Η δολοφονία ενός γέρου στην Κρήτη και το «Κουρδιστό Πορτοκάλι»

Facebook Twitter
34

 

 

 

Μια είδηση από το αστυνομικό δελτίο

 

«Σοκάρει ο κυνισμός των τριών νεαρών που σύμφωνα με την Αστυνομία σκότωσαν τον 79χρονο από τους Κάτω Αμυδγάλους Αγίου Νικολάου με κίνητρο την ληστεία. Οι τρεις δράστες, ο 19χρονος φαντάρος από τον Άγιο Νικόλαο, ο 22χρονος κτηνοτρόφος από την Νεάπολη και ο 18χρονος από το Σίσι είναι οι τρεις νεαροί που, τη μοιραία νύχτα, εισέβαλαν στο απομακρυσμένο σπίτι του 79χρονου με σκοπό να τον ληστέψουν. Η Αστυνομία εκτιμά ότι ο ένας εκ των δραστών είναι το ίδιο άτομο που πριν από ένα χρόνο είχε μπει στο σπίτι του θύματος και άρπαξε το ποσό των 1400 ευρώ. Ο νεαρός αυτός υποδεικνύεται από συγκατηγορούμενο του ως το άτομο που είχε την «ιδέα» για την ληστεία, η οποία τελικά οδήγησε στην δολοφονία του 79χρονου.

Είναι ανατριχιαστικό ότι πριν την εισβολή στο σπίτι του γέροντα, οι τρεις νεαροί «τα έπιναν». Στην επιστροφή για τα σπίτια τους, έβαλαν σε εφαρμογή το σατανικό σχέδιο.

Σκότωσαν με κούτσουρο το σκυλί του 79χρονου για να μην γαβγίζει, έσπασαν την πόρτα του σπιτιού και άρχισαν να χτυπούν ανελέητα τον γέροντα, ο οποίος κοιμόταν. Όταν διαπίστωσαν ότι η λεία τους ήταν μόνο μερικά κέρματα, αποφάσισαν να βάλουν φωτιά στο σπίτι για να καταστρέψουν τα ίχνη τους και να αποπροσανατολίσουν τις έρευνες των Αρχών.

 
Η εξιχνίαση του εγκλήματος έγινε σε χρόνο-ρεκόρ με τις Αστυνομικές Αρχές να δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις έρευνες. Τα τελευταία 24ωρα τόσο στο Οροπέδιο Λασιθίου όσο και στην Νεάπολη υπήρχε τεράστια κινητικότητα από την πλευρά της Αστυνομίας που ζητούσε πληροφορίες πόρτα-πόρτα.»


Ένα σχόλιο

Διαβάζοντας χθες την είδηση στο Cretalive.gr το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ που είχα δει πριν 15 χρόνια. Έγειρα την πλάτη στο κάθισμα όπως τότε που είχα πρωτοδεί το φιλμ. Έχουμε συνηθίσει να ζούμε μέσα σε ένα βίαιο κόσμο ώστε λίγοι ξαφνιάζονται με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Ούτε σαν ειδήσεις πια μετράνε. Τέτοιες πράξεις περνάνε στα ψιλά των δελτίων ειδήσεων γιατί δεν έχουν και το «απαραίτητο ψωμί» για την τηλεόραση και τα social media (σ.σ Οι δράστες ήταν Έλληνες). Είναι πιθανόν να τα θεωρούμε «μεμονωμένα περιστατικά». Όμως αν αθροίσεις τα μεμονωμένα, αυτά που βλέπουν και δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας, στη σούμα σου βγάζει ένα πράγμα: Αποκτήνωση.

Είναι τρομερό το ότι συνηθίσαμε ως κοινωνία όλο αυτό. Ότι η χειρότερη πράξη πια δεν προκαλεί καμία εντύπωση. Ότι αποστρέφουμε τα μάτια μας από το κακό. Ότι το κουκουλώνουμε και κάνουμε πως δεν υπάρχει.

«Το Κουρδιστό Πορτοκάλι» της κοινωνίας μας έχει την μορφή ωρολογιακών βομβών. Ακούμε το «τικ-τακ» καθημερινά. Που και που σκάει καμία. Γυρνάμε το βλέμμα, σχολιάζουμε για λίγο, ακούμε τις αμπελοφιλοσοφίες των υπευθύνων και μετά άντε πάλι. «Τικ-τακ» και η ζωή συνεχίζεται. Αρκεί να μην πέφτουν στην πόρτα σου τα σκάγια.

Ο Κιούμπρικ το 1971 δεν δημιούργησε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά μια προφητεία για το παρόν μας.

