Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

Τους χώρους του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών που βρίσκεται στον Κολωνό ζωγράφισε ο ζωγράφος Φίκος. Γράφει στο LIFO.gr για το έργο του:

Όλοι θαυμάζουμε τη λαμπρότητα των αρχαίων πολιτισμών. Πηγαίνουμε σε μουσεία, βλέπουμε ντοκιμαντέρ, διαβάζουμε βιβλία. Τι είναι όμως αυτό για το οποίο τους θαυμάζουμε πιο πολύ; Κατά τη γνώμη μου είναι η Τέχνη, η οποία ενυπήρχε σε κάθε στιγμή της ζωής των αρχαίων, από τη γέννηση έως τον -με τέχνη κοσμημένο- τάφο.

Τέχνη που δεν αποτελούσε μέσο αυτοέκφρασης του εκάστοτε καλλιτέχνη, αλλά σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης ήθους της κοινωνίας με χαρακτήρα ιστοριογραφικό και διδακτικό. Όταν μου ζήτησαν να ζωγραφίσω το μεγάλο τοίχο του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, δέχτηκα με έναν όρο. Να αναλάβω την εξ ολοκλήρου εικαστική αναδιαμόρφωση του προαυλίου χώρου.

Διέκρινα στην πρόταση αυτή μια ευκαιρία να υλοποιήσω το όραμα μου για μια -έστω και σε μικρή κλίμακα- αναβίωση όχι της αρχαίας τέχνης, αλλά της φιλοσοφίας που την διέπει. Έτσι, στο πνεύμα αυτό, επέλεξα θέματα τα οποία προέρχονται κυρίως από μύθους του ελληνικού πολιτισμού και διδάσκουν αρχές όπως η εντιμότητα, η θέληση για μάθηση και η συλλογικότητα.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter

Ο θεός Ερμής ήταν σύμφωνα με τη μυθολογία ο πρώτος δάσκαλος του ανθρωπίνου γένους και αυτός οποίος έδωσε το αλφάβητο στους Έλληνες (το οποίο σε μορφή μοτίβου διακοσμεί έναν από τους τοίχους του προαυλίου).

Στον αντικρινό τοίχο ο συγγράφων Αίσωπος μας παρουσιάζει το διδακτικό του μύθο "Ο Γεωργός και τα Παιδιά του" ενώ από την εικονογράφηση δε θα μπορούσε να λείπει ένα παραδοσιακό παραμύθι ("Το Περιστέρι και το Μυρμήγκι") αλλά και μια πιο δημοφιλής ιστορία, όπως αυτή της Κοκκινοσκουφίτσας, η οποία μάλιστα παρουσιάζεται παραλλαγμένη, θέλοντας αυτήν και το λύκο συμφιλιωμένους.


Τέλος, το πέρασμα από τη μια σύνθεση στην άλλη γίνεται μέσω πετούμενων μελισσών, οι οποίες λειτουργούν ως ­σύμβολο εργατικότητας και κοινωνικοποίησης.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM
Η εκδίκηση του γραφείου

Living / Η εκδίκηση του γραφείου

Πολλά διευθυντικά στελέχη αμφισβητούν έντονα πλέον την τηλεργασία και πιστεύουν ότι το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι κάθε μέρα στο γραφείο είναι καλό για την επιχείρηση – και το να βρίσκονται στο γραφείο όσο περισσότερες ώρες γίνεται, είναι ακόμη καλύτερο.
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια