ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση!

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
2
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter


Ο Ραφαήλ ελέγχει διεξοδικά το πλάνο, την ώρα που η Μιχαέλα προβάρει για τρίτη φορά τα λόγια της. Στην άκρη της τάξης ο κύριος Ανδρέας δίνει τις τελευταίες οδηγίες στους μαθητές του και ετοιμάζεται να φορέσει την χαρακτηριστική κίτρινη γραβάτα του. Σκηνή πρώτη. Μουσικό χαλί και αφήγηση. Ο Κυριάκος κουνάει με ικανοποίηση τα χέρια.

«Η ιδέα ξεκίνησε πριν 6 μήνες όταν ο κ. Ανδρέας Λατίνης, δάσκαλος των μικρών μαθητών, μου πρότεινε να οργανώσουμε στο σχολείο ένα κινηματογραφικό εργαστήρι και να μάθουμε στα παιδιά τα μυστικά της φωτογραφίας και του video. Πρώτη φορά με φώναξαν πέρυσι για να τους βοηθήσω στα γυρίσματα της ταινίας τους «Μια Ασυνήθιστη Μέρα». Θυμάμαι ήταν Σάββατο και συνήθως στο σχολείο δεν είναι κανείς. Η τάξη, όμως, του κ. Ανδρέα ζωντάνευε το σχολείο με τις φωνές της. Μετά έμαθα την συνήθεια τους να μαζεύονται τα σαββατοκύριακα και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες. Φέτος, για παράδειγμα, έκαναν μια πολύ ωραία ζωγραφιά στον τοίχο της τάξης τους.

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Κυριάκος Ρόντσης.


Το εργαστήρι στήθηκε με πολύ όρεξη και χαρά τόσο από τα παιδιά όσο και από τη διεύθυνση του σχολείου και καθώς προχωρούσαν τα μαθήματα, αποφασίσαμε να γυρίσουμε μια ταινία ώστε να εφαρμόσουμε στη πράξη όσα λέγαμε στο μάθημα.

Το θέμα της ταινίας βγήκε αυθόρμητα. Κάποια μέρα τους θέσαμε το ερώτημα στην τάξη: «Τι θα έκανες με ένα νόμισμα αν αυτό δεν είχε καμία ανταλλακτική αξία»; Σε όσους γνωστούς έλεγα την σκέψη μου με κοιτούσαν με ένα παραξενεμένο ύφος και απαντούσαν: «Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς». Τα παιδιά, από την άλλη, στα χαρτάκια που τους μοιράσαμε κατάφεραν να γράψουν ένα σωρό ιδέες και να παρουσιάσουν μέσα από την ταινία τη δική τους οπτική γωνία», μου αναφέρει χαμογελαστά.

Ο ίδιος είναι φοιτητής στο τμήμα Αρχιτεκτονικής του Α.Π.Θ., πως, λοιπόν, αποφάσισε να μετακομίσει δημιουργικά σε κάτι τόσο διαφορετικό;

«Πάντα ήμουν με μια κάμερα στο χέρι. Ακόμα και σε παρουσιάσεις εργαστηρίων στη σχολή, ενώ οι υπολοίποι ετοίμαζαν πινακίδες, εγώ πήγαινα video. Βέβαια τέτοιου είδους ασχολίες στην Ελλάδα δε μεταφράζονται σε δουλειά. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φράση ενός καθηγητή, όταν έκανα το μηχανογραφικό: «Πρόσεχε μην μπερδέψεις το χόμπυ με την δουλεια». Σήμερα προσπαθώ να κάνω το χόμπυ δουλειά. Αλλά δεν μετάνιωσα που πέρασα αρχιτεκτονική. Είναι μια απο τις πιο δημιουργικές σχολές. Σε βοηθάει να βλέπεις τον κόσμο διαφορετικά».

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter


Στο χέρι του κρατάει εικόνες από τα γυρίσματα, μιλώντας με περηφάνια για τους νεαρούς ηθοποιούς του.

«Τα γυρίσματα έγιναν σχετικά γρήγορα. Συνολικά διήρκεσαν 4-5 μέρες, αλλά μοιράστηκαν μέσα σε 3 εβδομάδες γιατί πήγαινα Σέρρες μόνο τα σαββατοκύριακα και τις Δευτέρες. Επειδή οι σκηνές γυρίστηκαν σε διαφορετικά σημεία της πόλης, χωρίσαμε τα παιδιά σε 6 ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε μια συγκεκριμένη σκηνή. Τις μέρες με το περισσότερο τρέξιμο είχαμε γυρίσματα με διαφορετική ομάδα πρωί, μεσημέρι και βράδυ. Αξίζει να προσθέσω ότι μας καθυστέρησε πολύ κι η γραβάτα! Αφού ψάξαμε σε όλα τα μαγαζιά, αποφασίσαμε να την παραγγείλουμε από Αμερική. Έτσι πήγε πίσω όλη η ταινία.