34

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

13 σχόλια
Συγνώμη αλλά τι νομίζετε, ότι η Κρήτη είναι ένα χωριό στα βάθη της Ανατολής και η υπόλοιπη Ελλάδα είναι τα Παρίσια και τα Λονδίνα;Μπορεί να φανεί περίεργο αλλά τα παιδιά των βοσκών πάνε σχολείο, δεν γνωρίζουν όλοι όλο τους το σόι και οι κάτοικοι έχουν ακουστά την ανάπτυξη.Και ποιος είπε ότι δεν υπάρχει μόρφωση σ'ενα νησί που φιλοξενεί πανεπιστήμια και ιδρύματα έρευνας;
Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε εμπειρία της ζωής στην επαρχία και μάλιστα της Κρήτης. Κρίνοντας από τα σχόλια μάλλον καμμία. Ως εκ τούτου πρέπει ορισμένα πράγματα να τεθούν σε άλλη βάση:1) Η Κρήτη και ειδικά οι ορεινές και πιο απομονωμένες περιοχές είναι ειδικές περιπτώσεις όπως όλα τα περίκλειστα και απομονωμένα συστήματα.2) Η τοπική κοινωνία έχει μεγάλες διαφορές από την υπόλοιπη ελληνική κοινωνία και δεν γίνονται εύκολα (όταν ποτέ) κατανοητές από τους περισσοτέρους3) Η διαβίωση στα ορεινά της Κρήτης είναι πολύ δύσκολη και επικίνδυνη ακόμη και στην καθημερινότητα (ως προς τα εμφιλοχωρούντα εγκληματικά στοιχεία) ακόμη και για τους ντόπιους4) Η έλλειψη παιδείας δεν σημαίνει απλώς αμάθεια. Έλλειψη παιδείας στην Κρήτη σημαίνει ότι πολύ μεγάλο μέρος των παιδιών δεν τελειώνουν καν το δημοτικό, ενώ στην περίπτωση των βοσκών διαβιούν συχνά μόνα τους και υπό σκληρές φυσικές συνθήκες προσέχοντας πρόβατα νυχθημερόν. Παιχνίδι-διακοπές κλπ είναι έννοιες άγνωστες. Από την άλλη εξοικειώνονται αναγκαστικά από πολύ νωρίς με την σφαγή των ζώων και το αίμα, οπότε αυτές οι εμπειρίες επιδρούν διαφορετικά σε ψυχές ακαλλιέργητες.5) Η "φυσική" παιδεία της κοινωνίας της επαρχίας, δηλ. οι οικογένεια (εν τη ευρεία εννοία), οι παραδόσεις και η Εκκλησία έχουν εξοστρακιστεί από την καθημερινότητα ως περιττά αξεσουάρ, ενώ ακόμη και τώρα παρά την υποβάθμισή τους αποτελούν την μόνη πιθανότητα για έναν υποτυπώδη φραγμό στην αποκτήνωση (Ακόμη και ο Κιούμπρικ το διέβλεψε στο Κουρδιστό Πορτοκάλι...)6) Το πολύ και εύκολο χρήμα από την καλλιέργεια χασισιού και το λαθρεμπόριο όπλων και την σωματεμπορία έδειξε τον δρόμο προς τις κακές συναναστροφές και τον εύκολο πλουτισμό (υπάρχουν άτομα που δεν αλλάζουν λάστιχα στα 4Χ4 αλλά όλο το αμάξι!!)7) Ποιά διαπαιδαγώγηση έμεινε; Η τηλεόραση και η νυχτερινή ζωή (με την αρνητική έννοια...). 8) Τα άτομα αυτά, δηλ. όσοι ορεσίβιοι εμπλέκονται συστηματικά σε τέτοιες δραστηριότητες (χασισοκαλλιέργειες, εμπόριο όπλων, σωματεμπορία, προστασία) έχουν κατά κύριο λόγο την προστασία των πολιτικών κομμάτων: Κυρίως της ΝΔ και σε αρκετό βαθμό του ΠΑΣΟΚ. Ιδίως στα Χανιά και στο Ρέθυμνο τα ποσοστά και τα πρόσωπα είναι γνωστά μη εξαιρετέα (πχ Κεφαλογιάννηδες Ρεθύμνου ο μακαρίτης και οι μπαρμπάδες του). Ακόμη και κάποια ονόματα της νυχτερινής ζωής (δηλ. υποκόσμου) της Αττικής έχουν τις τέτοιες ρίζες. Σχετικά πρόσφατα έκλαιγε τον αδικοχαμένο νέο ...από καρδία... σύσσωμο το lifestyle... Εν ολίγοις: Στην Κρήτη έχει διολισθήσει η παλαιά επαναστατική παράδοση σε απλή εγκληματική, διότι ενώ δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες ζωής, αποσαθρώθηκε κάθε παραδοσιακή παιδεία, χωρίς να προσφερθεί καμμία άλλη έστω και υποδεέστερη.Στα ορεινά οι νεαροί βοσκοί και αγρότες είναι έρμαια της τύχης τους. Μόνο αν η οικογένειά τους τυχαίνει να διαθέτει ήθος και αρχές, διαφεύγουν τα παιδιά της μοίρας του εγκληματία.Συνεπώς θα δούμε και θα ξαναδούμε τέτοια όσο διατηρείται η κατάσταση. Το ότι δεν έχουμε πολλά συμβάντα οφείλεται αποκλειστικά στην μείωση του ορεινού πληθυσμού και σε τίποτε άλλο (άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα η αδυναμία εύρεσης συζύγου που να μπορεί να ζήσει σε τέτοιες συνθήκες, ενώ οι ευθύνες του γάμου και των παιδιών λειτουργούν εν τέλει παιδευτικά καθώς υπάρχει ένα ποσοστό που μειώνουν ή και εγκαταλείπουν τις πρότερες εγκληματικές δραστηριότητες λόγω ...οικογενειακών υποχρεώσεων, αφού ο μόνος θεσμός που ακόμη έχει κάποια επιρροή είναι η οικογένεια και οι ευρύτερες συγγενικές σχέσεις, δηλ. ο 2ος και 3ος εξάδελφος λογίζονται ακόμη ως στενοί συγγενείς, οπότε η οικογενειακή πίεση πάντοτε επηρρεάζει)
Nαι μωρέ, την τρόικα περιμέναμε για να γίνουμε κτηνάρες: Τα βίαια εγκλήματα έχουν πάρει την ανιούσα εδώ και 30 χρόνια. Και στις εποχές των παχιών αγελάδων μάλιστα. Κάτι που αποδεικνύει ότι η κρίση πρωτίστως είναι ηθική και κοινωνική. Και εξελίχθηκε σε οικονομική. Ο κοινωνικός ιστός κατέρρευσε από τότε που ο έλληνας έμαθε να ζει πλουσιοπάροχα χωρίς να δουλεύει και από τότε που η παιδεία διαλύθηκε.Και οι παπούδες μας ζούσαν φτωχά και ο κόσμος δεν είχε παπούτσια να φορέσει, αλλά οι πόρτες ήταν ξεκλείδωτες.
Μα είναι δυνατόν να μας εκπλήσσουν τέτοια φαινόμενα? Οσες χώρες δέχθηκαν την "βοήθεια" του ΔΝΤ βρίσκονται με αποσαρθρωμένο κοινωνικό ιστό, πόσο μάλλον εμείς που έχουμε κοτζαμ Τροϊκα να μας διαφεντεύει και πολιτικούς που τρέμουν μην "αεριστεί" η τροϊκα και δεν πιούν την πορδή!!!
"Τέτοιες πράξεις περνάνε στα ψιλά των δελτίων ειδήσεων γιατί δεν έχουν και το «απαραίτητο ψωμί» για την τηλεόραση και τα social media (σ.σ Οι δράστες ήταν Έλληνες)"Περνούν δυστυχώς στα ψιλά γιατί δεν έχουν "ψωμί", όχι όμως γιατί έγιναν από Έλληνες. Ίσα-ίσα που στη LiFO δεν έχω διαβάσει ποτέ είδηση για εγκλήματα που διέπραξαν αλλοδαποί πλην κάποιων μόνο φωτεινών εξαιρέσεων. Οπότε ας μην κατηγορείτε τα ενημερωτικά σάιτ και τα social media για το ίδιο ακριβώς πράγμα που κάνετε κι εσείς. Ένα έγκλημα είναι έγκλημα όποιος κι αν το διαπράττει, ό,τι εθνικότητας κι αν είναι ο δράστης και θα έπρεπε να αναφέρεται ως είδηση. Διότι έχω λίγο βαρεθεί να δικαιολογείται ας πούμε ένα έγκλημα από αλλοδαπό διότι δεν είχε να φάει. Τόσοι Έλληνες δεν έχουν να φάνε πλέον, δεν άρχισαν ακόμη όμως να σκοτώνουν γι' αυτό το λόγο ευτυχώς. Όπως έχει μάθει κανείς.
