Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter
27

1.

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter


 

Στο παρελθόν, ξερολιθικοί τοίχοι καθιστούσαν το έδαφος κατάλληλο για αγροτικές καλλιέργειες. Οι τοίχοι αυτοί ήταν η πιο εμφανής ανθρώπινη παρέμβαση στο τοπίο. Οι ξερολιθιές στήριζαν όγκους γης, μετατρέποντας το συχνά επικλινές τοπίο σε μία σειρά από επάλληλα, αρόσιμα, επίπεδα. Σήμερα τα Κυκλαδίτικα νησιά μεταμορφώνονται κάτω από την πίεση μιας διαφορετικής ανθρώπινης ανάγκης: της ισχυρής ζήτησης για εξοχικές κατοικίες.

 

2.

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter


3.

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter

 

Η πρόταση χρησιμοποιεί το παράδειγμα των ξερολιθικών τοίχων αντιστήριξης του παρελθόντος με σκοπό να πλάσει ένα νέο τεχνητό τοπίο τόσο για υπαίθρια όσο και για οικιακή χρήση.

 

4.

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter

 

Η θέση του σπιτιού βρίσκεται σε μία φυσική σέλλα όπου συναντιούνται δύο λόφοι. Στον άξονα Βορρά-Νότου η κλίση της γης ανεβαίνει ανάμεσα στους δύο λόφους ενώ στον άξονα Ανατολής-Δύσης το τοπίο κατεβαίνει, απελευθερώνοντας φυγές προς της θάλασσα και στις δύο κατευθύνσεις. Δύο επιμήκεις πέτρινοι τοίχοι γεφυρώνουν τους λόφους, επιτρέπουν στην κατοικία να «φωλιάσει» στην εσοχή αυτή και διατηρούν ταυτόχρονα τη συνέχεια του τοπίου που απλώνεται ανενόχλητο από πάνω της. Αυτή η απλή στρατηγική σβήνει τα όρια της κατοικίας και εξαφανίζει τον όγκο της από την ευρύτερη κορυφογραμμή του νησιού.

 

5.

Ένα μαγικό σπίτι στην Αντίπαρο Facebook Twitter

 

Η παρουσία του σπιτιού αποκαλύπτεται από τέσσερεις εσωτερικές αυλές, σκαλισμένες μέσα στο τοπίο που εξαπλώνεται στην οροφή. Οι αυλές χωρίζουν τους εσωτερικούς χώρους σε πέντε ξεχωριστά δωμάτια, ένα σχηματισμό ο οποίος μοιάζει με το νούμερο πέντε στα ζάρια. Έτσι όλοι οι υπόσκαφοι χώροι του σπιτιού φωτίζονται και αερίζονται διαμπερώς, οι εξωτερικοί χώροι προστατεύονται από τα καιρικά φαινόμενα ενώ παράλληλα το σπίτι απολαμβάνει τη θέα και δημιουργεί μία συμπαγή αλλά και πλούσια σχέση με το έδαφος.

 

6.

Αρχιτέκτονες: decaARCHITECTURE,
Ομάδα έργου: Αλέξανδρος Βαίτσος, Carlos Loperena, Έλενα Ζαμπέλη, Kyle Gudsell, Κατερίνα Χρυσανθοπούλου

Φωτογραφία
27

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

19 σχόλια
Το γεγονός ότι δεν έκτισαν ένα μεγαθήριο από μπετόν που θα ήταν ξένο στο περιβάλλον του και έκατσαν να σκεφτούν πώς δεν θα αλλοίωναν το τοπίο είναι από μόνο του αξιοσημείωτο. Ταυτόχρονα κανείς αρχιτέκτονας δεν θα παρουσίαζε τέτοιο έργο χωρίς να έχει σκεφτεί τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε μια τέτοια κατασκευή. Μπορούμε λοιπόν να κατηγορούμε τους αρχιτέκτονες ή να του δώσουμε λίγη περισσότερη σημασία απ'ότι θα δίναμε σε ένα υπόγειο.
H ιδέα των 'χαμαλεόντειων' κατασκευών μεσα στη φύση δεν είναι φυσικά καινουργια κι έχει ήδη να επιδείξει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Με μια πρόχειρη αναζήτηση βρήκα τις παρακάτω φωτο, από ξενοδοχειο μέσα σε δάσος στην Σουηδία:http://www.dailymail.co.uk/news/article-2052093/Now-THATS-tree-house-Startling-pictures-homes-canopies-enthusiasts-childhood-passion-new-heights.html#axzz2K17zzlCEΟΜΩΣ, δεν νομίζω ότι το σπίτι στην αντίπαρο αποτελεί μια επιτυχημένη υλοποίηση του παραπάνω κόνσεπτ, καθώς καταλήγει στερείται το περίφημο κυκλαδίτικο φως και την περίφημη κυκλαδίτικη θέα στη θάλασσα. Άλλο να βλέπουμε στιγμιαία τη φωτό και να μας εντυπωσιάζει η πρωτοποριακή σύλληψη και κατασκευή, κι άλλο να ζούμε εκεί μέσα. Εμένα θα με επιανε η καρδιά μου στα σιγουρα.Άλλωστε, όπως σωστά παρατήρησαν και στα παραπάνω σχόλια, η κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική αποτελεί από μόνη της υπόδειγμα ομορφιάς και σεβασμού στο φυσικό τοπίο. Έτσι, δεν νομιζω ότι 'κέρδισε' σε τίποτα το τοπίο, που δεν χτίστηκε ένα όμορφο παραδοσιακό σπίτι, αντιθέτως έχασαν οι ιδιοκτήτες την μοναδική αίσθηση των κυκλάδων.
Για την Βόρεια Ευρώπη καλό είναι ... Και για τις οθόνες μας καλό είναι ...Για Αιγαίο όμως ... αφού μπήκες που μπήκες στα έξοδα βρε αδερφέ, πάρε ένα παραθαλάσσιο οικοπεδάκι εκεί πέρα να χορταίνει το μάτι σου φως και μπλε. Βρίσκεσαι στο φιλέτο του πλανήτη, μην χώνεσαι κατά γης ...
Σαν να μην ήταν όμορφη η κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, με τα γραφικά ηλιόλουστα οικίσματα με τον λευκό ασβέστη, τα μπλε παραθυρόφυλλα και τις καμπυλωτές γραμμές, όλα σε μικρή κλίμακα.Καημένες μου Κυκλάδες
Το σπίτι αυτό φαίνεται να αναδεικνύει το κυκλαδίτικο τοπίο αντί να το αλιώνει, δίνοντας έμφαση στον περιβάλλοντα χώρο και όχι στο μπετό που τόσο έχουμε συνηθίσει. Όμως αυτό φαίνεται να αφήνει μερικούς απο τους παραπάνω σχολιαστές παγερά αδιάφορους. Αν θέλουμε τα νησιά μας να διατηρήσουν την ομορφιά τους θα πρέπει να ρίξουμε τις παροπίδες και να δούμε τι έχουν να μας πουν οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες, αλλιώς θα πρέπει να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας στην Ελληνική πολεοδομία. Δεν ξέρω κατά πόσο το θέλουμε αυτό.
