Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Ο Βέρνερ Χέρτζογκ στα γυρίσματα της ταινίας “Lebenszeichen”
1

Έμαθα για τον Βέρνερ Χέρτζογκ μέσα από τη μουσική – δεν είναι κάτι πρωτόφαντο, συμβαίνει. Εννοώ πως πρώτα άκουσα τα σάουντρακ, που είχαν γράψει για διάφορες ταινίες του οι krautrockers Popol Vuh και μετά, παρακινούμενος από τις μουσικές, αναζήτησα τα αντίστοιχα φιλμ.

Με άλλα λόγια ήταν οι synth ήχοι τού γερμανικού γκρουπ που με είχαν σημαδέψει εκεί στα μέσα του ’80. Και αναφέρομαι, βασικά, στα άλμπουμ “Aguirre”, “Herz aus Glas” και “Fitzcarraldo”, που από μόνα τους είχαν τη δύναμη να σε μεταφέρουν σ’ ένα εξώκοσμο, φανταστικό σύμπαν. Ανάλογες, φυσικά, ήταν και οι ταινίες τού Χέρτζογκ. Ουδεμία σχέση, θέλω να πω, με το σινεμά της γενιάς του (Βιμ Βέντερς, Φόλκερ Σλέντορφ, Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, Μαργκαρέτε Φον Τρότα κ.ά.).

Ήταν ο λεγόμενος «νέος γερμανικός κινηματογράφος», που έκανε αισθητή την παρουσία του στα φεστιβάλ και τις αίθουσες (στα χρόνια του ’70 κυρίως), επιχειρώντας, κατά πρώτον, να ξεπλύνει από πάνω του την ντροπή του πολέμου, αρθρώνοντας ένα λόγο συχνά πολιτικό, ή, ακόμη καλύτερα, με την ευρύτερη έννοια πολιτικό, εξετάζοντας τον άνθρωπο και τις ανθρώπινες σχέσεις (κοινωνικές, ερωτικές κ.λπ.) μέσα από το πλέγμα τού νέου αστικού αποσυντονισμού, που εγκλώβιζε τον πρωταγωνιστή, συχνά, στην προσωπική/ εσωτερική μοναξιά του.

Το "Lebenszeichen" κατέκτησε την «αργυρή άρκτο» της Κριτικής Επιτροπής του 18ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου το καλοκαίρι του 1968, κάνοντας το όνομα του Βέρνερ Χέρτζογκ παγκοσμίως γνωστό.

Έτσι, ακόμη και στον μεταφυσικό, κατά βάση, Χέρτζογκ, ήταν εκείνη ακριβώς η μοναξιά, που οδηγούσε τον κονκισταδόρ Αγκίρε/ Κλάους Κίνσκι στο δρόμο προς την καταστροφή.

Αυτή η παράνοια, αυτή η εμμονή στον ιδιωτικό χώρο, με συνέπειες που διαχέονταν στον κοινωνικό, πυροδοτεί το έργο του Βέρνερ Χέρτζογκ από το ξεκίνημά του, από τις πρώτες κιόλας… ελληνικές ταινίες του.

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Lebenszeichen

Ο Χέρτζογκ ήταν επηρεασμένος από τη ζωή και τα κατορθώματα του παππού του Ρούντολφ Χέρτζογκ, που ήταν αρχαιολόγος και ιστορικός της Ιατρικής και ο οποίος είχε ανακαλύψει το Ασκληπιείο της Κω, στα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα. Έτσι, μεγαλώνοντας, θέλησε να βρεθεί στα χώματα που είχε πατήσει δεκαετίες πριν ο πρόγονός του. Όπως είχε πει και ο ίδιος ο γερμανός σκηνοθέτης, που έχει γεννηθεί το 1942 (camerastyloonline):

«Όταν ήμουν 15 ετών, είχα ξεκινήσει να επισκεφτώ την Ελλάδα για ν’ ακολουθήσω τα χνάρια του παππού μου, που ήταν αρχαιολόγος στην Κω. Έφτασα στη Θεσσαλονίκη έπειτα από ολονύχτιο ταξίδι με οτοστόπ, ωστόσο ενώ βρισκόμουν περίπου εκατό μέτρα από την προκυμαία, ξαφνικά άρχισε να αιμορραγεί η μύτη μου. Μια κυρία που έμενε σε ένα κοντινό διαμέρισμα με είδε, μου έφερε μια πετσέτα για να σταματήσει η ρινορραγία, με περιέθαλψε και μου πρόσφερε καφέ. Αυτή ήταν η πρώτη μου εντύπωση από την Ελλάδα και από τη Θεσσαλονίκη. Γύρισα την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου, το “Σημάδια Ζωής”, στην Κω και την Κρήτη, ενώ επίσης έχω κάνει και μια ταινία μικρού μήκους στα ελληνικά».

