Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο

2

O Moe Zoyari είναι ένας Ιρανό- Αμερικανός φωτογράφος. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει πολύ νέος, εστιάζοντας το έργο του στο πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, καθώς και τις φυσικές και πολιτικές αναταραχές της περιοχής και σταδιακά άρχισε να επεκτείνει τον κύκλο του φωτογραφικού του ενδιαφέροντος καλύπτοντας γεγονότα από τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί στο Newsweek, τους Time, το Le Figaro και σε πολλά άλλα. Σήμερα ζει στις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ προέκυψε μέσα ένα ταξίδι 44 ημερών που έκανε στο Αφγανιστάν και συγκεκριμένα στις πόλεις Kabul, Herat και Mezar-e-Sharif ως δημοσιογράφος του στρατού των ΗΠΑ. 

Η συνέντευξη στο LIFO.gr

—Πώς θα παρουσιάζατε τον εαυτό σας στο κοινό μας;

Είμαι ένας ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ που εκπροσωπείται από την Redux Pictures. Συνεργάζομαι συχνά με την United Press International (UPI) και γράφω φωτογραφικά άρθρα για την Γερμανική Deutsche Welle. 

—Γιατί επιλέξατε το Αφγανιστάν ως θεματική;

Το Αφγανιστάν είναι γειτονική χώρα της πατρίδας μου, του Ιράν και μιλάμε την ίδια γλώσσα. Και αυτά σε σχέση με τα φωτογραφικά μου ενδιαφέροντα, ήταν δύο πολύ καλοί λόγοι για να επισκεφθώ τη χώρα και να γνωρίσω τους ανθρώπους της. Οι περισσότερες εικόνες που έχουμε από το Αφγανιστάν σχετίζονται με τον πόλεμο. Εγώ ήθελα να δείξω κάτι διαφορετικό, κάτι θετικό. Για τους Αφγανούς η ζωή είναι πολύ δύσκολη εδώ και κάποιες δεκαετίες, αλλά εγώ αυτό που διέκρινα πώς υπάρχει, ήταν η ελπίδα. Οι άνθρωποι ακόμα ελπίζουν.

—Ως Ιρανο-Αμερικανός πολίτης, αλλά και ως φωτογράφος έχετε γνωρίσει καλά και τις δύο κουλτούρες. Ποια θεωρείτε ότι είναι η κυρίαρχη διαφορά τους;

Υπάρχουν διαφορές, όπως υπάρχουν και ομοιότητες. Θεωρώ ότι τόσο η Ιρανική όσο και η Αμερικανική κοινωνία υποφέρουν από τις κυβερνήσεις τους. Από τη μία πλευρά υπάρχει μια κυβέρνηση που εκπλήσσει τους πολίτες της με πολλούς τρόπους: επιβάλλοντας τη μαντίλα στις γυναίκες, απαγορεύοντας την πρόσβαση στο διαδίκτυο ή -αν θέλετε πιστέψτε το- απαγορεύοντας πρόσφατα στις γυναίκες να ποδηλατούν δημόσια ή παρουσία ξένων. Και από την άλλη, υπάρχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ που ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για πολέμους, αντί να χρηματοδοτήσει την εκπαίδευση, το σύστημα υγείας της ή τα μέσα μεταφοράς της για να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών της. Πιστεύω ότι αν οι δύο χώρες κοιτάξουν καθαρά η μία την άλλη θα καταλάβουν ότι έχουν περισσότερα κοινά απ' αυτά που παρουσιάζουν τα media. 

—Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Το επόμενο μου πρότζεκτ θα είναι στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Σχεδιάζω να βρίσκομαι εκεί την επόμενη εβδομάδα και να μείνω ένα μήνα φωτογραφίζοντας τη νυχτερινή ζωή και των δύο πλευρών ελπίζοντας να δείξω ότι η ζωή συνεχίζεται. Και αν τα καταφέρω θα επιστρέψω στο Αφγανιστάν για να δουλέψω ένα θέμα σχετικό με κάποια μουσικά συγκροτήματα που τώρα έχουν αρχίσει να δημιουργούνται εκεί. 

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari


Instagram page @Moe_Zoyari

Twitter account: @Photomohammad ,

Facebook Page: fb.com/aPhotoJournalist 

2

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