Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter
2
Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

United Artists

Δημιουργήθηκε το 1919 από τη συνεργασία τριών ηθοποιών και ενός σκηνοθέτη: Charlie Chaplin, Mary Pickford, Douglas Fairbanks και DW Griffith. Για 50 χρόνια ο λογότυπος παρέμεινε ο ίδιος: το όνομα του στούντιο σε ένα μακρύ εξάγωνο κουτί. Έπειτα προχώρησε σε πολλές αλλαγές για να επιστρέψει σε αυτό που γνωρίζουν οι οπαδοί του Bond.

 Εμφανίζεται στις ταινίες: Broken Blossoms (1919), Wuthering Heights (1939), High Noon (1952), Midnight Cowboy (1969) and Rain Man (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Disney

Αν και δημιουργήθηκε το 1923 η Walt Disney Animation Studios δεν χρησιμοποιούσε λογότυπο για τις ταινίες μέχρι το 1985. Μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν απλά μια διακύμανση των λέξεων Walt Disney presents. Ο λογότυπος με το μαγικό κάστρο σε μπλε φόντο ενημερώθηκε και έγινε πιο περίτεχνο το 2006.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Fantasia (1940), 20,000 Leagues Under the Sea (1954), Mary Poppins (1964), The Lion King (1994) and Enchanted (2007)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

 Metro-Goldywn-Mayer

 Το 1916, ο Howard Dietz, ένας αρθρογράφος της Goldwyn Pictures, δημιούργησε τη βασική έκδοση του λογότυπου που γνωρίζουμε σήμερα: ένα υπερήφανο λιοντάρι που περιβάλλεται από ένα δαχτυλίδι και καλύπτεται από το σύνθημα του στούντιο Ars Gratia Artis (ή, "τέχνη για την τέχνη»). Επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν χρησιμοποιηθεί στο λογότυπο εκ των οποίων το τελευταίο προστέθηκε το 1957 .

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Wizard of Oz (1939), An American in Paris (1951), Ben-Hur (1959), Doctor Zhivago (1965) and Thelma & Louise (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Warner Bros

Ο πρώτος λογότυπος της Warner Bros παρατηρείται το 1923 και έχει τα αρχικά WB στο κάτω μισό μιας ασπίδας. Το 1937, ο λογότυπος άρχισε να θυμίζε αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς σήμερα. Τα αρχικά της εταιρείας γεμίζουν την ασπίδα που βρίσκεται στον ουρανό ανάμεσα στα σύννεφα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Casablanca (1942), A Star is Born (1954), Bonnie and Clyde (1967), All the President's Men (1976) and the Harry Potter movies (2001-2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Paramount

Δημιουργήθηκε το 1912 και εξελίχθηκε από ένα σκίτσο σε ένα χαρτί από την ταινία "the Man Who Invented Hollywood". Στις τελευταίες εκδόσεις απεικονίζεται η κορυφή στις Περουβιανές Άνδεις . Με την πάροδο των ετών επίσης αλλάξε ο αριθμός των άστρων που αποτελούν τον ημικυκλικό αστερισμό γύρω από την κορυφή. Ο αρχικός λογότυπος είχε 24 αστέρια ενώ η τελευταία έκδοση έχει τώρα 22.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Double Indemnity (1944), Roman Holiday (1953), Breakfast at Tiffany's (1961), the Godfather movies (1972-1990) and Beverly Hills Cop (1984)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Universal

Ο πρώτος λογότυπος κυκλοφόρησε το 1927 και έδειχνε ένα αεροπλάνο που γυρίζει γύρω από μια περιστρεφόμενη σφαίρα. Κατά καιρούς προστέθηκαν σύννεφα γύρω από τον πλανήτη μας. Οι μετέπειτα εκδοχές όπως οι πρόσφατη για τα 100 χρόνια δείχνουν όλο και πιο ρεαλιστικές αναπαραστάσεις της γης.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Frankenstein (1931), Spartacus (1960), Jaws (1975), Back to the Future (1985) and The 40-Year-Old Virgin (2005)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Columbia