"Είναι τρομερό το ότι συνηθίσαμε ως κοινωνία όλο αυτό. Ότι η χειρότερη πράξη πια δεν προκαλεί καμία εντύπωση. Ότι αποστρέφουμε τα μάτια μας από το κακό. Ότι το κουκουλώνουμε και κάνουμε πως δεν υπάρχει."ΛΑΘΟΣ κε Μακρή. Κανένας δεν έχει συνηθίσει την κτηνωδία. Όσο για το "τικ-τακ" και άλλα τέτοια που ακούμε και δεν κάνουμε τίποτα...ε τι θα έπρεπε να κάνουμε. Δυστυχώς βία υπήρχε πάντα στην ανθρώπινη ιστορία. Υπάρχει επιστήμη που λέγεται ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ και εδώ και 2 αιώνες προσπαθεί να εξηγήσει γιατί κάποιοι παραβαίνουν το νόμο ποιο εύκολα από άλλους.
Εμ... Δεν ξέρω πόσο είσαι αλλά οι αντιδράσεις πλέον είναι πολύ πιο πολύ του στυλ " ε αφού είναι τρελοί οι άνθρωποι τι να κάνουμε". Σταματάνε εκεί. Η δεύτερη σκέψη: "Σε τι μπορεί να έχω παίξει ρόλο ως πολίτης σε αυτό, που οδηγούμαστε και τι κάνω από εδώ και πέρα εγώ σαν άνθρωπος" δεν υπάρχει καν. Δεν λέω ότι μπορείς να κάνεις κάτι και δεν το κάνεις.Λέω ότι αυτό που οφείλεις να κάνεις.. να σε προβληματίσει(!), δεν το κάνεις. και αυτό είναι νοοτροπία σε όλα. -Μπήκε κανείς σπίτι μου? -ΟΧΙ- Ε άσε μας κουκλίτσα μου τότε τι με ζαλίζεις. Άμα μπει στο δικό μου μιλάμε. Γενικευμένη νοοτροπία η οποία σε φέρνει σε σημείο να ξυπνήσεις μια μέρα και να δεις τι έγινε για σένα χωρίς εσένα και τρέχα γύρευε.
"Λέω ότι αυτό που οφείλεις να κάνεις.. να σε προβληματίσει(!), δεν το κάνεις. και αυτό είναι νοοτροπία σε όλα."Γεια σου ρε κριτή, με τις αμπελοφιλοσοφίες σου! Πρόσεχε μην πάθεις τίποτα από τον πολύ ¨προβληματισμό" σουΠούσε, μην είσαι και τόσο σίγουρος ότι δεν έχουνε μπει σπίτι μου. Όλα τα άλλα είναι δουλειά της Αστυνομίας. Εγώ είμαι πολύ αδύναμος για οποιανδήποτε βία. Κάθε άλλη σκέψη, οδηγεί σε απόψεις τύπου "χρυσή αβγή", αν και εδώ έχουμε αυτόχθονες δράστες, οπότε μάλλον θα μπερδευτούν.
Καλά. Κάνε ένα κόπο, διάβασε το σχόλιο μου χωρίς να το παίρνεις προσωπικά και ότι κατλάβεις/συμφωνήσεις/διαφωνήσεις. Από κει και πέρα αν δεν καταλαβαίνεις πως το να μην σκέφτεσαι/βλέπεις κρύβεις κάτω από το χαλί γεγονότα είναι η αρχή για να.... ψηφήσεις χρυσή αυγή πχ μιας και το αναφέρεις τι να σου πω? Άσε με εμένα να "προβληματίζομαι" και περίμενε εσυ την ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ να τα βρει όλα για σένα. 2 ολόκληρους αιώνες προσπαθεί.
Α ναι? Δεν το κατάλαβα. Νόμιζα ότι ήταν ειρωνικό το σχόλιο σου ο χαζός και δεν έκανα διάλογο (έχω σταματήσει να κάνω διάλογο μόνος μου καιρό τώρα. Ίσως λανθασμένα δεν λέω.)
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, ενδιαφερόμαστε πράγματι λιγότερο σήμερα γι' αυτά που γίνονται δίπλα μας, αλλά απ' την άλλη ενδιαφερόμαστε περισσότερο από παλιότερα για πράγματα που γίνονται στην άλλη άκρη του πλανήτη. Δεν είναι τόσο το κουκούλωμα, το οποίο άλλωστε υπήρχε ανέκαθεν. Είναι η ιδιότητα της δικτύωσης να σχετικοποιεί τις αποστάσεις, να κάνει τα μαρκινά πιο κοντινά και τα κοντινά πιο μακρινά.
Οι ηλικιωμένοι, απ' άκρη σ' άκρη του κόσμου είναι άτομα που χαίρουν σεβασμού και εκτίμησης απ΄τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας. Θανατική ποινή τώρα στα ζώα και τους άνανδρους που επιλέγουν να επιτεθούν και να ληστέψουν έναν ανυπεράσπιστο ηλικιωμένο, και τον αναγκάζουν στα γεράματα να βιώσει τον τρόμο και ένα φρικτό θάνατο.
Σε όλους τους πολιτισμούς, απ' άκρη σ' άκρη του κόσμου, οι ηλικιωμένοι χαιρουν σεβασμού και εκτίμησης από τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας. Θανατική ποινή τώρα στα ζώα που αναγκάζουν εναν ηλικιωμένο να βιώνει τον τρόμο και να βρίσκει φρικτό θάνατο επειδή το αποφάσισε
Εγώ πάλι που δεν έχω ακόμη συνηθίσει ακόμη σε αυτές τις ειδήσεις, που με ανατριχιάζουν, και που πιστεύω ότι στην Ελλάδα θα έπρεπε επιτέλους να επιβληθεί η ποινή των ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΩΝ ισοβίων, αυτών που από τη φυλακή βγαίνεις μόνο οριζόντιος, και ότι στους 3 νεαρούς θα άξιζε ακριβώς αυτή η ποινή, γιατί έχω την υποψία ότι πολλοί θα με χαρακτήριζαν άκαρδη φασίστρια για αυτή μου τη γνώμη; Από τη μία λέμε ότι η κοινωνία προσπερνά με αδιαφορία το ξέσπασμα της βίας, από την άλλη η πρόταση για επιβολή σκληρότερων ποινών - και για οτιδήποτε θεωρείται "καταπίεση" των καημένων των εγκληματιών - πάντα αντιμετωπίζεται ως δείγμα ολοκληρωτισμού από όλους τους κατά τα άλλα ευαίσθητους. Δεν ξέρω τη δική σας άποψη και δεν κάνω προσωπική επίθεση σε εσάς ασφαλώς, απλώς διατυπώνω μια διαπίστωση μετά από πολυάριθμες συζητήσεις.
ξεχασες να πεις πως οι ευαισθητοι ειναι κυριως αριστεροι που θα τρεξουν να σε χαρακτηρισουν ως φασιστρια που εισαι ακαρδη απεναντι σε δολοφουνους κτλ
Δεν με ενοχλεί στην ευαισθησία μου η πιο σκληρή ποινή.Δηλαδή αν πίστευα ότι θα γλυτώναμε σφαγές αθώων ανθρώπων από "πειραγμένους" ποια ακριβώς ευαισθησία να ενοχλεί? Με ενοχλεί στην λογική μου. Δεν πιστεύω πως θα μειωθεί η εγκληματικότητα με πιο αυστηρές ποινές. Δεν είναι θέμα μιας κάποιας τροπολογίας ή ρύθμισης. Είναι πολύ πιο περίπλοκο. Αποξένωση, απουσία ορίων γενικώς, οικονομικά προβλήματα (αν και δεν κατάλαβα στο συγκεκριμένο παράδειγμα να υπάρχει (τόσο) τέτοιο θέμα. Σ.σ. Ο εγκέφαλος το είχε ξανακλέψει.Σε μια κοινωνία ξεχαρβαλομένη, όπου ο καθένας έχει μάθει να κάνει ότι θέλει (από πάνω προς τα κάτω), έχουμε μάθει να βγαίνουν σκληροί νόμοι. ΚΑΙ? ΤΙ με αυτό? Είδες εσύ ας πούμε τον κόσμο να μην οδηγεί μεθυσμένος από φόβο στον νόμο? Η αυτό θα ήταν η λύση ακόμα και αν ίσχυε? Υγ: "20 χρόνια τουλάχιστον; Να είστε καλά, μετά από μια τόσο καταθλιπτική είδηση το σχόλιό σας "τουλάχιστον" με έκανε και γέλασα." Η τιμωρία για εσάς είναι κάτι που γίνεται για να πληρώσει ο θύτης ή για να προλάβει κάποιο επόμενο έγκλημα? Κατάθλιψη σας πιάνει όταν κάποιος δολοφονείται αλλά όχι όταν δολοφονεί? Η κατάθλιψη σας φεύγει όταν τρώει ισόβια ο δολοφόνος?