«Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Οι Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων.
0

Οι youtubers Unboxholics κάνουν τη μετάβαση στο σινεμά με μια chill παράσταση για δύο πρόσωπα, ένα δράμα φρίκης στα δάση μεταξύ πένθιμης πραγματικότητας και απειλητικής φαντασίας. Σε ένα βορειοελλαδίτικο, εκτός πολιτισμού και επικοινωνίας cabin in the woods, χωρίς ωστόσο το γνώριμο meta-χιούμορ και το πολυπρόσωπο, αναλώσιμο καστ που συνοδεύει το είδος, μια αναστατωμένη γυναίκα σπάει την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα ενός μοναχικού άνδρα, χτυπώντας ασθμαίνοντας και κραυγάζοντας από τον φόβο την πόρτα του αργά το βράδυ και ζητώντας επειγόντως να μπει, για να σωθεί.

Είναι βιολόγος και είχε κατασκηνώσει μαζί με τρεις φίλους της, οι οποίοι ωστόσο εξαφανίστηκαν μετά την επίθεση κάποιου ανεξακρίβωτης ταυτότητας «πλάσματος», όσο μυστηριωδώς έχουν χαθεί και όλα τα ίχνη τους, όπως διαπιστώνουν μαζί κατά την επίσκεψή τους στο ξέφωτο το επόμενο πρωινό. Σε σταδιακές φάσεις αμοιβαίας εξομολόγησης αποκαλύπτεται πως ο άνδρας έχει χάσει τον γιο του και η γυναίκα έχει παρελθόν κακοποίησης. Και παρά τις επίμονες παραινέσεις του να τον αφήσει στην ησυχία του, εκείνη παραμένει στο σπίτι παρατηρώντας και προκαλώντας, μέχρι τα ανεξήγητα φαινόμενα να ενταθούν και να επέλθει η κάθαρση.

Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές «Μην ανοίγεις την πόρτα» ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Τα ερωτήματα είναι πολλά: εφόσον η αναγκαστική συνύπαρξή τους κάτω από την ίδια στέγη φαντάζει ασύμβατη και μυρίζει μπαρούτι, ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Γνωρίζονται, και αν ναι, σε ποια διάσταση; Εν τέλει, βλέπουμε ένα όνειρο να εξελίσσεται σε μετέωρα βήματα ή τη Νέμεση που ήρθε να βάλει την τάξη; (φυσικά, οι απαντήσεις σηκώνουν συζήτηση και κάποιες από αυτές συνοψίζονται στους στίχους του έξοχου κομματιού «Close to you» των τίτλων τέλους από την Kid Moxie που συμπλήρωσε τη μουσική με ένα Vangelis επηρεασμένο σκορ). 

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Πλάνο από τα γυρίσματα της ταινίας

Χωρίς συγκεκριμένο λόγο, μια και δεν πρόκειται για είδος που χρειάζεται υπερβολικό προϋπολογισμό και ειδικευμένη τεχνολογία, το horror δεν έχει ευδοκιμήσει στην ελληνική γλώσσα – οι λιγοστές απόπειρες είναι αγγλόφωνες και οι υπόλοιπες εμπίπτουν στην κατηγορία του θρίλερ ή του φανταστικού. Ο Σάκης Καρπάς, που πρωταγωνιστεί μαζί με τη Φωτεινή Λεβογιάννη, μαζί με τον Αλέξανδρο Καρπά, γνωστοί και ως Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων βασανισμένων από τα ανεπούλωτα τραύματά τους, που ψάχνουν τη λύτρωση σε ένα σκηνικό μεταφυσικής αγωνίας.

Στη διαδρομή ανατρέπουν μερικά αναμενόμενα κλισέ: δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε και το δάσος δεν αποτελεί την εύκολη λύση που δίνει ο προφανής συμβολισμός του αλλά έναν καλά σχεδιασμένο αντιπερισπασμό για το καταφύγιο των χαμένων ψυχών, δηλαδή την καλύβα των επώδυνων αναμνήσεων.

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε

Επιπρόσθετα, αφήνουν τον θεατή να βρει τον δικό του χρόνο μέσα στην ταινία, να εξερευνήσει και να μπει στο κλίμα με understated ηχητικό τοπίο και ενότητα χώρου, κρατώντας σταθερή τη φιλμική αντικειμενικότητα σε αντίθεση με τη διάδραση που συχνά συνυφαίνεται με τα RPG βιντεοπαιχνίδια του αντίστοιχου είδους και τις φωτεινές πηγές που παρακολουθούνται αντί να ακολουθούνται. Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές Μην ανοίγεις την πόρτα ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας (μια οικειότητα με όλο το σκηνικό και τις καταστάσεις που προκύπτουν) με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Οι Unboxholics ανοίγουν, αργά και βασανιστικά, το κουτί του dread και η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 

Μην ανοίγεις την πόρτα - τρέιλερ

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