Ιδρύεται το 1919 και κατά καιρούς η νεαρή κοπέλα που είναι το κεντρικό θέμα στο λογότυπο της Κολούμπια υπήρξε: ένας ντυμένος Ρωμαίος στρατιώτης (1924), με τελετουργική κόμμωση (1928-1936) και ντυμένος με μια αμερικάνικη σημαία (1936-1876). Ο πιο πρόσφατος επανασχεδιασμός ήταν το 1992 όταν ο εικονογράφος Michael Deas -χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο μια νοικοκυρά από τη Λουιζιάνα- δημιούργησε τη γυναίκα με το δαυλό που γνωρίζουμε σήμερα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Smith Goes to Washington (1939), From Here to Eternity (1953), A Man for All Seasons (1966), Stand by Me (1986) and Moneyball (2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter


20th Century Fox

 Ιδρύεται το 1935. Η πραγματική εκδοχή του λογότυπου της Fox -με την πρόσοψη και τους προβολείς- δημιουργήθηκε από τον Emil Kosa ο οποίος αργότερα ζωγράφισε το Άγαλμα της Ελευθερίας που παρατηρήθηκε στο τέλος του 1968 στο Planet of the Apes. Ο λογότυπος αναδημιουργήθηκε το 1994 και έπειτα το 2008 με τη χρήση υπολογιστή. Η μουσική που συνοδεύει μερικές φορές το λογότυπο ανήκει στον Alfred Newman το 1993 αλλά σπάνια ακούγεται τα τελευταία χρόνια. 

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Grapes of Wrath (1940), The King and I (1956), The Sound of Music (1965), Star Wars (1977) and Die Hard (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Orion

Ιδρύεται το 1978 από πέντε στελέχη της United Artists που αγανάκτησαν από τον έλεγχο των ιδιοκτητών του στούντιο μετά την πανωλεθρία του Heaven's Gate. Ο Ωρίων ήταν ένας παράτολμος νεόπλουτος όπου ήδη από την πρώτη χρονιά είχε 15 ταινίες στην παραγωγή του. Παρ' ότι αρκετές βραβεύτηκαν με όσκαρ, ο Ωρίων δυσκολεύτηκε να πληρώσει κάποιους λογαριασμούς. Μόλις και μετά βίας γλιτώνοντας την πτώχευση, στα μέσα του '90 ότι είχε απομείνει από το στούντιο, πωλήθηκε στην MGM το 1998.

Τα πέντε ιδρυτικά μέλη επέλεξαν τον αστερισμό του Ωρίωνα ως όνομα και σύμβολο αγνοώντας πως για τη μόδα του Χόλιγουντ ο αστερισμός αποτελείται από εφτά αστέρια.

Εμφανίζεται στις ταινίες: First Blood (1982), Amadeus (1984), Platoon (1986), Dances with Wolves (1990) and The Silence of the Lambs (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

DreamWorks

Ιδρύεται το 1994 από τους Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg και David Geffen που θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος στούντιο στο Χόλιγουντ. Παρά την ανάπτυξη ενός πολύ πετυχημένου τμήματος κινουμένων σχεδίων, η  DreamWorks λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής. Ο Spielberg πάντα ήθελε να χρησιμοποιήσει μια εικόνα ενός ανθρώπου που ψαρεύει από το φεγγάρι και αποφάσισε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω CGI. Η συνοδευτική μουσική είναι ειδικά γραμμένη από τον John Williams ο οποίος έχει γράψει μουσική για το Star Wars,  το Jaws,  τον Superman και τις τρεις πρώτες ταινίες του Χάρυ Πότερ.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Prince of Egypt (1998), Shrek (2001), The Ring (2002) and Tropic Thunder (2008)

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια