Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
«Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν...
2

 

Το ζευγάρι του Woodstock δεν ήταν καν χίπις Facebook Twitter
Το ζευγάρι σήμερα

Μετά το καρναβάλι της νιότης έρχεται το χανγκόβερ της μέσης ηλικίας. Παραπατώντας σαν ζαλισμένοι μεθύστακες με την μάσκα να κρέμεται στους λαιμούς μας, προσπαθούμε να πιαστούμε από τις αναμνήσεις της περσόνας που είχαμε φορέσει νέοι. Και γινόμαστε ακόμα πιο αστείοι ιδιαίτερα στα μάτια του εαυτού μας. Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι που δεν φόρεσαν αυτή την μάσκα νέοι είτε από χαρακτήρα είτε «επειδή έτσι τα έφερε η ζωή». Που δεν χρειάστηκαν να εγκλωβιστούν μέσα σε μια φυλή, να προσποιηθούν μια σύγκρουση με τους «άλλους», τους απέναντι, για να αποφύγουν την σύγκρουση με τον εαυτό τους. Που δεν έγιναν βορά στα θηρία που φτιάχνουν ταμπέλες για τους άλλους, αλλά ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο. Έχουν τον σεβασμό μου.

Στην γνωστή φωτογραφία από το Woodstock τον Αύγουστο του 1969 ένα εικοσάχρονο κορίτσι αγκαλιάζει ένα αγόρι. Είναι η εικοσάχρονη Bobbie Ercoline και ο φίλος της Nick χωμένοι μέσα σε ένα πάπλωμα. Την φωτογραφία τράβηξε ο Burk Uzzle και αποτέλεσε το εξώφυλλο του live δίσκου με την μουσική του φεστιβάλ που κυκλοφόρησε δυο χρόνια μετά το Woodstock. Θα βρεθούν στο φεστιβάλ μαζί με τον φίλο τους Corcky που μόλις έχει επιστρέψει από το Βιετνάμ οδηγώντας το βανάκι της μητέρας του. Στην φωτογραφία ο φίλος τους κοιμάται στο χώμα μέσα στην καφέ κουβέρτα.H Βobbie και ο Nick θα παντρευτούν δυο χρόνια αργότερα.

Η Bobbie Ercoline λέει την ιστορία της στην στήλη «That’s me in the picture» της Guardian. « We weren’t hippies – we were just normal» λέει το κορίτσι του εξώφυλλου αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι αυτή ήδη δούλευε τρία χρόνια σε τράπεζα και ο Nick ήταν οικοδόμος και μπάρμαν. «Ήμασταν σκληρά εργαζόμενα παιδιά από μικρές πόλεις που προσπαθούσαμε να τα βγάλουμε πέρα» λέει ακυρώνοντας την εικόνα που είχαμε πολλοί ως τώρα για τον κόσμο που πήγε στο φεστιβάλ. H Ercoline όταν είδε το εξώφυλλο θεώρησε συμβολική την επιλογή της φωτογραφίας, που περιλάμβανε έναν πεζοναύτη που μόλις είχε επιστρέψει από το Βιετνάμ μαζί με ένα ζευγάρι που αγκαλιαζόταν. Ένα μήνυμα για την ειρήνη και την αγάπη. Σήμερα, χαίρονται που υπήρξαν κομμάτι του Woodstock. Σαράντα χρόνια μετά το ζευγάρι είναι μαζί και συνεχίζουν να έχουν επαφές με τον Corcky.

Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Η όμορφη ιστορία μίας πολύ ωραίας φωτογραφίας!Τουλάχιστον εκείνοι, παρότι δεν ήταν χίπις βρισκόντουσαν εκεί πέρα με τρανταχτές αποδείξεις.....ότι τουλάχιστον ήταν κι εκείνοι εκεί......αλλοίμονο σε κάτι δικούς μας 60άριδες (+) και καλά χίπιδες που τα Μάταλα ούτε σε φωτογραφία δεν τα είχαν δει (άσε αυτό το Πολυτεχνείο που όλοι μέσα ήταν...) και μας κάνουν σήμερα κηρύγματα της... επαναστατημένης και ασυμβίβαστης γενιάς τους.....και βιώνουμε σήμερα πολύ καλά τα όσα κατάφεραν.....πιο συμβιβασμένος, χωμένος στο σύστημα, ξεχειλισμένος από μικροαστικές αντιλήψεις, πεθαίνεις...!Η τελευταία παράγραφος του άρθρου τα λέει όλα:«Η ειρήνη και η αγάπη, το πνεύμα του Woodstock, που έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλια πρώην χίπις και νυν τεχνοκρατών, την ώρα που καθαρίζουν τα κουστούμια τους από το αίμα των λαών, ξαναγεννιούνται μέσα από την εικόνα αυτού του ζευγαριού. Μέσα από τα λόγια αυτού του κοριτσιού της διπλανής πόρτας που δεν ήταν καν χίπης».