από τα πιο ωραία ποπ χριστιανικά τραγούδια (για μένα το ωραιότερο), που διέπρεψε ολούθε στα πρώτα χρόνια του ’70, ήταν το βραζιλιάνικο «Jesus Cristο» των Roberto Carlos και Erasmo Carlos – ένα καλλιτεχνικό ζευγάρι, που έγραψε αθάνατες επιτυχίες.

Ο Roberto Carlos είναι ο μεγαλύτερος ποπ τραγουδιστής που ανέδειξε ποτέ η Βραζιλία, με τις συνθέσεις του να γίνονται παντού «επιτυχίες» και βεβαίως στην Ελλάδα (σχεδόν από την αρχή). Να θυμηθούμε μόνο το «Namoradinha de um amigo meu», που τραγούδησαν οι Cinquetti με τον Λάκη Τζορντανέλλι ως «Το κορίτσι του φίλου μου» το 1968. Τι ωραίο τραγούδι! Και τι… ωραιότερη version!!

To «Jesus Cristo» (1970), που είναι ένα καθαρά χριστιανικό, σωτηριολογικό άσμα γίνεται αμέσως hit στη Βραζιλία, αφού οι εκτελέσεις του είναι απανωτές (Elis Regina, Erlon Chaves, Milton Banana Trio – πολύ ωραία διασκευή για jazzheads), αλλά και σε όλο τον κόσμο (Al De Lory & Mandango, Lenny Kuhr, Silver’s Thrust, Romuald…), μιας και διαπνέεται από περιφανή ποπ vibes.

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

Προσωπικά, απ’ όσες εκτελέσεις του έχω ακούσει προτιμώ εκείνη της Βραζιλιάνας Claudia (αν και του Γάλλου Romuald δεν είναι κατώτερη), που μου αρέσει πιο πολύ λόγω των… χριστιανικών chorus vocals, αλλά κι επειδή η Claudia, που έχει φωνάρα, τραγουδά σαν την… Ελπίδα. Δηλαδή εγώ νομίζω ότι η Claudia θα πρέπει να είχε επηρεάσει την Ελπίδα, επειδή είχε έρθει (η Claudia) στην Ελλάδα κι είχε τραγουδήσει στην «4η Ολυμπιάδα Τραγουδιού», τον Ιούλιο του ’71, κατακτώντας μάλιστα και το Πρώτο Βραβείο με το τραγούδι των Marcos Valle και Paulo Sérgio Valle «Minha voz virá do sol da América».

Είχε βγει, φυσικά, και το σχετικό… made in Greece 45άρι στην Odeon, με το «Minha voz…» στη μια πλευρά και το «Jesus Cristo» στην άλλη.

Δεν χρειάζεται να πω πως το βραζιλιάνικο τραγούδι μεταφράστηκε, εκείνη την εποχή, και στα ελληνικά, για να το τραγουδήσει ο Πασχάλης ως «Κάποτε θάρθη μια μέρα» στο δισκάκι «Η συντροφιά μας (Jesus)/ Κάποτε θάρθη μια μέρα (Jesus Christo)» [Philips, 1972] – με τα δύο κομμάτια να ακούγονται και στο πρώτο προσωπικό LP του που είχε τυπωθεί την ίδια χρονιά.

Aκούστε όλες τις διασκευές και τις εκτελέσεις του Jesus Christo.

 

 


 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT