ΣΕΙΣΜΟΣ

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον Facebook Twitter
«Οι άνθρωποι τείνουν να παίρνουν σταδιακά τη μορφή του εσωτερικού τους κόσμου. Είναι το αντίθετο του Ντόριαν Γκρέι. Μεταμορφώνεσαι εξωτερικά σε αυτό που είσαι πραγματικά εντός σου...»
5

«Οι άνθρωποι τείνουν να παίρνουν σταδιακά τη μορφή του εσωτερικού τους κόσμου. Είναι το αντίθετο του Ντόριαν Γκρέι. Μεταμορφώνεσαι εξωτερικά σε αυτό που είσαι πραγματικά εντός σου...». Η Αντζέλικα Χιούστον στη μεγάλή συνέντευξη της που δημοσιεύεται αυτή τη βδομάδα στο περιοδικό New York, μιλά χωρίς φόβο και πάθος για τη ζωή της, από την εποχή που «βγήκε στο κλαρί» ως μοντέλο στην εφηβεία της μέχρι το σημερινό Χόιλιγουντ και το κίνημα #MeToo...

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον Facebook Twitter
Η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση στο A Walk With Love and Death (1969) του πατέρα της

Για τη σημερινή σχέση της με τα ναρκωτικά

Καπνίζω ακόμα φούντα, αλλά δεν τη θεωρώ κίνδυνο στην υγεία μου. Δεν μου αρέσουν τα «φαγώσιμα» [μανιτάρια κλπ] γιατί δρουν αργά και δεν έχεις ιδέα πού ακριβώς πάνε. Μπορεί να καταλήξεις στο κρεβάτι για τρεις μέρες. Δεν μπορώ να κάνω επικίνδυνα πράγματα πλέον. Ποτέ μου δεν κατάλαβα την έλξη του LSD. Μ' αρέσει να περνάω καλά, αλλά δεν είχα ποτέ διάθεση να χάνω το μυαλό μου...

Για τα δύο είδη κόκας που είχε ο Τζακ Νίκολσον σπίτι του: την καλή που είχε «κάτω» για τον ευρύτερο κύκλο καλεσμένων και την σπέσιαλ που είχε «πάνω» για τον ίδιο και τους πολύ οικείους του

Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ή να διαψεύσω αυτή τη φήμη. Το σίγουρο είναι ότι κυκλοφορούσε μια κοκαΐνη στα '70s που θα την χαρακτήριζα πολύ υψηλής ποιότητας. Ήταν σαν φαρμακευτική νιφάδα, σαν αφρός, ελαφριά και άκοπη.

Για την διαφορά καλής και κακής κοκαΐνης

Η κακή κοκαΐνη σε κάνει να νοιώθεις σκατά. Ο λόγος που σε κάνει να τρέχεις στην τουαλέτα είναι μάλλον επειδή είναι ψεκασμένη με καθαρτικό. Η πιο αγνή κοκαΐνη σου προσδίδει ένα πολύ ελαφρύ, αέρινο, καθαρό και εξαιρετικά ευχάριστο συναίσθημα. Στ' αλήθεια όμως, δεν υπάρχει «καλή κοκαΐνη». Δεν πιστεύω ότι είναι καλή ιδέα να κάνει κάποιος κόκα, έστω και περιστασιακά, για «αναψυχή».

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον Facebook Twitter
Με τον πατέρα της, Τζον Χιούστον, στην Ιρλανδία το 1967.

 

Για την σύλληψη της επειδή βρισκόταν στο σπίτι του Τζακ Νίκολσον όπου ο Ρόμαν Πολάνσκι κατηγορήθηκε ότι βίασε την 13χρονη Σαμάνθα Γκέιμερ

Κοίταξε να δεις... Αυτή η ιστορία θα μπορούσε να είχε συμβεί δέκα χρόνια πριν στην Αγγλία ή τη Γαλλία ή την Ιταλία ή την Ισπανία ή την Πορτογαλία και να μην είχε μάθει κανείς ποτέ τίποτα. Έτσι διασκέδαζαν αυτοί οι άντρες τότε. Ήταν σαν ένα κίνημα επιφανών playboys που δρούσαν στη Γαλλία όταν ήμουν μικρή – 15, 16 χρονών- και δούλευα στις πρώτες κολεξιόν μου ως μοντέλο. Πήγαινες στο Régine ή στο Castel στο Παρίσι και όλοι οι ώριμοι άντρες σου την έπεφταν. Το ίδιο σε οποιοδήποτε γνωστό κλαμπ της εποχής στην Ευρώπη. Ήταν σχεδόν "de rigeur" αυτή η δραστηριότητα για άντρες σαν τον Πολάνσκι που είχαν γαλουχηθεί με την ευρωπαϊκή νοοτροπία.

