Henri Matisse Χ 42

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
2

1.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Αυτοπορτραίτο, 1900.

2.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Λουόμενες και χελώνα, 1908.

3.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Καρμελίνα, 1903.

4.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Χορός 2, 1910.

5.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter

6.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Χρυσόψαρα, 1911.

7.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Αρμονία σε κόκκινο, 1908.

8.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Πολυτέλεια, ηρεμία και απόλαυση, 1904.

9.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Ανδρικό μοντέλο, 1900.

10.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Γυμνό και ισπανικό χαλί, 1926.

11.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οδαλίσκη, 1926.

12.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οδαλίσκη με τατουάζ, 1923.

13.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οδαλίσκη με κόκκινη παντελόνα, 1921.

14.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οδαλίσκη με κόκκινη παντελόνα, 1921.

15.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οδαλίσκες, 1928.

16.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Ροζ γυμνό, 1935.

17.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Γυμνή πλάτη, 1927.

18.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Γυμνή γυναίκα που κοιμάται σε κόκκινο φόντο, 1916.

19.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεκρή φύση με μελιντζάνες, 1911.

20.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεκρή φύση με γαλάζιο τραπεζομάντηλο, 1906.

21.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεκρή φύση με πορτοκάλια, 1898.

22.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεκρή φύση με πορτοκάλια 2, 1898.

23.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Το τραπέζι του δείπνου, 1897.

24.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Η χαρά της ζωής, 1906.

25.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Οι κήποι του Λουξεμβούργου, 1901.

26.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Η υπηρέτρια, 1896.

27.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Το κόκκινο καπέλο από το Μαδράς, 1907.

28.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Το ατελιέ του Γκουστάβ Μορώ, 1895.

29.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Μπλκόνι στο Σαιν Τροπέ, 1904.

30.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεαρός ναύτης, 1906.

31.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Νεαρή γυναίκα στο παράθυρο το ηλιοβασίλεμα, 1921.

32.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Γαλάζιο γυμνό 2.

33.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Ίκαρος, 1944.

34.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Εσωτερικό σπιτιού με Αιγυπτιακή κουρτίνα, 1948.

35.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Εσωτερικό σπιτιού με Ετρουσκικό Βάζο, 1940.

36.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Ο παλιάτσος, 1943.

37.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Η θλίψη του βασιλιά, 1952.

38.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Το λαούτο, 1943.

39.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Η Ρουμάνικη μπλούζα, 1940.

40.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Λαχανικά, 1952.

41.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Ζούλμα, 1950.

42.

Henri Matisse Χ 42 Facebook Twitter
Aνανάς και ανεμώνες, 1940.

 ________________

Λίγα στοιχεία για τον Ματίς

Ο Ανρί Ματίς (πλήρες όνομα Henri-Emile-Benoit Matisse, 31 Δεκεμβρίου 1869 – 3 Νοεμβρίου 1954) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης.

Ο Ματίς γεννήθηκε στην επαρχία Λε Κατώ-Καμπρεζί (Le Cateau-Cambrésis) της βόρειας Γαλλίας ενώ μεγάλωσε στην περιοχή Μποέν-εν Βερμαντουά (Bohain-en-Vermandois). Σπούδασε νομικά στο Παρίσι όπου μετακόμισε το 1887 και αφού απέκτησε την δικηγορική άδεια εργάστηκε για ένα διάστημα ως συμβολαιογράφος στην γενέτειρά του. Το 1891 προσβλήθηκε από ασθένεια και κατά το στάδιο της ανάρρωσής του ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη ζωγραφική. Την ίδια χρονιά επιστρέφει στο Παρίσι όπου σπουδάζει στην ακαδημία τεχνών Julian, μαθητής του Οντιλόν Ρεντόν (Odilon Redon) και του Γκυστάβ Μορώ.