O Χέρτζογκ είχε βάλει στόχο να γυρίσει στην Ελλάδα την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του “Lebenszeichen” (Σημάδια Ζωής) ήδη από τις αρχές του ’67, αλλά τον πρόλαβε το πραξικόπημα. Όπως διαβάζουμε στο βιβλίο τού Moritz Holfelder “Werner Herzog/ Die Biografie” [LangenMüller, München 2012]:

«Τον Απρίλιο του 1967, λίγες βδομάδες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, ένα πραξικόπημα στην Ελλάδα φέρνει τον στρατό στην κυβέρνηση. Σχεδόν όλες οι άδειες για τις λήψεις που είχαν δοθεί στον Χέρτζογκ δεν ίσχυαν πλέον, επειδή το παλιό κάστρο της Κω, που ήταν ο βασικός χώρος γυρισμάτων είχε μετατραπεί σε στρατιωτική εγκατάσταση (έτσι του είπαν). Τότε ο Χέρτζογκ ζήτησε από τον δήμαρχο του νησιού να παρέμβει, δηλώνοντας πως ο ίδιος, ως σκηνοθέτης, δεν ενδιαφερόταν για τα στρατιωτικά μυστικά, και πως κάτι τέτοιο, τέλος πάντων, ήταν κατανοητό. Παρά ταύτα ο τοπικός διοικητής δεν υποχωρούσε, αρνούμενος επανειλημμένα να δώσει την άδεια. Όμως ο Χέρτζογκ δεν το έβαλε κάτω. Άρχισε να γυρίζει την ταινία, λέγοντας πως θα σταματούσε μόνο σε περίπτωση σύλληψής του. Τότε ο δήμαρχος εμφανίστηκε στο πλατώ, επιλήφθηκε του θέματος… και χορηγήθηκε τελικά η άδεια».

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Lebenszeichen
Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Lebenszeichen

Ποιο ήταν το στόρι της ταινίας;

Είμαστε στα χρόνια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου κι ένας γερμανός αλεξιπτωτιστής, ο Στρότσεκ (Peter Brogle) τραυματίζεται και μεταφέρεται για να αναρρώσει σ’ ένα ελληνικό νησί, μαζί με τη γυναίκα του Νόρα (Αθηνά Ζαχαροπούλου) και δύο στρατιώτες, τον βίαιο και παρορμητικό Μάινχαρντ (Wolfgang Reichmann) και τον χαμηλών τόνων Μπέκερ (Wolfgang von Ungern-Sternberg). Όλοι αυτοί κατασκηνώνουν σ’ ένα παλιό φρούριο (σ.σ. γυρίσματα στο κάστρο της Κω), το οποίο χρησιμοποιείται και σαν αποθήκη πυρομαχικών. Στην πορεία όμως κάτι δεν πάει καλά. Η ομάδα αρχίζει να χάνει την εξωτερική συνοχή και την εσωτερική ισορροπία της, εμφανίζοντας κάποια σημάδια ψυχικής διάλυσης, με τον Στρότσεκ να επηρεάζεται περισσότερο απ’ όλους. Η δύναμη μιας φυσικής εικόνας από ψηλά (σ.σ. γυρίσματα στο οροπέδιο Λασιθίου με τους εκατοντάδες ανεμόμυλους) του παίρνει το μυαλό. Κλείνεται στο κάστρο και αρχίζει να συμπεριφέρεται πέρα από κάθε λογική.

Φυσικά στο φιλμ υπάρχουν κι άλλοι ρόλοι κι ένας απ’ αυτούς (ο πιανίστας) φυλάγεται για τον Florian Fricke. Ποιος ήταν αυτός; Ο άνθρωπος, που θα ξεκινούσε λίγο αργότερα (1969) τους Popol Vuh, το γερμανικό συγκρότημα που συνδέθηκε από πολύ νωρίς με τα σάουντρακ ταινιών του Βέρνερ Χέρτζογκ (Αγκίρε, Καρδιά από Γυαλί, Νοσφεράτου, Φιτζκαράλντο, Κόμπρα Βέρντε…), δημιουργώντας τον δικό του ηχητικό κόσμο (ηλεκτρονική μουσική, με χρήση κρουστών κ.λπ. απόλυτης κοσμικής διάστασης).