Για το κίνημα #MeToo και το «ανδρικό προνόμιο»

Υπάρχει πάντα το ανδρικό προνόμιο, το οποίο πιθανότατα παραμένει ισχυρότερο από οποιοδήποτε κίνημα #MeToo, διότι ξεκινά από την γέννηση του αρσενικού. Έχω έναν ανιψιό τριών χρονών που τις προάλλες ενώ ήμασταν στην παραλία, ήρθε προς το μέρος μου κρατώντας ένα μπαστούνι και μου ανακοίνωσε «είμαι ο αρχηγός του σύμπαντος». Τα κορίτσια δεν κάνουν τέτοια πράγματα.

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον Facebook Twitter
Με τον Τζακ Νίκολσον στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, 1971

 

Για την αντιπάθεια της στο πρόσωπο του Μπιλ Μάρεϊ

Όταν είχαμε συνεργαστεί στο The Life Aquatic του Γουές Άντερσον, ήταν φριχτός μαζί μου. Δεν ξέρω τι πρόβλημα είχε. Την πρώτη εβδομάδα των γυρισμάτων ήμασταν όλοι σ΄ ένα μικρό ξενοδοχείο και ο Μπιλ Μάρεϊ προσκάλεσε σε δείπνο όλο το καστ εκτός από μένα. Τέτοιες μικροπρέπειες...

Για την σχέση της με τον «ψυχοπαθή» Ράιαν Ο' Νιλ

Θυμάμαι μια φορά φιλιόμαστε για έξι ώρες πάνω σ΄ ένα τραπέζι σπίτι του. Αλλά συμπεριφερόταν σαν ψυχοπαθής. Μια φορά μου έριξε κουτουλιά. Πήρε το κεφάλι μου στα χέρια του και με κουτούλησε με όλη του τη δύναμη επειδή με έψαχνε και δεν με έβρισκε σ΄ ένα πάρτι. Είναι – ή μάλλον ήταν, δεν μπορώ να είμαι σίγουρη για την τρέχουσα κατάστασή του – ένα βαθιά διαταραγμένο άτομο.

Σεξ, ναρκωτικά και #MeToo: Η εξομολόγηση της Αντζέλικα Χιούστον Facebook Twitter
Με το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου που κέρδισε το 1996 για την ερμηνεία της στην 'Τιμή των Πρίτζι".

 

Για τον λόγο που δεν εμφανίζεται πια στην οθόνη ο Τζακ Νίκολσον

Από τη στιγμή που δεν του προσφέρουν κάποιον αντίστοιχα συναρπαστικό με το παρελθόν του ρόλο, γιατί να το κάνει; Έχει αρκετά λεφτά για να ζήσει πλουσιοπάροχα τρεις ζωές. Προσωπικά δεν θα ήθελα να τον δω να παίζει στο επίπεδο ρόλων που αποδέχεται εδώ και χρόνια ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Απορώ πώς το κάνει. Πού τα χαλάει τα λεφτά; Στο Nobu που είναι ιδιοκτησία του ή στο Φεστιβάλ της Tribeca που ίδρυσε; Δε νομίζω. Ίσως στις διατροφές που πληρώνει στις πρώην συζύγους του, αλλά και πάλι...

Για τον πατέρα της, Τζον Χιούστον

Αν ήταν αλκοολικός; Δε νομίζω. Σαφώς ήταν κάποιος που του άρεσε να πίνει στο τέλος της μέρας. Χαρακτηρίζουμε αλκοολικούς τέτοιους ανθρώπους; Ποτέ μου δεν κατάλαβα. Σύμφωνα με τον ορισμό των Ανώνυμων Αλκοολικών, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αλκοολικός. Σύμφωνα με οποιονδήποτε σχεδόν Ιρλανδό, ήταν απλά ένας μέτριος πότης.

Με στοιχεία από το New York

Οθόνες
5

ΣΕΙΣΜΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Επίσης, μπράβο της που παραδέχεται ότι υπάρχει το ανδρικό προνόμιο, αλλά κάνει λάθος αν πιστεύει ότι η αιτία της ύπαρξης του είναι βιολογική (άρα δεν μπορεί να αλλάξει). Η αιτία της ύπαρξης του ανδρικού προνομίου είναι κοινωνική (άρα μπορεί να αλλάξει) και ένα παιδί τριών χρονών έχει ήδη διαμορφώσει χαρακτήρα μέσα από τα κοινωνικά πρότυπα που του επιβάλλονται ώστε να φέρεται ανάλογα.
ειναι σχεδον γοητευτικο το γεγονος οτι στο τελος καθε μεγαλης ιδεολογικης αφηγησης κρυβεται ενα ανομολογητος δυισμος, αλλο ψυχη αλλο σωμα, αλλο εγκεφαλος αλλο συνειδηση. Δεν θα μπω σε λεπτομερειες αλλα με αρχες εξελικτικης βιολογίας η βεβαιοτητα αυτής της αποψης είναι σχεδον αντιεπιστημονική.
Πολύ καλά κάνει και μιλάει ανοιχτά για το ότι οι μεσήλικες πήγαιναν συνέχεια με ανήλικες, με αφορμή την υπόθεση Πολάνσκι. Δεν βλέπω όμως να καταδικάζει το φαινόμενο, μάλλον σαν να το δικαιολογεί μου φαίνεται.