Ο Ματίς παράγει τους πρώτους του πίνακες επηρεασμένος από τα έργα των ΣεζάνΓκωγκένβαν Γκογκ, αλλά και από την παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη. Η μεθοδολογία του περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά την ανεξάρτητη επεξεργασία επιμέρους στοιχείων του πίνακα και στο τελικό μόνο στάδιο την ανάμιξή τους για την παραγωγή της τελικής σύνθεσης. Η τεχνοτροπία του Ματίς είναι αυτή που χαρακτηρίζει το κίνημα των φωβιστών. Η θεματολογία του ήταν διανθισμένη συνήθως με έντονα, φωτεινά χρώματα και αποτελείται κυρίως από προσωπογραφίες, εσωτερικούς χώρους και θέματα νεκρής φύσης.

Η πρώτη ομαδική έκθεση στην οποία συμμετείχε πραγματοποιήθηκε το 1901 ενώ η πρώτη ατομική του έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1904. Τα επόμενα χρόνια, ταξιδεύει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Την περίοδο 1908-1912 εκθέτει επίσης πολλά έργα του σε ΜόσχαΒερολίνοΜόναχο και Λονδίνο.

Αν και το κίνημα των φωβιστών, του οποίου αποτελεί ηγετική μορφή, χάνει την αίγλη του μετά το 1906, ο ίδιος ο Ματίς γνωρίζει σημαντική καλλιτεχνική αναγνώριση με τα έργα που παράγει την περίοδο 1906-1917 τα οποία ξεφεύγουν από τα όρια του φωβισμού.

Ο Ματίς συνδέθηκε φιλικά με τον Πάμπλο Πικάσο αν και μεταξύ τους υπήρχε πάντα και το στοιχείο του ανταγωνισμού.

Από το 1917 μέχρι την ημερομηνία του θανάτου του, ο Ματίς έζησε στην πόλη Σιμιέ (Cimiez), σημερινό προάστιο της Νις (Nice). Το 1941 διαγνώστηκε πως πάσχει από καρκίνο και ένα μέρος των τελευταίων χρόνων της ζωής του αναγκάστηκε να το περάσει σε αναπηρική καρέκλα. Παρά το γεγονός αυτό, δεν εγκατέλειψε το έργο του, αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ, μέσω της οποίας κατάφερε να παράγει μερικά από τα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα σήμερα έργα του.

Από την Wikipedia 

Αρχείο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Φαίνεται να είναι η αντίληψη, αυτή που κάνει τη διαφορά. Και μάλιστα η διαφορά αντίληψης, εν σχέσει πάντοτε με τους προγενέστερους, διδασκάλους και μή, που τελικά οδηγεί στην πρωτοπορία. Και μοιάζει σαν να μην υπήρξε ποτέ αυτούσια η πρόθεση, να γίνει κανείς από αυτούς που εν τέλει τα κατάφεραν να γίνουν πρωτοπόροι. Οι πίνακές του, λουσμένοι στο χρώμα, αποδίδουν την αίσθησή του, εκείνης της στιγμής, με έναν τρόπο όμως κλασσικό, που καταφέρνει να μετατρέψει την έμπνευση σε προσωπικό καλλιτεχνικό ιδίωμα.Τα γλυπτά του, που αναφέρονται στο πρώτο στάδιο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας, φανερώνουν μιά τάση εξομοίωσης του όγκου στο επίπεδο, η οποία στην πλήρη της έκφραση οδηγεί σε μορφές ελλειπτικές και αινιγματικές, που παίζουν με τις αντιληπτικές ικανότητες του θεατή και τον προκαλούν σε ένα ελεύθερο ταξίδι αναβίωσης της κίνησης μέσα από την στατική ύλη.Ευρηματικός και εξαιρετικός.
Μας έχει αφήσει μια υπέροχη κληρονομιά. Είναι λίγοι αυτοί οι πραγματικά πρωτοπόροι και σπουδαίοι. Οι άλλοι μετά απλά ακολουθούν, αλλά αυτοί που ανοίγουν το δρόμο και είναι οραματιστές είναι λίγοι. By the way, το ρεύμα του φωβισμού είναι υπέροχο. Τα τόσο έντονα χρώματα κάνουν τον πίνακα να μοιάζει να φλέγεται.