ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΤΣΕΒΗ
______________
Ο Στάθης Χαικάλης, ένας από τους τρείς βασικούς εμπευστές της πρωτοβουλίας, αρθρογραφεί εβδομαδιαίως στη LifO. Προδημοσιέυουμε για λόγους επικαιρότητας την ερχόμενη στήλη του.
_______________
Η επτάδα που ‘κρύβεται’ πίσω απο τη TimeSquare για την Ελλάδα
Στις 24 Μαρτίου ξεκίνησε η προβολή για ένα μήνα μέσω γιγαντοαφίσσας στη Time Square της Νέας Υόρκης , μηνύματος που έχει στόχο να βοηθήσει τον ελληνικό τουρισμό. Η πρωτοβουλία απλών πολιτών Up Greek Tourism πέτυχε το στόχο που είχε βάλει απο τη πρώτη στιγμή... Πίσω απο αυτήν την απλή κίνηση, ‘κρύβονται’ επτά κινήσεις:
1)Υποστήριξη της εικόνας της Ελλάδας: η πρωτοβουλία, απο την αρχή είχε θέσει ως κύριο στόχο την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας. Η υποστήριξη του τουρισμού ήταν το καλύτερο μονοπάτι να φθάσουμε σε αυτόν το προορισμό. Το Up Greek Tourism είχε σχεδιασθει με τροπο, ώστε τα οφέλη απο τη (χωρίς κόστος) δημοσιότητα για το εγχείρημα να ειναι πολλαπλάσια των οφελών απο την ανάρτηση της ίδιας της γιγαντοαφίσσας. Ηδη πριν την ανάρτηση, έχουμε δημοσιεύματα σε Guardian, Huffington Post, γερμανικά (!) μέσα. Εχουν επίσης προγραμματισθεί συνεντεύξεις με μεγαλα διεθνή και Αμερικάνικα κανάλια και Μέσα, που θα γίνουν τις μέρες της ανάρτησης
2)Κινητοποίηση απλών ανθρώπων υπέρ της Ελλάδας: τα 20.000 δολλάρια συγκεντρώθηκαν απο απλούς πολίτες. Το πιο σημαντικό είναι οτι δεν πρόκειται μόνο για Ελληνες, κατοίκους της Ελλάδας. Συνέβαλαν (κατά 50% περίπου) άτομα της Διασποράς , αλλά και αλλοδαποί, που είναι φιλοι της χώρας μας
3)Δημιουργία ομάδας ένθερμων εθελοντών: η πρωτοβουλία δεν θα μπορούσε να έχει τη δυναμική που πήρε, αν περιοριζόταν στη προσπάθεια των τριών προσώπων που την ξεκίνησαν. Εδωσαν απεριόριστο χρόνο 30 εθελοντές , οι πιο πολλοί εκ των οποίων ήταν αγνωστοι μεταξύ τους. Γνωρίστηκαν μέσα απο μια κοινή προσπάθεια και δούλεψαν με το πάθος της ομάδας.
Είναι συγκινητικό οτι στην πορεία προσφέρθηκαν με ‘επιθετικό’ τροπο να βοηθήσουν αλλοι 30 περίπου εθελοντές, αλλά δεν υπήρχε χρόνος σε αυτη τη φάση για να αξιοποιηθούν περισσότερο. Εχουν ‘φακελωθει’ τα ονόματά τους, ώστε να επιστρατευθούν σε επόμενες δράσεις, να δώσουν ιδέες, χρόνο , ορισμένοι και χρήματα...
