12 ωραία, μικρά αποσπάσματα από βραβευμένα βιβλία

12 ωραία, μικρά αποσπάσματα από βραβευμένα βιβλία Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO
0

1.

Αλεξανδράκη, Ι. «Και για να επανέλθουμε στο Μυθιστόρημα της κυρίας Έρσης. Η διάσπαση της ιεραρχικής δόμησης της αφήγησης, αν και δεν επιτρέπει την αφηγηματική συνέχεια, διαθέτει, ωστόσο, την αφήγηση σε αυτό τον εκτός χρόνου εκρηκτικό δυναμισμό του παρόντος. Όταν, αντί για ένα ιεραρχημένο και δομημένο σύμπαν, έχουμε συνεχείς διασπάσεις της σειράς και της τάξης, όταν, αντί για τη συνέχεια της ιστορίας που κατευθύνεται ομαλά προς το τέλος της, έχουμε τις συνεχείς ανατροπές και ματαιώσεις της και αντί για τη συγκρότηση ενός νοήματος, τη συνεχή διάχυση και διασπορά και τους αλλεπάλληλους μετασχηματισμούς, είναι αυτός ο εκτός χρόνου εκρηκτικός δυναμισμός του παρόντος».


2.

Δερτιλής, Ι. «Δεν ήταν πολλές οι ωραίες αναμνήσεις. Ήδη από την πρώτη μέρα, οι κομματικοί παράγοντες είχαν αρχίσει να με αξιολογούν. Οι πρώτοι που με απέκλεισαν αμέσως ως "μαρξιστή" ήταν οι νεοδημοκράτες – δεν ήξεραν καν ότι υπήρχαν πολλοί μαρξισμοί και νεομαρξισμοί. Δεύτεροι ήταν οι κνίτες».


3.

Πάνος Κυπαρίσσης, I. «Βρες ένα ψέμα / απ' το μικρό του δάχτυλο να κρατηθείς / καθώς βυζαίνεις άδειο / κι ο πόνος σε βουβαίνει / Περνά ένα γαλάζιο πότε-πότε / μ' ένα χάδι / στη στροφή / ας λιγοστεύει η ζωή / καταργώντας τα κτητικά / κι άλλες του νου νυχτωδίες / Σ' αυτό το λίγο βυθίζεται η ελπίδα / κι απ' αυτό αναδύεται να σε γελάσει πάλι».


4.

Ελευθερία Κυρίτση, Ι. «Μικρή πελώρια ασίγαστη / Απεραντοσύνη στα πλάνα / Όταν έμπαινα στο βλέμμα σου / Τίποτα δε χανόταν / Ας μη μακρηγορούμε άλλο πάνω στη νύχτα / Υπάρχει για να την πιεις ή για να τη σωπάσεις».


5.

Νόλλας, Ι. «Κι όταν φάνηκε πως ήταν αδύνατον στον ρήτορα να απαντήσει σ' ένα τόσο εξόχως αντιεπιστημονικό ερώτημα, εκείνος ο αγριάνθρωπος συνέχισε με απόλυτη σιγουριά, εγώ ένα ξέρω. Το συκώτι στον άνθρωπο αντέχει όσο τίποτε άλλο».


6.

Στεφανίδης, Ι. «Ξάπλωσε βαρύς, επαναλαμβάνοντας την κίνηση με το πανωφόρι και τα στρωσίδια. Έμεινε για ώρα ξύπνιος κοιτάζοντας το ταβάνι, ώσπου λίγο πριν ξημερώσει τον πήρε ο ύπνος».


7.

Αλεξανδράκη, ΙΙ. «Ένα κείμενο πολύ διαφορετικό από τις προσδοκίες που έχουμε διαμορφώσει ως αναγνώστες άλλων κειμένων, το Μυθιστόρημα της κυρίας Έρσης δεν εισάγει σε έναν κόσμο, δεν διαμορφώνει ένα σχέδιο, ένα νόημα. Αντί γι' αυτό, το σύμπαν του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται ανά πάσα στιγμή, είναι μονίμως ανοικτό στην εισροή νέων στοιχείων ή σταματάει σε αιφνίδιες διαπιστώσεις».


8.

Δερτιλής, ΙΙ. «Έρχονταν και πολλοί αναρχικοί. Με αυτούς είχα ευρύτατο φάσμα σχέσεων. Οι ηπιότεροι που γνώρισα έπαιζαν μια μέρα ποδόσφαιρο στην αυλή πλάι στο ισόγειο αμφιθέατρο όπου έκανα μάθημα. Διαμαρτυρήθηκα και τους προσκάλεσα να έλθουν στο μάθημα να ξεκουραστούν. Μπήκαν στο αμφιθέατρο παίζοντας μπάλα ομαδόν. Εκεί σταμάτησαν και συνεχίσαμε συγκρίνοντας το ατελές Κράτος Δικαίου με την τέλεια Αναρχία».


9.

Πάνος Κυπαρίσσης, II. «Δεν ήξερε ο Οιδίπους / τι δρόμους τού άνοιγε η Σφίγγα / με τη λύση / Τι θ' αντίκριζε, της τύχης γιος / στης δόξας το στεφάνι που του 'ταξε η μοίρα / Ποια ποτάμια μαύρα θα περνούσε / τι μαύρο τα μάτια του θα ζούσαν / Αν στον τρόμο του μπροστά της / λύση δεν είχε / ίσως η ζωή του ως εκεί / δίχως Κολωνούς και Θήβες να ευτυχούσε».


10.

Ελευθερία Κυρίτση, ΙΙ. «Πάει καιρός που καταπίνουμε πολέμους / Απ' τα αρχαία σανδάλια περπατάμε προς την / Αιματοχυσία./ Εξευγενίσαμε τα βέλη / Τα βάζουμε και κάτω απ' το μαξιλάρι μας / Σε κάποια αίθουσα τέχνης / Ή σε γυάλινα τετράγωνα σαν πεταλούδες».


11.

Νόλλας, ΙΙ. «Το σπίτι είχε βυθιστεί στο σκοτάδι και μόνο η χλωμή ανταύγεια του τζακιού και το φως ενός καντηλιού από την κουζίνα άφηναν τις σκιές να παίρνουν όγκο και να διαχέονται στο ημίφως. Και η Χρυσάνθη πουθενά».


12.

Στεφανίδης, ΙΙ. «Ήταν τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης και η πολιτικοποίηση των πάντων ήταν διάχυτη. Κοντά του ήρθε σ' επαφή με τις έννοιες: δικαιοσύνη, επανάσταση, μαρξισμός, υπεραξία».

Τα βιβλία της εικόνας:

1.Δημήτρης Νόλλας, Το ταξίδι στην Ελλάδα, Εκδόσεις Ίκαρος,Σελίδες: 184

2.Πάνος Κυπαρίσσης, Τα τιμαλφή, Εκδόσεις Μελάνι, Σελίδες: 78

3.Αλέξανδρος Στεφανίδης, Το χάδι, Εκδόσεις Άγρα, Σελίδες: 62

radiobookspotting.blogspot.gr/

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT
Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