Η απλώς είστε πιο ήρεμη ότι "ένας τρελός λιγότερος" ? Να σας το πω έτσι. Έναν μανιακό δολοφόνο, μου φαίνεται παράλογο να τον βάζουμε φυλακή. Για μένα ένας μανιακός δολοφόνος είναι ένας άρρωστος άνθρωπος ο οποίος χρειάζεται βοήθεια. Βοήθεια χρειάζεται για να σταματήσει να σκοτώνει, όχι φυλακή. Αν δεν θες να ασχοληθείς να τον βοηθήσεις, μου φαίνεται πιο έντιμο να τον εκτελέσεις από το να τον έχεις ισόβια φυλακή.Τέλος πάντων αυτό είναι άλλο θέμα. Ακριβώς αυτό. Σε κάθε περίπτωση από το όλο άρθρο το μόνο που δεν σκέφτηκα ήταν πως θα πρέπει να βάλουμε πραγματικά ισόβια σαν ποινή και θα λύσουμε τα προβλήματα (ή έστω ένα μέρος τους).Με ή χωρίς ισόβια η "αποκτήνωση" είναι εδώ.
Εγώ ένα ξέρω: οι περισσότεροι από 'δω μέσα άλλα θα λέγατε αν σας έσφαζαν τη μάνα, τον πατέρα, το παιδί κτλ. Που μακριά από 'μας, δηλαδή... Ή μάλλον δε θα τα λέγατε, για να μη σας πουν υπανάπτυκτους αλλά σίγουρα θα τα σκεφτόσασταν. Δεν είμαι υπέρ της αυτοδικίας αλλά σα να μου φαίνεται ότι πάμε να συνηθίσουμε στην ιδέα τέτοιων εγκλημάτων και τη βαθύτερη αιτία τους την αντιμετωπίζουμε ως άλλο ένα κοινωνικό φαινόμενο για κουλτουριάρικες αναλύσεις. Να μπουκάρουν εκεί που κοιμάσαι, να σου πολτοποιούν το κρανίο κι οι γύρω σου μετά να κάθονται και να σκέφτονται "Αν είχαμε περισσότερη Γλώσσα στα σχολεία δε θα συνέβαιναν τέτοια πράγματα / Αν βλέπαμε λιγότερη τηλεόραση και διαβάζαμε περισσότερο βιβλία δε θα είχαμε τέτοια / Αν το παιδί δε μεγάλωνε σε αναμορφωτήριο αλλά σε ανάδοχη οικογένεια δε θα 'χε ψυχολογικά προβλήματα"... Τι με νοιάζει το μεθύσι, η ντάγλα και η ντίρλα του κάθε άρρωστου-ξεάρρωστου-προβληματικού-καταπιεσμένου όταν εγώ νιώθω ότι χωρίς λόγο και αιτία θα μπει ο άλλος μέσα και θα με κομματιάσει;; Ή μήπως έφταιξε(-α) ο άμοιρος που είχε λαμβάνειν μια σύνταξη;; Έλεος, ρε παιδιά, έλεος!
Μα δεν λέω πως οφείλει να σε προβληματίσει και να κάνεις κουλτουριάρικη(?!?!?) ανάλυση. Λέω όμως (θα μου το επιτρέψεις αυτό) πως πρέπει να αναγνωρίζεις ότι μέτρα τύπου "ισόβια", είναι επιφανειακά και δεν αντιμετοπίζουν το πρόβλημα. Από κει και πέρα είναι επιλογή σου να πεις ή ότι σε νοιάζει και τον αντιμετοπίζεις σαν άρρωστο ή ότι δεν σε νοιάζει και τον σαπίζεις στο ξύλο/φυλακή ή/και τον σκοτώνεις. Όσο και αν δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις και την ίδια μου την μάνα να έσφαζε κάποιος το ίδιο θα σου έλεγα. Μπορεί να μου ήταν δύσκολο να αποφασίσω πως με νοιάζει ο άρρωστος, αλλά σαν αρχή δεν αλλάζει. Το να φέρεις ένα γεγονός σε προσωπικό επίπεδο για να πείσεις ότι "δεν θα το έβλεπες έτσι αν σε αφορούσε άμεσα" είναι πολύ λάθος και δεν δυναμώνει την άποψη σου. Η νηφαλιότητα του ανθρώπου που τα βλέπει από έξω δίνει στην άποψη του μεγαλύτερη βαρύτητα. Υγ: Με το να τον αντιμετοπίσεις σαν άρρωστο δεν... "του δίνεις συγχωροχάρτι". Απλά αντιμετοπίζεις τα πράγματα σε πιο πραγματική