4)Αξιοποίηση πρωτοποριακών μεθοδων: το Up Greek Tourism θα ήταν δύσκολο , ακατόρθωτο να φθάσει στο στόχο του , αν δεν βασιζόταν στο crowdfunding. Τα 20.000 δολλάρια συγκεντρώθηκαν απο απλούς πολίτες, που κατέθεσαν την συμβολή τους σε αμερικάνικη πλατφόρμα. Η διαδικασία αυτή έκανε απλή την κατάθεση χρημάτων, αλλά διαφύλαξε και το θέμα της διαφάνειας: δεν πέρασε ούτε ενα δολλάριο, απο κάποια τσέπη. Ολοι γνωρίζουν ποιοι κατέθεσαν χρήματα, όλοι μπορούν να δουν πώς θα αξιοποιηθούν. (Να σημειωθεί ότι όλα τα έξοδα της διαδικασίας, ταξίδια κλπ καταβάλονται απο τους ίδιους τους εθελοντές, τα 20.000 δολλάρια διατίθενται μόνο για τις δράσεις προβολής).
5)Απλή ιδέα, φιλόδοξος στόχος: η ιδέα ξεκίνησε απο μια έμπνευση του Γιώργου Κλειβοκιώτη, ενός νεαρού έλληνα που εργάζεται στο Dubai. Η δύναμη της ήταν στο οτι ήταν απλή, αλλά μπορούσε να αποκτήσει κλίμακα, εφόσον άρεσε στο κόσμο. Πολύ ισχυρό σημείο της ήταν ο συμβολισμός.. Οι απλοί πολίτες, δίνουν κάτι ο καθένας, ώστε χωρίς το κράτος, να κάνουν κάτι συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό για την Ελλάδα... Ενας φοιτητής απο τα Γιάννενα καταθέτει 20 ευρώ και νοιώθει οτι πηγαίνει και ο ίδιος στη Time Square , ώστε να βάλει ένα πολύ μικρό λιθαράκι για τη χώρα...
6)Όλα για να γίνει ξανά φιλόξενη η Ελλάδα: το σύνθημα στην Time Square δεν είναι ‘ελάτε να στηρίξετε τον τουρισμό μας’, αλλά ‘εμείς , απλοι Ελληνες πολίτες, σας καλούμε στην Ελλάδα’. Είμαστε εδώ, με δυναμική διάθεση, να επιβεβαιώσουμε μια μεγάλη Αξία αυτής της χώρας, που είχε υποχωρήσει κάπως τα τελευταία χρόνια, την Αξία της Φιλοξενιας.
7)Η ευθύνη των απλών πολιτών: σε μια περίοδο όπου ειναι πάντα ισχυρή η κριτική ‘Πού ειναι το κράτος;’, η πρωτοβουλία Up Greek Tourism, θέλησε να υπενθυμίσει, οτι πέρα απο το κράτος έχουμε δυνατότητα, ευθύνη να βοηθήσουμε τη κοινωνία μας, οι απλοί πολίτες. Οι μέθοδοι crowdsourcing, crowdfunding μας επιτρέπουν να το κάνουμε πράξη με απλές κινήσεις...
Οι εθελοντές του Up Greek Tourism και τα 5.000 πρόσωπα που με διάφορους τρόπους υποστήριξαν την πρωτοβουλία, θεωρούν οτι έκαναν μια μικρή κίνηση, που θέλει να ενωθεί με δεκάδες άλλες πρωτοβουλίες πολιτών, οι οποίες έχουν κοινό στοχο να κινητοποιήσουν απλούς ανθρώπους μέσα απο κάποιο απλό πλανο, ώστε να έλθουν χειροπιαστά αποτελέσματα. Μικρά ρυακια το καθένα, που μπορούν να ενωθούν σε ένα υπολογίσμο ποτάμι..
Η Κοινωνία των Πολιτών αδυνάτισε, μπήκε σταδιακά σε ύπνωση τα τελευταία 40 χρόνια.. Δεν υπάρχουν Μαγικές Λύσεις, αλλά επιμέρους εγχειρήματα, που εφόσον συντεθούν, μπορούν να επαναφέρουν έναν απο τους Μεγαλους Ασθενείς της Ελλάδας: τη Κοινωνία των Πολιτών , χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει ούτε ανάκαμψη, ούτε ανάταση...
σχόλια