25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
0
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Ο όρος "σουφραζέτα" προέρχεται από τη λέξη "suffragist" που δηλώνει τον υποστηρικτή του "suffrage", δηλαδή του δικαιώματος ψήφου. Οι σουφραζέτες διεκδικούσαν τη συμμετοχή στα κοινά και ίση μεταχείριση με τους άντρες.
O όρος επινοήθηκε από την εφημερίδα Daily Mail σαν υποτιμητικός χαρακτηρισμός για τα μέλη του κινήματος υπέρ του δικαιώματος ψήφου στις γυναίκες, το οποίο δραστηριοποιήθηκε στα τέλη του 19ου (1897) και τις αρχές του 20ου αιώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από την Βικιπαιδεία
Οι "σουφραζέτες" ήταν συνήθως γυναίκες από τη μεσαία τάξη, με επισφαλή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, οι οποίες επιθυμούσαν να βελτιώσουν τις ζωές τους. Ο αγώνας για κοινωνική αλλαγή, σε συνδυασμό με το έργο υπέρμαχων των δικαιωμάτων των γυναικών προετοίμασαν την εμφάνιση ενός κινήματος, στο οποίο συσπειρώθηκαν μαζικά γυναίκες που διεκδικούσαν το δικαίωμα ψήφου.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Όσοι τάσσονταν κατά του κινήματος υποστήριζαν πως δεν έπρεπε να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις σουφραζέτες, επειδή ήταν υπερβολικά συναισθηματικές και ανίκανες για ορθολογική σκέψη, σε αντίθεση με τους άντρες.


Το 1912 ήταν μια κομβική χρονιά για τις σουφραζέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς υιοθέτησαν πιο επιθετικές τακτικές. Μεταξύ άλλων, αλυσοδένονταν σε κιγκλιδώματα, έβαζαν φωτιά σε γραμματοκιβώτια, έσπαγαν παράθυρα και σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούσαν εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Μια σουφραζέτα, η Έμιλι Ντέιβισον πέθανε στην προσπάθειά της να πετάξει ένα πανό πάνω στο άλογο του βασιλιά στις Ιπποδρομίες του Έπσομ, στις 5 Ιουνίου 1913. Στις αρχές του εικοστού αιώνα ως και τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, περίπου χίλιες σουφραζέτες ήταν φυλακισμένες στη Βρετανία.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Τελικά, μετά από δύο δεκαετίες αγώνων, τον Φεβρουάριο του 1918, πέρασε η Νομοθετική Πράξη της Εκπροσώπησης των Πολιτών, η οποία εκχωρούσε δικαίωμα ψήφου σε γυναίκες άνω των 30 που πληρούσαν τα ελάχιστα κριτήρια περιουσίας, ενώ δέκα χρόνια μετά η Νομοθετική Πράξη Εκπροσώπησης του 1928 επέκτεινε το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες άνω των 21, εξισώνοντας έτσι οριστικά το δικαίωμα ψήφου μεταξύ αντρών και γυναικών.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Όπως είναι φυσικό, κάθε κοινωνικός αγώνας που αντιτείνεται στον συντηρητισμό και τις παραδοσιακές τού αξίες στιγματίζεται και από την αντίστοιχη προπαγάνδα.

Οι βρετανίδες καθηγήτριες πανεπιστημίου, και ερευνήτριες της Γυναικείας Ιστορίας και της Ιστορίας του φύλου Catherine Η. Palczewski και June Purvis συνέλλεξαν μία απίθανη συλλογή από προπαγανδιστικά καρτ ποστάλ της εποχής (1900-1914), στις περισσότερες από τις οποίες η αλλαγή και η επιθυμία δικαιώματος ψήφου συγκρίνονταν με την παραμέληση της οικογένειας από μέρους των γυναικών, και γενικότερα με την ίδια την καταστροφή!

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM