Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας

0

Έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της street art στην Αθήνα. Ο Bleeps  έχει σχολιάσει μέσω της τέχνης του πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής. Τα χαρακτηριστικά παράθυρα που δημιουργεί σε περιοχές του Κέντρου έχουν προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία χρόνια. Παρατηρώ τις φωτογραφίες από τα νέα έργα που δημιούργησε στην Ισλανδία. Τον ρωτάω για την ιδέα πίσω από την νέα του δουλειά. Πως προσεγγίζεις ένα μη οικείο περιβάλλον;

«Λειτουργώ προσεγγίζοντας τον τόπο με διακριτικότητα και όχι τάση οικειοποίησης. Σχεδίασα ένα road trip και στο google earth ανίχνευα τις τοποθεσίες που μου δημιουργούσαν το ενδιαφέρον.» μου λέει και συνεχίζει μιλώντας μου για τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον της Ισλανδίας έγινε ο καμβάς της νέας του δουλειάς.

Σκέφτομαι να κάνω μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση.

«Σκέφτηκα τα παγκάκια κυρίως για να ενθέτω φράσεις, συμπαρασύροντας τον παρακείμενο τόπο. Από την άλλη τα wheat pastes μου επέτρεπαν πιο ελευθεριακή προσέγγιση», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Εternity and a day ©Bleeps

Η Ισλανδία μια χώρα με άγνωστη στους περισσότερους φυσική ομορφιά έχει κρυμμένα μυστικά. Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της;

«Η Ισλανδία έχει ως χώρα κάτι που ο υπόλοιπος κόσμος δεν κατανοεί. Είναι αραιοκατοικημένη κι αυτό της προσδίδει μια ποιότητα τόσο στη σχέση ατόμου με τον τόπο, όσο και με την υπαρξιακή διάσταση του αυτοπροσδιορισμού του. Το φυσικό κάλλος είναι πολύ υψηλό.» με διαβεβαιώνει ο Bleeps και συνεχίζει μιλώντας μου για την διαδρομή που ακολούθησε. «Με έναρξη στο Κέφλαβικ ταξιδέψαμε ως τα νοτιοανατολικά φιόρδ, κατόπιν ανεβήκαμε στο Aκουρέρι και ταξιδεύοντας μέσω του f35 (χωματόδρομος 200χλμ στα υψίπεδα) φτάσαμε ως το Ρέικιαβικ».

Τον ρωτάω εάν οι τελευταίες του δημιουργίες στην Ισλανδία είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο και το περιεχόμενο της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Μήπως θέλει να περάσει από τον κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό σε προσωπικά και φιλοσοφικά ζητήματα;

«Όχι απαραίτητα γιατί και στην Αθήνα χρησιμοποιούσα ως εφαλτήριο τα τρέχοντα θέματα για να εφορμήσω σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, αλλά και προσωπικές. Αυτό ενισχύθηκε με τα έργα στα παράθυρα που συνεχίζω, τα οποία δυστυχώς δεν μένουν ιδιαίτερα στη δημόσια θέα», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In favor of ignorance ©Bleeps

Στην Ισλανδία όμως δημιούργησε κάτι καινούριο. Οι λέξεις εμφανίζονται αυτόνομες. Τι ήθελε να πετύχει με αυτό;

«Ήθελα το εννοιολογικό στοιχείο να γίνει στοιχειό τελικά και αφομοιωμένο στο περιβάλλον να σηματοδοτήσει ένα κείμενο, το οποίο δεν εδράζεται σε μια δεδομένη επιφάνεια (πχ τοίχο), αλλά σε φόντο τελικά (διαβάζοντας την πλάτη σε ένα παγκάκι ο υποκείμενος χώρος αφομοιώνεται στον ορίζοντα ανάγνωσης). Η υπαρξιακή διάσταση των φράσεων και η εσωτερική αναζήτηση δένουν όπως το χέρι στο γάντι και για το λόγο αυτό τα τοπία της Ισλανδίας προσέφεραν τον ιδανικό καμβά. Το προσεχές διάστημα θα αρχίσω να εμφανίζω φράσεις και στην Αθήνα στα παγκάκια κυρίως των προαστίων», καταλήγει.

Τι ήταν αυτό όμως που τον εντυπωσίασε περισσότερο στην Ισλανδία;

«Είμαι λάτρης του αστικού ασκητισμού και όπως κατανοείς ο μικρός πληθυσμός σε συνδυασμό με το απόκοσμο τοπίο δημιουργούσαν τον ιδανικό συνδυασμό. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Είναι μοναδικής ομορφιάς τόπος», μου λέει ο Bleeps.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In reach of a starfish ©Bleeps

Στην Ισλανδία δεν είχε επαφή με την τοπική σκηνή καλλιτεχνών ενώ η γνώμη του για τα μεγάλης κλίμακας έργα που συνάντησε δεν είναι θετική.

«Δεν ήρθα σε επαφή με την τοπική σκηνή. Είδα μόνο στο Ρέικιαβικ μεγάλης κλίμακας αναθέσεις από αυτές που θυμίζουν διαφημίσεις. Δεν με γοητεύουν κι αντίστοιχες στην Αθήνα, που αποσκοπούν στο να ενισχύουν τα τουριστικά attractions».

