Μία μέρα στο Βελιγράδι με τον Μίκι Μανόλοβιτς

Μία μέρα στο Βελιγράδι με τον Μίκι Μανόλοβιτς Facebook Twitter
0
Μία μέρα στο Βελιγράδι με τον Μίκι Μανόλοβιτς Facebook Twitter


Τον καιρό που γραφόταν το σενάριο, η Ελλάδα κατέρρεε μαζί με τους θεσμούς και τους μηχανισμούς της. Ολοκληρώνοντας με τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη το σενάριο της ταινίας, αρχίσαμε να κουβεντιάζουμε για το κάστ. Από την πρώτη στιγμή είχα στο μυαλό μου τον Μανόλοβιτς. Ένιωθα ότι αυτός θα ήταν ο ιδανικός για να ενσαρκώσει τον πολύ ιδιόρρυθμο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα της ταινίας. Γιατί όμως; Όχι φυσικά μόνον γιατί ο Μίκι είναι ένας μεγάλος ολοκληρωμένος ηθοποιός που έχει αυτή την πορεία στον διεθνή κινηματογράφο. Με ενδιέφερε που ο συγκεκριμένος ηθοποιός έρχεται από μία σχολή υποκριτικής, στην οποία πάντα ο εκάστοτε ρόλος προσεγγίζεται μέσα από μία προσωπική διεργασία δημιουργικής φαντασίας. Νομίζω ότι γι' αυτό οι ερμηνείες του κουβαλούν μία αύρα πραγματικής ζωής και ο ίδιος διαθέτει ένα βαθιά διεισδυτικό βλέμμα. Αυτό το πυρετώδες βλέμμα ήταν το Νο 1 ζητούμενο στην ταινία και το γεγονός πως είναι θαρραλέος και δεν έχει ψευτοαναστολές. Του στείλαμε το σενάριο και ένα ωραίο πρωί δέχτηκα τηλεφώνημα του.

Ξεκίνησε μία επικοινωνία, κατά την οποία μιλούσαμε διεξοδικά για το σενάριο, αλλά και για όλα όσα μας προβληματίζουν. Δώσαμε σύντομα ραντεβού στο Βελιγράδι...

Έφτασα τρεις μέρες μετά τον κατακλυσμό! Κατά τη διάρκεια της πτήσης, όπου πάντα μ' αρέσει να κολλάω στο τζάμι και να βλέπω την εναλλαγή των τοπίων,  αφήνεις το μπλε και το γκρίζο-πράσινο της Ελλάδας και μπαίνεις σε ατελείωτες χλωροπράσινες πεδιάδες με αρδευτικά κανάλια, ποτάμια και χωριά. Από ψηλά έβλεπες την καταστροφή. Οι άνθρωποι εκεί έπαθαν μεγάλη ζημιά, έχασαν τα πάντα- παρακολουθούσα τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ με ανταποκρίσεις από τις περιοχές των πληγέντων.

Ο ίδιος είχε μεγάλη αγωνία διότι από την προηγούμενη νύχτα είχε αρχίσει να ανεβαίνει επικίνδυνα η στάθμη του ποταμού Σάβα, που ενώνεται με τον Δούναβη μεσ' στο Βελιγράδι, τα θηριώδη ποτάμια. Φοβόταν για ένα πολύ όμορφο θέατρο που είχε φτιάξει με τους συνεργάτες του δίπλα ακριβώς στον ποταμό σε απόσταση 50 μέτρων απ' την όχθη. Απ' το πρωί μάζευαν τις καρέκλες, τα ηχητικά, τα όσα σκηνικά υπήρχαν, όλα όσα θα μπορούσαν να καταστραφούν. Πήγαμε με τον Μίκι εκεί το απόγευμα περισσότερο για να ελέγξει τη στάθμη του ποταμού, ησύχασαν από αυτόν τον εφιάλτη δύο εβδομάδες μετά. Στο θέατρο του μάλιστα επρόκειτο κανονικά να παρακολουθήσω το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ με τυφλούς ηθοποιούς, αλλά λόγω των κατακλυσμών ακυρώθηκαν οι παραστάσεις. Υπήρχε πολύς κόσμος μαζεμένος, εθελοντές που έβαζαν αναχώματα. Την επόμενη στο ίδιο σημείο θα στέλνονταν και στρατιώτες.

Περάσαμε από τα κουφάρια κτιρίων των βομβαρδισμών του ΝΑΤΟ. Το σπίτι ενός Εβραίου φίλου του πατέρα του που είχε κάνει «διακοπές» στο Άουσβιτς στη διάρκεια των Ναζί και μετά, στην ειρήνη ήταν από τους πρώτους που πήγαν να δουλέψουν στην αναπτυσσόμενη Γερμανία.

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν περάσει πολλά, ακόμη δεν έχουν συνέλθει απ' τις σφαγές του πρόσφατου πολέμου. Έχουν το ίδιο σημερινό δικό μας εσωτερικό βλέμμα, όπου ο άλλος σε κοιτάει, αλλά στην ουσία κοιτάει μέσα του.

Η ιδιορρυθμία  του σεναρίου τού άρεσε εξ αρχής, άλλωστε η επίσκεψη μου αυτή στο Βελιγράδι είχε καθαρό στόχο τη πρώτη γνωριμία μας σαν άνθρωποι, ένα vis à vis. Αισθάνθηκα αμέσως ότι βρήκα έναν εξαιρετικά δοτικό συνεργάτη και έναν φίλο. Του άρεσε επίσης το γεγονός ότι δεν του 'χε ξαναγίνει πρόταση συνεργασίας από τη χώρα μας, εκεί που κάθε χρόνο γυρίζει τα Βαλκάνια συμμετέχοντας σε θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές από την Αλβανία και το Κόσοβο μέχρι τη Βουλγαρία και τα Σκόπια.

Μία μέρα στο Βελιγράδι με τον Μίκι Μανόλοβιτς Facebook Twitter

 

 

 

__________

Η Μάρσα Μακρή είναι σκηνοθέτις. Η μικρού μήκους ταινία της, Το Ταμένο, συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κανών 2003 και ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα. Η ταινία της τιτλοφορείται Ιερόσυλοι και αποτελεί μεταφορά του μύθου της Ωραίας και του Τέρατος σε μία συνθήκη χουντοβασίλειου, σύμφωνα με τη δημιουργό. Ο Μίκι Μανόλοβιτς πρωταγωνιστεί στον ανδρικό ρόλο. Συμπρωταγωνιστεί η Μαρία Ναυπλιώτου στο ρόλο της Ωραίας θύτη-θύμα, ενώ έναν ιδιαίτερο και απροσδόκητο ρόλο έχει η Μπέττυ Αρβανίτη. Η μουσική είναι του Νίκου Ξυδάκη, τα σκηνικά - κοστούμια της Ιουλίας Σταυρίδου, η φωτογραφία του Δημήτρη Θεοδωρόπουλου, τέλος δε η παραγωγή είναι του Πάνου Μπίσδα μέσω της εταιρίας του Authorwave. Η ταινία βρίσκεται στο στάδιο προεργασίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