Αυτό που μου έκανε την περισσότερη εντύπωση ήταν η απλότητα της σκέψης τους. Βλέπουν τα πάντα σαν ένα παιχνίδι και με έναν μαγικό τρόπο, όσο κουρασμένος και αν είσαι, σε κάνουν χαρούμενο. Δεν σου κρύβω ότι είχαμε και δυσκολίες. Όπως με τις προθεσμίες! Συνεχώς μας κυνηγούσε ο χρόνος και δεν βλέπαμε αυτά που συνέβαιναν μπροστά μας. Βέβαια τα παιδιά, όσες φορές πήγε να γίνει αυτό, φρόντισαν να μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα και να μας χαρίσουν συγκινητικές στιγμές. Δεν θα ξεχάσω όταν καθίσαμε και είδαμε όλοι μαζί την ταινία ολοκληρωμένη. Οι αντιδράσεις και το χαμόγελο των παιδιών 'αποζημίωσαν' αμέσως τους κόπους και τα ξενύχτια. Θυμάμαι ενώ την είχαμε δει τρεις φορές δεν τη χόρταιναν, ήθελαν να την ξαναδούμε».

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter


Πως αντιλαμβάνονται, όμως, τα μικρά παιδιά το χρήμα; «Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό αλλά πιστεύω ότι η ταινία αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τη σχέση των παιδιών με το χρήμα. Αυτό θα φαινόταν, βέβαια, καλύτερα αν ζητούσαμε σε παιδιά νηπιαγωγείου να γράψουν τις ιδέες τους για το ίδιο θέμα. Θα είχαμε τις διπλάσιες απαντήσεις. Δυστυχώς όσο μεγαλώνει κανείς αντικαθιστά τη φαντασία με τη λογική, και έτσι τα χρήματα αρχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην ζωή του.

Προσωπικά θεωρώ ότι έχουμε συνδέσει λανθασμένα τη δουλειά με το χρήμα. Χρειάζεται πρώτα απ' όλα όρεξη και μεράκι για αυτό που κάνεις. Τα χρήματα έρχονται σε δεύτερη θέση. Αλλά δε νομίζω ότι έχω ολοκληρωμένη άποψη ακόμα. Ίσως όταν βγω στην αγορά εργασίας να αναθεωρήσω ορισμένες απόψεις», τονίζει.

Οι πρώτες κριτικές της ταινίες είναι θετικότατες, με τον νεαρό αρχιτέκτονα να προγραμματίζει ήδη τα επόμενα σχέδιά του. Εντός και εκτός σχολής. «Μετράνε και οι κριτικές των γονιών; Γιατί στην γιορτή που παρουσιάσαμε το video ακούσαμε τα καλύτερα λόγια! Πάντως εκτός από τα θετικές κριτικές, υπήρχαν και σχόλια του τύπου «Δεν κατάλαβα την υπόθεση της ταινίας», «ταινία επιστημονικής φαντασίας γυρίσατε;» κτλ. Από εδώ και πέρα έχω διάφορα πράγματα στο μυαλό μου.

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter


Υπάρχει ένα ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο, αλλά και για τον χώρο της εκπαίδευσης. Μάλιστα στη σχολή ως διπλωματική, μαζί με έναν συμφοιτητή μου, ασχολούμαστε με τους χώρους εκπαίδευσης και με αρχιτεκτονικές επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν σε δημοτικά σχολεία. Τη συνέχεια δεν μπορώ να την προβλέψω. Για τους μικρούς μας κινηματογραφιστές, υπάρχει ένα ακόμα όνειρο. Θέλουμε να τυπώσουμε σε 3d printer τα νομίσματα με τα πρόσωπα των παιδιών, σαν ενθύμιο από το φετινό εργαστήρι. Να τους θυμίζουν, όσα χρόνια και αν περάσουν, το πόσο απλά έβλεπαν κάποτε τον κόσμο», καταλήγει. 

Σε έναν κόσμο όπου «η καλύτερη ώρα για να ονειρευτείς είναι λίγο πριν το χάραμα».

Δείτε το βίντεο:

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter
Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Συντελεστές ταινίας:
13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2013-2014 - BLOG
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Λατίνης Ανδρέας - Δάσκαλος της τάξης, Μεντίζη Μαρία - Θεατρολόγος, Βούλτσιου Βασιλική - Διευθύντρια Σχολείου.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: Ρόντσης Κυριάκος
ΠΑΙΔΙΑ: Ιωαννίδης Αλέξανδρος, Νικολακάκη Ηλιάνα, Καμπουρίδης Γιώργος, Σαρακατσάνης Γιάννης, Πάντσιος Γιάννης, Πάντσιος Δημήτρης, Χατζηαντωνίου Φωτεινή, Σαρέγκος Γιάννης, Νικηφόρος Χρήστος, Κουρτίδης Χρήστος, Φούρναρης Χρήστος, Τζίκα Ελένη, Παρζιάλη Μιχαέλα, Καρδάκου Κατερίνα, Κατσιόλας Χριστόδουλος, Κανέλη Μαγδαληνή, Τραμπούρα Βασιλική, Κόκκινος Γιάννης, Τόττας Νικήτας, Κίστα Ραφαήλ.

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

Ένα υπέροχο βίντεο από μαθητές δημοτικού στις Σέρρες για την οικονομική κρίση! Facebook Twitter

2

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μπράβο σας παιδιά!, μπράβο σας! Σε εσάς και στους δασκάλους σας. Είναι πολύ ωραίο αυτό που κάνατε και το κάνατε και πολύ σωστά. Συνεχίστε!...Υ.Γ.: Πολύ όμορφοι οι τίτλοι του τέλους με τα παρασκήνια των γυρισμάτων. Και πάλι, ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!