διάσταση. Έτσι και αλλιώς η πράξη του έχει σχέση με σένα επειδή ΕΤΥΧΕ να είσαι εσύ το θύμα. Δεν είναι προσωπικό. Για να σιγουρευτώ όμως ότι κατανοώ πως έφτασε στο σημείο αυτός ο άνθρωπος -για να προλάβω κάτι παρόμοιο-, πρέπει να ασχοληθώ με αυτόν. Αν τον στείλω στην φυλακή "να μην βλέπω τον πούστη", δικιά μου ανάγκη (αυτήν της κάποιας αίσθησης δικαίου και της μη αντοχής να αντιμετοπίζω τέτοιες καταστάσεις) εξυπηρετώ, δεν βοηθάω σε κάτι.
@ Alee Αγαπητέ/-ή, καταλαβαίνω απολύτως το σκεπτικό σας αλλά, δυστυχώς, δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στην προσπάθεια σωφρονισμού των εν ψυχρό δολοφόνων. Υπάρχουν εγκλήματα (μικροκλοπές, διακίνηση ναρκωτικών, χειροδικία κλπ) που μπορεί αν τις κάνει κανείς επειδή των έσπρωξαν η απελπισία, η ακραία ανάγκη, ένα βαρύ μεθύσι, κάτι. Το να λιώνεις εν ψυχρό το κρανίο ενός ανυπεράσπιστου ανθρώπου, όπως επίσης το να κακοποιείς παιδιά και άλλα παρόμοια εγκλήματα προϋποθέτουν ένα "κλικ" στον ανθρώπινο εγκέφαλο, που δεν έχω πειστεί ότι είναι αναστρέψιμο. Αν πρόκειται για αποδεδειγμένη ψυχασθένεια, εντάξει, ας μπει σε φρενοκομείο, ας του παρασχεθεί η κατάλληλη ιατρική βοήθεια, ανθρώπινες συνθήκες κράτησης κλπ. Αλλά όχι να ξανααμολυθεί στους δρόμους κάποια στιγμή. Θυμάμαι ότιαν έγινε το μακελειό με τον Μπρέιβικ, είχαν προβληματιστεί οι Νορβηγοί, επειδή ο και καλά σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει οδηγήσει τη νομοθεσία τους να μν προβλέπει καν ποινή άνω των 20 ετών. Αλλός ποιος λογικός άνθρωπος θέλει να ξαναβγεί στους δρόμους ο Μπρέιβικ, ακόμη και στα 90 του; Προσωπικά, άνθρωποι σαν αυτούς τους τρεις δεν θέλω να κυκλοφορούν στο δρόμο. Άνθρωποι όπως ο Γιώργος Ρουπακιάς (είχαμε νέα σοδειά στο τριήμερο μέχρι να ξαναγράψω) δεν θέλω να κυκλοφορούν στο δρόμο.Όσον αφορά στη θανατική ποινή, ομολογώ πως "άνθρωποι" όπως οι πέντε που προανέφερα δε μου γεννούν κανένα σεβασμό για τη ζωή τους, αφού πρώτοι εκείνοι δεν έδειξαν σεβασμό στη ζωή. Εντούτοις είμαι αντίθετη, όχι τόσο επειδή δε θέλω να εξομοιωθώ μαζί τους, αλλά κυρίως γιατί είναι μη αναστρέψιμη, και έχει επανειλλημένως συμβεί το τραγικό να αποδεικνύεται η αθωώτητα εκτελεσμένων καταδίκων (στις ΗΠΑ πχ). (Τώρα βέβαια όταν το έγκλημα έχει συμβεί μπροστά σε πολλούς μάρτυρες, όπως το Ρουπακιά και ακόμη περισσότερο του Μπρέιβικ, μπαίνει κανείς σε πειρασμό...)
Τι αποκτήνωση;; Μιλάμε για την προσωποποίηση της αμορφωσιάς και της εσχάτης επαρχιωτοσύνης! Ένας φαντάρος, ένας κτηνοτρόφος κι ένας άεργος που ολημερίς τα (την) έπιναν το βράδυ σκότωναν. Αν δεν ήταν ο γέρος θα ήταν κάποιος άλλος, αν δεν ήταν η Νεάπολη θα ήταν το τελεύταίο χωριό κάποιας Πτολεμαϊδας, κάποιας Ηγουμενίτσας και πάει κλαίγοντας...
Επαρχιωτοσυνη! (@sic?) Ενω εις την πρωτευουσα ουδέποτε κύριοι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο! Η Εστω και αν συνέβαινε οι δράστες θα είχαν και ενα μεταπτυχιακό τιτλο, το λιγοτερο.Πως κολλατε το κόμπλεξ σας μερικοί με κάθε ειδους γεγονος είναι άξιο μελέτης!
Κακά τα ψέματα, τα χειρότερα στην επαρχία γίνονται. Και η έλλειψη παιδείας είναι η Νο 1 αιτία. Και στις μεγαλουπόλεις γίνονται και οι διδακτορικοί σφάζουν. Δεν είπε κανείς το αντίθετο. Η πλειοψηφία, όμως, των ειδεχθέστερων εγκλημάτων σε απομονωμένα χωριά και τέρμα θεού γίνονται από άτομα πολύ χαμηλού έως μηδενικού μορφωτικού επιπέδου. Εκτός κι αν θέλουμε να δεχθούμε ότι τα εγκλήματα "υψηλής κοινωνίας" συγκαλύπτονται εσκεμμένα.Μα τι κόμπλεξ;; Την επαρχία πώς αλλιώς να την πεις;; Εξοχή;;
Έτσι είναι, pouftasamegerasime, και μάλιστα σύμφωνα με αυτό το οποίο λέτε: Στην Ελλάδα που είναι μια επαρχία στην οικουμένη, γίνονται πιο ειδεχθή εγκλήματα απ' ό,τι γίνονται στις Η.Π.Α. και τις λοιπές πρωτεύουσες του κόσμου.
Δηλαδή όταν διαβάζεις για "19χρονο φαντάρο" και "22χρονο κτηνοτρόφο", το μυαλό σου πάει μόνο σε "αμορφωσιά" και "επαρχιωτοσύνη" - καθόλου σε αφραγκία; Μην τρελαθούμε. Δεν είναι ούτε η έλλειψη παιδείας, ούτε τα κουρδιστά πορτοκάλια ο λόγος που έχουν αυξηθεί τόσο τα εγκλήματα κατά των ηλικιωμένων.
Μα τι λες;;! Κι όποιος είναι άφραγκος παίρνει ένα μαδέρι και σκοτώνει σκυλιά και μπουκάρει σε σπίτια και σαπίζει στο ξύλο κοιμώμενα γερόντια;; Ή μήπως δεν υπάρχουν άφραγκοι που βρήκαν τρόπο να ανοίξουν μισό βιβλίο, να πιάσουν μισή ανθρώπινη κουβέντα και να μην καταφύγουν στο έγκλημα;;
Δεν δικαιολογώ τα μπουμπούκια που σκότωσαν τον παππού, διαφωνώ με τις ερμηνείες που δίνετε εσύ και ο αρθρογράφος. Οι ληστείες μετά κακοποίησης ή/και δολοφονίας ηλικιωμένων έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο παντού στην Ελλάδα. Ποιος είναι ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά, η... επαρχιωτοσύνη των θυτών; Άκουσες "Κρήτη", άκουσες "κτηνοτρόφος" και αμέσως έβγαλες τα συμπεράσματά σου. (Που, εν πάση περιπτώσει, Άγιο Νικόλαο, Νεάπολη και Σίσι δεν τα λες και "βαθιά" Κρήτη.) Κάτσε να συνεχιστεί λίγο ακόμα το βιολί με την οικονομία, και θα δεις στην Αθήνα σκηνικά και συμπεριφορές που θα φύγεις νύχτα... με το "Νίκος Καζαντζάκης". ;)
Καλέ ναι η επαρχία επιλέγει την αμορφωσιά στην οποία βεβαίως την έχει καταδικάσει η πρωτεύουσα, όπου όλοι οι "πρωτευουσάνοι" είναι πεπολιτισμένοι, μορφωμένοι comme il faut αστοί, με τον Rousseau αγκαλιά, και την οικολογική ανησυχία να τους συνοδεύει στην τουαλέτα την δύσκολη εκείνη ώρα της αφοδεύσεως. Μην ξεχνάμε αγαπητέ/ή ούτε ξέρω τι είσαι, ούτε και με αφορά κιόλας, οτι η περίπτωσις Φραντζή συνέβη στην Αττική, η περίπτωσις Λυμπέρη επίσης, η εταιρεία δολοφόνων πολύ πιο σοφιστικέ από τους άλλους πάλι την αττική είχε ως έδρα. Α και θα το ξέχναγα στην Αττική ήταν και τα γραφεία της ιδιοκτήτριας εταιρείας του εξπρές Σαμινα, επίσης στην Αττική ευρίσκετο το χρέπι της Ρικομέξ!Κατά τα άλλα, ναι, όλα τα ειδεχθή εγκλήματα στην αμόρφωτη επαρχία συμβαίνουν.