«Ήττα» για την κυβέρνηση χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης το ενδεχόμενο να κριθεί αντισυνταγματικός ο νόμος για τα κανάλια.
Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο υπουργός τόνισε δε ότι εάν ο νόμος κριθεί αντισυνταγματικός το τηλεοπτικό τοπίο θα επιστρέψει στο προγενέστερο καθεστώς, το οποίο και χαρακτήρισε καθεστώς «ασυδοσίας» και «κιτρινισμού».
Ο κ. Φίλης είπε ακόμη πως το Συμβούλιο της Επικρατείας πρέπει να εργαστεί «ανεπηρέαστο», όμως αρνήθηκε ότι υπάρχουν κυβερνητικές παρεμβάσεις για να υπάρξει απόφαση υπέρ της συνταγματικότητας του νόμου Παππά.
Αντίθετα, κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία και τον πρόεδρό της Κυριάκο Μητσοτάκη για «ομοβροντία εκβιαστικών δηλώσεων» με στόχο τη Δικαιοσύνη.
Ο υπουργός Παιδείας διαφώνησε ότι το πρωτοσέλιδο της «Αυγής», που δημοσίευσε προσωπικές επικοινωνίες του αντιπροέδρου του ΣτΕ, επηρεάζει την υπόθεση. Υποστήριξε πως είναι ένα προσωπικό θέμα που αφορά έναν δικαστή, και συνεπώς δεν μπορεί να επηρεάζει ολόκληρο το σώμα.
Όσον αφορά τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, ο κ. Φίλης φάνηκε να υποχωρεί από την αρχική θέση κυβέρνησης για επανακατάθεση της τροπολογίας που θα ρίχνει «μαύρο» στα μη αδειοδοτημένα κανάλια εντός πέντε ημερών από τη σχετική υπουργική απόφαση.
Όπως είπε, η κυβέρνηση δεν πρέπει να κινηθεί βιαστικά και εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, και για αυτό τον λόγο δεν έχει καταθέσει εκ νέου την επίμαχη τροπολογία.
Όσον αφορά τη σχέση της Πολιτείας με την Εκκλησία, που έχει δοκιμαστεί από το ενδεχόμενο αλλαγών στη διδασκαλία των Θρησκευτικών, ο κ. Φίλης είπε ότι δεν είναι στον πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης να προβεί σε δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό κράτους και Εκκλησίας.
Για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα διαβεβαίωσε ότι θα έχουν αποφασιστεί έως την άνοιξη και σημείωσε ότι δεν θα αφορούν τους μαθητές που σήμερα είναι στο Λύκειο. Κάλεσε την ΟΛΜΕ να προσέλθει με παραγωγικές προτάσεις για αλλαγές και κυρίως για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού όλοι θεωρούν ότι το σημερινό σύστημα δεν είναι καλό.
Είπε πως κανένα σχολείο δεν υπολειτουργεί και πως τα κενά καλύπτονται καθημερινά με αναπληρωτές, με βάση τα στοιχεία που στέλνουν οι υπηρεσίες, ανάλογα με τις επιλογές που κάνουν αυτήν την περίοδο οι μαθητές.