Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter
0

 

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

 

Με το τέλος της δεκαετίας της «αυταπάτης», της δεκαετίας του ’60 εννοώ, όταν το όνειρο για μια προοδευτική αλλαγή της κοινωνίας, με άξονα και την κουλτούρα, ενταφιαζόταν μέσα στη λάσπη του Woodstock, το νέο trademark ήταν ήδη έτοιμο, έχοντας και αυτή τη φορά την ίδια παγκόσμια διάχυση.

Έξαλλου, ό,τι ήταν να πουληθεί από την «επανάσταση» είχε προ πολλού πουληθεί… και άρα ένα καινούριο σύμβολο έπρεπε να αναδειχθεί, που θα στοιχημάτιζε, με το ίδιο πάθος, στην εσωτερική ανάγκη, τώρα πια, τού… πεπτωκότος για νηστεία και προσευχή.

Ένα από τα πιο ωραία ποπ χριστιανικά τραγούδια, που διέπρεψαν παντού στα πρώτα χρόνια του '70, ήταν το βραζιλιάνικο «Jesus Cristο» των Roberto Carlos και Erasmo Carlos. Το κομμάτι γίνεται αμέσως επιτυχία στην Βραζιλία, αφού οι εκτελέσεις του είναι δεκάδες, αλλά και σε όλο τον κόσμο μιας και διαπνέεται από περιφανή ποπ vibes.

O Ιησούς Χριστός ήταν έτοιμος, μπαίνοντας μπροστά στη νέα ποπ καμπάνια, αφού η δυτική εικόνα του ταίριαζε μ’ εκείνη των hippies, ενώ και η διδασκαλία του για την αγάπη κ.λπ. κολλούσε με το προηγούμενο «πακέτο» – ούτως ώστε η μετάβαση προς την νέα «αξία» να γινόταν με τους λιγότερο δυνατούς κραδασμούς. Με μια μεγάλη διαφορά, όμως…

Η επανάσταση θα μαζευόταν άρον-άρον από τους δρόμους, και θα κατευθυνόταν προς το… εσωτερικό μας. Θα μετατρεπόταν δηλαδή σε σωτηρία.

Το «Jesus Christ Superstar» (1970) επηρεάζει παντού –ακόμη και στην Ελλάδα, αν σκεφθούμε πως ο Δήμος Μούτσης, ήδη από το 1971, αποτείνει φόρο τιμής στην ροκ όπερα των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice με την progressive εισαγωγή του στον «Άγιο Φεβρουάριο»–, τα hippy και acid (ψυχεδελικά) συγκροτήματα δίνουν τη σκυτάλη στα xian (τα χριστιανικά εννοώ), με τα σχετικά τραγούδια να κατακλύζουν το εμπορικό και το υπόγειο κύκλωμα, ενώ οι Ιταλοί, ανάμεσα σε άλλους, λανσάρουν το 1971 τα περίφημα Jesus jeans (εστιάζοντας στην περίφημη διαφήμιση, με τα γυναικεία οπίσθια), ανακατεύοντας στη διαμάχη που ξεσπά ακόμη και τον Παζολίνι.

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

Ένα από τα πιο ωραία ποπ χριστιανικά τραγούδια (για μένα το ωραιότερο), που διέπρεψε ολούθε στα πρώτα χρόνια του ’70, ήταν το βραζιλιάνικο «Jesus Cristο» των Roberto Carlos και Erasmo Carlos – ένα καλλιτεχνικό ζευγάρι, που έγραψε αθάνατες επιτυχίες.

Ο Roberto Carlos είναι ο μεγαλύτερος ποπ τραγουδιστής που ανέδειξε ποτέ η Βραζιλία, με τις συνθέσεις του να γίνονται παντού «επιτυχίες» και βεβαίως στην Ελλάδα (σχεδόν από την αρχή). Να θυμηθούμε μόνο το «Namoradinha de um amigo meu», που τραγούδησαν οι Cinquetti με τον Λάκη Τζορντανέλλι ως «Το κορίτσι του φίλου μου» το 1968. Τι ωραίο τραγούδι! Και τι… ωραιότερη version!!

To «Jesus Cristo» (1970), που είναι ένα καθαρά χριστιανικό, σωτηριολογικό άσμα γίνεται αμέσως hit στη Βραζιλία, αφού οι εκτελέσεις του είναι απανωτές (Elis Regina, Erlon Chaves, Milton Banana Trio – πολύ ωραία διασκευή για jazzheads), αλλά και σε όλο τον κόσμο (Al De Lory & Mandango, Lenny Kuhr, Silver’s Thrust, Romuald…), μιας και διαπνέεται από περιφανή ποπ vibes.

Το ωραιότερο ποπ τραγούδι για τον Ιησού Facebook Twitter

Προσωπικά, απ’ όσες εκτελέσεις του έχω ακούσει προτιμώ εκείνη της Βραζιλιάνας Claudia (αν και του Γάλλου Romuald δεν είναι κατώτερη), που μου αρέσει πιο πολύ λόγω των… χριστιανικών chorus vocals, αλλά κι επειδή η Claudia, που έχει φωνάρα, τραγουδά σαν την… Ελπίδα. Δηλαδή εγώ νομίζω ότι η Claudia θα πρέπει να είχε επηρεάσει την Ελπίδα, επειδή είχε έρθει (η Claudia) στην Ελλάδα κι είχε τραγουδήσει στην «4η Ολυμπιάδα Τραγουδιού», τον Ιούλιο του ’71, κατακτώντας μάλιστα και το Πρώτο Βραβείο με το τραγούδι των Marcos Valle και Paulo Sérgio Valle «Minha voz virá do sol da América».

Είχε βγει, φυσικά, και το σχετικό… made in Greece 45άρι στην Odeon, με το «Minha voz…» στη μια πλευρά και το «Jesus Cristo» στην άλλη.

Δεν χρειάζεται να πω πως το βραζιλιάνικο τραγούδι μεταφράστηκε, εκείνη την εποχή, και στα ελληνικά, για να το τραγουδήσει ο Πασχάλης ως «Κάποτε θάρθη μια μέρα» στο δισκάκι «Η συντροφιά μας (Jesus)/ Κάποτε θάρθη μια μέρα (Jesus Christo)» [Philips, 1972] – με τα δύο κομμάτια να ακούγονται και στο πρώτο προσωπικό LP του που είχε τυπωθεί την ίδια χρονιά.

Aκούστε όλες τις διασκευές και τις εκτελέσεις του Jesus Christo.

 

 


 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