Στη λίστα με τα μέρη όπου είναι πιθανότερο να δεις κόσμο να αθλείται, τα social media είναι ίσως δεύτερα στη σειρά μετά το γυμναστήριο.
Η Tricia Burke, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος επικοινωνιακών σπουδών στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Σαν Μάρκος ήθελε να μάθει γιατί συμβαίνει αυτό και τι ακριβώς προκαλούν στον ψυχισμό κάποιου όλες αυτές οι selfies άλλων να αθλούνται.
Μαζί με τον Stephen Rains από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα εξέτασαν 230 άτομα, ενεργά στα social media, για τις σκέψεις τους σχετικά με την υγεία τους, την φυσική τους κατάσταση και το βάρος, πόσο συχνά εμφανίζονταν αναρτήσεις γυμναστικής στο timeline τους, ποιοι έκαναν τέτοια ποστ, την τάση τους να συγκρίνουν τους εαυτούς τους με άλλους κλπ.
Συγκριτικά με όσους δεν έβλεπαν πολλά fitness ποστ, εκείνοι που «βάλλονταν» από updates γυμναστικής έτειναν περισσότερο να ανησυχούν για το βάρος τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερη αυτοεκτίμηση. Μάλιστα το φαινόμενο ήταν πιο έντονο όταν ο "θεατής" έβλεπε στον εαυτό του ομοιότητες με εκείνον που είχε κάνει το ποστ.
Δηλαδή αν θεωρούσε πως έμοιαζε με τον άτομο που έβλεπε σε κάποια ανάρτηση, έτεινε να κάνει περισσότερες συγκρίσεις σχετικά με το βάρος, τις ικανότητες και την φυσική κατάσταση.
Βέβαια τα συμπεράσματα δεν ήταν μόνο αρνητικά, αφού πολλοί απάντησαν πως το να κάνουν «ανοδικές» κοινωνικές συγκρίσεις, δηλαδή να συγκρίνουν τους εαυτούς τους με άτομα που θεωρούν καλύτερα και τα οποία βλέπουν σε αναρτήσεις με fitness περιεχόμενο, τους έκανε να αντιλαμβάνονται πιο θετικά την άσκηση.
«Εννοείται πω λειτουργεί και ως κίνητρο», σχολίασε η Burke, επισημαίνοντας ωστόσο πως ο μέσος χρήστης στα social media δεν έχει επίγνωση της επίδρασης που έχουν τέτοια ποστ στον ψυχισμό του και αντίκτυπος διαφέρει από άτομο σε άτομο.
«Πολλοί από εμάς απλώς σκρολάρουμε και παρακολουθούμε παθητικά κάποια πράγματα. Μπορεί να μην συνειδητοποιούμε καν πως τα εσωτερικεύουμε και πως αυτό μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας», προσθέτει.
Με πληροφορίες από Time