και δεν ειναι θεμα των νησιωνειναι θεμα της φυσης γενικα!αυτη η εικονα ειναι σαν να δινει μια ελπιδα και μια ιδεα για να μπορεσουμε να ενταχθουμε μεσα στην φυση και να παψουμε να την καταστρεφουμε
Καταπληκτικο σπιτι! Υπεροχη ιδεα! (...απο τα διαφορα σχολια, φανταζομαι οτι υπαρχουν πολλοι που ακομα θεωρουν τις τρισαθλιες γκριζες, μελαγχολικες και βρωμικες πολυκατοικιες των Αθηνων με τα βουνα των σκουπιδιων απ εξω, πολυ πιο καλογουστες και ανθρωπινες απο αυτο το κτισμα... τι να πει κανεις;;;...)
Δηλαδή δεν υπάρχουν άλλες επιλογές εκτός από το βιοκλιματικό ημιυπόγειο και την άθλια πολυκατοικία για να μας αρέσουν; Μη μας καταδικάζετε σε τόσο φτωχές επιλογές. :)
το σπιτι ειναι οντως καταπληκτικο.Δε νομιζω ομως πως κανεις το συγκρινει με τις πολυκατοικιες (αν και υπαρχουν ακομα καποιες πολυ ομορφες στην Αθηνα) αλλα πολυ φοβαμαι οτι πολλοι προτιμουν τις κακογουστες μονοκατοικιες με μαρμαρο παντου μεχρι και στις σκαλες (κινδυνος-θανατος), υπερβολικα μπαλκονια κλπ κλπ.Μπραβο σε αυτους που τα λεφτα που εχουν τα ξοδευουν σε διαφορετικες ιδεες και οχι σε σπιτια-τουρτα κρεμα σαντιγυ.
Αν μου το χάριζαν ή το κληρονομούσα μάλλον θα το πουλούσα!Δεν μπορώ να το κρίνω αρχιτεκτονικά αλλά αλλά αυτή η αίσθηση του υπόγειου που σου βγάζει, η έλλειψη φωτός μέσα, το άσχημο κατάξερο τοπίο τριγύρω...
Κόμπλεξ φίλε μου Δημήτρη G, συμπλέγματα, τι να κάνεις, ζηλεύουν που δεν μπορούν κι αυτοί να έχουν κάτι τόσο όμορφο και κυρίως τόσο πρωτότυπο. Να κάνουν αμέσως δήλωση εντυπωσιασμού ακόμα και όσοι δεν τους αρέσει γιατί αλλιώς θα τους βαφτίσουμε κομπλεξικούς να πούμε, ώστε να μάθουν άλλη φορά να σέβονται τα χρήματα και να μην αμφισβητούν την (α)καλαισθησία της μάζας που είμαστε εμείς.Την βίβλο της αισθητικής σας εσείς από που την αγοράσατε να πάρω κι εγώ μια κόπια?
Μεγάλη επιτυχία να καταφέρεις σε ένα ηλιόλουστο νησί με το μονάδικό στον κόσμο κυκλαδίτικο φώς, να κατασκευάσεις σε σημείο που δεν έχει τίποτα γύρω το απίστευτο κτίσμα "μονοκατοικία...υπόγειο"! Να το χαίρονται λοιπόν το υπόγειο τους. Άλλη μιά αρχιτεκτονική μπούρδα που θα εμπλουτίσει τα βιογραφικά των αρχιτεκτόνων και βοήθησε στο να κερδίσει ο...μπετατζής. Οι ματαιόδοξοι ιδιοκτήτες καμαρώνουν φαντάζομαι που έχουν κάτι το "ξεχωριστό".
Σα πυρηνικο καταφυγιο ειναι.Δενει αρμονικα με το περιβαλλον σα να μην υπαρχει καν...Ωραιο σαν ιδεα.Καλό για εξοχικη θερινη κατοικια, το Χειμωνα ομως;;;
Στη φωτογραφία 3 και κατ' επέκτασιν 4... τρέμω από συμπόνοια για τον ιδιοκτήτη καθώς αν πιάσει μια βροχή θα γεμίσει όοοοοοολο το προαύλιο (για να μην πω και η τζαμαρία) λάσπες!!!
@ karmiris Πολυ σωστα! κι αν καποιος προσεξει την φωτογραφια 3 φαινεται οτι οι αρχιτεκτονες δεν ειναι "χαζοι" και "ανεγκεφαλοι", αλλα εχουν προβλεψει για συλλογη νερου σε περιπτωση βροχης.