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Ο Florian Fricke, μετέπειτα ιδρυτικό μέλος των Popol Vuh, στην ταινία “Lebenszeichen”

Για το σάουντρακ του “Lebenszeichen”, όμως, ο Χέρτζογκ θα συνεργαζόταν με τον Σταύρο Ξαρχάκο! Πώς είχε γίνει η γνωριμία δεν ξέρω. Ο Ξαρχάκος, πάντως, ετοίμασε γνωστά (παραλλαγές στη μελωδία τού «Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι») όπως και πρωτότυπα θέματα, δημιουργώντας μιαν ελληνοπρεπέστατη συνοδεία, ντύνοντας τις άψογα φιλμαρισμένες ασπρόμαυρες εικόνες τού τοπίου της Κω με τον πρέποντα τρόπο. Φερ’ ειπείν η σκηνή λίγων δευτερολέπτων προς το τέλος, με τα πυροτεχνήματα που εκτοξεύει ο Στρότσεκ από το κάστρο, έχει τη δική της ομορφιά, με τη μουσική τού Ξαρχάκου να την απογειώνει.

Το “Lebenszeichen” δεν ήταν μια ταινία που πέρασε απαρατήρητη στην εποχή της. Κατέκτησε την «αργυρή άρκτο» της Κριτικής Επιτροπής του 18ουΔιεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου το καλοκαίρι του 1968, κάνοντας το όνομα του Βέρνερ Χέρτζογκ παγκοσμίως γνωστό, οδηγώντας τη θρυλική γερμανο-γαλλίδα κριτικό Lotte Eisner να μιλήσει για μια «αληθινή ταινία», που έπιανε το νήμα της γερμανικής κινηματογραφίας από την δεκαετία του ’20 –τόσο παλιά– πριν το κόψουν οι Ναζί.

 

Lebenszeichen (1968) Trailer

Αυτή είναι, όμως, η μισή ιστορία…

Καθώς ο Βέρνερ Χέρτζογκ θα βρεθεί στην Κρήτη για τα γυρίσματα του “Lebenszeichen” θα προλάβει να γυρίσει ένα ακόμη φιλμ, μικρού μήκους αυτή τη φορά, που είχε τίτλο “Letzte Worte” (Τελευταία Λόγια)  και το οποίο διαρκούσε μόλις 13 λεπτά. Τι είχε συμβεί;

Ο Χέρτζογκ, στο λίγο διάστημα που έμεινε στην Κρήτη, στο Λασίθι, θα πρέπει να είχε πληροφορηθεί για την Σπιναλόγκα, το νησί που λειτούργησε για δεκαετίες (1905-1957) ως λεπροκομείο, ενώ θα πρέπει να άκουσε και την ιστορία του λυράρη που αποφάσισε να παραμείνει στην Σπιναλόγκα και μετά το κλείσιμό της, επιμένοντας να ζήσει στον τόπο που βρέθηκε για πολλά χρόνια, ως ασθενής, παντελώς μόνος του – μέχρι να τον φέρουν δια της βίας οι χωροφύλακες απέναντι, στην Κρήτη.

Αυτήν ακριβώς την ιστορία θέλησε να μετατρέψει σε ταινία ο Γερμανός. Βρήκε λοιπόν έναν ξακουστό λυράρη της περιοχής, τον Αντώνη Παπαδάκη ή Καρεκλά, πείθοντάς τον να υποδυθεί τον άγνωστο λυράρη. Άλλοι λένε ότι ο Καρεκλάς ήταν ο πραγματικός «τελευταίος λυράρης» της Σπιναλόγκας, πράγμα μάλλον αδύνατο, άλλοι λένε πως είχε περάσει/μείνει στην Σπιναλόγκα όχι ως λεπρός, αλλά ως επισκέπτης, ενώ άλλοι λένε πως απλώς υποδύθηκε ένα ρόλο, όντας κι εκείνος ένας από τους μεγαλύτερους λυράρηδες της εποχής του.

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Letzte Worte

Για τον Αντώνη Καρεκλά είχα πρωτοδιαβάσει το 1994 στην εξαιρετική έκδοση των 10 CD «Οι Πρωτομάστορες» [Αεράκης/ Κρητικό Μουσικό Εργαστήρι] και βεβαίως είχα ακούσει τα πέντε κομμάτια του, που καταγράφονταν εκεί από τις 78 στροφές («Σταφιδιανός», «Ρεθεμνιώτικα πεντοζάλια», «Συρτό Καρεκλά», «Ρεθεμνιώτικος συρτός», «Σούστα»). Θέλω να μεταφέρω εκείνο το βιογραφικό, στο οποίο, σημειωτέον, δεν αναφέρεται τίποτα περί Σπιναλόγκας…

«Ο Αντώνης Καρεκλάς γεννήθηκε στα Περιβόλια Ρεθύμνου στα 1893. Άρχισε να ασχολείται με τη λύρα από μικρό παιδί, και ήταν ένας από τους πρώτους λυράρηδες της εποχής του στην περιοχή του Ρεθύμνου, και με την μεγαλύτερη ίσως προσφορά στην διάδοση και καθιέρωση της λύρας στην κεντρική Κρήτη.