Η σύντομη κουβέντα με έναν από τους πιο ενδιαφέροντες street artists που έχει η χώρα μας κλείνει με τα μελλοντικά του σχέδια. Τι καινούριο ετοιμάζει στην Αθήνα;

«Σκέφτομαι πέρα από αυτά που ανέφερα να κάνω και μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών (όπως ήδη πράττω στα δυτικά) και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση».

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The feast of ignorance ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The watermaid ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Self awareness © Bleeps
 

O Bleeps στην Ισλανδία

Info

Bleeps

Ταξίδια
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα Σαββατοκύριακο στο Ζαγόρι με τα «Τα Ψηλά Βουνά»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Τα Ψηλά Βουνά»: Μια ομάδα νέων κάνει πράξη την επανακατοίκηση των ορεινών περιοχών

Ένα Σαββατοκύριακο στο Ζαγόρι με την ομάδα που προσπαθεί να δημιουργήσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για μια αξιοβίωτη ζωή στις ορεινές κοινότητες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το σπάνιο, Παγκόσμιο Γεωπάρκο της Λέσβου- και οι θησαυροί του

Ταξίδια / Το σπάνιο Παγκόσμιο Γεωπάρκο της Λέσβου και οι θησαυροί του

Ένα μοναδικό ταξίδι στη Λέσβο μάς έφερε σε επαφή με αποκαλύψεις 20 εκατομμυρίων ετών, με τα θαύματα της φύσης ενός εκπληκτικού Γεωπάρκου, με ένα σπάνιο, αποτεφρωμένο δάσος και απανωτές εκπλήξεις.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μια οικογένεια, τρεις πιλότοι: Η τελευταία ημέρα ενός κυβερνήτη μετά από 21.000 ώρες στον αέρα

Ταξίδια / Μια οικογένεια, τρεις πιλότοι: Η τελευταία ημέρα ενός κυβερνήτη μετά από 21.000 ώρες στον αέρα

Το 1989, ο Τηλέμαχος Σινιόρος πέρασε τις εξετάσεις για να γίνει πιλότος στην τότε  Ολυμπιακή. Τριάντα πέντε χρόνια μετά, η AEGEAN τού επιφύλασσε μια ξεχωριστή έκπληξη για τη συνταξιοδότησή του, ενώ πλέον μπορεί να καμαρώνει τον γιο του ως κυβερνήτη της εταιρείας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης: Ο τόπος μου, οι Σέρρες

Γειτονιές της Ελλάδας / Τρία πράγματα οφείλεις να δοκιμάσεις στις Σέρρες: Μπουγάτσα, σουβλάκι και ακανέ

Ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης μένει στις Σέρρες από τότε που γεννήθηκε, με ένα μικρό διάλειμμα για σπουδές, και περιγράφει τα θετικά και τα αρνητικά της περιοχής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Πώς η ανάβαση στο Έβερεστ κατέληξε από ηρωικό κατόρθωμα σε μαζική μπίζνα

Ταξίδια / Πώς η ανάβαση στο Έβερεστ κατέληξε από ηρωικό κατόρθωμα σε μαζική μπίζνα

Η συντριπτική πλειονότητα των αναβατών είναι πελάτες που πληρώνουν εξαψήφια ποσά και μεταξύ αυτών που ανέβηκαν πρόσφατα στην «κορυφή του κόσμου» ήταν κάποιοι τυφλοί, δύο 13χρονοι, αρκετοί εβδομηντάρηδες, ακόμη και άτομα που είχαν υποστεί διπλό ακρωτηριασμό.
THE LIFO TEAM
«Το χωριό μου, ο Δεσύλλας Μεσσηνίας, είναι ένας μικρός κρυφός παράδεισος»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Το χωριό μου, ο Δεσύλλας Μεσσηνίας, είναι ένας μικρός κρυφός παράδεισος»

Ο Μάριος Γκρόγκος μιλά για τον τόπο του με την ανεμπόδιστη θέα στον μεσσηνιακό κάμπο, για ένα μέρος που πια έχει όλα κι όλα δύο μαγαζιά – έχει όμως και μια ομάδα κατοίκων που στήνει φεστιβάλ και εκθέσεις φωτογραφίας και ανανεώνει εθελοντικά την όψη του χωριού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Αβινιόν/Αρλ

Ταξίδια / Ένα road trip στην Αβινιόν των επτά Παπών και στην Αρλ του Βαν Γκογκ

Γοτθική αρχιτεκτονική, μια «δεύτερη Ρώμη», πολλά δωρεάν μουσεία, φοιτητές να πίνουν μπύρες σε ζωντανές πλατείες και φιλότεχνοι που αναζητούν την αύρα που ενέπνευσε τον Ολλανδό ζωγράφο, αλλά και τον Πικάσο και τον Γκογκέν. Δυο πόλεις που σε κάνουν να ξεχνάς με το ιστορικό τους κέντρο όλα τα βάσανα του ταξιδιού.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