 Πρωτόπαιξε λύρα σε μια εποχή που το λαούτο δεν είχε ακόμα καθιερωθεί ως συνοδευτικό όργανο της λύρας στην Κρήτη και στις εμφανίσεις του χρησιμοποιούσε το μπουλγαρί, όργανο δημοφιλέστατο την εποχή εκείνη στην περιοχή του Ρεθύμνου.

 Ο Αντώνης Καρεκλάς με συνοδεία λαούτου έπαιξε για πρώτη φορά στα 1928 με τον περίφημο λαουτιέρη της εποχής Σταύρο Ψυλλάκη ή Ψύλλο. Στα πρώτα του γλέντια τον συνόδευαν οι μπουλγαρίστες Γιώργης Αγιούτης και Βλαδίμηρος, και λίγο αργότερα, μαθητής ακόμα στο μπουλγαρί, ο Στέλιος Φουσταλιέρης που ήταν και ανιψιός του.

 Στη συνέχεια αφού πρώτα έμαθε όλα τα μυστικά του οργάνου στον ανιψιό του, συνεργάστηκε μαζί του για πολλά χρόνια. Στη δισκογραφία ο Αντώνης Καρεκλάς εμφανίζεται γύρω στο 1930, μαζί με τον –άγνωστο τότε στο πλατύ κοινό– Φουσταλιέρη, ηχογραφώντας τα περίφημα Ρεθυμνιώτικα Πεντοζάλια.

 Στην πορεία της μακρόχρονης καριέρας του ηχογράφησε αρκετά τραγούδια σε δίσκους 78 στροφών, που έγιναν μεγάλες επιτυχίες.

 Εδώ αξίζει να σημειώσουμε για την ξακουστή σούστα του Καρεκλά με τα πολλά γυρίσματα, που έχει μείνει κλασική για τους σημερινούς λυράρηδες.

 Ο Αντώνης Καρεκλάς ήταν χαρακτηριστικός τύπος μποέμ, και χάρη στη θαυμάσια λύρα που έπαιζε είχε κερδίσει πολλά χρήματα.

 Αν και ήταν από τους δοξασμένους λυράρηδες της εποχής του είχε άδοξο τέλος, αφού έφτασε στο σημείο να ζητιανεύει για τον επιούσιο.

 Πέθανε ύστερα από πολυκύμαντη ζωή στο Άσυλο Ανιάτων Χανίων το 1980, σε ηλικία 87 χρονών».

Εντυπωσιασμένος λοιπόν από την ιστορία του «τελευταίου λυράρη» της Σπιναλόγκας, ο Βέρνερ Χέρτζογκ θα γυρίσει το “Letzte Worte” στην ελληνική γλώσσα(!), με τον πρωταγωνιστή Αντώνη Καρεκλά να κοιτάζει την κάμερα στην αρχή, δίχως να μιλάει, καθώς στο αμέσως επόμενο πλάνο βλέπουμε δύο χωροφύλακες να επαναλαμβάνουν έξι φορές τη φράση: «Εμείς τον πήραμε από ’κει. Εμείς τον σώσαμε». (Ο Χέρτζογκ κρατάει τα πάντα, χωρίς να κόβει κάτι στο μοντάζ).

Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties Facebook Twitter
Letzte Worte

Στη συνέχει εμφανίζεται ο Καρεκλάς, που τον ακούμε στο εξής: «Δεν λέω τίποτα. Δεν λέω τίποτα. Δε λέω. Δε λέω τίποτα. Δε λέω. Όχι δε λέω. Όχι δε λέω τίποτα. Δε λέω».

Ακολουθούν τα παιξίματα και τα τραγούδια του (τον συνοδεύει ο Λευτέρης Δασκαλάκης στο μπουζούκι) και βεβαίως οι διηγήσεις των διαφόρων, που πλέκουν σιγά-σιγά το μύθο. Η ταινία ολοκληρώνεται με τον Καρεκλά να επαναλαμβάνει, για μια δεύτερη φορά, πως δεν πρόκειται να πει απολύτως τίποτα.

Τι άραγε θα μπορούσε να πει σε σχέση με το μύθο; Κανείς δεν ξέρει…

Πάντως, όσα θέλησε να πει τα είπε με τη λύρα του και τη φωνή του. Κι αυτό το κατέγραψε πρώτη φορά σε φιλμ ένας Γερμανός…

Οθόνες
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια